Mode & Beauty alle pijlers

Help! Ik ben overbehaard

31-01-2011 14:56 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zit met een probleempje( vind ik zelf dan) Het gaat om het volgende: Ik heb overal zichtbaar haar en heb het geprobeerd op allerlei manieren weg te halen, maar het word steeds meer. Zo had ik jaren terug een paar haartjes ontdekt bij me beide tepels, dus had ik het weggehaald. Vervolgens groeide er meerdere haren op me tepel en werden steeds langer en langer. Nu heb ik veel haar op mijn tepels:S ik schaam mijn zoo erg!! het blijft maar groeien! Ook had ik tussen mijn borsten '' de kleine haartjes gebleekt'' met silk ontkleuringscreme, maar er zijn nu meerdere kleine haartjes gegroeid door die silk.

Ook scheer ik mijn benen, zowel me onderste als mijn bovenste benen, maar ik weet niet tot waar ik mijn bovenste benen moet scheren, omdat ik kleine haartjes heb vlakbij mijn lies.

Ik heb ook zachte langeee haartjes op mijn arm en ik krijg vaak te horen dat ik behaard ben van anderen.

Ik ben zoo onzeker en voel mij zo onvrouwelijk! ik weet nie wat ik moet doen! weet iemand wat ik kan doen??
Ben je al voor informatie naar de huisarts geweest? Misschien ligt het wel aan hormonen of iets dergelijks, en is er iets aan te doen? Of zou je op verschillende plekken het haar kunnen laten weglaseren?

Wij kunnen vanaf hier niet beoordelen of je inderdaad last hebt van overbeharing, of gewoon iest meer beharing hebt dan andere vrouwen.
Eerst naar de huisarts is een goed advies, Laat je via de huisarts dan doorverwijzen naar een dermatoloog. Die kan kijken of er hormonaal iets niet klopt, of dat het 'pech hebben' is. In dat geval kun je weer een verwijzing krijgen om het te laten behandelen door een huidtherapeut!

Succes!
Vervelend voor je. Ik heb het ook, ik heb overal dik zwart haar. (behalve dan onder mijn oksels, daar heb ik dan weer weing haar pfff). Ik scheer me in de rondte, dat is een beetje mijn oplossing. Ik heb me laten testen bij de dokter, omdat het ook in mijn gezicht is(ik heb gewoon een dikke snor en baard basically) maar er is niets hormononaals... Je kunt laseren overwegen? Ik ben donker, dus dat kon eerst niet ivm pigment van mijn huid, maar nu zijn die lasers er klaar voor geloof ik, en ik krijg iets van 250,- per jaar vergoed van de zorgverzekering, dus ik zat te denken of ik dat ging doen. Succes meis, je bent niet alleen. En ik moet zeggen dat ik me bij mijn eerste vriendje kapotschaamde, en 'het gesprek' aanging, maar het boeide hem helemaal niets. Bij mijn 2e relatie heb ik een keer iets gezegd van ja ik ben harig en we hebben eht er niet over, en hij heeft nooit iets gezegd. Ik zat een keer een haar bij mijn borst weg te plukken, en hij zei: heb je daar ook haar dan? (en ik ben echt heel harig) Dus kennelijk voel je het dan toch minder als jezelf denkt...
PS. Onderste en bovenste benen staat een beetje vreemd. Misschien even aanpassen om flauwe opmerkingen tegen te gaan?
Volgens mij kan laseren nog steeds niet met een donkere huid. Net als dat het niet kan als je in de zon bent geweest. Of lichte haren hebt in plaats van donkere.
Georgette, ik was bij de dokter, en die had een kliniek gevonden waar ze wel een laser hadden speciaal voor mensen met een donkere huid. Ik ben lichtbruin (een hallufe negert) en mijn haren zijn zwart, dan zou het wel kunnen. En ik mag dan idd daarna 6 weken niet in de zon.
Zo raar is een snorretje en wat losse haren rond je tepels niet hoor. Leuk is anders, maar je bent zeker niet de enige!
quote:wondermeisje schreef op 31 januari 2011 @ 15:20:

Zo raar is een snorretje en wat losse haren rond je tepels niet hoor. Leuk is anders, maar je bent zeker niet de enige!

Nee, maar daarom kun je er wel vanaf willen.

En in sommige gevallen vergoedt de verzekering, dus waarom er geen gebruik van maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 31 januari 2011 @ 15:24:

[...]

Nee, maar daarom kun je er wel vanaf willen.

En in sommige gevallen vergoedt de verzekering, dus waarom er geen gebruik van makenMaar het is wel belangrijk als je jong bent, tenminste dat maak ik op uit de eerste post, dat je niet de enige bent en geen freak zoals je denkt.
quote:Ste_ schreef op 31 januari 2011 @ 14:58:

Ben je al voor informatie naar de huisarts geweest? Misschien ligt het wel aan hormonen of iets dergelijks, en is er iets aan te doen? Of zou je op verschillende plekken het haar kunnen laten weglaseren?

Wij kunnen vanaf hier niet beoordelen of je inderdaad last hebt van overbeharing, of gewoon iest meer beharing hebt dan andere vrouwen.

Jaa, toen ik 15 jaar was ben ik naar de huisarts geweest en het ligt niet aan mijn hormonen en heb geen oestrogenische syndroom( teveel aan mannelijke hormonen)

Dat laseren kost veel geld en ik heb een zeer gevoelige huid, daarom zit ik er ook mee. Plus sommige delen van mijn lichaam heb ik weer weinig haar netals op mijn buik. Ik heb in het midden( vlakbij mijn navel tot aan mijn kruis) van mijn buik veel haar en aan de zijkanten wat minder , heb het vaak weggehaald met Veet ontharingscreme, maar het ziet er echt niet uit. Een kale plek in het midden en ernaast kleine haartjes
quote:yellowlove schreef op 31 januari 2011 @ 15:08:

Vervelend voor je. Ik heb het ook, ik heb overal dik zwart haar. (behalve dan onder mijn oksels, daar heb ik dan weer weing haar pfff). Ik scheer me in de rondte, dat is een beetje mijn oplossing. Ik heb me laten testen bij de dokter, omdat het ook in mijn gezicht is(ik heb gewoon een dikke snor en baard basically) maar er is niets hormononaals... Je kunt laseren overwegen? Ik ben donker, dus dat kon eerst niet ivm pigment van mijn huid, maar nu zijn die lasers er klaar voor geloof ik, en ik krijg iets van 250,- per jaar vergoed van de zorgverzekering, dus ik zat te denken of ik dat ging doen. Succes meis, je bent niet alleen. En ik moet zeggen dat ik me bij mijn eerste vriendje kapotschaamde, en 'het gesprek' aanging, maar het boeide hem helemaal niets. Bij mijn 2e relatie heb ik een keer iets gezegd van ja ik ben harig en we hebben eht er niet over, en hij heeft nooit iets gezegd. Ik zat een keer een haar bij mijn borst weg te plukken, en hij zei: heb je daar ook haar dan? (en ik ben echt heel harig) Dus kennelijk voel je het dan toch minder als jezelf denkt...

Dat is erg hè en al die reclames met die onbehaarde vrouwen die je dan ziet pff! Wat bedoel je met in de rondte scheren? Ik ben ook lichtbruin, maar ik heb een gevoelige huid,daarom ben ik er ook bang voor de gevolgen van laseren.

Jaa dat wegplukken zorgt juist voor meer haar:S althans bij mij. Dan neemt je vriendje jou hoe je bent! wees er blij mee, want mijn vriendje zeurt juist erover dat ik behaard bent, omdat anderen iets over mijn behaarde armen heeft gezegd en nu wilt hij dat ik er wat aan ga doen, omdat hij het niet leuk vind dat zij wat over mijn armen hebben gezegd.

Dat maakt mij nog meer onzeker
Jee meid,

maak die vriend van jou maar eens duidelijk dat hij jou als totaalpakket mag accepteren. Hij zou jou juist moeten troosten als anderen iets zeggen over je armen! Als hij het niet leuk vindt wat anderen zeggen kan hij jou toch troosten door te zeggen dat hij veel van jou houdt, met haar en al?

Maar je hoort: je bent niet de enige. Misschien een schralen troost, maar toch. Verder heb ik helaas geen tips voor je, sorry!
Als je vriendje er eerst geen problemen mee had en nu wel nu anderen er iets over gezegd hebben moet hij maar eens diep nadenken of hij zijn leven en zijn welbevinden wil laten bepalen door de mening van anderen. En ik zou nadenken of ik zo'n oppervlakkig vriendje wil dat zijn mening door de buitenwereld zo laat beïnvloeden.

Ik heb ook haren rond mijn tepels en helaas ook harde haren in mijn gezicht (ook veel zachte, maar geen donkere, dus die vallen niet zo op). Ik epileer ze af en toe. Het worden er niet meer van weghalen of epileren, hoogstens omdat je ouder wordt of je hormonen veranderen, maar door weghalen gaan je haren echt niet harder of meer groeien, dat is onzin. Ik heb er niet zoveel dat ik me zou willen laten laseren of zo. En vriendjes die opmerkingen hadden over mijn uiterlijk heb ik er altijd uitgeflikkerd. Komop, als ik goed genoeg was om iets mee te beginnen, dan hoef ik mijn uiterlijk niet aan te passen om je te houden, is altijd mijn idee geweest. Prima beslissing, want ik ben nu getrouwd met een man die me prachtig vindt, op alle momenten.
Wat me verbaast is dat je voor ontharen Veet gebruikt. Heb het 1x gebruikt. Uitslag tot en met. Nooit meer een tube aan durven raken.Maar goed iedereen is verschillend.
Je moet je idd niet door je vriendje dingen aan laten praten hoor!!

Ik bedoelde dat ik me gewoon bijna elke dag scheer, anders dan is het geen gezicht...Ik scheer mijn kin trouwens niet, daar pluk ik wel (ik heb wel geschoren daar, maar ik heb echt het idee dat het daar erger van geworden is)

Mijn borst (decollete) hars ik, en bij mijn tepels ga ik met een pincet aan de slag, en scheer ik soms.

Mijn buik scheer ik, want harsen daar doet echt teveel pijn (zit nogal los in mijn vel omdat ik veel afgevallen ben)

Ik heb weleens Veet geprobeerd, maar mijn huid was helemaal kapot, en het haar zat er nog? Ik heb er nog littekens van (en ik heb het echt niet langer laten inwerken dan er op de verpakking stond)

Laat je echt niet onzeker maken door je vriendje, misschien ben je nog iets jonger dan ik (27) maar jonge mannen doen wel vaker moeilijk over uiterlijkheden. Dat trekt weg rond de 24, en trouwens, daarvoor zijn er ook genoeg normale mannen. Ik ken hem niet, maar ik vind het niet aardig van hem dat hij je daar nog onzekerder over maakt
@Watervrouwman

De een heeft meer haren, de ander is dik, weer een ander heeft geen borsten, nog weer een ander heeft té grote borsten, je hebt kleine mensen, lange mensen,etc. Niemand is gelijk.

Ik begrijp je frustratie, omdat ik precies hetzelfde heb: geen hormonale afwijking, maar wel haren op plekken waar bij vrouwen geen haren (of slechts donsjes) horen te zitten. Ik heb het er af en toe ook moeilijk mee, maar er zijn ook dagen dat ik gil: ik heb een baard die iedere 6 weken verhaard. En er maar een grapje van maak

En weet je? Er zijn verschillende soorten van overbeharing. Het kan altijd erger dan wat jij beschrijft. Dat zie ik regelmatig in Spanje en dan ben ik blij dat ik gezegend ben met een paar donker/zwarte baard, buik, arm en borstharen.

Heb je al een geëpileerd? Ik doe mijn benen zelf (ook bovenbenen) en het wordt minder en de haren zijn minder dik en donker heb ik het idee. De bikinilijn doe ik dan ook maar als ik dan toch bezig ben. Verder op de buik /borsten haal ik de langste zwarte haren met een pincet weg en onder mijn kin idem.

Oh en wat je schrijft over modellen, acteurs: Heb je Courtney Love, Annemieke Vermolen, Alyssa Milano, Cheryl Cole, Alicia Keys al eens van dichtbij bekeken? Ook zij hebben last van ontsierende haren. Dat je dat niet ziet, komt door photoshop/belichting..
tis gewoon normaal hoor, gewoon blijven scheren daar krijg je niet meer haar van. Niks om je voor te schamen
Watervrouwman.... de beharing die jij in je openingspost beschrijft klinkt mij al te bekend in de oren... maar ik zit er niet echt mee ofzo... de haren rond mijn tepels (en de drie zwarte haren in mijn gezicht) trek ik uit als ik ze opmerk (eens in de zoveel weken maken ze een groeispurtje), mijn onderbenen scheer ik bijna dagelijks, mijn bovenbenen alleen in de zomerperiode eens per twee maanden ofzo... ik vind deze beharing absoluut niet abnormaal. Mijn armen zijn nogal zwaarbehaard maar ik kies er voor om dat heel hard te negeren

En daarmee wil ik het probleem van overbeharing niet bagatelliseren want ik weet dat veel vrouwen veel meer beharing hebben van het type 'waar je eigenlijk wel wat meer aan wilt doen', o.a. snorren en baarden zoals yellowlove beschrijft.

Yellowlove: ik begijp dat jij een van de vele vrouwen bent die met dergelijke beharing rekening moeten/willen houden dus ik wil jouw post zeker niet bagatelliseren maar nogmaals... de beharingsproblemen die watermanvrouw beschrijft lijkt mij volstrekt niet abnormaal toe (waarbij ik mezelf dan maar even als 'gouden standaard' neem ;).

Watermanvrouw: ik hoop dat het je een beetje geruststelt dat er anderen zijn die de mate van overbeharing die je beschrijft niet als overmatig beschouwen
TO ik lees ook niets extreem abnormaals behalve de onsmakelijke reactie van je vriend(je). Van epileren krijg je trouwens niet meer, ik heb ergens gelezen dat na 20x je haarzakje zo beschadigd is dat er niet meer een haar terugkomt. Daarom schijnen sommige oudere vrouwen bijna geen wenkbrauwen meer te hebben.
Zijn er niet ook anticonceptiepillen die een goede invloed hebben op overbeharing?

Diana of Yasmin??
quote:Sagrera schreef op 04 februari 2011 @ 10:00:

TO ik lees ook niets extreem abnormaals behalve de onsmakelijke reactie van je vriend(je). Van epileren krijg je trouwens niet meer, ik heb ergens gelezen dat na 20x je haarzakje zo beschadigd is dat er niet meer een haar terugkomt. Daarom schijnen sommige oudere vrouwen bijna geen wenkbrauwen meer te hebben.

Was het maar waar... Ik epileer mijn wenkbrauwen al 30 jaar, en echt: het zijn nog steeds borstels...

Als het zo was, was overbeharing vrij gemakkelijk op te lossen. Even omslachtig, dat wel.
Je kunt het ook met een epileerapparaat doen, dat gaat sneller en het blijft dan ook langer weg.
Cum non tum age
Ik vind je 'overbeharing' ook niet echt abnormaal hoor. Bij mij zelf is het helaas wel erger. Ik ben dan ook al drie jaar bezig met laser en IPL.

Het is altijd vervelend om mensen te zien die zo goed als onbehaard zijn. Maar mijn ervaring is dat mensen mij helemaal niet bekijken als ' het meisje met zoveel haar'. Zelf ben je er enorm op gefocust, maar voor een ander valt alles veel minder op.

Maarja, het blijft heel erg vervelend allemaal.
quote:wondermeisje schreef op 31 januari 2011 @ 15:26:

[...]

Maar het is wel belangrijk als je jong bent, tenminste dat maak ik op uit de eerste post, dat je niet de enige bent en geen freak zoals je denkt.Amen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven