Mode & Beauty alle pijlers

Help! Tips voor gele tanden

27-01-2009 14:57 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een ontzettende theeleut maar als gevolg daarvan worden m'n tanden geel!

Ik poets m'n tanden al 2x per dag met whitener tandpasta maar dit helpt niet naar mijn idee!

Wie heeft er tips?
Een waterleut worden.
Rode wijn drinken en twee pakjes per dag roken.
Je kan er volgens mij weinig aan doen, behalve bleken. Maar dat is nou niet echt fantastisch voor je tanden. En dan in het vervolg alleen nog maar water drinken...

Hoe dan ook: gele tanden zijn vrij normaal. Als het je echt stoort, overleg dan eens met je eigen tandarts wat hij ervan vindt.
Wil je tips voor gele tanden of wil je tegen gele tanden?
quote:Ring1981 schreef op 27 januari 2009 @ 15:12:

Hoe dan ook: gele tanden zijn vrij normaal. Als het je echt stoort, overleg dan eens met je eigen tandarts wat hij ervan vindt.

Weet ik maar het begint me echt te storen!

Maar zie bleken als laatste redmiddel!

quote:AgentL schreef op 27 januari 2009 @ 15:15:

Wil je tips voor gele tanden of wil je tegen gele tanden?

Ik wil graag tips voor hoe ik m'n gele tanden kan tegen gaan!

En ze dus weer lichter kan krijgen!
Idd weinig aan te doen, enigste optie is bleken, maar da's ook niet voor eeuwig en het maakt de tanden gevoeliger en minder sterk.
Minder zwarte thee drinken.
Peas on earth!
Stap eens over naar een ander tandpastamerk. heeft bij mij wonderen gedaan! Echt heel raar maar het werkte gelukkig wel.
Ga naar je tandarts en overleg met hem/haar. De tandarts kan beoordelen wat de beste oplossing is.

En stop met het gebruik van whitener-tandpasta! Dat is zo slecht voor je tanden. Het kan heel goed dat je door het vele poetsen met deze tandpasta een laagje van je tanden hebt gepoetst, waardoor de kleurstoffen uit je voeding beter kan hechten aan je tanden.

Succes!
suzeli, welk merk gebruikte jij?, en welke nu?
poetsen met zuiveringszout, oftewel baking soda, oftewel natrium BIcarbonaat

ik schrijf de bi even groot, zonder dat is het nl. een bijtende stof....
quote:Suzeli schreef op 27 januari 2009 @ 16:10:

Stap eens over naar een ander tandpastamerk. heeft bij mij wonderen gedaan! Echt heel raar maar het werkte gelukkig wel.

heb ik onlangs al gedaan!

Ben van prodent naar sensodyne gegaan maar helaas helpt dit niet!

Ik zal morgen eens m'n tandarts bellen!
Elmex voor het verwijderen van aanslag...
Peal drops; werkt super (maar t voelt tijdens t poetsen al slecht voor je tanden; als je klaar bent met poetsen knarsen te tanden ook op een rottige manier en ze zijn daarna super gevoelig)

Overigens is het normaal dat je tanden geler worden naar mate je ouder word.
Ik poets electrisch met de Oral-B en heb er een polijstborsteltje bij gekocht. Daar worden je tanden echt prachtig schoon en glad van en volgens mijn tandarts is het veilig voor je glazuur.

Is er een wittetandenwinkel bij jou in de buurt? Daar kun je advies vragen. Ze verkopen er veel produkten die bij de drogist of supermarkt niet te koop zijn.

Weet je dat door sommige kleuren lipstick je tanden geler lijken?

Vermijd oranje, oranjerood en heel lichtroze.
En gele tanden zijn vaak sterker dan hele witte. Vlgs mij is de enigste oplossing bleken..
Dag allemaal, hier een nog een tip. Lippenstiften met geel/oranje erin, warme kleuren dus, versterken het geel in je tanden. Als je wat koelere tinten rood, en/of wat donkerder tinten lippenstift kiest, dan ogen je tanden minder geel. Let er wel op of koeler rood, zoals wijnrood, je wel staat. Ben je daar onzeker over, overweeg dan eens een kleuradvies. Dan leer je welke kleuren make-up voor jou de beste zijn (en welke kleuren voor je kleding en haar). Succes!
Ik heb vanalles gebruikt. vroeger alleen prodent. verder zendium en aquafresh Nu sensodine
De kleur van je tanden is genetisch bepaald. Als je tanden verkleuren door bijv thee, dan zullen ze zeker weer lichter worden als je goed poetst. Maar als je tanden wat donkerder zijn, dan kan je poetsen wat je wilt, met wat je maar wilt, maar dat pigment hoort bij je gebit. Bleken door een echte tandarts is de enige enigszins redelijke optie, maar erg slecht voor je glazuur.

Wat optisch kan helpen is zorgen dat je gelaatskleur niet te wit is. je zal merken dat als je bijv bruin van de zon (of make up) bent, het minder opvalt..
Nou heb net voor volgende maand een afspraak bij m'n tandarst gemaakt en dan gaat hij er naar kijken wat de opties zijn!

Bedankt voor de tips!
Je kunt ook nog in een citroen happen. Met grote regelmaat, wel zuur maar het helpt wel.
Ik heb het zelf niet geprobeert, maar mijn oog viel erop en dacht aan jouw vraag:

http://www.drtaj.eu/
Heb deze tip van een surinamer met hagelwitte tanden ondanks hij rookt;poets je tanden met het as van een sigaar(daarna natuurlijk wel goed spoelen)Klinkt heel vies maar je hoeft/moet het natuurlijk niet door teslikken!

Heb het zelf geprobeert helpt wel iets

Groetjes Spongebabe
http://www.kijkshop.nl/pr...whitening-kit-safe-white/

Heb wel eens van iemand gehoord dat dit werkt maar heb haar tanden nooit vóór de behandeling gezien dus beloof niks.....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven