Mode & Beauty alle pijlers

Help! Tips zakelijke kleding gezocht

09-07-2020 22:19 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn werk zoek ik mooie, representatieve en enigszins betaalbare kleding. Het lijkt me namelijk ontzettend fijn om niet steeds hetzelfde aan te hoeven omdat ik niets nieuws kan vinden... Uiteraard is er genoeg te vinden als je zoekt op zakelijke kleding, maar ik merk dat het met mijn figuur (1.82, 79 kilo en grote cupmaat) lastig is om iets te vinden. Blouses zitten snel te strak waardoor het niet mooi/netjes oogt, pantalons zijn vaak te kort en jurkjes sluiten niet mooi aan waardoor ik dikker lijk dan ik ben.

Wie herkent dit ‘probleem’ en heeft tips? Bijvoorbeeld van goede merken of items voor dit type figuur. Normaal winkel ik bij Esprit, Expresso, H&M, Zara en soms bij de Bijenkorf, maar ben heel erg benieuwd naar ideeën.

Heel erg bedankt alvast! :)
Alle reacties Link kopieren
Voor pantalons: long tall sally. Daar hebben ze (nette) broeken in lengtemaat tm 38 inch.
Wel snel zijn, ze hebben nu opheffingsuitverkoop 😢.
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Ik draag eigenlijk altijd nette tops (soms wel blousemodel), maar zonder knoopjes, want dat gaat met cup E nog wel eens open staan.. :facepalm:

Zoiets: https://www.promiss.nl/product/top-moda ... 3&cgid=193
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Bij Asos online hebben ze ook vaak pantalons in lengtematen.
De genoemde winkels hebben ook wel een goed assortiment denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Claudia Strater
Alle reacties Link kopieren
Studio Anneloes, Vanillia
Alle reacties Link kopieren
Cos!
Alle reacties Link kopieren
schorpioentje28 schreef:
09-07-2020 22:24
Ik draag eigenlijk altijd nette tops (soms wel blousemodel), maar zonder knoopjes, want dat gaat met cup E nog wel eens open staan.. :facepalm:

Zoiets: https://www.promiss.nl/product/top-moda ... 3&cgid=193

Dank je, goede tip! Het openstaan van knoopjes herken ik inderdaad. En hoe los jij dat op met jurkjes?
Alle reacties Link kopieren
Alle maten staan erbij, dus goed opmeten bij een broek van je die lekker zit. Als je in de buurt woont kun je ook langs gaan. Lengte maat 36 moet j wel inkorten.
https://www.longlady.nl/nl/collectie-lange-vrouwen/
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
mariekekol schreef:
09-07-2020 22:25
Claudia Strater
Mooie kleding inderdaad! Ik vind het, buiten de uitverkoop, helaas alleen te duur.
Alle reacties Link kopieren
Bezigbijtje91 schreef:
09-07-2020 22:37
Dank je, goede tip! Het openstaan van knoopjes herken ik inderdaad. En hoe los jij dat op met jurkjes?
Hangt van het model af..wat nog wel eens wil helpen om een jurkje mooier te laten vallen is een sport bh eronder..als je die hebt zou ik dat ff proberen. Verder kijk ik altijd wel naar de halslijn als ik jurkjes koop, vaak een overslag of bijv zoiets: https://www.zalando.nl/lauren-ralph-lau ... j-k11.html
liever een leuke hond in een restaurant dan zeurende kinderen
Alle reacties Link kopieren
Wikkeljurken zijn de oplossing. In allerlei prijsklassen, lengtes en materialen te krijgen. Gewoon via Wehkamp en zalando, de steps, promiss, soms h&m of andere wat goedkopere kledingzaak ook te krijgen
mariekekol schreef:
09-07-2020 22:25
Claudia Strater
Vind ik de laatste jaren niet meer zó en heeft niet echt iets voor een flinke cupmaat.
Bezigbijtje91 schreef:
09-07-2020 22:42
Mooie kleding inderdaad! Ik vind het, buiten de uitverkoop, helaas alleen te duur.
Ieder jaar iets of iets waar je jaren mee kan doen. Soms is het goedkoper om iets duurders te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Studio Anneloes, vooral de basiscollectie. Ze hebben ook xtra lange broeken. Niet heel goedkoop maar de travelstof zit zo lekker dat je nooit meer anders wil. Het kreukt ook niet en blijft eeuwen mooi.
Alle reacties Link kopieren
In welke regio woon je? Ik heb een hele lading, maar door een baanwissel een groot deel niet meer nodig. Als het zou passen heb je een kast vol kleren.

Gemiddelde maat 42, cup D, appelfiguur, lange benen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren
Niet alles past meteen goed. Probeer een goede coupeuse te vinden, echt! Die kan alles dusdanig vermaken dat het wel mooi past bij je figuur. Met een paar kleine aanpassingen ben je al een heel eind.
Alle reacties Link kopieren
strings-attached schreef:
09-07-2020 23:10
Ieder jaar iets of iets waar je jaren mee kan doen. Soms is het goedkoper om iets duurders te kopen.
Dat is waar! Is dat jouw ervaring bij Claudia Strater?
Alle reacties Link kopieren
Bezigbijtje91 schreef:
10-07-2020 11:31
Dat is waar! Is dat jouw ervaring bij Claudia Strater?
Niet de mijne in elk geval.
Vind hun kleding toch vaak trendgevoeliger (zowel in snit als in prints) dan je in eerste instantie zou denken en (bij mij althans) bleven de broeken niet mooi.
Truien idem.
Enige wat trouwens wel goed bleef, nu ik erover nadenk, waren de basic tops.
Ben gestopt met daar veel geld heen te brengen.
Alle reacties Link kopieren
Hier een vergelijkbaar figuur, alleen enkele cm's korter ik kan goed slagen bij studio Anneloes. Dat is wel wat duurder maar je kunt daar heel goede basics kopen die je onderling kunt combineren. Het ziet er netjes uit maar door gebruik van goede kwaliteit stof zit het ook nog eens heel fijn. Gemaakt voor vrouwen met een figuur zeg maar. Ik heb broeken, colberts en een jurkje ervan, vaak gecombineerd met shirts van andere (goedkopere) merken.
The past may be in tatters
But today is all that matters

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven