Mode & Beauty alle pijlers

Help welke haarkleur

06-05-2012 15:29 10 berichten
Ik zou graag eens goed advies krijgen over mijn haarkleur, dus ik hoop wat hulp tips en ideeën hier te krijgen voordat ik naar de kapper stap zodat ik beter weet wat ik wil en wat kan, zodat ik me niet te snel laat overhalen wat de kapper wil(in mijn kappersbezoeken in mijn leven heb ik toch vaak gemerkt dat de kapper zijn eigen persoonlijke smaak weergeeft in het haar ipv beter en meer naar d eklant te kijken).

Mijn eigen haarkleur is donker asblond, zeg maar gewoon peper en zoutkleur, met her en der een grijze haar. Ik heb t nu (geel-goud)blond geblondeert met 5 a 6 cm uitgroei.

Kleur ogen: blauw

Kleur huid: vrij bleek met vaak rozige gloed (mn op bv voorhoofd neus enzo). Heel blond en zoals ik nu heb, dat geel-goudblond, lijkt dat rozige op te wekken wat dus niet mooi is en een 'varkentjes-gevoel' opwekt.

Ik ben dus naar ik heb begrepen een koel-zomerstype.

Wat is naar jullie mening een gepaste haarkleur? Zou bv iets kunnen met wat koper erin? De ene website roept dat koper iedereen staat, de ander lees ik weer dat dat niet zo geld.

dus...wie kan me helpen zodat ik goed beslagen ten ijs naar de kapper kan stappen?
Alle reacties Link kopieren
Als je een koel type bent, zijn kopertinten niet zo mooi. Kies dan voor een koele blond of bruintint (een astint). Als je rood wilt zijn de aubergine-kleuren geschikt, dus eerder met een paarse ondertoon dan een oranje ondertoon. Voor een zomertype zijn die alleen vaak weer te fel.

De meeste kappers hebben een sterke voorkeur voor warme kleuren, dus je moet goed uitleggen dat je juist een koele kleur zoekt. Ik heb begrepen dat je dit ook aan de nummers van de kleuren kunt zien, maar welke nummers koel zijn weet ik dan weer niet.

Succes!
Ik zou voor (donker)bruin gaan
Ik zou een tint kiezen die dichter bij je eigen haarkleur zit, deze staat vaak toch het beste bij je huid.
misschien aan een goede kapper vragen die jou gelijk ziet ipv aan ons?
0 is vaak een natuurtint dus zonder warmte. 1 is meestal as, 3 goud en 4 koper. En dan heb je nog weer een heleboel verschillen maar zo kun je misschien al wat googlen.
Niet altijd hoor Metafoor.. Ik ben van nature blond maar heb het tijden donkerbruin gehad. De mensen die mij niet blond kenden dachten dat dit mijn natuurlijke kleur was
Koper/rood/goudtinten neigen vaak naar oranje, met name als je veel in de zon bent.

Ga naar een drogist, kijk daar op de verf-verpakkingen welk meisje ongeveer jouw huidteint en kleur ogen heeft en die kleur zou jou dan ook ongeveer moeten staan. Ik denk eigenlijk dat je dan inderdaad bij een as-tint uitkomt. Ook omdat je al een beetje grijs wordt (welkom bij de club ).
Bedankt voor jullie tips! (meer is natuurlijk altijd welkom;-)) Vooral omdat kappers vaak idd erg naar warme tinten neigen, en ik me denk ik idd het beste tot de koelere astinten of natuurtinten kan houden.

Nu moet ik me nog gaan bedenken in welke kleur ik t wil... licht of toch ietsjes donkerder... Maar ik zal me door de kapper dus geen warme kleur aan laten smeren;-).

Nogmaals bedankt!
Als je als kind blond was ,zal je als volwassene ook oed staam in blond.Als je veel rood in je gezicht hebt moet je geen koper tinten nemen. Dan lijkt je gezicht nog roder.Bruin kan erg mooi zijn zeker met blauwe ogen,maar je bent nu geblondeerd en daar heb je straks dan nog heel lang een lellijke uitgroei van.Ik zou dan toch eerder voor een natuurlijke kleur blond gaan die het dichtste bij je eigen kleur ligt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven