Mode & Beauty alle pijlers

Herfst / Winter 2017-2018

29-07-2017 22:36 305 berichten
Alle reacties Link kopieren
1. Meer volume

De mode wordt over het algemeen wat breder/wijder vooral bij de mouwen en de schouders. Rokken, truien, vesten en jassen zijn wijder. En hoewel de slim fit broek populair blijft, worden broeken ook hoger in de taille en wijder in de pijpen. Toch blijft de taille in de meeste gevallen wel slank en zijn er veel ceintuurs of brede riemen die de taille benadrukken.
Afbeelding

2. Bijzondere mouwen

Met de mouwen is duidelijk iets aan de hand deze winter. Als er al vernieuwing is, dan zit dat vaak in de mouwen. Ze zijn heel lang, hebben lintjes, strikjes zijn gedeeltelijk gerimpeld of zijn van verschillende materialen of hebben inzetjes van andere kleuren of stoffen. Ook pofmouwen zijn weer te zien. De pof kan bij de schouder zitten of juist ter hoogte van de polsen. Romantische mouwen dus. Vaak zijn ze ook wijduitlopend.
Afbeelding

3. Van top tot teen in dezelfde kleur

Van boven en onder dezelfde stof en/of dezelfde kleur en soms ook nog bijpassende schoenen. Vorige winter noemden we dit verschijnsel ook al voor de kleur zwart. Dit jaar gaat het voor alle kleuren op. Ook voor denim. Kleding uit één stuk of losse kledingstukken die allemaal in bijna of helemaal in dezelfde kleur hebben.
Afbeelding

Lange handschoenen

De lange handschoenen, ze komen regelmatig terug. Ze waren bijvoorbeeld ook te zien in de jaren ’20 en ’50 en ’60 van de vorige eeuw. Nu de aandacht op de mouwen en armen lijkt te liggen, zien we ze weer.
Afbeelding

Brede riemen

Opvallend was het grote aantal brede riemen. En niet zomaar breed, maar echt breed. Riemen of banden die de aandacht vol naar de taille brengen, echte blikvangers dus. Draag ze om jassen, jasjes, blouses en vesten.

Grove netpanty’s

Verschillende ontwerpers lieten grove netpanty’s zien onder hun jurken en rokken. Panty’s met grote gaten soms ook gedragen over een panty met een andere kleur. Ook een trend die we eerder zagen, bijvoorbeeld in de jaren ’20, ’50 en ’90 van de vorige eeuw.
Afbeelding

Zakelijk grijs

Het mannenpak is wel een item dit najaar. Maar wat ook opviel was de grote verscheidenheid aan grijze kostuums. Grijs is ook een modekleur dit seizoen. De kostuums variëren van vrouwelijk tot hele mannelijke modellen.
Afbeelding

Jeans en denim

Denim, denim jacks of spijkerjacks blijven onverminderd populair. Veel jasjes zijn opgesierd met applicaties, borduursels en/of kralen. Ook het van top tot teen spijkerpak was vaker te zien. Beetje jaren ’70 stijl.
Afbeelding

Donkerrood leer

Het bomberjack is al een paar seizoenen populair en dat blijft nog wel even zo. Natuurlijk veel zwart leer, maar opvallend waren aantal jacks van donkerrood leer. Donkerrood leer is ook veel te zien bij accessoires als schoenen, tassen en lange handschoenen bijvoorbeeld.
Afbeelding

Fluweel

Sinds vorig jaar zijn fluweel- of velours stoffen weer terug van weggeweest. Ze geven kleding al snel een luxe uitstraling. Het wordt gebruikt voor jurken, jasjes, broeken of kostuums.
Afbeelding

Verder zijn gewatteerde jacks en geruite broeken hip komende herfst/winter. Ook streepjes zijn populair, evenals veterschoenen.
Afbeelding

Zilver

Er is best wel wat bling bling te zien en metallic. Maar het aantal zilveren kledingstukken viel op. Zilver is al een paar seizoenen erg populair. Zilveren schoenen, maar zoals hieronder ook hele zilverkleurige jassen, tops of shirts.
Afbeelding

Kleuren
Daarnaast valt op dat er heel veel aardetinten te zien zijn zoals roodbruin, bruinoranje, koperbruine en karamelkleuren. Daarnaast lijkt grijs, donkerblauw en donkerrood favoriet. Naast de aardetinten is wit ook populair, evenals zilver.

Afbeelding
Meer over de modekleuren vind je hier: https://rubriek.nl/beauty-mode/mode-kle ... -2017-2018

Bron: https://rubriek.nl/beauty-mode/mode-tre ... -2017-2018

Goed. Wat vinden we er van ?
ceci wijzigde dit bericht op 29-07-2017 22:44
Reden: Bron toegevoegd, dubbele paatjes weggehaald
14.11% gewijzigd
herfstappeltaart schreef:
02-08-2017 19:52
Deze rok vind ik ook prachtig....wat dan meteen in me opkomt: welke schoenen??
Ik kan echt niet lopen op hakken hoger dan 6 cm (aan de achterkant gemeten) en lagere hakken vind ik zo snel truttig staan onder een rok over de knie.....
Kun je ook niet lopen op een hogere hak die een plateau aan de voorkant heeft ? Zodat je voet maar 6 cm hak 'voelt' ? Zoiets?
Afbeelding

Afbeelding
Anders een sleehak ?
Afbeelding

Afbeelding

Andere ideeën :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind dit gaaf.
Afbeelding
hiltje schreef:
02-08-2017 17:55
Grappig in dat verband is dat Melania Trump tijdens het staatsbezoek aan Frankrijk werd bekritiseerd voor haar rode Dior outfit nu het silhouet verwees naar de jaren 40 en 50 toen de vrouw werd onderdrukt.
Francoise Macron had dan met haar 60 plus leeftijd een jurkje (ver) boven de knie aan en dat was dan veel meer ge-emancipeerd/feministisch/van deze tijd.

Dit waren de outfits:

Afbeelding

Persoonlijk vind ik het allemaal erg ver gezocht en vind ik de outfit van Melanie mooier en ook helemaal passen in het modebeeld van nu (dat idd op de jaren 40 en 50 is gebaseerd, maar ik vind die roklengte nu niet zozeer preutser maar juist comfortabel en meer flaterend voor vrouwen van 40 plus)
Mevr. Macron zo'n leuke vrouw. Jammer van dat jurkje dat haar voor geen stuiver staat. Te kort, geen vorm, te flets.
New Look outfit van Melania vind ik prachtig. Al is dat rood erg in-your-face. Dat kan heel imponerend overkomen.
Bij van die midi rokken (al of niet in suede) vind ik van die seventies kleppertjes/plateau achtige sandalen leuk met het huidige weer en hoge laarzen in de winter, Enkellaarsjes kunnen eventueel ook:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
OOh, en hier nog hoge laarzen onder een strakkere midi rok

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
anoniem_74380 wijzigde dit bericht op 02-08-2017 21:03
44.19% gewijzigd
02-08-2017 12:22
Leuk met paardrijcap?????
Nee, zonder cap. En ik kijk (hoop ik...) ook niet zo lelijk....
hiltje schreef:
02-08-2017 16:33
Suede rok combi's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Die laatste rok is prachtig! Doet me wel een beetje denken aan mijn moeder, oftewel die lengte was vast ook in de mode een jaar of 25 geleden. Ik ben ook wel een broekendrager, vooral voor het gemak. Maar een rok als deze lijkt me heerlijk zitten. Een rok als deze gaat zeker in mijn kast komen deze herfst.
Ceci schreef:
02-08-2017 20:22
Kun je ook niet lopen op een hogere hak die een plateau aan de voorkant heeft ? Zodat je voet maar 6 cm hak 'voelt' ? Zoiets?
Afbeelding

Afbeelding
Anders een sleehak ?
Afbeelding

Afbeelding

Andere ideeën :
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik vind dit gaaf.
Afbeelding
Die bruin-zwarte sleehakken lijken op paardehoeven :proud:
Afbeelding

I :flirting: this!
@ Ceci die zwarte schoentjes vind ik erg leuk, verder ook de lange laarzen onder de midi-rok. Die hoge plateauzolen vind ik snel ordinair staan.
Wat betreft schoenen die netjes/elegant moeten zijn was ik altijd fan van de z, g. Kittenheels. Niet hoog, wel elegant.

@ Hiltje, die strakkere midirokken vind ik errug mooi!
Ik ben niet zo groot (1.66) en heb geen lange benen, daarom droeg ik nooit rokken langer dan halfverwege de knie, maar deze smalle midi-rokken met lange laarzen zijn toch wel kanshebber komende winter!
Ik vind wel dat je een duidelijke taille moet hebben om tops in je rok te kunnen dragen, en slank zijn ook want anders wordt het snel propperig. Deze modellen zijn niet representatief voor de gemiddelde vrouw en daar staat de kleding dus meestal heel anders bij.......
Die ene foto met dat leren jasje een stukje over de rok vind ik erg draagbaar.
moonlight schreef:
02-08-2017 17:35
Tis ook niet zo dat ik er wakker van lig hoor :-D

Tis meer dat sommige kledingstukken mooier staan als je borsten of heupen hebt.
En met hoge hakken ben ik 1.90.

Andere kledingstukken staan mij weer beter maar zeker niet alles :proud:
Ik herken het wel, heb daar ook jaren mee geworsteld. Als je lang en vrij dun bent kun je zo "stakig" overkomen. Nu ben ik 10 kg zwaarder dan ik ooit geweest ben maar daar moet ik ook aan wennen. Meer borsten, wel nog steeds smalle heupen, maar ook een buikje en lovehandles. Mijn taille is compleet verdwenen. Wijde rokken die strak in de taille zitten staan me dus niet meer.
Die hele wijde midirokken vind ik geweldig maar kan ik dus niet dragen. Zo'n, plissé rok met een trui triggert me nog steeds, toch eens proberen. Heb wel net een strakke rok gekocht met een donkerrode sweater van maison scotch. De preppy look hou ik ook erg van, de pantolon met veterschoenen, een pak met sneakers. Wat me nu wel staat en niet toen ik dunner was is een kokerrok, wel moet iets bloezends erboven.
https://images.scotch-soda.com/media/51 ... DL-BCK.jpg
We gaan het Pieterpad lopen. Hoe vind je een goede wandeloutfit die er niet te oubollig uitziet :-D
Voor schoenen ben ik geslaagd in Duitsland, een smalle Lowa dameswandelschoen in maat 43. En ook nog nieuwe sportschoenen. Ben al meer dan een jaar op zoek en is me niet gelukt in Nederland te krijgen. Zaken als Bever Zwerfsport beweren dat ze de schoenen kunnen bestellen, maar uiteindelijk lukt het niet.

Qua modieuze schoenen vind ik Mary Janes en veterschoenen handig voor mijn smalle voet en ook leuk. Zou deze nog graag willen hebben, en ook nog een cognackleurig broques veterschoen.
Afbeelding
[img]/http://www.warszawamiastoweb.pl/images/ ... 08.jpg[img].
De hakken zijn wel erg hoog (7 cm), ben al langer dan iedereen om me heen. Dan ben ik ook boven de 1.90, maar ik vind ze wel erg mooi
(plaatjes plakken heb ik nog niet goed door)
xlong schreef:
03-08-2017 09:40
We gaan het Pieterpad lopen. Hoe vind je een goede wandeloutfit die er niet te oubollig uitziet :-D
Voor schoenen ben ik geslaagd in Duitsland, een smalle Lowa dameswandelschoen in maat 43. En ook nog nieuwe sportschoenen. Ben al meer dan een jaar op zoek en is me niet gelukt in Nederland te krijgen. Zaken als Bever Zwerfsport beweren dat ze de schoenen kunnen bestellen, maar uiteindelijk lukt het niet.

Qua modieuze schoenen vind ik Mary Janes en veterschoenen handig voor mijn smalle voet en ook leuk. Zou deze nog graag willen hebben, en ook nog een cognackleurig broques veterschoen.
Afbeelding
[img]/http://www.warszawamiastoweb.pl/images/ ... 08.jpg[img].
De hakken zijn wel erg hoog (7 cm), ben al langer dan iedereen om me heen. Dan ben ik ook boven de 1.90, maar ik vind ze wel erg mooi
(plaatjes plakken heb ik nog niet goed door)

Gewoon, lekkere spijkerbroek met een goed sportief jack. Lowa's zijn top!
Mooie schoen XLong.

Voor de wandeling zou ik een gemakkelijke broek en een waterbestendig jack dragen. De schoenen zijn het belangrijkst vanwege het gemak dat ze moeten geven....een geheel nieuwe wandeloutfit enkel voor 1 wandeling zou ik niet kopen.genij je van plan bent het nadien vaak te dragen uiteraard, dan is een goede investering wel wat waard.
Ik heb jullie advies nodig.
Bij Esprit heb ik een roomwitte kanten laagjestop gekocht met korte mouwen.
Het is echt een romantische top, maar ik wil hem combineren met stoer, anders vind ik het snel te meisjesachtig/tuttig worden. Dus bijvoorbeeld een spijkerbroek met stoere hakken en een bruin (nep)suede jasje. Dat jasje heb ik toevallig al :hyper:
(ook van Esprit).
Hebben jullie nog meer leuke combi-ideetjes voor mij?
Ceci...topic....wat draag jij vandaag?

Daarin op pagina 110 of iets later benoemd men jou!

Leuk leuk leuk....dacht meteen....heeeeeeee, die ken ik! :$
Hetfstappeltaart...ik dacht ook meteen aan spijker en camel!

Volgens mij zit je dus goed met je inspiratie!

Een lederlook rok zou voor een geheel andere look zorgen, lijkt me echter ook leuk.
Of die suedelook die nu blijkbaar in is?
Troeteltje schreef:
03-08-2017 13:19
Hetfstappeltaart...ik dacht ook meteen aan spijker en camel!

Volgens mij zit je dus goed met je inspiratie!

Een lederlook rok zou voor een geheel andere look zorgen, lijkt me echter ook leuk.
Of die suedelook die nu blijkbaar in is?
Ja mij verraste het ook. Dat suedelook jasje heb ik vorig jaar al gekocht. Is heel zacht en soepel en een beetje stretchy.
Is niet camel, maar cognac. Camel zou ook kunnen inderdaad.
Vind spijker, camel en roomwit altijd mooie combi.

Cognac ook prima lijkt me.
03-08-2017 13:04
Ik heb jullie advies nodig.
Bij Esprit heb ik een roomwitte kanten laagjestop gekocht met korte mouwen.
Het is echt een romantische top, maar ik wil hem combineren met stoer, anders vind ik het snel te meisjesachtig/tuttig worden. Dus bijvoorbeeld een spijkerbroek met stoere hakken en een bruin (nep)suede jasje. Dat jasje heb ik toevallig al :hyper:
(ook van Esprit).
Hebben jullie nog meer leuke combi-ideetjes voor mij?
Een leren rok !
Troeteltje schreef:
03-08-2017 13:17
Ceci...topic....wat draag jij vandaag?

Daarin op pagina 110 of iets later benoemd men jou!

Leuk leuk leuk....dacht meteen....heeeeeeee, die ken ik! :$
Ha, dank voor de melding, posts zijn wel een jaar oud. ;-D Ik post er inderdaad niet meer, weinig tijd en sommige reacties waren echt heel onbeleefd (lees : schofferend).
Afbeelding
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Prachtige rokken zie ik voorbij komen. Zal toch eerst moeten kijken welke roklengte mij mooi staat.
Weet een ding wel. gewoon hier in huis tijdens mijn h.h klusjes .kan ik geen lange rok dragen .
Blijf tussen elke deur zitten. Of hang met de onderste helft in n bak water in de badkamer.
Maar heb mooie combinaties gezien.
chrisjoh wijzigde dit bericht op 03-08-2017 18:02
0.91% gewijzigd
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
wat een heerlijk inspiratietopic, bedankt iedereen (en.... tvp)
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven