Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

donderdag 25 november 2021 om 12:42
Heb ik ook gedaan, bij mij is het genetisch ben ik bang. Helpt ook geen crème tegen. Ach ja, het is wat het is. Goede concealer eventueel met primer eronder, dat helpt wel.RozePioen schreef: ↑25-11-2021 10:35Stoutehond, bedankt voor de tip! Net geprobeerd. Met het licht op de cirkel oog ik best moe en in de schaduw extreem moe…
HobbeltVerder, ik heb het filmpje bekeken. Ik vond het al spannend en nu nog meer. Denk dat ik moet accepteren dat ik donkere kringen heb en deze zo goed als mogelijk probeer te camoufleren.
donderdag 25 november 2021 om 13:12
Ik vrees het ook. Heb me erbij neergelegd dat mijn lipstick alleen net na opbrengen mooi zit, om bij te werken heb ik een hydraterende van l'oreal in mijn handtas / jaszak zitten, die vooral een mooie glans en een beetje kleur geeft. Ik heb erg droge lippen dus hydratatie is wel nodig. Matte Ink, max factor long lasting etc. ziet er bij mij allemaal niet uit, het valt zo in brokjes van m'n lippen afLady_Day schreef: ↑25-11-2021 07:48Oh jee, Hobbelt, hoop dat het niet tegenvalt![]()
Ik heb vorige maand een heel klein setje van Natasha Denona gekocht, de baby glam. Ik was zo benieuwd naar dit merk, hoorde er allerlei lovende dingen over. Nou... ik vind het zo ontzettend tegenvallen. Toch een beetje jammer. Mocht de Viseart tegenvallen, stuur me een pb, neem ik em over![]()
lief, zal niet nodig zijn maar heel lief van je. Wat jammer dat die Denona dan zo tegenviel he! Maar dan is iig de nieuwsgierigheid bevredigd denk ik dan maar
![]()
Mooi setje kwasten. Dit zijn de kwasten die ik elke dag gebruik, behalve de accent brush. Ja ik gebruik ook zo ongeveer dit soort kwasten maar dan van Hema en Essence. Foundation kabuki en blush / contour kwasten had ik al van Real Techniques en bevallen goed. Heb nu ook een set van Ecotools (Kruidvat) en die zijn heerlijk zacht, boven verwachting blij mee! Deze heb ik: https://www.kruidvat.nl/ecotools-i-need ... /p/4982608 was vorige week 8,-
Qua makeup ben ik eigenlijk wel even rustig nu. Ik ben heel blij met mijn Armani Luminous Silk foundation. De verwachtingen waren hoog gespannen maar ik ben er oprecht heel blij mee, behalve de prijs dan. Deze lijkt me ook schitterend, maar ik heb het er (nu) niet voor over qua geld... doe je er lang mee?
De cleansers en 'nachtcreme' van Cerave bevallen ook heel goed. En lekker goedkoop, ook wel eens fijn.
Oh, onlangs nog een primer van The Ordinary gekocht, gewoon om te proberen. Ook die vind ik fijn. Ik gebruikte nooit primers maar nu ik 50 ben merk ik wel dat mijn foundation er beter opgaat en mooier blijft zitten. Ook oogschaduwprimer doet zijn werk hier.
En blush. Nog zo'n product wat ik eigenlijk nooit gebruikte maar waar ik de meerwaarde inmiddels wel van in zie.
Dus ja, ben zeer tevreden met al mijn producten. Het enige waar ik nog zoekende in ben is lipstick. Ik wil er graag eentje die lang blijft zitten zoals de Matte Ink van Maybelline, maar die niet uitdroogt. Ik denk dat dat een onmogelijke combi is.

Gisteren heb ik een cleansing milk van Cien (Lidl) gebruikt voor het eerst, om mijn oog make p af te halen en ook mijn gezicht mee te reinigen. Ik vond het erg sterk geparfumeerd en vooral voor de ogen niet prettig. Ik denk dat ik die maar opmaak in de douche met mijn Visapure borstel. Dan ga ik vanavond de Cerave cleansing milk uit de kast halen. Die zou beter moeten bevallen als ik mag afgaan op reviews en natuurlijk jullie ervaringen.
Is de primer van TO ook met siliconen? Ik moet echt heel erg opletten met bepaalde ingredienten, dingen met net teveel olie of siliconen erin en ik sta de volgende dag onder de pukkels en bultjes. Daarom blijf ik eigenlijk weg bij primers etc, terwijl ik mega poriën heb op mijn neus en het me best een mooie toevoeging lijkt aan mijn look, als die poriën wat minder opvallend zijn.
donderdag 25 november 2021 om 13:34
Ja dit soort dingen zijn helaas als ze erfelijk zijn niet te voorkomen maar wel te bedekkenSupersas09 schreef: ↑25-11-2021 12:42Heb ik ook gedaan, bij mij is het genetisch ben ik bang. Helpt ook geen crème tegen. Ach ja, het is wat het is. Goede concealer eventueel met primer eronder, dat helpt wel.

Deze youtuber heeft erg donkere huid onder haar ogen, en geeft hier een goede uitleg hoe ze ze bedekt: https://youtu.be/lH-76zluqQU
Hier nog eentje, van een vrouw met een iets donkerder getinte huid: https://youtu.be/lH-76zluqQU
Oké en nu ik dus op youtube zit rond te snuffelen, kwam ik dit tegen en wilde het jullie niet onthouden, deze mevrouw heeft een heel nieuw level van 'the power of makeup' toegepast.
https://youtu.be/QAWFPaYKd_E
Ik kijk ernaar en denk... jeetje je zult als man maar haar versieren en dan gewoon totaal niet herkennen zonder haar en make up als ze een keertje uit de douche komt....

Zij doet trouwens niet erg lang met haar foundation zo te zien

donderdag 25 november 2021 om 17:07
ninanoname schreef: ↑23-11-2021 11:35Ik heb pas de gele minerale poeder van Clinique gekocht. Dat is fijn spul zeg. Je voelt het niet zitten, maar de couperose op mijn wangen en blauwe kringen onder mijn ogen zijn heel mooi weg te werken. Ik heb er een kabukikwast bij om het mooi aan te brengen.
Lang leve de Paris xl mevrouw die hier mee aan kwam zetten!
Groen is toch om roodheid in het gezicht weg te werken?
Welke kabuki kwast heb je? Zit te kijken naar een nieuwe, nu van mintenz maar wil een keer een ander merk proberen.
Kwasten van Sigma zie ik veel voorbij komen op YT en goede reviews. Iemand ervaring met deze kwasten voor minerale make up op te brengen?

donderdag 25 november 2021 om 17:21
HobbeltVerder schreef: ↑25-11-2021 13:12
Gisteren heb ik een cleansing milk van Cien (Lidl) gebruikt voor het eerst, om mijn oog make p af te halen en ook mijn gezicht mee te reinigen. Ik vond het erg sterk geparfumeerd en vooral voor de ogen niet prettig. Ik denk dat ik die maar opmaak in de douche met mijn Visapure borstel. Dan ga ik vanavond de Cerave cleansing milk uit de kast halen. Die zou beter moeten bevallen als ik mag afgaan op reviews en natuurlijk jullie ervaringen.
Is de primer van TO ook met siliconen? Ik moet echt heel erg opletten met bepaalde ingredienten, dingen met net teveel olie of siliconen erin en ik sta de volgende dag onder de pukkels en bultjes. Daarom blijf ik eigenlijk weg bij primers etc, terwijl ik mega poriën heb op mijn neus en het me best een mooie toevoeging lijkt aan mijn look, als die poriën wat minder opvallend zijn.
Lang geleden heb ik ook wel eens producten gebruikt van Cien. Gezichtcremes, reinigers en handcrème maar ik vind het echt helemaal niets. Een vreselijke indringende geur, het doet niets en het irriteerde trouwens ook nog. Voor mij alleen reinigers van Zarqa in de ochtend en Cerave in de avond. Beiden prima spul.
Cerave moisterizer in de avond want vind ik te dik voor overdag en daar gebruik ik de NMF van the ordinary.
Zelfs de handcreme van Cien deed niets. De enige die ik echt al jaren trouw ben en goed intrekt en dus veel minder van hoef te gebruiken is Nivea soft. Doe lang met een pot en vaak 2+2 en kan ik weer een jaar mee verder en kost me dan iets van 12 euro. Helaas niet dierproefvrij volgens mij, mijn enige zonde in make-up en skincare producten.
donderdag 25 november 2021 om 17:22
Ik heb een mini van Mintenz maar vind die niet prettig. Die is me te zacht of zo.
Ik gebruik het liefste de Sigma F82. Echt fantastische kwast.

donderdag 25 november 2021 om 17:33
Ladyday bevalt de Sigma oogprimer nog?
Hoe valt het met hele lichte oogschaduw, wit, Glassy roze dat soort kleuren. Komt de primer er niet doorheen?
Ik merk dat mijn make up ook beter blijft zitten met primer want gebruik de Australian gold spf maar kan deze niet elke dag dragen want krijg er pukkels van. Maar een primer helpt wel merk ik. Die van TO is dat die tube?
BTW grappig die Kruidvat link van eco tools. Er staat 5 borstels maar ik zie er maar 4. Of zit er een opzet borstel bij? Ik heb wel eens zo een setje gezien met opzet borstel, milieubesparend.
Hoe valt het met hele lichte oogschaduw, wit, Glassy roze dat soort kleuren. Komt de primer er niet doorheen?
Ik merk dat mijn make up ook beter blijft zitten met primer want gebruik de Australian gold spf maar kan deze niet elke dag dragen want krijg er pukkels van. Maar een primer helpt wel merk ik. Die van TO is dat die tube?
BTW grappig die Kruidvat link van eco tools. Er staat 5 borstels maar ik zie er maar 4. Of zit er een opzet borstel bij? Ik heb wel eens zo een setje gezien met opzet borstel, milieubesparend.

donderdag 25 november 2021 om 17:40
Ik heb de grotecvan mintenz en een kleine om tussendoor bij te werken.
Is die F82 niet te klein voor poeder? De kabukikwasten zijn meestal mega groot. De Sigma P82 wil ik sowieso hebben, een ronde blendingkwast en heb hier meerdere goede reviews op YT over gelezen. MIntenz heeft ook zo een ronde, maar heet dan concealerkwast en echt de fijnste kwast om oogschaduw te blenden ipv hun origine oogschaduwblendingkwast.
anoniem_651d1f4cc2d79 wijzigde dit bericht op 25-11-2021 17:59
0.00% gewijzigd
donderdag 25 november 2021 om 17:55
Ik gebruik de Sigma oogprimer elke dag als ik oogschaduw op heb. Nee, de primer komt niet door lichte oogschaduw heen bij mij.Juliette schreef: ↑25-11-2021 17:33Ladyday bevalt de Sigma oogprimer nog?
De primer van TO heeft siliconen trouwens.
donderdag 25 november 2021 om 17:56
Ik vind de F82 perfect formaat. Ik houd niet van die hele grote kwasten, vandaar dat ik de Mintenz mini ook aangeschaft had maar die vind ik prima voor blush maar niet voor foundation.Juliette schreef: ↑25-11-2021 17:40Ik heb de grotecvan mintenz en een kleine om tussendoor bij te werken.
Is die F82 niet te klein voor poeder? De kabukikwasten zijn meestal mega groot. De Sigma P82 wil ik sowieso hebben, een ronde blendingkwast en heb hier meerdere goede reviews op YT over gelezen. MIntenz heeft ook zo een ronde, maar heet dan concealerkwast en echt de fijnste kwast om oogschaduw te blenden ipv hun origine oogschaduwblendingkwast.
Ik gebruik geen concealer maar ik gebruik altijd een concealerkwast voor mijn oogschaduwprimer

donderdag 25 november 2021 om 18:01
Lady_Day schreef: ↑25-11-2021 17:56Ik vind de F82 perfect formaat. Ik houd niet van die hele grote kwasten, vandaar dat ik de Mintenz mini ook aangeschaft had maar die vind ik prima voor blush maar niet voor foundation.
Ik gebruik geen concealer maar ik gebruik altijd een concealerkwast voor mijn oogschaduwprimer![]()
Ja echt ideaal die concealerkwast vandaar dat ik de Sigma p82 wil proberen.
Ik vind meerdere Sigma kabukikwasten en zie ronde, platte en schuine kabukikwasten. Ik ga af op jouw oordeel. Zeker weten dat het de ronde F82 is?
anoniem_651d1f4cc2d79 wijzigde dit bericht op 25-11-2021 19:55
Reden: Oordeel
Reden: Oordeel
0.09% gewijzigd
donderdag 25 november 2021 om 18:14
Ja, ik heb de F82. Ik zat nog even te twijfelen tussen de F80 en F82 maar ben heel blij met mijn keuze. De F82 is de ronde en de F80 de platte.

donderdag 25 november 2021 om 18:16
Over de spullen van cien/Lidl : ik heb een pot van een speciale editie opgemaakt, iets met een ingrediënt wat ook in dure crèmes zou zitten blabla.
Voor dat geld prima, en ik heb de glazen pot gerecycled omdat de deksel van een highlighter kapot was gegaan. Dus veel plezier van.
Qua haar heb ik de nature lijn met advocado, heerlijk spul. Ook de doucheschuim is daarvan heel fijn.
Ik heb nu de olijf lijn, daar heb ik nu een gezichtscreme en handencreme van om te proberen. De handcrème is heel lekker.
Maar ik had een handcrème met zouten erin, dat is gewoon raar spul. Die SOS handcrème is ook niet fantastisch.
de reguliere spullen en die zogenaamd dure crème is ok maar niet om perse nou voor erheen te rennen nee.
Maar soms zit er dus wel wat tussen en het is leuk om uit te proberen.
Voor dat geld prima, en ik heb de glazen pot gerecycled omdat de deksel van een highlighter kapot was gegaan. Dus veel plezier van.
Qua haar heb ik de nature lijn met advocado, heerlijk spul. Ook de doucheschuim is daarvan heel fijn.
Ik heb nu de olijf lijn, daar heb ik nu een gezichtscreme en handencreme van om te proberen. De handcrème is heel lekker.
Maar ik had een handcrème met zouten erin, dat is gewoon raar spul. Die SOS handcrème is ook niet fantastisch.
de reguliere spullen en die zogenaamd dure crème is ok maar niet om perse nou voor erheen te rennen nee.
donderdag 25 november 2021 om 19:14
O ja dit weet ik nog wel de hype. Ik heb toen ook de dagcreme geprobeerd maar vond het niksSurebaby schreef: ↑25-11-2021 18:16Over de spullen van cien/Lidl : ik heb een pot van een speciale editie opgemaakt, iets met een ingrediënt wat ook in dure crèmes zou zitten blabla.

Ik vind het micellair water van Coen wel heel fijn, met bamboo. Zit zo’n handig pomp dingetje op dat je met je watje zo erop kan pompen zonder de fles te moeten oppakken of aanraken. Mijn luie aard houdt daar wel van. Maar ik dacht dus de milk ook eens te proberen voor die paar euro, maar is geen succes. Heb normaal ook altijd Zarqa en ga nu dus Cerave hydrating cleansing milk proberen.
Nivea handcreme is ook mijn favoriet.
En voor de lekkere geur heb ik ook rituals handcreme.
donderdag 25 november 2021 om 19:16
Die staat nog op mijn verlanglijstje! Ik hou wel van zacht maar niet voor het
Opbrengen van minerale poeder foundation. Ik doe dat met de expert face brush van Real techniques.
Hele grote kwasten vind ik niet fijn. Heb er eentje, van Hema ofzo geloof ik. Die ‘gebruikt’ mijn dochter als ik sta te make uppen en ze ook make up op wil.
Met niks erop, uiteraard.
Komt ie toch nog van pas

donderdag 25 november 2021 om 19:40

donderdag 25 november 2021 om 19:42
HobbeltVerder schreef: ↑25-11-2021 19:16Die staat nog op mijn verlanglijstje! Ik hou wel van zacht maar niet voor het
Opbrengen van minerale poeder foundation. Ik doe dat met de expert face brush van Real techniques.
Hele grote kwasten vind ik niet fijn. Heb er eentje, van Hema ofzo geloof ik. Die ‘gebruikt’ mijn dochter als ik sta te make uppen en ze ook make up op wil.
Met niks erop, uiteraard.
Komt ie toch nog van pas![]()
Nu twijfel ik tussen de Sigma en de Real techniques. Ga ze even vergelijken via google.

donderdag 25 november 2021 om 20:18
Ik heb de RT ook, die is wat zachter. Ook een prettige kwast maar voor minerale poeder vind ik de Sigma toch iets fijner. De poeder moet in de huid smelten en dat vind ik wat makkelijker gaan met een wat minder 'fluffy' kwast. Maar beiden zijn goed. Ik denk dat het uiteindelijk aankomt op persoonlijke voorkeur.

donderdag 25 november 2021 om 21:08
Ach ja, dat werd toen vergeleken met crème van La Mer, die een paar honderd euro kost. Ik vind het heel triest en ook wel kwalijk dat dit soort dingen bestaan bij de gratie van mensen die weinig van ingrediënten weten. Dat bedoel ik niet rot of denigrerend, maar het is wel zo. Beide producten zijn namelijk moisturizers, en guess what: die bestaan allemaal grofweg uit hetzelfde. Natuurlijk, de ene bevat niacinamide, de andere panthenol, of vitamine E, of een andere antioxidant dan in die ene. Maar de bulk van de ingrediënten is ongeveer hetzelfde. Water, glycerine, en een vette alcohol zoals cetyl alcohol of cetearyl alcohol.
Dus ja, in je spotgoedkope moisturizer zit van alles wat ook in een dure moisturizer zit. Dat is niet zo verrassend en allesbehalve uniek voor die van Lidl.
Laat je niets wijsmaken.
donderdag 25 november 2021 om 22:45
}
Ja, maar de F82 is echt wel wat 'harder'. De haartjes zijn superzacht maar ze zitten erg dicht op elkaar. Die bareMinerals kwast is een aparte. Daar zit een heel stevig 'hartje' in met wat langere en zachtere haartjes er om heen. Ik vind em fijn.