Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Bare Minerals heeft ook minerale foundationpoeder. Ik heb de Original.
Misschien is dat een idee voor je. Dan laat je de tinted moisturizer weg.
Bij mij zit het de hele dag mooi. Het gaat niet glimmen en je hoeft ook niet nog eens af te poederen.

Om te proberen of het wat voor je is, kun je proefzakjes bestellen van Mintenz.
Dat lijkt er erg op.
Surebaby schreef:
23-11-2021 07:48
Dat is toch niet algemeen, meer afhankelijk van je type huid?
KLopt, het staat er alsof het algemeen is maar ik denk dat ze 'dat geeft mijn huid ontstekingen' bedoelde. Ik heb er helaas ook last van waardoor vrijwel alle goede primers etc. afvallen. Ach ja het zij zo.
HobbeltVerder schreef:
23-11-2021 11:11
KLopt, het staat er alsof het algemeen is maar ik denk dat ze 'dat geeft mijn huid ontstekingen' bedoelde. Ik heb er helaas ook last van waardoor vrijwel alle goede primers etc. afvallen. Ach ja het zij zo.
Goede toevoeging, want het is zeker niet algemeen. Siliconen staan heel erg laag op de lijst van allergenen, er wordt nauwelijks allergisch of überhaupt op gereageerd. Het wordt heel goed verdragen over het algemeen. Heel naar als je er last van hebt, maar wel een zeldzaamheid.
Ik heb pas de gele minerale poeder van Clinique gekocht. Dat is fijn spul zeg. Je voelt het niet zitten, maar de couperose op mijn wangen en blauwe kringen onder mijn ogen zijn heel mooi weg te werken. Ik heb er een kabukikwast bij om het mooi aan te brengen.
Lang leve de Paris xl mevrouw die hier mee aan kwam zetten!
Via vinted heb ik gister voor het eerst make-up aangeschaft:

dit blush palette van Diego dalla Palma
Afbeelding

en dit palette van Viseart:
Afbeelding

Samen voor 18,- excl verzendkosten. Totaal was ik 24,56 kwijt uit mijn vinted portemonnee. Beide producten zijn nieuw / ongebruikt dus ik vind dat toch wel een koopje. Het moet uit Italie komen dus ik hoop maar dat het stevig verpakt is. Je krijg natuurlijk geen garantie op deze manier, maar wel leuk om zo weer eens wat meer exclusievere / duurdere merken uit te proberen zonder dat heel m'n budget er gelijk aan gaat.
Wat leuk!
Ik koop veel via Ebay. Gaat altijd goed.

Viseart kun je ook bestellen via Beautylish zag ik.
Vanaf 50 euro free shipping.
emma95 wijzigde dit bericht op 23-11-2021 13:22
0.76% gewijzigd
Kreeg net een mailtje: Clinique heeft een nieuwe serum foundation met
vitamine C, hyaluronzuur en spf20.
Schijnt heel mooi te zijn.

https://www.clinique.nl/product/1599/85 ... _Alabaster
Mooi, Hobbelt!
HobbeltVerder schreef:
23-11-2021 12:34

Afbeelding

Afbeelding

Samen voor 18,- excl verzendkosten. Totaal was ik 24,56 kwijt uit mijn vinted portemonnee. Beide producten zijn nieuw / ongebruikt dus ik vind dat toch wel een koopje. Het moet uit Italie komen dus ik hoop maar dat het stevig verpakt is. Je krijg natuurlijk geen garantie op deze manier, maar wel leuk om zo weer eens wat meer exclusievere / duurdere merken uit te proberen zonder dat heel m'n budget er gelijk aan gaat.
Oeh die zijn wel mooi Hobbeltverder! Vooral mooie kleuren blush.

Ik moet op mijn handen zitten. Illamasqua is met flinke korting en ik wil zo graag nog 'een paar' producten van hun uitproberen.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
Surebaby schreef:
23-11-2021 07:48
Dat is toch niet algemeen, meer afhankelijk van je type huid?
Bij mij helaas wel.
Goeie deal hobbeltverder!
HobbeltVerder schreef:
23-11-2021 12:34

Afbeelding

Afbeelding

Prachtig, Hobbeltverder! :heart:
Emma95 schreef:
23-11-2021 13:22
Kreeg net een mailtje: Clinique heeft een nieuwe serum foundation met
vitamine C, hyaluronzuur en spf20.
Schijnt heel mooi te zijn.

https://www.clinique.nl/product/1599/85 ... _Alabaster
Die is er al een paar maanden. Ik heb er een sample van geprobeerd. Ik vond hem mooi, maar niet speciaal genoeg om te kopen, zeker omdat ik al meer dan genoeg foundation heb. Meer dekking dan je zou verwachten bij een serum foundation, iets dikker ook dan je zou verwachten. Maar mooi, makkelijk op te brengen, houdbaarheid was tamelijk goed. Mijn huidskleur is licht en neutraal, ik heb twee kleuren geprobeerd: CN10 en CN08. Ik ga er vanuit dat C voor Cool staat en N voor Neutral. Desondanks waren beide tinten een tikje aan de gele kant. Allebei wel draagbaar voor mij, maar ik heb het idee dat veel tinten bij Clinique net wat geler zijn dan je misschien verwacht.
Al met al zou ik er prima mee uit de voeten kunnen, en was ik zeker niet ontevreden, maar ik heb hem uiteindelijk niet gekocht.

Bij L'Oréal heb ik dat nog meer, daar kan ik vaak geen geschikte kleur vinden, met uitzondering van de True match. De 24hour freshwear heb ik in drie verschillende kleuren geprobeerd, alle drie niet goed. De poedervariant daarvan heb ik onlangs geprobeerd, ook die kleuren zijn nét niet. Die vond ik trouwens niet spectaculair qua houdbaarheid. Heel mooi de eerste vier uurtjes, daarna is het echt regelmatig bijpoederen (wat dan wel weer heel makkelijk gaat met dat spul)
Wat is de beste foundation volgens jou dan jufjoke?
Stoutehond schreef:
23-11-2021 23:07
Wat is de beste foundation volgens jou dan jufjoke?
Ik draag er een paar heel graag, maar ze hebben allemaal hun eigen voor- en nadelen:

- Essence pretty natural, mooie natuurlijke look, niet duur, medium dekking. Niet super veel kleuren beschikbaar

- Shiseido synchro skin radiant lifting. Goede dekking met heel weinig product, iets glanzend, maar niet te, houdbaarheid is goed, laat zich heel makkelijk opbrengen. Tikje prijzig en de kleuren zijn online wat lastig inschatten (een keer een te lichte kleur gekozen)

- Estee Lauder double wear voor een mattere look die de hele dag houdt.

- Sisley phyto teint ultra eclat. Hier heb ik een heel goede kleurmatch in. Heel mooi en natuurlijk, ook bij meerdere laagjes. Nadeel is de prijs, en dat ik echt meer product nodig heb dan bij andere foundations. Ook de geur vind ik niet echt fijn, voor mij ruikt het naar wasmiddel. Deze is ook heel geschikt als je voor een lichte dekking wil gaan.

- de Missha BB cream vind ik ook fijn, maar die is er maar in een stuk of drie kleuren, waarvan er twee een beetje gekke grijzige ondertoon hebben. Ik heb er dus één met die kleur en dat werkt op mijn lichte huid verrassend goed.
Dank je jufjoke! Ik ga kijken of ik mijn kleur kan vinden.
Ik heb last van erg donkere kringen onder mijn ogen. Ik gebruikte eerst de color corrector van Becca, maar die is helaas niet meer te koop. Nu heb ik een color corrector van Benefit en Charlotte Tilbury, maar deze werken helaas niet zo goed bij mij.
Of heeft iemand andere ideeën om er minder moe uit te zien?
Alvast bedankt!
RozePioen schreef:
24-11-2021 20:32
Ik heb last van erg donkere kringen onder mijn ogen. Ik gebruikte eerst de color corrector van Becca, maar die is helaas niet meer te koop. Nu heb ik een color corrector van Benefit en Charlotte Tilbury, maar deze werken helaas niet zo goed bij mij.
Of heeft iemand andere ideeën om er minder moe uit te zien?
Alvast bedankt!
Ja, ik heb wel een idee, maar wellicht niet precies wat je wil horen, of misschien heb je er niets aan.

Ik heb ook altijd donkere kringen onder mijn ogen gehad, mijn hele leven al. Toen er zo rond mijn veertigste ook wat rimpeltjes onder mijn ogen verschenen, vond ik het hele gebied er niet mooi uit zien. En toen pas ben ik me gaan verdiepen in wat ik eraan kon doen. Toen pas kwam ik erachter dat ik de oorzaak gewoon nooit goed begrepen heb. De oorzaak is (bij mij): mijn oogkassen liggen redelijk diep, waardoor mijn traangootjes, waar het oogbot onder je ogen in een cirkel loopt, wat dieper ligt. Dat werpt een schaduw, wat je terug ziet als donkere kringen. Daar is eigenlijk maar één oplossing voor, filler in de traangootjes. Nu ik dat heb, zie ik inderdaad dat de huid zélf helemaal niet donker is. Dat leek zo, door de schaduw die daar altijd viel. Nu ligt dat 'cirkeltje' minder diep en valt er dus geen schaduw meer.

Het wordt een ander verhaal als dit bij jou niet aan de hand is, maar bij mij heeft het echt lang geduurd voordat het kwartje viel qua oorzaak en voordat ik kon inzien dat de huid zelf echt niet donker is. Dat is gezichtsbedrog. Bij mij tenminste. Maar echte blauwe of donkere verkleuring van de huid onder de ogen komt niet zo vaak voor. Diepe traangootjes wel. Dikke kans dat dat bij jou ook het probleem is.

Is dit bij jou inderdaad het probleem, maar wil je niet aan fillers? Dan kan je kiezen voor een iets lichtere tint concealer dan je huid, en dan eentje die niet super mat is. Ietwat reflectie van licht maakt de schaduwen iets minder opvallend.

Maar dat gezegd hebbende; geen enkele concealer heeft bij mij iets gedaan wat ook maar in de buurt komt van wat filler gedaan heeft.
Bedankt Jufjoke voor jouw uitgebreide reactie en advies!
Ik ben direct gaan kijken of mijn oogkassen diep liggen, maar ik vind dat lastig om te bepalen. Zou er zelf nooit opgekomen zijn dat dit de oorzaak kan zijn.
Het klopt inderdaad dat de corrector van Becca heel verhelderend werkt. De andere twee correctors zijn meer mat. Bij de eerste zijn de cirkeltjes minder goed te zien.
Fillers vind ik wel wat eng. Ook omdat ik daar nooit over heb nagedacht. Al wil ik het zeker niet uitsluiten. In ieder geval iets om over na te denken.
Hier een review van de Clinique foundation die Emma linkte. Het lijkt erop dat ook deze youtubester het nogal aan de oranje kant vond. Maar het lijkt er wel goed uit te zien, zeker op camera. Ik kijk haar filmpjes wel vaker, vind haar altijd wel vermakelijk.

https://www.youtube.com/watch?v=hvF6ifMDBco

Bij kruidvat is trouwens komende vrijdag alle make up met 60% korting.
Van donderdag op vrijdagnacht tussen 03.00 en 07.00 is er nog meer korting op geselecteerde merken. Dacht 70% te hebben zien staan. Voor wie nog voorraad wil aanvullen / nieuwe dingen uitproberen.
M'n make up is nog onderweg en kan niet wachten het uit te proberen, Lady-Day's eindeloze gejubel over viseart maakt mijn verwachting verder helemaaaaaal niet hooggespannen :whistle: :mrgreen:

Vandaag een ander pakketje van vinted opgehaald, 5 splinternieuwe realtechniques eyeshadow brushes in zo'n mapje die je rechtop kan zetten, voor 14,- incl. verzenden
Ik zie dat deze set niet meer verkocht wordt, de opvolger heeft een wenkbrauw kammetje ipv de schuine kwast, die ik juist altijd fijn vind om eyeliner mee te zetten. Blij mee :)
Afbeelding
RozePioen schreef:
24-11-2021 21:35
Bedankt Jufjoke voor jouw uitgebreide reactie en advies!
Ik ben direct gaan kijken of mijn oogkassen diep liggen, maar ik vind dat lastig om te bepalen. Zou er zelf nooit opgekomen zijn dat dit de oorzaak kan zijn.
Het klopt inderdaad dat de corrector van Becca heel verhelderend werkt. De andere twee correctors zijn meer mat. Bij de eerste zijn de cirkeltjes minder goed te zien.
Fillers vind ik wel wat eng. Ook omdat ik daar nooit over heb nagedacht. Al wil ik het zeker niet uitsluiten. In ieder geval iets om over na te denken.
Mijn tip, gebruik een zaklamp!
Niet om iemand bang te maken of ongerust, en zeker JufJoke niet,
maar als je dan toch over fillers gaat nadenken, RozePioen, moet je misschien deze youtube video bekijken: https://youtu.be/VV-VbyNhzUM
Ik had hem al een aantal keer in de aanbevolen video's zien staan maar nog nooit bekeken, nu toch maar eens aangezet.
Oh jee, Hobbelt, hoop dat het niet tegenvalt ;)

Ik heb vorige maand een heel klein setje van Natasha Denona gekocht, de baby glam. Ik was zo benieuwd naar dit merk, hoorde er allerlei lovende dingen over. Nou... ik vind het zo ontzettend tegenvallen. Toch een beetje jammer. Mocht de Viseart tegenvallen, stuur me een pb, neem ik em over ;)

Mooi setje kwasten. Dit zijn de kwasten die ik elke dag gebruik, behalve de accent brush.

Qua makeup ben ik eigenlijk wel even rustig nu. Ik ben heel blij met mijn Armani Luminous Silk foundation. De verwachtingen waren hoog gespannen maar ik ben er oprecht heel blij mee, behalve de prijs dan.

De cleansers en 'nachtcreme' van Cerave bevallen ook heel goed. En lekker goedkoop, ook wel eens fijn.

Oh, onlangs nog een primer van The Ordinary gekocht, gewoon om te proberen. Ook die vind ik fijn. Ik gebruikte nooit primers maar nu ik 50 ben merk ik wel dat mijn foundation er beter opgaat en mooier blijft zitten. Ook oogschaduwprimer doet zijn werk hier.

En blush. Nog zo'n product wat ik eigenlijk nooit gebruikte maar waar ik de meerwaarde inmiddels wel van in zie.

Dus ja, ben zeer tevreden met al mijn producten. Het enige waar ik nog zoekende in ben is lipstick. Ik wil er graag eentje die lang blijft zitten zoals de Matte Ink van Maybelline, maar die niet uitdroogt. Ik denk dat dat een onmogelijke combi is.
Stoutehond, bedankt voor de tip! Net geprobeerd. Met het licht op de cirkel oog ik best moe en in de schaduw extreem moe…
HobbeltVerder, ik heb het filmpje bekeken. Ik vond het al spannend en nu nog meer. Denk dat ik moet accepteren dat ik donkere kringen heb en deze zo goed als mogelijk probeer te camoufleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven