Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.


Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.



Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:


Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
22-09-2022 22:35
Mooie vangst @Supersas!

Poederen jullie je cream blush nog af?
Nee. Ik poeder sowieso niet af.
Heeft er hier iemand ervaring met de BB cream van Purito? Ik heb hem via Douglas besteld maar blijkbaar wordt het door een partner van hen verzonden vanuit Duitsland. Ik wacht er nu al een week op en zie nu ook dat het bij andere verkopers goedkoper is. Het is een Koreaans merk geloof ik.

Ik las ook goede verhalen over de BB cream van Missha?
Alle reacties Link kopieren
Ik las net over creamblush hierboven en wilde met jullie delen dat als je net als ik nog ergens zo'n lippenbalsem/lipstick hebt slingeren die van kleur verandert het leuk is om die eens te proberen als blush. Op mijn lippen vind ik al snel iets te roze maar op mijn huid was het effect heel mooi en naturel.
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Supersas09 schreef:
22-09-2022 22:25
En die Sephora op 12 minuten rijden was een heel klein hoekje in een mall. En daar stond een verkoopster die er geen zin in had. En geen fenty, rare beauty of dat soort merken.
Supersas, wat een mooie dingen van Sephora! Ik quote deze maar even, dan is het niet iedere keer zo'n lap.
Oh, ik heb het zelf regelmatig gehad, een prachtige lipstick die toch echt ideaal leek, en het dan nèt niet is. Zo ontzettend jammer is dat inderdaad, daar kan ik altijd zo van balen. En het gebeurt me toch regelmatig, vooral bij lipstick.
Die blush is prachtig, al ben ik zelf geen cream blush liefhebber. En dat paletje is ook ♥️
Alle reacties Link kopieren
Maan schreef:
23-09-2022 11:23
Heeft er hier iemand ervaring met de BB cream van Purito? Ik heb hem via Douglas besteld maar blijkbaar wordt het door een partner van hen verzonden vanuit Duitsland. Ik wacht er nu al een week op en zie nu ook dat het bij andere verkopers goedkoper is. Het is een Koreaans merk geloof ik.

Ik las ook goede verhalen over de BB cream van Missha?
Ja, ervaring mee, en met die van Missha ook. Ze lijken erg op elkaar, al is die van Missha geparfumeerd en die van Purito niet. Kleuren zijn ook vergelijkbaar en meteen het zwakke punt. Er zijn maar een paar kleuren, waarvan de twee lichtste een beetje grijzige ondertoon hebben. Nou werkt dat voor mij vrij goed, omdat ik erg licht ben met een neutrale ondertoon. Maar dat is ook meteen zo'n beetje het enige waarvoor dat goed werkt. De kans is dus vrij groot dat je geen passende kleur kan vinden. Kun je dat wel, dan is het een top product, dat iets te veel glanst naar mijn smaak. Dat doen ze allebei. Met poeder is dat verholpen.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben niet zo'n groot liefhebber van crème blush, bronzer of highlighter, juist omdat ik inderdaad ook poeder gebruik. Poeder je van tevoren, dan brengt zo'n product vaak niet lekker op. Poeder je daarna, dan is je effect minder. Niets voor mij. Ik kan mijn poeder niet missen en ik vind poeder producten voor blush, bronzer en highlighter ook veel makkelijker werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind crème blush wel mooi. Als ik crème blush gebruik dan poeder ik wel af met een finishing poeder van Hourglass voor een egaal effect. Soms gebruik ik nog een poederblush er overheen voor ik afpoeder met mijn finishing poeder als de tint het nog niet is in combinatie met oogschaduwpalette en lipstick. Dat afpoederen doe ik echt als allerlaatste.

Mijn recentste aankoop is een lipstick van Natasha Denona in de kleur Natasha. En ik ben er zo blij mee. Niet te donker, niet te licht. Niet te oranje of te matte. Echt een tint die mij verzorgd staat.
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
23-09-2022 20:07

Mijn recentste aankoop is een lipstick van Natasha Denona in de kleur Natasha. En ik ben er zo blij mee. Niet te donker, niet te licht. Niet te oranje of te matte. Echt een tint die mij verzorgd staat.
Oh, wat fijn! Daar kun je dan zo blij mee zijn, hè?
Ik heb ook een lipstick van Natasha Denona, uit de I need a nude collectie. Het is de kleur 15NB Claudia. Deze in de link:

https://www.temptalia.com/product/natas ... udia-15nb/

Nou, ik kan je vertellen: het is een fijne lipstick, maar hij lijkt in absoluut niets op de kleur op de foto! Niets! Als het kon, had ik hem teruggestuurd. De kleur is gewoon ronduit bruin. Echt dat jaren negentig bruin. Ik geef toe, het staat me best. En ik heb geen enkele kleur die daar op lijkt, dus daarom, en omdat terugsturen geen optie was, toch maar gehouden. Maar dat was echt even slikken. Het was een dure lipstick en ik ben ontzettend zorgvuldig geweest in het uitzoeken van een kleur. En dan krijg je iets wat er niet eens op lijkt.
Ik vind de verpakking van de I need a nude lipstick ook erg groot, vierkant en zwaar.
Alle reacties Link kopieren
De verpakking is er inderdaad geen lichtgewicht. Voor mij zijn veel gehypte Mac lipsticks miskopen; Kindasexy, Velvet Teddy, Faux... het is het niet.
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
23-09-2022 16:34
Ik las net over creamblush hierboven en wilde met jullie delen dat als je net als ik nog ergens zo'n lippenbalsem/lipstick hebt slingeren die van kleur verandert het leuk is om die eens te proberen als blush. Op mijn lippen vind ik al snel iets te roze maar op mijn huid was het effect heel mooi en naturel.
Zo'n lipstick gebruik ik toevallig altijd als "blush" als ik voorderest geen make-up op heb, heel subtiel en glowy :)
Alle reacties Link kopieren
Joepie! De hele avond zitten lezen en genoten van alle reviews.
Ondertussen Googlen naar producten, haha, ik word er hebberig van.
Ik ben nog op zoek naar de ultieme foundation, had een poosje terug ook een topic erover geopend:)
Al goeie tips gekregen en mega nieuwsgierig naar de Double wear Estee Lauder en Nars Lightreflecting B)
Hoe kom ik aan testers van Nars?
Estee lauder kan ik voor naar de Douglas.
Help ;)
Alle reacties Link kopieren
MrsDuck schreef:
23-09-2022 22:08
De verpakking is er inderdaad geen lichtgewicht. Voor mij zijn veel gehypte Mac lipsticks miskopen; Kindasexy, Velvet Teddy, Faux... het is het niet.
Nee, die zijn het voor mij ook niet. Te flets.
Alle reacties Link kopieren
AirMaxlover schreef:
23-09-2022 22:40
Joepie! De hele avond zitten lezen en genoten van alle reviews.
Ondertussen Googlen naar producten, haha, ik word er hebberig van.
Ik ben nog op zoek naar de ultieme foundation, had een poosje terug ook een topic erover geopend:)
Al goeie tips gekregen en mega nieuwsgierig naar de Double wear Estee Lauder en Nars Lightreflecting B)
Hoe kom ik aan testers van Nars?
Estee lauder kan ik voor naar de Douglas.
Help ;)
De Bijenkorf heeft Nars. Online doen ze niet aan samples maken voor foundation, maar in een winkel wel. Jammer dat er nog maar een stuk of vijf in Nederland zijn.
Ik heb de Nars light reflecting foundation in de kleur Mont Blanc. Als dat toevallig ook jouw kleur is, maak ik er wel een sample van voor je.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
23-09-2022 18:32
Ik ben niet zo'n groot liefhebber van crème blush, bronzer of highlighter, juist omdat ik inderdaad ook poeder gebruik. Poeder je van tevoren, dan brengt zo'n product vaak niet lekker op. Poeder je daarna, dan is je effect minder. Niets voor mij. Ik kan mijn poeder niet missen en ik vind poeder producten voor blush, bronzer en highlighter ook veel makkelijker werken.
Same. Ik heb er ook echt een beetje een hekel aan. Ik gebruik sowieso altijd foundations die zichzelf setten, en dan met een cream product eroverheen krijg je lelijke plekken, de foundation breekt dan.

Ik heb vandaag wat Bobbi Brown producten gekocht, een merk dat ik eigenlijk nooit echt heb gebruikt. Oei, wat een mooie highlighters..

Afbeelding

Welke bronzer gebruiken jullie? Ik gebruik echt al jaren too faced chocolate, maar wil eigenlijk wel iets anders proberen.
Alle reacties Link kopieren
Ben ik ook wel benieuwd naar! Ik heb er al wel 20 uitgeprobeerd ;-D Maar geen één zo fijn als Chocolate.
Alle reacties Link kopieren
Jufjoke schreef:
23-09-2022 22:51
De Bijenkorf heeft Nars. Online doen ze niet aan samples maken voor foundation, maar in een winkel wel. Jammer dat er nog maar een stuk of vijf in Nederland zijn.
Ik heb de Nars light reflecting foundation in de kleur Mont Blanc. Als dat toevallig ook jouw kleur is, maak ik er wel een sample van voor je.
Dat is lief!
Denk niet dat dat mijn kleur is, ik heb zwartbruin haar (met grijs), donkerbruine ogen en ik vind het heel moeilijk om te zien welke teint bij me past.
Groene aderen dus dan gele ondertoon, toch?
En ik heb een lichte getinte huid.

Zal gewoon een keer naar de Bijenkorf moeten. Rotterdam of Amsterdam, hoop dat ze daar goede adviseurs hebben.
De Douglas hier in onze kleine stad, daar wisselt het nogal :(
Alle reacties Link kopieren
Nog even zitten kijken natuurlijk.
Denk dat ik het beste match met Fiji, Punjab of Patagonia.
Toch durf ik het niet online te bestellen, het mag wat kosten maar dan wil ik wel dat het goed is :D
Alle reacties Link kopieren
Een echt supermooie (minerale poeder) bronzer is Warmth van Bare Escentuals.

Opbrengen met een grote kwast langs je haargrens, naar je jukbeenderen en dan naar je kaaklijn. En een heel klein beetje is genoeg.
AirMaxlover schreef:
23-09-2022 22:40
Joepie! De hele avond zitten lezen en genoten van alle reviews.
Ondertussen Googlen naar producten, haha, ik word er hebberig van.
Ik ben nog op zoek naar de ultieme foundation, had een poosje terug ook een topic erover geopend:)
Al goeie tips gekregen en mega nieuwsgierig naar de Double wear Estee Lauder en Nars Lightreflecting B)
Hoe kom ik aan testers van Nars?
Estee lauder kan ik voor naar de Douglas.
Help ;)
Misschien heb je wel een Skins in de buurt, die verkoopt ook Nars.

https://www.skins.nl/winkels/
Jufjoke schreef:
23-09-2022 18:29
Ja, ervaring mee, en met die van Missha ook. Ze lijken erg op elkaar, al is die van Missha geparfumeerd en die van Purito niet. Kleuren zijn ook vergelijkbaar en meteen het zwakke punt. Er zijn maar een paar kleuren, waarvan de twee lichtste een beetje grijzige ondertoon hebben. Nou werkt dat voor mij vrij goed, omdat ik erg licht ben met een neutrale ondertoon. Maar dat is ook meteen zo'n beetje het enige waarvoor dat goed werkt. De kans is dus vrij groot dat je geen passende kleur kan vinden. Kun je dat wel, dan is het een top product, dat iets te veel glanst naar mijn smaak. Dat doen ze allebei. Met poeder is dat verholpen.
Wat fijn om te horen! Ik heb een van de lichtere kleuren besteld die wat grijs lijkt op de swatches. Maar het is al snel te oranje of juist te roze voor mij omdat ik een vrij neutrale tint heb. Als ik jouw verhaal lees denk ik dat ik misschien wel geluk heb. Ik werd wakker met een melding van DHL dat ze vandaag komen :cheer:
Dubbel
anoniem_6396e65158175 wijzigde dit bericht op 24-09-2022 09:14
97.56% gewijzigd
Sjulia schreef:
23-09-2022 22:59
Same. Ik heb er ook echt een beetje een hekel aan. Ik gebruik sowieso altijd foundations die zichzelf setten, en dan met een cream product eroverheen krijg je lelijke plekken, de foundation breekt dan.

Ik heb vandaag wat Bobbi Brown producten gekocht, een merk dat ik eigenlijk nooit echt heb gebruikt. Oei, wat een mooie highlighters..

Welke bronzer gebruiken jullie? Ik gebruik echt al jaren too faced chocolate, maar wil eigenlijk wel iets anders proberen.
Ik vind Cream blush heel fijn. Ik heb de Milk Make-up variant die iemand hiervoor al liet zien en die van Fenty en Bobbi Brown. Die laatste heb ik in de verkeerde kleur dus gebruik ik helaas nooit. De andere twee zeer regelmatig. Ik heb fases: dan weer veel poeder inclusief mijn foundation en dan weer alles vloeibaar. Ik heb ook de Milk Make-up bronzerstick en de Cream bronzer van Chanel Les Beiges. Die van Chanel is geweldig maar vrij groot dus niet handig om mee te nemen.

Qua bronzers dan de Laguna van Nars of Hoola van Benefit. Die hebben ze beiden ook in Mini.
Alle reacties Link kopieren
Oh, ik ben heel benieuwd, Maan!

Sjulia, ik gebruik nu de City Bronzer van Maybelline. Die is best prima. Ik vind de Butter Bronzer van Physicians Formula ook fijn, en Hoola van Benefit. Maar ik heb geen sterke gevoelens ten opzichte van bronzers, misschien omdat ik de perfecte nog niet ben tegengekomen. Of misschien omdat ik het qua bronzer niet zo spannend vind.
Als het niet geel/oranje is en goed blendt, ben ik eigenlijk al prima tevreden. Dat doen bovenstaande drie.
jufjoke wijzigde dit bericht op 24-09-2022 09:52
1.48% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
apppie schreef:
23-09-2022 22:36
Zo'n lipstick gebruik ik toevallig altijd als "blush" als ik voorderest geen make-up op heb, heel subtiel en glowy :)
Leuk! Nouja hopelijk ben ik niet de laatste die dit heeft geleerd haha
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Maan schreef:
24-09-2022 09:04
Misschien heb je wel een Skins in de buurt, die verkoopt ook Nars.

https://www.skins.nl/winkels/
Ah dank je! :)!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven