Mode & Beauty alle pijlers

Het algemene make-up topic

14-07-2019 21:52 3602 berichten
Alle reacties Link kopieren
:heart: Het algemene make-up topic :heart:

Afbeelding

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Afbeelding

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)

Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.

Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.

Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.

Newbies, wees welkom :cheer2:

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica :-D
Jane-Ice schreef:
08-08-2019 10:49
Ik zie dat mijn kerstbal weg is. :cry:
:shout: Kom gauw terug aub!!
Ik ga proberen om je niet meer te pesten! :|
Zie ik ook nu pas. Ik schrik ervan. Misschien komt ze met een andere naam terug oid.
Sjulia schreef:
09-08-2019 09:24
Ik had al wat reviews gezien. Had bijna besteld maar zag net op tijd dat er alcohol in zit. 😅

Wauw :O
Jij wil alle foundation testen!!
Sinds wanneer heb je deze tik? :proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice schreef:
09-08-2019 10:11
Wauw :O
Jij wil alle foundation testen!!
Sinds wanneer heb je deze tik? :proud:
Hahaha. Zelfde met blushes en primers. Sinds ongeveer mijn 20ste begon het erg te worden. Vandaag komt Embryolisse hydra mat crème, voor onder make-up. Eens zien of die beter werkt met bepaalde foundations. :cheer2:
Sjulia schreef:
09-08-2019 09:38
Zie ik ook nu pas. Ik schrik ervan. Misschien komt ze met een andere naam terug oid.

Hopelijk!
Evivie ons kerstbal...als je dit leest;
Neem je tijd voor jezelf zolang je wil,
:shout: je bent altijd hier welkom! :hug:
Je hoef niet perse over make-up hebben, mag ook over kinderen, hond, kat, muis. Wat jij maar wil!!! :there:
Prrrr, mauw miawwwww.
Sjulia schreef:
09-08-2019 10:15
Hahaha. Zelfde met blushes en primers. Sinds ongeveer mijn 20ste begon het erg te worden. Vandaag komt Embryolisse hydra mat crème, voor onder make-up. Eens zien of die beter werkt met bepaalde foundations. :cheer2:

Primers wist ik al maar blushes ook?!
Over blushes heb ik je nog niet gehoord, welk is favoriet?
Ik gebruik sinds kort ook de Embryolisse, ben tevreden maar ik vind La roche toch wat beter, dus als die op is ga ik terug naar La roche Posay.

En ik ga echt stoppen met primers, ik heb nog meer pukkels gekregen.

Nu even de keuken in orde maken voordat de schoonmaker komt hoor
:facepalm:
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice schreef:
09-08-2019 10:22
Primers wist ik al maar blushes ook?!
Over blushes heb ik je nog niet gehoord, welk is favoriet?
Ik gebruik sinds kort ook de Embryolisse, ben tevreden maar ik vind La roche toch wat beter, dus als die op is ga ik terug naar La roche Posay.

En ik ga echt stoppen met primers, ik heb nog meer pukkels gekregen.

Nu even de keuken in orde maken voordat de schoonmaker komt hoor
:facepalm:
Welke van la roche gebruik jij onder make-up? Met een vette huid altijd lastig. Het gaat zo gauw broeien. Ik moet echt een lichte crème die snel intrekt. Favoriete blushes zijn sowieso die van tarte, de amazonion clay. Heel natuurlijk effect, geen poeder textuur op de huid. Die blushes van benefit vind ik altijd de lelijkste.. Tot nu toe. Erg veel poeder en weinig grip. Teveel pigmentie (vind ik niet handig in een blush) Balen dat je pukkels krijgt van primers. Dan ben jij misschien 1 van de weinige die allergisch zijn voor siliconen. Krijg je nog pukkels van paula producten?
Ik denk niet dat ik van Paula’s producten pukkels krijg. Ik heb dat altijd met primers dat ik pukkels krijg daarom gebruik ik ze niet met plezier, voordeel is wel dat mijn foundation mooier zit en langer natuurlijk.

Oh nu je weer over Tarte hebt, ik zag laatst een youtubefilmpje van een dame met hilarisch accent dat ze 7 producten van Tarte had besteld voor 70,-!!! Djeeszzzz... en ze zei er ook bij dat ze deze actie regelmatig hebben. Weet jij er iets van?

Ik ervaar La Roche Posay helemaal niet als vettig, het trek heel snel in en laat geen vet/ olie bij mij achter. Ik heb natuurlijk een normale huid maar ik hou helemaal niet van crème’s die vet achterlaat...dat is meestal ook niet zo mooi met een foundation.
Even een foto voor je opzoeken.
Anders wil ik mijn bijna op tube wel naar je opsturen, er zit nog wat in voor een week gebruik denk ik en hij is 2 maanden geleden geopend.
Prrrr, mauw miawwwww.
Dit is hem, ze hebben echt heel veel soorten en ik weet niet hoe die andere zijn maar ik ben echt dik tevreden over deze:
Afbeelding
Lees anders even wat reviews.
Hij is heel geschikt voor onder de make-up. Trekt gelijk in ook.
Prrrr, mauw miawwwww.
Ingebruik (Fullsize)
Afbeelding
Dit is echt mijn favoriete lipscrub en hij is gewoon van de Hema!
Hij ruikt heerlijk zoet en naar bosbessen. Er zitten grove suiker in de stick waarmee je droge lippen lekker zacht kan maken. Stick ligt ook erg fijn in de hand.Hema heeft verschillende maar deze paarse is voor mij de winnaar.(grovere suiker en lekker zoete geur/ smaak) Yum!!
Ik koop dit keer op keer weer opnieuw,
dus kopen, JA!
Prrrr, mauw miawwwww.
Tot nu toe nog geen last van mijn nieuwe spulletjes, maar ook nog niet alles geprobeerd. Rosebud is idd lippenspul maar het is er ook in een tube, je kunt het ook op droge plekjes smeren en dat doe ik ook altijd. Mijn 'to the rescue potje' (heb er een in elke tas geloof ik in alle verschillende versies).

Die lipscrub heb ik nog nooit zien liggen bij de hema, ik ga eens kijken of die hier ook ligt.

(Jane ice: begin per 1 oktober met nieuwe baan)
Ik ga die Rosebud van je onthouden Mango! Ik heb voor nu echt meer dan genoeg en zelfs nog een aantal in verpakking.

Sjulia en hoe bevalt je nieuwe crème?

Afgelopen week heb ik 4 mascara weggegooid, die zijn helaas niet meer goed. Dus ik ben andere mascara’s aan het testen. Welke zijn jullie favorieten?
Prrrr, mauw miawwwww.
Getest (Mini)
Afbeelding
Meerdere dagen achter elkaar getest.
Mascara ruikt naar drop.
Maakt mijn wimpers wel wat voller en met moeite wat langer, helaas gaan de wimpers aan elkaar kleven . Voordeel is dat hij niet uitloopt.
Kopen, nee.
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice schreef:
11-08-2019 09:12
Ik ga die Rosebud van je onthouden Mango! Ik heb voor nu echt meer dan genoeg en zelfs nog een aantal in verpakking.

Sjulia en hoe bevalt je nieuwe crème?

Afgelopen week heb ik 4 mascara weggegooid, die zijn helaas niet meer goed. Dus ik ben andere mascara’s aan het testen. Welke zijn jullie favorieten?
Ik heb hem alleen nog een paar uurtjes gedragen en toen zat het ok, maar moet het de hele dag nog even testen. Als het niet goed is kom ik nog terug op je aanbod :heart: :heart: :heart:

Ik krijg van zoveel mascara's pijn aan mijn ogen, dus ik test eigenlijk niet zo graag mascara's. Ik vond bad girl bang mascara mooi van Benefit, extreem lange wimpers. Maar het voelde zo onprettig. Ze werden zo extreem gelift vanaf de wortel, het voelde alsof ik met tandenstokers mijn ogen open had. Like this.

Afbeelding

En het voelde ook wel een beetje zo:

Afbeelding

Maar het effect was groots. Langste wimpers ever.
Chanel oogschaduw (paarstinten) , kan ik daar iemand blij mee maken?
Sjulia, ik wacht dan nog af tot je die crème beter hebt getest dan...
En oh wauw heb je die nieuwe van Benefit!!! Ik ben al dagen aan het twijfelen of ik hem moet halen! Ik kon niet heel veel reviews op internet vinden maar echt reuze benieuwd ernaar.
Ik wil ook langste wimpers ever hebben!!
Maar oogpijn...chips, dat wil ik natuurlijk niet. Heb je hem fullsize of mini?
Prrrr, mauw miawwwww.
Shadesofblue schreef:
11-08-2019 12:01
Chanel oogschaduw (paarstinten) , kan ik daar iemand blij mee maken?
Wat lief! :heart:
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice schreef:
11-08-2019 12:29
Wat lief! :heart:
Interesse?
Chanel les 4 ombres 272
Hoi meiden,
Het lijkt me heel leuk om met jullie mee te schrijven! :heart:
Als kind al dol op alles wat met make-up te maken heeft en dat is nooit over gegaan :) integendeel!
Zo leuk om te lezen wat jullie allemaal gebruiken.

Mascara's, tsja.. daarmee heb ik hetzelfde als met foundation, je blijft altijd op zoek naar een nóg fijnere en nóg mooiere. Ik ga altijd vooral voor een verlengend effect.
Ik gebruik graag:
- Chanel Inimitable
- Lancome Definicils
- Lancome Hypnose Volume a Porter
De laatste vind ik misschien wel de mooiste..

Soms gebruik ik over mn zwarte mascara een klein beetje blauwe mascara, een van de beste tips die ik bij Ici Paris eens kreeg.
- Sisley So Curl in Deel Blue
- YSL Vinyl Couture, knalblauw maar effect is mooi over zwart heen.

Miskoop: Shiseido Controlled Chaos... bij mij kan je dat 'controlled' weg laten, ik hou alleen de chaos over. o_o

De Rosebud is idd geweldig! Ik zie het meteen als ik die 's nachts niet op heb gehad, meteen allemaal velletjes (Nou heb ik een extreem droge/eczeem gevoelige huid, maar toch)

Lfs!
Shadesofblue schreef:
11-08-2019 12:52
Interesse?
Chanel les 4 ombres 272

Ik zit al met 180 paletten hopelijk kan je iemand anders blij mee maken! Toch bedankt!
(En ik gebruik amper oogschaduw) :proud:
Prrrr, mauw miawwwww.
JuffertjeDap, welkom! :cheer2:
Leuk dat je meeschrijft!
Leuk om te lezen wat voor producten je hebt, gebruik je alleen high end producten?
Prrrr, mauw miawwwww.
Jane-Ice schreef:
11-08-2019 15:15
Ik zit al met 180 paletten hopelijk kan je iemand anders blij mee maken! Toch bedankt!
(En ik gebruik amper oogschaduw) :proud:
Ik gebruik dus ook geen oogschaduw, laat staan in paarstinten :P
Hahaaaa, ik had een lang weekend en dan mis ik jullie zo... blij te lezen dat het smeerleven niet stilstaat. Al is de boom wel wat kaler minus één hele gezellige blingbal...

Welkom Juffertjedap. Blauwe mascara is bij mij in de categorie errgg gewaagd... ik ben team bruin. Helaas is dat weinig te vinden dus doe ik soms een dun laagje bruin over zwart. Momenteel heb ik er verschillende liggen van de Essence Princess Kostgeenklap lijn en die gebruik ik naar alle tevredenheid. Zo tevreden mee dat ik de Clinique mascara die al een jaar (ongeopend gelukkig) in de kast heb liggen straal ben vergeten. Maarja nu er getest word wil ik meedoen. (wordt vervolgd!) Beste tot nog toe ooit was inderdaad Inimitable van Chanel.

Ik ben op de budgettoer wegens 'ik heb toch al teveel' dus de afgelopen tijd mocht ik van mezelf geen dure dingen kopen. Kan niet zeggen dat ik dat een straf vindt, heb niet het idee dat ik veel mis. Hooguit zonde dat verpakkingen toch meestal echt mooier zijn in de high end sector. Maar goed nu mag ik helemaal niks meer kopen, eerst maar eens wat ruimte creëren. Van het weekend een masker aangebroken van Freeman, het is een charcoal masker en suikerscrub ineen en boy... that makes a difference. (Wel weer lavendelolie op de ingredientenlijst dus ik dacht alweer blehh, gelukkig wel helemaal onderaan dus weinig) Heb het per ongeluk iets langer laten zitten dan aangegeven en de boel drupte bijna in mijn ogen (het is een soort van zwaar klodderig) maar eenmaal eraf had ik babyglad vel. In jaren niet gezien zo'n effect. Heb zelfs vanochtend geen primer nodig gehad terwijl ik zowat verslaafd ben. Ook geen bb cream.
Wel hyaluronzuur van de Action erachteraan gesmeerd voor wat vocht... (ja als ik zeg budget bedoel ik budget) het is voor 2 euro te koop maar het verschuilt zich als een collageenserum in een bruin glazen potje.

Lijkt me balen als je pukkeltjes krijgt van een product dat bij uitstek bedoeld is om je gezicht egaler te maken.... hoe los je dat nou weer op? Mocht je alergisch zijn voor siliconen Jane-Ice... sommige primers maken gebruik van een spulletje dat de werking van siliconen nabootst. Ik ga eens kijken of ik kan achterhalen hoe het ook alweer heet.

Mijn fav lipscrub is van Lush en heet Popcorn (zout en zoet te gelijk, bizar... maar je wil het bijna opeten zo lekker). Het is niet meer te koop, misschien ga ik ook wel voor de bijl bij de Hema over een tijdje (want heb gelukkig nog genoeg voor een maandje of wat) .

NYX LipInk gebruikt voor het eerst dit weekend wegens heftige kleur. Het is een soort matte stain. Niet voor herhaling vatbaar want erg oneven effect. Als je er een donkere balm of lipstick overheen zou doen zou het kunnen werken maar product an sich is geen aanrader als je op een snel klaar, langdurig effect hoopt.

Verder ben ik op een set kwasten gestuit die ik maanden geleden besteld had, zat onaangebroken te wachten op me in een verhuisdoos. Nu ben ik weer helemaal gelukkig want dat voelt toch als iets nieuws haha! Niet echt nodig maar zeker wel fijn als extra voor wanneer de rest weer eens ligt te drogen. Hoe maken jullie je spulletjes schoon eigenlijk?
Lorem Ipsum
Edit oeh paars, geen idee eigenlijk want weinig mee geëxperimenteerd. Je brengt me op ideeën zeg. Morgen op de to-do lijst :clown:
Lorem Ipsum
Ik ben gek op paars.
Heb nu, na een hele tijd rode nagellak, knalpaars.
Meestal heb ik lak van Rimmel, maar dit kleurtje was er alleen van Catrice.
Eén laagje, met een gel topcoat en het zit al mooi sinds vorige week vrijdag.
Is duidelijk betere lak geworden. Eerst was het niets. Flesje is ook veranderd.
turquasi schreef:
12-08-2019 10:45
Edit oeh paars, geen idee eigenlijk want weinig mee geëxperimenteerd. Je brengt me op ideeën zeg. Morgen op de to-do lijst :clown:
Zal ik je hem toesturen? :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven