Mode & Beauty alle pijlers

Het haarmysterie

23-09-2016 17:28 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag dames

Ik heb een vraag over een drastische verandering die mijn haar het afgelopen jaar doormaakt, ik zou graag willen weten waar het door zou kunnen komen.

Het zit zo, ik heb altijd al dun steil haar gehad, nooit een golfje te herkennen, het groeide gewoon recht naar beneden. Opeens is het golven gaan vertonen, vooral de delen achter op het hoofd en onder de bovenste laag haar. Ik föhnde het altijd met zo'n draaiende borstel om het mooi te laten vallen, maar toen ik daarmee stopte en mijn haar altijd natuurlijk liet opdrogen, zag ik de golven achter op mijn hoofd. Omdat ik altijd droomde van een bos krullen, of in het kader haalbaar gewoon een beetje meer volume, ben ik er blij mee dat mijn haar nu wat dikker lijkt en mooier valt. Wel ziet het er een beetje gek uit, 20 cm wavy haar met nog een cm of 15 recht haar dat daaronder bungelt. Toch ben ik nieuwsgierig hoe dit opeens kan.

Ik heb uiteraard onze goede vriend Google geraadpleegd, en daar worden hormoonschommelingen en chemotherapie als reden gegeven. Pubertijd, Zwangerschap, overgang en dergelijke, ware het niet dat ik net de 30 ben gepasseerd, geen kankerpatiënt ben en ik ben ook niet zwanger of al moeder.

Het golfjes gen zit wel in de familie, mijn zus heeft ze en mijn moeder had ze tot haar 17e, daarna werd haar haar kaarsrecht zoals het mijne normaal gesproken is. Ook ben ik anderhalf jaar geleden ongeveer gestopt met de pil. (libido-redenen)

Weten jullie hoe dit komt? Of gewoon zomaar? Wie heeft er zoiets meegemaakt?
quote:kindvandemelkboer schreef op 24 september 2016 @ 19:22:

Was je na je derde zwangerschap ook toevallig ouder dan 30? Gek is dat dan, twee zwangerschappen zonder veranderingen en na de derde wél krullen.

Inderdaad leuk, een beetje verandering!Ik was precies 30. Ik zat bij de kapper en die ging aan de slag met een enorme bos krullen als resultaat. Ik viel bijna van mijn stoel van verbazing. De kapster moest er enorm om lachen. Mijn man was flabbergasted, die dacht dat ik een permanente genomen had.
Ja dat heb ik ook meegemaakt! had inneems een super bos krullen terwijl het gewoon stijl/golvend was. Ik gebruikte toen wel veel argan olie maskers, maar weet niet of dat er iets te maken mee had... ook at ik een stuk gezonder. Mijn haar is nu niet meer zoals het was maar golvend.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven