Mode & Beauty alle pijlers

Het leed wat badpak en bikini heet

20-05-2010 19:10 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff...na een strooptocht van 4 uur lang heb ik vandaag ein-de-lijk een nieuwe bikini en een badpak gescoord.

Ik heb jaaaaaaaren gedaan met een drietal bikini's die ik ergens eind 1999 heel goedkoop heb kunnen kopen bij een dure lingeriezaak die ermee ophield (70 procent korting) maar ik vond het nu wel weer eens tijd worden voor wat anders maar jezus...wat een gedoe.

Als je al wat ouder bent (36 jaar ) en wat "maat 42 blubjes" op de heupen hebt, is het geen pretje hahahaha.

De broekjes waren over het algemeen:

- Te laag met van die knellende randjes waardoor de blubjes ineens veranderden in monsterlijke blobs.

- Te hoog opgesneden met een te smal kruis waardoor je halve doos voorzien van plooitjes aan de binnenkant uit het broekje hing.

En nee..ik had geen te kleine maten gepakt.

De bovenstukjes gingen wel, had zelfs een triangel gevonden met een soort van voorgevormde cups maar dat was toch eigenlijk ook geen porem met een stel 85DD tieten..

De bikini van mijn dromen kostte met bijbehorend tuniekje rond de EUR 250,-..hij zat perfect en bijna had ik hem gekocht maar kwam gelukkig op tijd tot inkeer.

Het is uiteindelijk wel gelukt bij de Hunkemoller, na ongeveer tig dingen aangehad te hebben..een mix and match bikini waarvan het broekje aan de bovenkant een eraan vastzittend stukje ruimvallende stof had die je naar beneden kon stropen (weg blubjes). Heb op advies van de verkoopster een maat groter genomen waardoor er geen snijranden en bijbehorend uitpuilend vet meer te zien zijn met een zwart bovenstukje met voorgevormde cups.

Ook nog een mooi bruin chic badpak gekocht (ben namelijk van plan weer te gaan zwemmen binnenkort) waar ik erg tevreden over ben maar al met al ben ik weer duizend minderwaardigheidscomplexen verder .

In het kader van de vakantie en mijn zwemplannen wil ik op zijn minst nog 1 badpak en bikini kopen dus tips over merken en zaken zijn welkom...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik vind het al van lef getuigen dat je sowieso op zoek gaat naar een bikini of badpak. Met mijn appeltjesfiguur en maatje 44 durf ik niet eens een bikini te passen....
quote:dutchsuzanne schreef op 20 mei 2010 @ 19:19:

Ik vind het al van lef getuigen dat je sowieso op zoek gaat naar een bikini of badpak. Met mijn appeltjesfiguur en maatje 44 durf ik niet eens een bikini te passen....

Ik ben een "peer" maar vond dat het gewoon moet kunnen hoor...zelfde geldt voor appeltjes trouwens.

Als ik de 40 ben gepasseerd zie ik wel weer verder qua wel of geen bikini...maar waarom durf je er geen te passen dan?
Ik heb maat 46 en ben ook op zoek naar een nieuwe bikini,heb wel een stel zwarte broekjes en bovenstukjes maar die zijn erg aan het verslijten.

Ga morgen eens bij V&D kijken of ik daar kan slagen..
Ik vind een dik lijf in een bikini of een badpak echt niks uitmaken. Vaak staat een bikini dan nog leuker dan zo n massief badpak.
ik heb het zelfde probleem, gek word ik van die mini broekjes....maar na een 12 kilo te zijn afgevallen heb ik manlief beloofd een bikini te dragen op vakantie. het is alleen zo jammer dat het overtollige vel van 2 kinderen niet weg gaat met lijnen....

maar morgen gelijk naar Hunkemoller,, bedankt!
Gefeliciteerd! Valt inderdaad niet mee, bikini's kopen. Maarehm... een maatje groter had je toch zelf ook kunnen bedenken

Plaatje plakken om te showen?

Ik heb vorig jaar na jaren weer een bikini gevonden. In de opruiming bij H&M voor bijna niets. En later nog een sortbikini van Adidas, maar die is niet voor op het strand maar voor mijn sportieve baantjes in het zwembad.
Ik vind Hunkemuller trouwens geen toppertje voor lingerie (hoewel het hun core business is ). Ik ga altijd naar een lingeriewinkeltje, waar je nog persoonlijk geholpen wordt. Krijg je tenminste echt goed advies.
quote:Nijntje schreef op 20 mei 2010 @ 19:27:

Ik vind een dik lijf in een bikini of een badpak echt niks uitmaken. Vaak staat een bikini dan nog leuker dan zo n massief badpak.Helemaal mee eens!
Even een hart onder de riem hoor DutchSuzanne! Ook appeltjes kunnen hartstikke goed in bikini met maat 44!

Bij de C&A koop ik altijd mijn bikini's! Hartstikke leuke, veel maten en niet duur!
quote:nostradame schreef op 20 mei 2010 @ 19:28:

Gefeliciteerd! Valt inderdaad niet mee, bikini's kopen. Maarehm... een maatje groter had je toch zelf ook kunnen bedenken

Plaatje plakken om te showen?

Ik heb vorig jaar na jaren weer een bikini gevonden. In de opruiming bij H&M voor bijna niets. En later nog een sortbikini van Adidas, maar die is niet voor op het strand maar voor mijn sportieve baantjes in het zwembad.

Kan helaas geen plaatje plakken...en ja dat maatje groter dat is wel zo, doe ik met broeken ook wel eens...maar hee...had al 10 jaar geen nieuwe zwemkleding meer gekocht.

Of ik er een bommetje mee kan maken zonder in mijn blote reet op de bodem van het zwembad te eindigen weet ik niet...maar dat stroopstukje is wat mij betreft echt de uitvinding
Even een opstekertje voor de "dikkertjes" onder ons, als iel persoon valt het helaas ook niet mee om een flatterende bikini te vinden. Zeker niet als je best een flinke cup hebt, maar ook smalle schoudertjes en dunne armpjes zoals ik.

Ik ga dan ook naar een klein lingeriezaakje waar ik alles aanpas waarvan ik denk dat het leuk zou kunnen staan en met de hulp van de verkoopster kom ik dan toch steeds weer thuis met iets heel leuks.

Dat is wel iets duurder maar dat vind ik het wel waard, aangezien ik er veel meer zelfvertrouwen van krijg als iets me goed staat.
Staan idd leuke bikini's op de site!

Weet je de naam van je bikini? Staan er meerdere op met camouflerende lapjes Misschien binnenkort toch eventjes daar gaan kijken!
Leuk dat je een nieuwe bikini hebt! Ik heb er altijd zo geen zin in. Waarom altijd die foute verlichting? En waarom geen getinte spiegel? Maar ik moet er binnenkort ook weer aan geloven.
Dat snap ik Iris...al die kut-confectie ook...je zou eigenlijk je badpak en bikini op maat moeten kunnen laten maken...
Ik was afgelopen weekend in een zwembad van Landal, en mijn conclusie is: er zijn er bar weinig, dik of dun, die er echt helemaal geweldig uitzien in hun badpak of bikini.

Oftewel: gewoon lekker schijt aan hebben. Als jij je er lekker in voelt, dan is het goed.
Of ging het daar niet over....
De top drie rampen ieder jaar: een goedzittende spijkerbroek, een witte broek en met stip op 1 de bikini!
quote:Nijntje schreef op 20 mei 2010 @ 19:27:

Ik vind een dik lijf in een bikini of een badpak echt niks uitmaken. Vaak staat een bikini dan nog leuker dan zo n massief badpak.Vind ik ook,ik heb ook het idee dat het bij een bikini nog ergens op lijkt en wat steun geeft her en der en bij een badpak helemaal niet.
even gekeken op de hunkemollersite, en tot mijn verbazing hebben ze bikinitops in grote cupmaten. Morgen maar even heen dus.

Ik heb een leuke tankini, maar mijn cup past er echt niet meer in.
Maakt niet uit nijntje...uiteindelijk gaat het daar wel over, hoe het er uitziet en dat het verdomde moeilijk is om iets passends te vinden of je nu een peer bent of een appel of wat dan ook..

@Iris: vind ik ook, gelukkig heb een goedzittende spijkerbroek gevonden...gewoon die van mijn man ingepikt enne...een witte broek heb ik ook al gelukkig, hetzij 3 jaar oud..

Die bikini van de Hunk heet trouwens model Animal met omslagslip (wist niet dat ie zo heette) en ik heb ook het bijpassende tuniekje erbij..zag alleen dat het bovenstukje wat erbij hoort veel leuker is dan die ik nu heb...ga er morgen dus nog maar eens naar op zoek bij een groter filliaal.
Hier nog een bikini-frustrant (dat is geen woord hè ).... Cup AA, niks dus, en het tekort daarboven compenseer ik ruimschoots qua bovenbenen en billen.. Da's ook niet prettig kan ik jullie vertellen....
Als je voor jezelf kiest, krijg je er altijd iets mooiers voor terug..
die animal zag ik ook al Sprokkelientje; hij is leuk en een fijn prijsje ook :-)
Leuk!
Aantal weken geleden een bikini van Marlies Dekkers gekocht. Reteduyr maar t enige wat goed zit met mijn cupmaat. Nu nog een bijpassende huidskleur .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven