Mode & Beauty alle pijlers

Hoe combineer ik deze jurk ?

29-12-2016 16:12 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even snel een vraagje. Ik heb onlangs een galajurk aangeschaft vanwege een galaconcert (ik speel zelf).

Nu ben ik aan het twijfelen over de accessoires en schoenen. Wat voor sieraden zouden jullie hierbij dragen en wat voor haardracht en schoenen? Ik dacht zelf aan zilver, dezelfde kleur blauw is lastig te vinden denk ik...

Dit is de jurk.

Op dit moment ligt de jurk bij een kleermaker om ingekort te worden, en ik weet niet precies wanneer ik 'm kan ophalen, dus ermee de stad in gaat niet.

NB: wanneer ik de jurk draag moet ik een instrument bespelen, dus lange galahandschoenen en ringen gaan 'm niet worden.
Zilver, inderdaad. En haar opgestoken.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Zilver is prima en haar opgestoken staat mooi stijlvol hierbij. Ik zou de sieraden wel sierlijk houden, niets te grof of dik ofzo.

Succes met je concert!
Haha, ik dacht al, die is echt een beetje te lang.

Zilveren schoenen staan er prachtig bij.

Mooie jurk.
Ik zou ook gaan voor zilver. Haar opgestoken of invlechten. Afhankelijk van het instrumet zou je het naar één kant kunnen dragen en dan het haar dat op je schouder ligt wat meer krullen.

Eventueel mooie zilveren ketting. Als je geen ringen enzo draagt mag die wel wat meer zijn. Kijk eens bij byoux brigitte, daar hebben ze leuk spul voor niet te gek veel geld. Soms ook setjes (ketting met oorbellen) en prachtig haarspul. Niks voor zomaar doordeweeks maar bij zo´n jurk kan het wel.

Qua schoenen zou ik pumps of ballerina´s kiezen. In zilver of in een donkerder blauw/paars dan de jurk. Dus echt minstens vijf tinten donkerder. Beter afwijkend dan nét niet.

Edit; dochter zegt net; bandjesschoenen .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Inderdaad, zilveren schoentjes, opgestoken haar en een mooi zilveren sieraad om de hals en een armband.

Heel veel plezier en succes met je optreden!
Ik zou voor hele mooie nude pumps gaan, omdat ik zilver en blauw zo kerstboom-kitscherig en ouderwets vind.
Zilver met strass of (afhankelijk van je leeftijd) een pareltje. Hou het subtiel of anders gezegd: Laat de accessoires de aandacht niet opeisen van jouzelf

Een prachtige jurk trouwens. Veel plezier!
quote:Carabosse schreef op 29 december 2016 @ 16:31:

Ik zou voor hele mooie nude pumps gaan, omdat ik zilver en blauw zo kerstboom-kitscherig en ouderwets vind.Dit.
Ligt het aan mij dat ik ter plekke zou bevriezen in deze jurk?

Ik zou dus ook op zoek gaan naar iets van blauw of zilveren kort vestje.
Opties qua schoenen (iig wat ik nu aan zilver in de kast heb liggen)

Dan heb ik nog open schoentjes van Dune, asymmetrisch, ik denk dat die het beste staan. Oud model, dus kan er geen foto meer van vinden. Het is zoiets maar dan met een bandje aan de linkerkant van de voet ipv om de enkel.

Ik vind deze schitterend, maar ik denk niet dat ze er mooi onder staan...

Evenals mijn zilverkleurige Lanvin sleehakken, mooi maar ik denk dat het een no-go is.
quote:Mietrot schreef op 29 december 2016 @ 16:46:

Ligt het aan mij dat ik ter plekke zou bevriezen in deze jurk?

Ik zou dus ook op zoek gaan naar iets van blauw of zilveren kort vestje.Het is een jurk met heel veel lagen stof, dus de kou valt mee. Vorig jaar droeg ik een strapless jurk, ik heb het niet koud gehad.
Moet je staan of kun je zitten?

En als je moet staan, op welke schoenen kun je dat het beste volhouden in combinatie met je instrument? Lijkt mij geen onbelangrijke vraag.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ceylon schreef op 29 december 2016 @ 16:54:

Moet je staan of kun je zitten?

En als je moet staan, op welke schoenen kun je dat het beste volhouden in combinatie met je instrument? Lijkt mij geen onbelangrijke vraag.Gelukkig zit ik. Hakken zijn dus geen probleem.
Het 3e paar.
quote:Caketopper schreef op 29 december 2016 @ 16:58:

Het 3e paar.Mee eens. Als het toch zilver moet is dat paar het meest stijlvol. 1ste en laatste paar vind ik afgrijselijk.
Wat is toch de fuck het bijzondere aan opgestoken haar? Mits je in een achttiendeeeuws drama speelt, OF een hoge turtleneck draagt, vind ik het een zo overschat iets. Plus, het laat te veel "vlees" vrij (sorry Ceci krijg het niet anders uitgelegd). Maak juist gebruik van de omlijsting die een goed kapsel langs je gezicht kan maken. Een kant naar achter weggestoken okee, of een nonchalante vlecht ( denk Lauren Verster) maar ik vind niets zo truttig en degelijk als een opgestoken kapsel bij een strapless jurk.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alsjeblieft, alsjeblieft géén beha met van die doorzichtige bandjes, alsjeblieft
Of zitten die bandjes nou aan de jurk vast, ik kan het niet zo goed zien.
quote:Carabosse schreef op 29 december 2016 @ 17:00:

[...]

Mee eens. Als het toch zilver moet is dat paar het meest stijlvol. 1ste en laatste paar vind ik afgrijselijk.Ik heb ook nog deze. Nude roze met glans.

Dit zijn trouwens de zilveren sandaaltjes, ik heb ergens in de krochten van m'n Photobucketaccount toch een foto gevonden.

quote:Loca_Loca schreef op 29 december 2016 @ 17:12:

Of zitten die bandjes nou aan de jurk vast, ik kan het niet zo goed zien.

Dat zijn bandjes die bij de jurk horen! Ze zijn ook blauw en worden ook nog ingekort.

En wees gerust, er zullen geen bh-bandjes te zien zijn. Ik ga bh-loos.
quote:Ceci schreef op 29 december 2016 @ 17:14:

[...]

Dat zijn bandjes die bij de jurk horen! Ze zijn ook blauw en worden ook nog ingekort.

En wees gerust, er zullen geen bh-bandjes te zien zijn. Ik ga bh-loos.Oh pfieuww gelukkig
Kies de kleur schoenen die het beste bij je huid past en combineer die kleur met je accessoires.

Maar wow wat een schoenen verzameling! Leuk!
quote:Very__Cherry schreef op 29 december 2016 @ 17:07:

Wat is toch de fuck het bijzondere aan opgestoken haar? Mits je in een achttiendeeeuws drama speelt, OF een hoge turtleneck draagt, vind ik het een zo overschat iets. Plus, het laat te veel "vlees" vrij (sorry Ceci krijg het niet anders uitgelegd). Maak juist gebruik van de omlijsting die een goed kapsel langs je gezicht kan maken. Een kant naar achter weggestoken okee, of een nonchalante vlecht ( denk Lauren Verster) maar ik vind niets zo truttig en degelijk als een opgestoken kapsel bij een strapless jurk.

Waarschijnlijk omdat je het niet dagelijks opsteekt vinden mensen het bijzonder (een simpele knot vind ik niet onder opsteken vallen).

Ik wil wel mijn haar uit mijn ogen (en mond!) houden, dus waarschijnlijk zal ik het wel wegsteken. Los haar vind ik me sowieso beter staan dan alles uit mijn gezicht.
quote:Caketopper schreef op 29 december 2016 @ 17:19:

Kies de kleur schoenen die het beste bij je huid past en combineer die kleur met je accessoires.

Maar wow wat een schoenen verzameling! Leuk!

Uuuhhh dit is slechts een heel klein gedeelte van wat ik heb...

Heb ook wel blauwe schoenen, maar dat is de verkeerde kleur blauw denk ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven