Hoe doe jij dat?
donderdag 6 september 2007 om 13:25
Ik vraag me af hoe andere mensen dit doen. 's Avonds als we naar bed gaan leggen mijn man en ik onze kleding op een stoel. Als ik de volgende dag andere kleding aantrek, blijft de kleding van de dag ervoor vaak op de stoel liggen omdat ik deze te schoon vind voor in de was, maar niet vies genoeg voor in de kast. Het blijft dus op de stoel hangen met het idee 'ach dat trek ik later deze week nog wel eens aan'. Alleen stoort die stoel met kleding me eigenlijk wel.
Hebben jullie dat nou ook? En hoe lossen jullie dat op?
Hebben jullie dat nou ook? En hoe lossen jullie dat op?
donderdag 6 september 2007 om 13:31
Haha ja dat hebben wij nou ook Ene keer gooi ik het alsnog in de was, andere keer trek ik het nog wel een keer aan als ik de deur niet uithoef, nah ja broeken trek ik wel vaker aan sowieso. Het meeste was ik toch wel na 1 keer dragen maar ik herken die stapels wel.
Ik doe hier de was en als ik van mijn vriend niet weet wat ie ermee wil dan gooi ik het van hem ook alsnog in de was want het komt er vaak toch niet van om het nog een keer aan te trekken. En we hebben een klein kind dus die wasmachine draait toch wel.
Maar goed de schone was slingert ook af en toe rond hoor of ook op een stoel dus ik moet er toch sneller wat mee doen haha.
Ik doe hier de was en als ik van mijn vriend niet weet wat ie ermee wil dan gooi ik het van hem ook alsnog in de was want het komt er vaak toch niet van om het nog een keer aan te trekken. En we hebben een klein kind dus die wasmachine draait toch wel.
Maar goed de schone was slingert ook af en toe rond hoor of ook op een stoel dus ik moet er toch sneller wat mee doen haha.
donderdag 6 september 2007 om 15:36
Ik vind het leuk dat het zo herkenbaar is, maar nu heb ik nog geen oplossing
We gaan binnenkort onze slaapkamer opknappen en ik zou nou eindelijk wel eens een praktische oplossing voor deze stapels willen. Ik vind het zonde om alles na 1 dag in de was te gooien als het toch niet echt vies is (zoals broeken). Ik hoop dat er nog iemand langskomt met de oplossing!
We gaan binnenkort onze slaapkamer opknappen en ik zou nou eindelijk wel eens een praktische oplossing voor deze stapels willen. Ik vind het zonde om alles na 1 dag in de was te gooien als het toch niet echt vies is (zoals broeken). Ik hoop dat er nog iemand langskomt met de oplossing!
donderdag 6 september 2007 om 15:40
Ik draag meestal 2 dagen hetzelfde dus datgene wat 's avonds over de stoel komt te hangen, trek ik de volgende dag weer aan en 's avonds beland het dan in de wasmand.
Als ik besluit om de volgende dag toch iets anders aan te trekken, dan hang ik datgene wat ik al aan heb gehad op een kleerhanger in de logeerkamer of terug in de kast, klaar voor een volgende keer.
Het komt zelden voor dat ik er zich een stapel vormt omdat ik het altijd opruim of nog eens aantrek.
Schoon wasgoed wordt ook meteen weggevouwen en gestreken de kast in gelegd dus ik heb eigenlijk nooit ergens stapeltjes liggen en datzelfde geldt voor mijn man
Als ik besluit om de volgende dag toch iets anders aan te trekken, dan hang ik datgene wat ik al aan heb gehad op een kleerhanger in de logeerkamer of terug in de kast, klaar voor een volgende keer.
Het komt zelden voor dat ik er zich een stapel vormt omdat ik het altijd opruim of nog eens aantrek.
Schoon wasgoed wordt ook meteen weggevouwen en gestreken de kast in gelegd dus ik heb eigenlijk nooit ergens stapeltjes liggen en datzelfde geldt voor mijn man
donderdag 6 september 2007 om 15:47
ik trek elke dag een nieuwe t-shirt, sokken en ondergoed aan(broek doe ik langer mee vanwege werk>>>>heb dan witte pak aan)
dus ik gooi savonds automatisch het vieze goed in de was.
heb alleen in zomer wel eens wat extra kleding liggen zoals een rok die ik dan als ik thuis ben weer aantrek(hang broek weg op stoel)
vriend draagt gelukkig pak doordeweeks dus er ligt alleen een broek en tshirt bij hem voor als ie thuis komt/is
maar ik weet geen oplossing..
xxx
dus ik gooi savonds automatisch het vieze goed in de was.
heb alleen in zomer wel eens wat extra kleding liggen zoals een rok die ik dan als ik thuis ben weer aantrek(hang broek weg op stoel)
vriend draagt gelukkig pak doordeweeks dus er ligt alleen een broek en tshirt bij hem voor als ie thuis komt/is
maar ik weet geen oplossing..
xxx
donderdag 6 september 2007 om 16:03
bekend verschijnsel. Zo ging het bij ons dus ook. We hebben nu echter ook een kledingrek waar we kleding ophangen die we al wel een keertje aangehad hebben en die nog niet gewassen hoeft te worden. Hangen hier de kleding netjes aan op zodat het ook niet in de was gegooid wordt omdat het toch al verkreukeld is... Voordat we een kleidngrek hadden hingen we het heel vaak op in onze rommelkamer aan de draad (gespannen staalkabel) van de gordijnen. Nadeel hiervan was dat het dan wel in de zon hing vandaar de aanschaf van het kledingrek.
De staalkabel is eventueel ook gewoon aan de muur te bevestigen zodat je er hangertjes aan kunt hangen. Te verkrijgen bij Ikea.
Succes ermee
De staalkabel is eventueel ook gewoon aan de muur te bevestigen zodat je er hangertjes aan kunt hangen. Te verkrijgen bij Ikea.
Succes ermee
vrijdag 7 september 2007 om 14:22
vrijdag 7 september 2007 om 17:02
Ha ha herkenbaar. Mijn probleem is nog erger want ik heb katten. Als ik kleren op een stoel leg, wordt de kleding vaak 'harig'. De volgende ochtend (en) heb ik vaak geen tijd om die haren eraf te borstelen. Gevolg. Een hele hoge harige kledingberg. En een k*tklus om het allemaal te ontharen. In de was gooien gaat ook niet, want dan herverdelen de haartjes zich alleen maar, ook op kleding die ik haarvrij in de wasmachine stop. Zucht. Zo'n Dressboy lijkt trouwens wel een oplossing te zijn voor me.
vrijdag 7 september 2007 om 17:18
Ik heb heel luxe een kleedkamer waar mijn kasten en mijn schoenen en de wasmanden staan. Daar heb ik ook zo'n verrijdbaar kledingrekje, en als ik iets één keer aangehad heb, en ik het misschien nog een keer aan wil, hang ik het op dat kledingrekje omdat ik geen gedragen kleding in de kast wil hebben.
Zodra ik dan de was ga doen, gaat meestal wel alles in de was.
Misschien heb je in een andere kamer (logeerkamer??) nog wel ruimte voor zoiets?
Zodra ik dan de was ga doen, gaat meestal wel alles in de was.
Misschien heb je in een andere kamer (logeerkamer??) nog wel ruimte voor zoiets?
zaterdag 8 september 2007 om 01:05
Kleding dat 1 dag gedragen is en niet smerig is bv een broek,hang ik de volgende dag als het weer het toelaat buiten op de waslijn, en zo doe ik dat ook met een trui, of vestje. Overhemden en t shirts wordennooit langer dan 1 dag gedragen en gaan dan ook in de wasmand.Bij slecht weer doe ik het in de droogtrommel en dan draai ik een luchten programma met een lekker ruikend doekje erin, en dan is het ook weer fris om in de kast gestopt te worden.
dinsdag 11 september 2007 om 14:58
Mijn kleding wordt eigenlijk nooit echt smerig. Ik heb geen 'smerig' beroep en met koken heb ik een schort om. Er kan wel eens een vlekje opzitten en dan gaat het de was in. Maar anders draag ik het 2 dagen en dan gaat het weer de kast in. Broeken en rokjes zeker, die ga ik echt niet steeds wassen na 2 dagen dragen. En 's avonds thuis doe ik meestal iets gemakkelijks aan of zo'n soort joggingpak, dus dan wordt mijn kleding ook niet vies.
dinsdag 11 september 2007 om 18:32
quote:mikje schreef op 11 september 2007 @ 14:58:
Mijn kleding wordt eigenlijk nooit echt smerig. Ik heb geen 'smerig' beroep en met koken heb ik een schort om. Er kan wel eens een vlekje opzitten en dan gaat het de was in. Maar anders draag ik het 2 dagen en dan gaat het weer de kast in. Broeken en rokjes zeker, die ga ik echt niet steeds wassen na 2 dagen dragen. En 's avonds thuis doe ik meestal iets gemakkelijks aan of zo'n soort joggingpak, dus dan wordt mijn kleding ook niet vies.
Misschien wordt het niet smerig maar na 2 dagen zit er toch wel een 'luchtje' aan? Broeken doe ik ook wel 2 dagen aan maar daarna gaan ze toch wel de was in.. en jij doet ze dan weer terug in de kast?
Ik vind mijn broeken na 2 dagen ook niet echt lekker meer zitten, ze zitten dan al wat losser, dus ook daarom gaan ze gewoon de was in
Misschien wordt het niet smerig maar na 2 dagen zit er toch wel een 'luchtje' aan? Broeken doe ik ook wel 2 dagen aan maar daarna gaan ze toch wel de was in.. en jij doet ze dan weer terug in de kast?
Ik vind mijn broeken na 2 dagen ook niet echt lekker meer zitten, ze zitten dan al wat losser, dus ook daarom gaan ze gewoon de was in
dinsdag 11 september 2007 om 19:13
Is het niet handig om gewoon ervoor te zorgen dat je niet meer dan een broek en trui op de stoel hebt liggen. Ik hang ook vaak een trui of broek op de hometraner (i.p.v. een stoel gebruik ik de hometrainer hiervoor haha). Maar ik zorg er meestal voor dat er niet nog meer bij komt. Mocht er nog een trui of broek bijkomen dan draag ik hem zo snel mogelijk nog 1 dag zodat hij na 2 maal te hebben gedragen de was in kan. De oplossing is zo simpel. Maar omdat je makkelijk denkt, nee vandaag heb ik geen zin in die trui/broek blijft alles langer liggen. Trek toch die kleding aan 's ochtends en ga snel werken of naar school dan heb je ook geen tijd meer om iets anders aan te trekken en kan het dezelfde avond nog de wasbak in.
Ik moet wel bekennen dat er al 2 weken een broek en hemdje over mijn hometrainer hangen. Ben van plan om het komende week of begin volgende week toch echt weer te dragen want het stoort me wel dat het daar hangt.
Mijn vriend is nog veel erger dan ik. Hij heeft op zijn slaapkamer soms wel 3 of 4 broeken en truien over het bed hangen. Misschien dat we daarom ook nog niet samenwonen haha.
Ik moet wel bekennen dat er al 2 weken een broek en hemdje over mijn hometrainer hangen. Ben van plan om het komende week of begin volgende week toch echt weer te dragen want het stoort me wel dat het daar hangt.
Mijn vriend is nog veel erger dan ik. Hij heeft op zijn slaapkamer soms wel 3 of 4 broeken en truien over het bed hangen. Misschien dat we daarom ook nog niet samenwonen haha.
woensdag 12 september 2007 om 10:04
quote:xxgelukxx schreef op 11 september 2007 @ 18:32:
[...]
Ik vind mijn broeken na 2 dagen ook niet echt lekker meer zitten, ze zitten dan al wat losser, dus ook daarom gaan ze gewoon de was in Nee hoor, bij mij zit geen 'luchtje' aan mijn kleding na 2 dagen dragen. En aan broeken al helemaal niet. Als ik zoveel moest wassen dan zou ik in mijn vrije tijd alleen nog daarmee bezig zijn. Dacht het niet!
[...]
Ik vind mijn broeken na 2 dagen ook niet echt lekker meer zitten, ze zitten dan al wat losser, dus ook daarom gaan ze gewoon de was in Nee hoor, bij mij zit geen 'luchtje' aan mijn kleding na 2 dagen dragen. En aan broeken al helemaal niet. Als ik zoveel moest wassen dan zou ik in mijn vrije tijd alleen nog daarmee bezig zijn. Dacht het niet!
vrijdag 14 september 2007 om 13:51
quote:bluefish schreef op 08 september 2007 @ 21:30:
mensen mensen, waar maken we ons druk om?
Waarom kan een 1 dag gedragen vest of broek ok jurk niet gewoon terug in de kast.
Ik besteed mijn tijd liever ergens anders aan dan daar mijn hoofd over te breken...
dat vraag ik me ook af. Als het echt vies is/stinkt stop je het toch gewoon in de was, en als er geen vlekken in zitten/de kleding nog fris ruikt etc dan kun je het toch prima de volgende dag weer aan of het gewoon terugleggen in de kast?
Moet er wel ff bij vermelden dat ik op mn werk een uniform draag, dus mijn kleding wordt wrsch minder snel vies dan bij mensen die overdag ook werken in hun eigen kleding (en voor mijn werk maakt het dus ook niet uit of ik 2 dagen in zelfde broek en shirt loop)
mensen mensen, waar maken we ons druk om?
Waarom kan een 1 dag gedragen vest of broek ok jurk niet gewoon terug in de kast.
Ik besteed mijn tijd liever ergens anders aan dan daar mijn hoofd over te breken...
dat vraag ik me ook af. Als het echt vies is/stinkt stop je het toch gewoon in de was, en als er geen vlekken in zitten/de kleding nog fris ruikt etc dan kun je het toch prima de volgende dag weer aan of het gewoon terugleggen in de kast?
Moet er wel ff bij vermelden dat ik op mn werk een uniform draag, dus mijn kleding wordt wrsch minder snel vies dan bij mensen die overdag ook werken in hun eigen kleding (en voor mijn werk maakt het dus ook niet uit of ik 2 dagen in zelfde broek en shirt loop)
vrijdag 14 september 2007 om 21:52
donderdag 20 september 2007 om 11:55
Misschien nog een andere tip.
Ik was alles binnenstebuiten en was die ik van de waslijn haal leg/hang ik ook binnenstebuiten in de kast. Kleding die ik gedragen heb en terug leg in de kast is gewoon gevouwen. Zo is voor mij direct vanuit de kast duidelijk wat echt vers uit de wasmachine komt en wat ik al eens eerder gedragen heb.
Ik was alles binnenstebuiten en was die ik van de waslijn haal leg/hang ik ook binnenstebuiten in de kast. Kleding die ik gedragen heb en terug leg in de kast is gewoon gevouwen. Zo is voor mij direct vanuit de kast duidelijk wat echt vers uit de wasmachine komt en wat ik al eens eerder gedragen heb.