Mode & Beauty alle pijlers

Hoe duur zijn jullie sieraden?

18-11-2023 13:07 218 berichten
Ik ga binnenkort een nieuwe piercing laten zetten en wil dan meteen een mooi sieraad (het sieraad dat ik op het oog heb, is daar ook geschikt voor). Het piercen is niet zo duur, maar het sieraad kost €200 - best prijzig (en da's nog één van de goedkopere).

Ik heb het er best voor over: ik vind het mooi, het is goede kwaliteit en het juiste materiaal, en de piercing shop is fijn en goed (die zullen, denk ik, ook wat van de winst pakken). Mijn innerlijke calvinist zegt echter: 'je gaat toch geen €200 uitgeven aan zo'n klein frutseltje!!'. Normaal gesproken kan ik dit stemmetje goed negeren, maar ben toch wel benieuwd naar hoeveel jullie zo oha uitgeven aan jullie sieraden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Chantilly21_2 schreef:
01-12-2023 12:43

Verder wel veel gouden en waardevolle erfstukken van mijn oma, maar dat is echt wat oubollig.. Ooit nog het plan om dat te laten omsmelten naar een sierraad wat meer bij mij past, maar dat vind ik ergens ook weer wat 'zonde'. Aan de andere kant, nu ligt het in een kistje en wordt het gewoon niet gedragen..

Ik heb geen gaatjes (en wil die ook niet) en mijn moeder droeg altijd gouden oorbellen. Die heb ik allemaal bij elkaar gegooid samen met wat armbandjes die ik van haar gekregen had maar niet mooi meer vond en daar heb ik echt een prachtige, minimalistische armband van laten maken. Ik heb aan de binnenkant de geboorte- en sterfdatum van mijn moeder laten graveren en draag hem elke dag. Ik kan omsmelten echt van harte aanbevelen, mijn armband is mijn dierbaarste sieraad juist, alsof ik een stukje van mijn moeder omheb.

En ontopic: ik denk dat hij ook het duurste sieraad is wat ik heb omdat er relatief veel goud in zit.
Am Yisrael Chai!
lux- schreef:
01-12-2023 22:27

Ik vind trouwens dat goud ook wel onderhouden moet worden. Ik heb 1 geel gouden ring met een klein robijntje die ik altijd draag (familiering), die zou eigenlijk eens wat gepolijst moeten worden ofzo. Zit vol met krasjes.
Klopt, je moet alles goed onderhouden. Mijn vriendin (uit de diamantairs-familie) kijkt altijd kritisch naar mijn sieraden en gooit ze dan in heet water met Dreft: met een oude tandenborstel poetst ze de diamanten en het goud, zodat alles weer schoon is en glanst. Af en toe laat ze mijn sieraden polijsten. (Zelf zie ik het verschil niet, maar goed :) )
fashionvictim schreef:
01-12-2023 23:16
Ik heb geen gaatjes (en wil die ook niet) en mijn moeder droeg altijd gouden oorbellen. Die heb ik allemaal bij elkaar gegooid samen met wat armbandjes die ik van haar gekregen had maar niet mooi meer vond en daar heb ik echt een prachtige, minimalistische armband van laten maken. Ik heb aan de binnenkant de geboorte- en sterfdatum van mijn moeder laten graveren en draag hem elke dag. Ik kan omsmelten echt van harte aanbevelen, mijn armband is mijn dierbaarste sieraad juist, alsof ik een stukje van mijn moeder omheb.

Wat mooi!
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
01-12-2023 23:16
Ik heb geen gaatjes (en wil die ook niet) en mijn moeder droeg altijd gouden oorbellen. Die heb ik allemaal bij elkaar gegooid samen met wat armbandjes die ik van haar gekregen had maar niet mooi meer vond en daar heb ik echt een prachtige, minimalistische armband van laten maken. Ik heb aan de binnenkant de geboorte- en sterfdatum van mijn moeder laten graveren en draag hem elke dag. Ik kan omsmelten echt van harte aanbevelen, mijn armband is mijn dierbaarste sieraad juist, alsof ik een stukje van mijn moeder omheb.

En ontopic: ik denk dat hij ook het duurste sieraad is wat ik heb omdat er relatief veel goud in zit.
Wat een mooi idee!

Heel benieuwd naar je armband. Een vriendin van mij heeft ook zoiets gedaan met de edelstenen en die is naar Eigenmann in Den Haag gegaan voor een prachtige ring en oorbellen:

https://eigenmann.nl

Mijn dierbaarste ring van mijn moeder is de alliance ring. Mijn moeder kreeg hem in de ‘70 jaren van mijn vader. Mijn moeder was toen heel dun (ronduit mager) en haar werd doen geadviseerd een maat 16 te kopen. Die past niet meer en ze had hem ook weinig om uit angst voor verlies. Vroeger zei ze altijd; die is later voor jou (ik ben de enige dochter). Ze hadden het in de uitverkoop gekocht voor 2000 gulden geloof ik - wat toen best veel geld was. Geen idee wat die nu in geld waarde “waard” zou zijn, emotioneel is die van onschatbare waarde.
Ik ben niet zo slank als mijn moeder destijds, maar heb hele smalle handen en dus draag ik ‘em dagelijks. Ze wilde hem met een warme hand geven.

Mijn vader heeft inmiddels een grotere voor haar gekocht ;-) . Maar mijn alliance ring is ook wel echt een doorgeef-sieraad waarvan ik hoop dat die ooit naar mijn dochter gaat vanwege het verhaal dat erachter zit.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
01-12-2023 23:15
Ooh, ik snap 'em! Ik weet wat een dream catcher is maar snapte niet wat je bedoelde met "laten zetten". Dacht dat het misschien ook een naam van een soort piercing was! Blij mee?
Ha,ha,geef niets. Ik was ook een beetje vaag met uitleggen. :-D Ja,ik ben er erg blij mee. Heb al een idee voor een volgende tattoo.

https://www.google.com/search?q=dreamca ... YAxJ9tGqBM

Degen helemaal rechts (open foto) heb ik laten zetten.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
01-12-2023 23:16
Ik heb geen gaatjes (en wil die ook niet) en mijn moeder droeg altijd gouden oorbellen. Die heb ik allemaal bij elkaar gegooid samen met wat armbandjes die ik van haar gekregen had maar niet mooi meer vond en daar heb ik echt een prachtige, minimalistische armband van laten maken. Ik heb aan de binnenkant de geboorte- en sterfdatum van mijn moeder laten graveren en draag hem elke dag. Ik kan omsmelten echt van harte aanbevelen, mijn armband is mijn dierbaarste sieraad juist, alsof ik een stukje van mijn moeder omheb.

En ontopic: ik denk dat hij ook het duurste sieraad is wat ik heb omdat er relatief veel goud in zit.
Prachtig!
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
fashionvictim schreef:
01-12-2023 23:16
Ik heb geen gaatjes (en wil die ook niet) en mijn moeder droeg altijd gouden oorbellen. Die heb ik allemaal bij elkaar gegooid samen met wat armbandjes die ik van haar gekregen had maar niet mooi meer vond en daar heb ik echt een prachtige, minimalistische armband van laten maken. Ik heb aan de binnenkant de geboorte- en sterfdatum van mijn moeder laten graveren en draag hem elke dag. Ik kan omsmelten echt van harte aanbevelen, mijn armband is mijn dierbaarste sieraad juist, alsof ik een stukje van mijn moeder omheb.

En ontopic: ik denk dat hij ook het duurste sieraad is wat ik heb omdat er relatief veel goud in zit.
Dat klink mooi Fash!
Ik ga eens informeren hier in de omgeving, ik denk dat mijn oma het helemaal zou begrijpen als ik een aantal stukken gebruik om een uniek eigen sieraad te laten maken, iets wat ik ook echt kan dragen, zonder bang te zijn voor een allergische reactie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb al weer wat nieuwe sieraden op het oog. Ti Sento vind ik ook erg mooi en Zinzi. Van de week gouden oorbellen 14 karaat in vorm van schelpen gezien. Nog ff erover nadenken! Omdat ik net wat sieraden heb gekocht. :-D
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
02-12-2023 12:53
Wat een mooi idee!

Heel benieuwd naar je armband. Een vriendin van mij heeft ook zoiets gedaan met de edelstenen en die is naar Eigenmann in Den Haag gegaan voor een prachtige ring en oorbellen:

https://eigenmann.nl

Mijn dierbaarste ring van mijn moeder is de alliance ring. Mijn moeder kreeg hem in de ‘70 jaren van mijn vader. Mijn moeder was toen heel dun (ronduit mager) en haar werd doen geadviseerd een maat 16 te kopen. Die past niet meer en ze had hem ook weinig om uit angst voor verlies. Vroeger zei ze altijd; die is later voor jou (ik ben de enige dochter). Ze hadden het in de uitverkoop gekocht voor 2000 gulden geloof ik - wat toen best veel geld was. Geen idee wat die nu in geld waarde “waard” zou zijn, emotioneel is die van onschatbare waarde.
Ik ben niet zo slank als mijn moeder destijds, maar heb hele smalle handen en dus draag ik ‘em dagelijks. Ze wilde hem met een warme hand geven.

Mijn vader heeft inmiddels een grotere voor haar gekocht ;-) . Maar mijn alliance ring is ook wel echt een doorgeef-sieraad waarvan ik hoop dat die ooit naar mijn dochter gaat vanwege het verhaal dat erachter zit.
Ik heb veel sieraden die al generaties in de familie zijn. ik draag de slavenarmband die mijn moeder droeg op mijn leeftijd, er zit een deukje in die zij erin gebeten heeft toen mijn oma de armband nog droeg. Ik heb hele mooie cocktail ringen die mijn overgrootmoeder in de jaren 20 droeg. Ik denk niet dat de ringen nog een generatie mee kunnen want ze worden wat dun, kettingen blijven beter maar ik vind het zo leuk die oude sierraden.
Alle reacties Link kopieren Quote
TiumPerfectum schreef:
02-12-2023 22:09
Ik heb veel sieraden die al generaties in de familie zijn. ik draag de slavenarmband die mijn moeder droeg op mijn leeftijd, er zit een deukje in die zij erin gebeten heeft toen mijn oma de armband nog droeg. Ik heb hele mooie cocktail ringen die mijn overgrootmoeder in de jaren 20 droeg. Ik denk niet dat de ringen nog een generatie mee kunnen want ze worden wat dun, kettingen blijven beter maar ik vind het zo leuk die oude sierraden.
Die ringen kun je gewoon bijvullen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Samarinde schreef:
02-12-2023 01:05
Klopt, je moet alles goed onderhouden. Mijn vriendin (uit de diamantairs-familie) kijkt altijd kritisch naar mijn sieraden en gooit ze dan in heet water met Dreft: met een oude tandenborstel poetst ze de diamanten en het goud, zodat alles weer schoon is en glanst. Af en toe laat ze mijn sieraden polijsten. (Zelf zie ik het verschil niet, maar goed :) )
Ja dus uiteindelijk heb je aan al je sieraden wel ‘werk’.. ik vind zilveren ringen alleen niet fijn want die verbuigen heel snel. Of ik ben gewoon lomp :P vandaar dat mijn ringen altijd van echt goud zijn geweest.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
03-12-2023 01:03
Die ringen kun je gewoon bijvullen!
Oh hoe werk dat? Het zijn ringen met grote stenen waarin de kop zeg maar ook dun is geworden. Soort Diana ringen.
Oeioei, nu mijn piercing veranderd is, heb ik keuzestress... En mn afspraak is zaterdag!!!
(Ik kies natuurlijk pas echt in de winkel, maar toch...).
Alle reacties Link kopieren Quote
Doen hoor! Al mijn piercings zijn van goud en diamant. Ook wel een paar een stuk duurder dan 200 euro. Staat zoveel mooier! Beter een paar mooie, dure items die tijdloos zijn dan steeds wisselen met goedkopere items.

Mijn andere sieraden zijn ook allemaal duur, maar ik draag ze altijd.

Maar goed, ben in een zuid-Aziatische familie getrouwd dus bezit sowieso veel goud.
desipardesi wijzigde dit bericht op 03-12-2023 14:14
Reden: Aanvulling
37.78% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gouden oorbellen van mijn oma altijd in, zij droeg ze ook altijd.
En een witgouden ring met 5 diamantjes, ook van mijn oma, draag het ook altijd.
Geen idee wat de ring gekost heeft, denk niet goedkoop, maar voor mij geldt de emotionele waarde vooral.

Verder draag ik geen sieraden, ik vind dit ook genoeg.

Misschien ooit nog een trouwring, maar anders blijft het bij wat ik nu draag.

Ik vind een piercing van 200,= die je dagelijks draagt echt niet duur.

Ik vind sws een sieraad met twee nullen wel te doen.

Bij duur denk ik aan meer dan 5000,= tot.........name it.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Als je het hebt, zou ik het doen.

Ik draag zelf voornamelijk goedkope sieraden, maar heb wel een aantal wat duurdere dingen.

Sowieso mijn trouwring, die was echt duur, maar die draag ik altijd en ik vind ‘m nog steeds prachtig.

Dan een gouden ring, de trouwring van mijn oma, waar mijn ouders een zirkonia in hebben laten zetten toen ze die ring aan me gaven voor mijn 18e verjaardag. Die zirkonia heb ik zelf laten vervangen door een echte diamant met daaronder wat ruimte voor as van mijn moeder. Is daardoor ook een dure ring geworden maar extra dierbaar en ik draag ‘m ook altijd.

En ik heb afgelopen jaar voor mijn verjaardag een wat duurdere ketting gekregen van mijn man, die ik eigenlijk veel te weinig draag. Oh en jaren geleden een wat duurder armbandje gekregen, die draag ik wel dagelijks.

Verder gewoon oorbellen en armbandjes van de markt, myjewellary, of waar dan ook.
Mooi, die ring met as erin. Ik heb die in een kettinkje verwerkt. Niet bijzonder duur, maar wel onvervangbaar dus.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat klinkt mooi,een ring met as van je dierbare.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
03-12-2023 16:32
Mooi, die ring met as erin. Ik heb die in een kettinkje verwerkt. Niet bijzonder duur, maar wel onvervangbaar dus.
Inderdaad, priceless 💖
Ik heb geen dure sieraden. Ik vind heel zelden een juweel écht mooi en zeker ringen en armbanden staan me niet, vind ik. Ik ben nog nooit in de verleiding gekomen om iets duurs te kopen. In theorie vind ik geld uitgeven aan een sieraad veel verstandiger dan aan kleren, in de praktijk kan ik het eerste niet en het tweede wel.

Ik heb geen idee meer hoeveel mijn trouwring en verlovingsring gekost hebben. Niet zo heel veel, we waren aan het verbouwen. In de verlovingsring zit wel een klein diamantje.

Baargoud: drie keer noppens, toen waren we aan het bouwen dus nog minder geld (over) voor dergelijke dingen.

Ik heb ook vrijwel geen erfstukken. Wel een mooi klein parelcollier van mijn overgrootmoeder, heeft ze gekocht in Port SaId zie ik op het doosje, dus dat moet voor 1933 geweest zijn. Maar hoewel parels nu in zijn, en het echt heel mooie parels zijn (kleine mooi vergeelde pareltjes, en van klein naar groot) vind ik het tuttig staan. Ik ben ook nog eens zo dom geweest om het prachtige slotje dat eraan zat en dat stuk was gegaan kwijt te raken en te vervangen door een simpel slotje (wat echt afbreuk doet aan de ketting). Eén van de bijbehorende oorbellen ben ik al kwijt (clips die te wijd zaten en geen juwelier die er iets mee kon).

Ik heb van diezelfde overgrootmoeder een klein gouden medaillon gekregen bij mijn geboorte, ligt al een halve eeuw in een doosje ...

Verder van mijn moeder een aantal setjes oorbellen gekregen, gouden en zilveren. Maar ik heb niet graag iets in mijn oren en door mijn lange haar zie je er ook niets van.

Ik hou eigenlijk enkel van lange kettingen met een minimalistische hanger, een grote maansteen of zo. Dat koop ik op elke vakantie wel eens. Prijs variërend van 80 tot drie euro ;-)
anoniem_65e868a4634a7 wijzigde dit bericht op 12-12-2023 00:53
0.17% gewijzigd
Oké, ik heb mn piercing gezet (een flat in mijn oorschelp. Ik had alleen nog maar in de webshop gezocht maar eenmaal in de winkel hadden ze nog veel meer mooie!!! Uiteindelijk is het een sieraad van €300 geworden en ben er superblij mee! Hij staat prachtig en het formaat is ook precies goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat fijn dat je zo goed geslaagd bent, Mia.

Inmiddels zie ik dat een vergelijkbaar model van de ring die ik had ergens tweedehands wordt aangeboden. Het is basis model zit erbij met twee extra rijen. Ik twijfel heel erg. Aan de ene kant blijf ik nog altijd met de (gestolen) ring in mijn hoofd zitten. Aan de andere kant blijft het gewoon veel geld, zelfs op de tweedehands markt en heb ik dit jaar al zoveel gekocht. Pfff…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik heb door dit topic beseft dat ik ooit bestolen ben ...

Ik had, geïnspireerd door het verhaal van Fashionvictim, het idee om dat gouden medaillon van mijn overgrootmoeder en een gouden medaillon dat mijn man ooit geërfd heeft,te laten omsmelten tot iets anders, bij wijze van kerstacdeautje voor mezelf.

Ik bewaarde dat tweede medaillon al dertig jaar in zijn doosje in een juwelenkistje. Al decennia niet opengedaan. Nu zit het er niet meer in.

Een jaar of tien geleden heeft onze toenmalige poetsvrouw (veel) geld gestolen uit ons huis (en dat ook toegegeven). Omdat ze alleenstaande moeder was heb ik dat niet aangegeven bij de politie of het bureau maar heb ik haar een verklaring laten tekenen, en gezegd dat als ze ooit nog eens zoiets zou doen bij een andere klant, ik met haar verklaring naar de politie zou gaan. (het bureau heb ik in bedekte termen ingelicht, ze snapten het wel)

Ben nu zo woest op haar! Ik zag haar vorige week nog in de supermarkt, ze keek me zoals altijd vuil aan. TRUT!
anoniem_65e868a4634a7 wijzigde dit bericht op 11-12-2023 15:53
0.10% gewijzigd
(ik ben natuurlijk niet zeker, maar de kans lijkt me wel heel groot dat zij het moet geweest zijn. Onze huidige poetsvrouw is goudeerlijk en verder komt er nooit iemand in onze slaapkamer)
Mia schreef:
09-12-2023 17:55
Oké, ik heb mn piercing gezet (een flat in mijn oorschelp. Ik had alleen nog maar in de webshop gezocht maar eenmaal in de winkel hadden ze nog veel meer mooie!!! Uiteindelijk is het een sieraad van €300 geworden en ben er superblij mee! Hij staat prachtig en het formaat is ook precies goed!
In je oorschelp, dan is het helemaal fijn dat je jezelf een hele mooie gegund hebt! (bij piercing denk ik altijd aan meer onzichtbare plekken ;-)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven