Mode & Beauty alle pijlers

Hoe duur zijn jullie sieraden?

18-11-2023 13:07 218 berichten
Ik ga binnenkort een nieuwe piercing laten zetten en wil dan meteen een mooi sieraad (het sieraad dat ik op het oog heb, is daar ook geschikt voor). Het piercen is niet zo duur, maar het sieraad kost €200 - best prijzig (en da's nog één van de goedkopere).

Ik heb het er best voor over: ik vind het mooi, het is goede kwaliteit en het juiste materiaal, en de piercing shop is fijn en goed (die zullen, denk ik, ook wat van de winst pakken). Mijn innerlijke calvinist zegt echter: 'je gaat toch geen €200 uitgeven aan zo'n klein frutseltje!!'. Normaal gesproken kan ik dit stemmetje goed negeren, maar ben toch wel benieuwd naar hoeveel jullie zo oha uitgeven aan jullie sieraden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isolde schreef:
11-12-2023 15:51
(ik ben natuurlijk niet zeker, maar de kans lijkt me wel heel groot dat zij het moet geweest zijn. Onze huidige poetsvrouw is goudeerlijk en verder komt er nooit iemand in onze slaapkamer)
Ik kan je de hand schudden. Heeft ze jullie dat bedrag ooit terugbetaald? Wat een naar mens zeg. En dan de brutaliteit om jou vuil aan te kijken?!

Onze schoonmaakster heeft in Mei bij ons huisgehouden. Om eerlijk te zijn ben ik er dus nog niet helemaal van hersteld… Wel wraak genomen. Voelde even goed. Gewoon het idee dat ze (vooral tijdens) haar laatste bezoek door alle kasten is gegaan en kleding, sjaals, zonnebrillen, sieraden heeft meegenomen is zo ontzettend naar. We hebben een ruim huis (270 m2) dus de dingen op de 2e etage had ik niet meteen door. Die ene ring van DMR en een andere ring mis ik nog steeds. Ik had de Juwelier in Liverpool gebeld. Maar moet nog even hard nadenken over een vervangend exemplaar. ‘t Is ook weer burg zo dat ik niets gekocht heb inmiddels… Een ladybug armband van VCA, een Chopard ketting en DMR oorbellen…
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
11-12-2023 16:38
Ik kan je de hand schudden. Heeft ze jullie dat bedrag ooit terugbetaald? Wat een naar mens zeg. En dan de brutaliteit om jou vuil aan te kijken?!

Onze schoonmaakster heeft in Mei bij ons huisgehouden. Om eerlijk te zijn ben ik er dus nog niet helemaal van hersteld… Wel wraak genomen. Voelde even goed. Gewoon het idee dat ze (vooral tijdens) haar laatste bezoek door alle kasten is gegaan en kleding, sjaals, zonnebrillen, sieraden heeft meegenomen is zo ontzettend naar. We hebben een ruim huis (270 m2) dus de dingen op de 2e etage had ik niet meteen door. Die ene ring van DMR en een andere ring mis ik nog steeds. Ik had de Juwelier in Liverpool gebeld. Maar moet nog even hard nadenken over een vervangend exemplaar. ‘t Is ook weer burg zo dat ik niets gekocht heb inmiddels… Een ladybug armband van VCA, een Chopard ketting en DMR oorbellen…
Ja, ik heb over de diefstal gelezen in het wraak-topic (ik denk dat daarover lezen mee voor mijn late conclusie gezorgd heeft) Vreselijk gewoon.

Ja, ze heeft alles terugbetaald. Ik had haar een afbetalingsplan voorgesteld omdat ze alles al had uitgegeven (aan een giga flatscreen ...) maar toen ze de tweede maand al niet over de brug kwam, heb ik alles meteen teruggevraagd.

Ze vroeg na het tekenen van de schuldbekentenis trouwens of ze nog mocht komen blijven poetsen ... (6)

Sommige mensen ...
Alle reacties Link kopieren Quote
Isolde schreef:
11-12-2023 16:51
Ja, ik heb over de diefstal gelezen in het wraak-topic (ik denk dat daarover lezen mee voor mijn late conclusie gezorgd heeft) Vreselijk gewoon.

Ja, ze heeft alles terugbetaald. Ik had haar een afbetalingsplan voorgesteld omdat ze alles al had uitgegeven (aan een giga flatscreen ...) maar toen ze de tweede maand al niet over de brug kwam, heb ik alles meteen teruggevraagd.

Ze vroeg na het tekenen van de schuldbekentenis trouwens of ze nog mocht komen blijven poetsen ... (6)

Sommige mensen ...
Of ze nog mocht blijven poetsen :facepalm: … Wat een idioot.

Ze heeft het in jullie geval in ieder geval toegegeven en terugbetaald minus de sieraden. Die van ons heeft alles ontkend bij de politie en er is echt heel veel weg. Sommige dingen realiseerde ik mij pas later - net als jij dus met die sieraden waar je nu pas achterkomt.

Ik ben nl. nogal precies als het om het huis aankomt. De laatste keer dat ze kwam was het ook niet schoongemaakt. Ze was te druk met het vullen van haar tassen met mijn en mijn dochter’s spullen (mijn man miste alleen een iPad). Ik heb nu een super lieve hulp trouwens die ik helemaal vertrouw.

Mijn man zegt soms: ach, het had erger kunnen zijn als ze je horloge of je VCA ketting hadden meegenomen (die is of om of op een geheime plek). De 2e hands Lunar ring moet ik nog even over nadenken…

Weer £3250. En ik kan dat niet helemaal voor mijzelf rechtvaardigen. Wil ook een beetje sparen voor als we ooit terug verhuizen naar NL.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
09-12-2023 17:55
Oké, ik heb mn piercing gezet (een flat in mijn oorschelp. Ik had alleen nog maar in de webshop gezocht maar eenmaal in de winkel hadden ze nog veel meer mooie!!! Uiteindelijk is het een sieraad van €300 geworden en ben er superblij mee! Hij staat prachtig en het formaat is ook precies goed!
Ah wat leuk! Ik vind het altijd zo jammer dat je je eigen oren niet kan zien zodat je naar je eigen glimmertjes kan staren.

Ik heb sinds kort een Swarovski tennisarmband en daar kan ik eeuwig naar staren. :heart: Ook een nieuwe ketting, maar die kan ik dus niet zien. :( Dus dan maar in elk enigszins reflecterend stukje glas of spiegel ff koekeloeren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh sieraden jatters. Geld vind ik tot daar aan toe maar SIERADEN, die hebben vaak zo'n emotionele waarde. Ze hebben mijn oma's sieraad gejat en nu is ze dood en hebben we niks. :( Had de tv gepakt dan, die kunnen we tenminste nog vervangen.
Baggal schreef:
11-12-2023 17:03
Of ze nog mocht blijven poetsen :facepalm: … Wat een idioot.

Ze heeft het in jullie geval in ieder geval toegegeven en terugbetaald minus de sieraden. Die van ons heeft alles ontkend bij de politie en er is echt heel veel weg. Sommige dingen realiseerde ik mij pas later - net als jij dus met die sieraden waar je nu pas achterkomt.

Echt heel erg.

Ik voel me nu al zo rot, terwijl ik niet eens gehecht was aan dat medaillon van mijn man.
Een vriendin is de helft van haar garderobe kwijtgeraakt door de poetshulp. Ontdekte ze ook pas na maanden. Ze wilde winterkleding uit de kast halen en er was vanalles weg. Dat vond ze ook heel erg. Aan kledingstukken kan je echt gehecht zijn, en vaak zijn ze onvervangbaar.


Maar sieraden, zoals in jouw geval, is helemaal verschrikkelijk.
anoniem_65e868a4634a7 wijzigde dit bericht op 12-12-2023 00:40
0.06% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
TiumPerfectum schreef:
03-12-2023 14:05
Oh hoe werk dat? Het zijn ringen met grote stenen waarin de kop zeg maar ook dun is geworden. Soort Diana ringen.
Dat kan echt. Ik heb ook twee cocktailringen en een Edwardiaanse ring (met maansteen en briljanten van overgrootmoeder) laten ‘bijvullen’. De oudste ring kreeg een extra ‘body’ (dunnetjes aan de onderkant geworden) want deze had nog een hele ouderwetse zetting (niet open onder de steen). De cocktailringen: eentje was zo dun dat ze ‘m hebben nagemaakt (en de oude ring hiermee versmolten hebben) en toen de originele steen er weer ingezet (bloedkoraal). De andere had alleen wat ‘vulling’ aan de onderkant nodig en de zetting is verstevigd (gesneden jade in de vorm van een kever, denk gemaakt in de hype rondom Toetanchamon).

Ik vond die cocktailringen altijd too much maar nu ik zelf ouder ben vind ik het wel weer passend voor iemand van mijn leeftijd.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het als herinnering leuk om zilveren oorbellen/knopjes te kopen als ik ergens op vakantie ben, dus daar heb ik er aardig wat van. Soms kosten die een tientje, soms max 50 euro denk ik. Echt dure dingen heb ik niet, behalve de trouwring van mijn vader en de ketting van mijn oma, maar die heb ik zelf niet gekocht.
Ik vind 200 euro voor iets wat je dagelijks draagt niet super veel geld.
Alle reacties Link kopieren Quote
Isolde schreef:
11-12-2023 17:21
Echt heel erg.

Ik voel me nu al zo rot, terwijl ik niet eens gehecht was aan dat medaillon van mijn man.
Een vriendin is de helft van haar garderobe kwijtgeraakt door de poetshulp. Ontdekte ze ook pas na maanden. Ze wilde winterkleding uit de kast halen en er was vanalles weg. Dat vond ze ook heel erg. Aan kledingstukken kan je echt gehecht zijn, en vaak zijn ze onvervangbaar.


Maar sierraden, zoals in jouw geval, is helemaal verschrikkelijk.
Snap dat je je rot voelt na deze ontdekking. En als je helemaal zeker weet dat het daar lag, is de kans groot dat het weg is :hug: .

Sommige kleding stukken waren nog uit de kantoor tijd. Sinds COVID werk ik vanuit huis en ik weet ook niet of ik alles nog pas (ben ook wat zwaarder geworden), maar een mooie Pauw en zijden Burberry sjaal blijft gewoon kl#te en los daarvan: het idee dat een ander door je kasten gaat met het oogmerk om te stelen. Heeft je vriendin de werkster geconfronteerd?

Ik hecht ook echt aan mijn sieraden: zou ook niet zo snel iets verkopen. Ik heb ook nog mijn bedelarmband die ik tzt aan mijn dochter doorschuif.
Wel zou ik iets laten omsmelten zoals Fashion Victim dat heeft gedaan. Dat vind ik een mooi idee. Ook wat die vriendin met de edelstenen heeft gedaan waar Eigenmann toen een mooie ring van maakte.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
11-12-2023 19:23
[…]

Ik vond die cocktailringen altijd too much maar nu ik zelf ouder ben vind ik het wel weer passend voor iemand van mijn leeftijd.
Idem ditto.

Ik draag ook grotere stukken dan 20 jaar geleden. Toen had ik er het geld niet voor, maar los daarvan vind ik het ook beter tonen nu ik ouder word.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Baggal schreef:
11-12-2023 23:11
Snap dat je je rot voelt na deze ontdekking. En als je helemaal zeker weet dat het daar lag, is de kans groot dat het weg is :hug: .

Sommige kleding stukken waren nog uit de kantoor tijd. Sinds COVID werk ik vanuit huis en ik weet ook niet of ik alles nog pas (ben ook wat zwaarder geworden), maar een mooie Pauw en zijden Burberry sjaal blijft gewoon kl#te en los daarvan: het idee dat een ander door je kasten gaat met het oogmerk om te stelen. Heeft je vriendin de werkster geconfronteerd?

Ik hecht ook echt aan mijn sieraden: zou ook niet zo snel iets verkopen. Ik heb ook nog mijn bedelarmband die ik tzt aan mijn dochter doorschuif.
Wel zou ik iets laten omsmelten zoals Fashion Victim dat heeft gedaan. Dat vind ik een mooi idee. Ook wat die vriendin met de edelstenen heeft gedaan waar Eigenmann toen een mooie ring van maakte.
Ja, maar die ontkende glashard.

Ik snap achteraf niet dat de mijne zo vlotjes bekend heeft. Ik ben toen we merkten dat het geld weg was op een avond naar haar huis gegaan met de bedoeling om eerst de sleutel terug te vragen en haar dan te confronteren (wilde niet dat ze kans zou hebben om de sleutel bij te maken en we zouden een aantal maanden later verhuizen dus ik wilde ook geen nieuw slot.) Ik was gewoon zo ontzettend zeker van mijn zaak ... en ik ben daar ter plekke in huilen uitgebarsten en toen is ze gezwicht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
11-12-2023 17:20
Oh sieraden jatters. Geld vind ik tot daar aan toe maar SIERADEN, die hebben vaak zo'n emotionele waarde. Ze hebben mijn oma's sieraad gejat en nu is ze dood en hebben we niks. :( Had de tv gepakt dan, die kunnen we tenminste nog vervangen.
Wat erg ook. Ik word daar verdrietig van. Ik heb ook niets met electronica: de TV’s of DVD spelers kan ik niet mee zitten. Mijn werk computers zouden wel heel vervelend zijn trouwens, maar gevoelsmatig doet het mij niets.

Dat mensen zo gemeen kunnen zijn om in een positie van vertrouwen te stelen. Ze (de oude werkster) biedt zichzelf nog steeds aan op de lokale Facebook pagina. Alleen maar goed als de relevante dienst haar daadwerkelijk natrekt. Dat vieze gedrocht…

Terug naar de sieraden: iemand die nog iets op het verlanglijstje heeft staan?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen week nog een cadeau voor mezelf gekocht. Voor mij vrij prijzige witgouden ring met lichtblauw saffier en diamanten. Wel 2e hands, maar zgan. Was ik zo'n 700 euro voor kwijt. 1 van m'n duurdere sieraden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo'n 10-20 euro. Ik heb veel piercings en verander ze ook vaak dus dan ga ik geen grote bedragen uitgeven. En die goedkope piercings zijn ook goede kwaliteit en verkleuren niet echt, je moet gewoon kijken naar het materiaal
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb sieraden met natuursteen zoals maansteen.

Een ring is meestal rond de 50 tot 70 euro evenals oorbellen. Een ketting voor rond dat bedrag is volgens mij ook wel gemiddeld. Dan krijg je wel vaak enkel de hanger

Ik heb 1 ketting gekocht bij de Navajoe stam. Die was 280 euro en dat is wel het duurste item.

Ik hou niet van goud of diamanten dus dar zal je mij ook niet snel zien dragen. Kan het wel betalen maar zou niet weten waarom.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier pas een setje van Zinzi gekocht,een ketting en bijbehorend armband,silververguld en bij elkaar 110 Euro. Ben erg erg blij mee.
Je pense donc je suis
Alle reacties Link kopieren Quote
van 1,50 euro tot ongeveer 900 euro. En alles er tussenin. Ik hecht geen waarde aan de prijs van een sieraad. Ik vind het sentiment, de herinnering erg belangrijk. Ik koop nooit sieraden voor mezelf maar mijn man kent mijn smaak goed. Ook draag ik sieraden van mijn overleden oma's en van mijn moeder. Afgelopen kerst een prachtig gouden sieraad gekregen, veel te gek natuurlijk maar wel superlief!
Niemand hecht toch waarde aan de prijs van een sieraad. Ik ga ervan uit dat niemand een sieraad koopt omdat het €900 kost, ofzo. Je vindt iets mooi en/of betekenisvol en als je er het geld voor (over) hebt, koop je het, of - als je geluk hebt - iemand anders voor jou ;-)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven