Mode & Beauty alle pijlers

Hoe duur zijn jullie sieraden?

18-11-2023 13:07 218 berichten
Ik ga binnenkort een nieuwe piercing laten zetten en wil dan meteen een mooi sieraad (het sieraad dat ik op het oog heb, is daar ook geschikt voor). Het piercen is niet zo duur, maar het sieraad kost €200 - best prijzig (en da's nog één van de goedkopere).

Ik heb het er best voor over: ik vind het mooi, het is goede kwaliteit en het juiste materiaal, en de piercing shop is fijn en goed (die zullen, denk ik, ook wat van de winst pakken). Mijn innerlijke calvinist zegt echter: 'je gaat toch geen €200 uitgeven aan zo'n klein frutseltje!!'. Normaal gesproken kan ik dit stemmetje goed negeren, maar ben toch wel benieuwd naar hoeveel jullie zo oha uitgeven aan jullie sieraden.
Mia schreef:
20-11-2023 15:07
Ik snap wat je bedoelt maar het gaat toch om meer dan het dagelijks 'rendement', vind ik, ook al kan ik niet beargumenteren waarom. Als ik 80 zou worden, kost een sieraad van €800 me €0,05 per dag (mits ik hem al die tijd draag natuurlijk). Dat is niet veel geld maar toch vind ik €800 veel geld voor zo'n klein dingetje en heb ik het er niet voor over.

En verder twijfel ik er niet over. Ik opende het topic om te zien of mensen hier dit gemiddeld veel of weinig geld zouden vinden. Het varieert nogal :-)
Ik denk inderdaad dat het erg persoonlijk is. Een van mijn beste vriendinnen komt uit een diamantairs-familie en zij heeft mij wel een beetje moeten ‘opvoeden’, zegt ze wel eens. Nep-juwelen zijn een groot taboe voor haar; ook wel logisch met haar achtergrond. Mij boeide het nooit zo, ik heb best wat goedkopere kermis-ringen en zo, maar ik heb bij haar (inkoopprijs en goedkope zetters) door de jaren heen wel heel mooie ringen en oorbellen besteld, ook voor mijn dochters. Toch koop ik voor een feestje nog steeds glitter-oorbellen voor een tientje, dat staat net wat leuker dan een paar echte mini-diamanten in m’n oren. Maar mijn vriendin vindt dat soort kermis-oorbellen dus verschrikkelijk ordinair :lol:
Toetsenbord35 schreef:
20-11-2023 20:46
Wat een leuk topic. Ik hou van sierraden. Ik heb vorig jaar ook een piercing laten zetten en in totaal was dat 350 euro. Niet voor het piercen zelf, maar voor het sierraad. Piercen was iets van 20 of 25 euro. Ik vond het belangrijk dat ik meteen een mooi sierraad erin kon, die ik ook niet hoefde te verwisselen. En ik wist dat ik er lang mee ging doen. Ben er nog steeds blij mee.
Ja, dit dus. Ik heb wel eens iets laten piercen waar eerst een staafje in moest terwijl ik later een ringetje wilde. Dan ga ik er niet veel geld aan uitgeven.

Ik vind het wel interessant dat de reacties zo variëren. Ik weet natuurlijk wel dat er mensen zijn die een paar duizend euro betalen voor een sieraad, maar het zijn er hier meer dan ik had verwacht.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
20-11-2023 21:23
Ja, dit dus. Ik heb wel eens iets laten piercen waar eerst een staafje in moest terwijl ik later een ringetje wilde. Dan ga ik er niet veel geld aan uitgeven.
Nouja precies! Ik heb wel eens een zo'n "zweerknopje" (vroeger heette dat zo, toch?) in zo'n piercing laten zetten, toen je kraakbeen piercings nog geschoten werden. dat was dan super goedkoop, maar duurde wel enorm lang voordat het geheeld werd. Dan betaal ik liever veel meer, maar laat ik het bij een goede zaak doen en zet ik er een mooi sierrraad in!
AnnaElsa schreef:
18-11-2023 14:00
Ik koop juist geen goedkope 'frutsels' meer. Alleen nog goud en edelstenen/diamanten. Ik spaar voor wat ik echt mooi vind en doe geen impulsaankopen.
Dit had ik kunnen schrijven. Sinds een paar jaar heb ik een geüniformeerd beroep en toen ben ik meer om sieraden gaan geven, het is iets aan mijn uiterlijk dat ik wel kan kiezen zeg maar. Het begon met een wat duurder horloge dat gedeeltelijk een eindejaarsgift van datzelfde werk was, en ondertussen heb ik twee ringen en twee paar oorbellen van goud met edelstenen.
Vroeger vond ik goud ordinair en droeg alleen zilver, nu kan het me niet goudkleurig genoeg zijn. In Azië heb ik een paar 21k oorbellen gekocht en die kleur vind ik echt prachtig, helaas zie je dat in Europa bijna niet.
Behalve die Aziatische oorbellen zijn mijn ringen en andere paar oorbellen vintage.

Ik waardeer het heel erg dat ik er naar op zoek ben geweest en ik waardeer het dubbel dat ik ze voor mezelf heb gekocht, en niet van een man heb gekregen.
Met het horloge erbij is wat ik dagelijks draag denk ik in totaal zo’n 1.500 euro waard.

Ik zou het wel leuk vinden als het een soort kleine verzameling wordt, wellicht dat ik bijvoorbeeld eens per jaar iets voor mezelf blijf kopen. Ik wil heel graag nog een smaragd dragen, die vind ik prachtig. Maar ik ben niet hard op zoek en nog niet tegen het juiste sieraad aangelopen.

Wat voor mij wel meespeelt is dat ik weet dat wat ik koop zijn waarde wel behoudt, is dat bij een piercing ook zo? Is die van 800 euro bijvoorbeeld van goud of edelstenen en zou je hem dus kunnen omsmelten? Of is er iets anders wat hem zo duur maakt?
Ik zou mijn sieraden later kunnen doorgeven aan mijn nichtje, maar een piercing lijkt me toch een wat lastiger erfstuk ;)
ClumsyNinja schreef:
21-11-2023 06:32
Dit had ik kunnen schrijven. Sinds een paar jaar heb ik een geüniformeerd beroep en toen ben ik meer om sieraden gaan geven, het is iets aan mijn uiterlijk dat ik wel kan kiezen zeg maar. Het begon met een wat duurder horloge dat gedeeltelijk een eindejaarsgift van datzelfde werk was, en ondertussen heb ik twee ringen en twee paar oorbellen van goud met edelstenen.
Vroeger vond ik goud ordinair en droeg alleen zilver, nu kan het me niet goudkleurig genoeg zijn. In Azië heb ik een paar 21k oorbellen gekocht en die kleur vind ik echt prachtig, helaas zie je dat in Europa bijna niet.
Behalve die Aziatische oorbellen zijn mijn ringen en andere paar oorbellen vintage.

Ik waardeer het heel erg dat ik er naar op zoek ben geweest en ik waardeer het dubbel dat ik ze voor mezelf heb gekocht, en niet van een man heb gekregen.
Met het horloge erbij is wat ik dagelijks draag denk ik in totaal zo’n 1.500 euro waard.

Ik zou het wel leuk vinden als het een soort kleine verzameling wordt, wellicht dat ik bijvoorbeeld eens per jaar iets voor mezelf blijf kopen. Ik wil heel graag nog een smaragd dragen, die vind ik prachtig. Maar ik ben niet hard op zoek en nog niet tegen het juiste sieraad aangelopen.

Wat voor mij wel meespeelt is dat ik weet dat wat ik koop zijn waarde wel behoudt, is dat bij een piercing ook zo? Is die van 800 euro bijvoorbeeld van goud of edelstenen en zou je hem dus kunnen omsmelten? Of is er iets anders wat hem zo duur maakt?
Ik zou mijn sieraden later kunnen doorgeven aan mijn nichtje, maar een piercing lijkt me toch een wat lastiger erfstuk ;)
Leuk verhaal! Ik snap dat het belangrijker wordt als je geen eigen inbreng hebt in je kledingkeuze. Voor mooie vintage juwelen zou je eens naar een veiling kunnen gaan. Daar kocht ik vroeger soms prachtige, unieke ringen. En het is enorm leuk om mee te bieden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik draag alleen echt (geel)goud, dus dat kost best wat geld. Ik heb 2 erfstukken, een ring was een cadeau voor een speciaal moment en de rest is zelf gekocht. Mijn ringen en armband doe ik nooit af.

Ik wissel alleen mijn oorbellen en kettingen, zodat die aansluiten bij mijn outfit. Daarin wissel ik duur (echt goud) en minder duur (verguld zilver) af. Zonder stenen, die wil ik alleen in mijn ring. Heb nog één goedkope ketting van h&m met sentimentele waarde die ik regelmatig draag.

Ik houd overigens van subtiele sieraden, zonder al te veel blingbling. Een fijne ketting zonder poespas, simpele oorringen. Dus ook mijn ‘dure’ ring viel qua prijs best mee, omdat hij vrij fijntjes is met een paar kleine steentjes. Denk dat hij iets van 500-600 euro kostte een aantal jaar geleden.
Samarinde schreef:
21-11-2023 10:20
Leuk verhaal! Ik snap dat het belangrijker wordt als je geen eigen inbreng hebt in je kledingkeuze. Voor mooie vintage juwelen zou je eens naar een veiling kunnen gaan. Daar kocht ik vroeger soms prachtige, unieke ringen. En het is enorm leuk om mee te bieden.
En meer budget ook, want voor mijn werk word ik dus geheel van kleding voorzien, tot en met schoenen, sokken en jas aan toe.

Veiling, moet je er dan niet iets vanaf weten? Ik heb wat ik nu draag gekocht bij juweliers, die dan naast nieuwe juwelen ook vintage of pre-loved verkopen.
Alle reacties Link kopieren Quote
CleopatraVII schreef:
20-11-2023 13:51
Omdat het per dag dat je het draagt dan heel goedkoop is. Dus als je het geld gewoon hebt snap ik niet dat je erover twijfelt, over iets dat je zo mooi vindt dat je het elke dag wilt dragen. Zeker niet als je zelfs die van 800 euro gewoon zou kunnen kopen, dan is 200 toch relatief gezien heel goedkoop.
Girl math. Eigenlijk zijn die oorbellen gewoon gratis :P
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou willen dat ik sieraden mooi vond. Al die sieraden met verhalen.. dat lijkt mij mooi. De emotionele waarde. Ik sloop eigenlijk alles, of raak het kwijt. Of dochter leent het en het verdwijnt. Zo kreeg ik voor mijn 42ste verjaardag hele gave oorbellen van mijn zwager en zijn vrouw. Dochter leent ze ongevraagd om naar school in te doen; foetsie. Waren van Isabel Marant.

Dat is wel zuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
De mooiste en dierbaarste ring die ik heb en altijd draag is de ( zilver met plastic) ring die ik spontaan van mijn toen 10 jarige dochter kreeg toen wij samen voor de uitverkoop etalage stonden en ik een ring aanwees die ik mooi vond.
Mam die krijg je uit mijn spaarpot !
Voor geen miljoen wil ik die kwijt..
Jaja weet het..maak soms taalfouten..hè maar ik ben ..ik !
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor een jubileum-verjaardag heb ik mijzelf 2 witgouden ringen kado gedaan van 450,- per stuk. Ik vond het een klap geld maar zag het symbolisch als investering (in het goud) én als investering in mijzelf (omdat ik trots ben op wie ik ben en wat ik doe).

Aan de waarde denk ik niet dagelijks maar ik doe de ringen wel elke dag met plezier om.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mia schreef:
18-11-2023 16:25
Het is idd geen navel piercing en wel eentje die ik permanent draag.

En nu ik wat verder rondneus, zie ik dat de goedkopere piercings (die ik aanzienlijk minder mooi vind) ook al €50-100 kosten. Dan leg ik toch liever die €100 erbij voor iets wat ik echt mooi vind. (Het sieraad dat ik écht het mooiste vind, kost dan weer €800).
Ik zou het doen :) het is ook iets wat je graag wil en dan is het 't geld wel echt waard denk ik.


Sieraden: ik draag sinds een aantal jaar alleen nog maar staal want dat vervormt en verkleurt tenminste niet. Voor echte sieraden en juwelen met mooie edelstenen is mijn budget verre van toereikend dus maar gewoon Lucardi; staal en steentjes (zirkonia's).

Ik draag alles graag en wissel ook regelmatig af, de ene keer geelgoud, de andere keer rosé, de andere keer zilver. Nou ja, plated dan.

Heb altijd een voorkeur voor zilver gehad (ik vind Zinzi-ringen ook nog altijd mooi, die heb ik ook altijd veel gedragen) maar de laatste jaren ben ik erachter dat goudkleur/rosé heel mooi bij mijn huidskleur past.

Vind ringen nog steeds heel mooi maar gewoon niet praktisch met altijd handen wassen en alles.

Het duurste was mijn verlovingsring ooit (witgoud) maar toen die relatie gelukkig uit ging heb ik de ring ook terug gegeven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik*ben*ik schreef:
22-11-2023 10:41
De mooiste en dierbaarste ring die ik heb en altijd draag is de ( zilver met plastic) ring die ik spontaan van mijn toen 10 jarige dochter kreeg toen wij samen voor de uitverkoop etalage stonden en ik een ring aanwees die ik mooi vond.
Mam die krijg je uit mijn spaarpot !
Voor geen miljoen wil ik die kwijt..
:heart:
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik*ben*ik schreef:
22-11-2023 10:41
De mooiste en dierbaarste ring die ik heb en altijd draag is de ( zilver met plastic) ring die ik spontaan van mijn toen 10 jarige dochter kreeg toen wij samen voor de uitverkoop etalage stonden en ik een ring aanwees die ik mooi vond.
Mam die krijg je uit mijn spaarpot !
Voor geen miljoen wil ik die kwijt..
:heart:
Dat vind ik nou mooi!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik koop wat ik mooi vind.
Dan kijk ik naar de prijs of ik het ook waard vind.

200 euro vind ik duur voor 1 sieraad en kijk dan naar een soortgelijke met een lage prijsklasse. Ben ik daar tevreden mee dan koop ik de goedkopere. Ben ik daar niet tevreden mee dan geef ik mezelf tijd om van gedachten te veranderen. Als dat niet het geval is dan koop ik het.
Zoals je leest een eigen doordachte aanpak bij grote bedragen. Het werkt voor mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb zowel costume jewellery (gewoon van merken, maar geen edelmetaal) als high end sieraden van Cartier, Chopard en Van Cleef.

Mijn duurste sieraden zijn mijn JaegerLeCoultre horloge, De Beers oorbellen en VCA Onyx ketting. Dan zit je dus al gauw op €10K per item en ik heb best een grote collectie. Goddank is alles wel verzekerd - ook voor verlies.
Mijn favoriete item is de alliance ring van mijn moeder, solitaire ring en mijn 10 motif VCA ketting. Ik hou erg van sieraden en merken zoals Cartier zijn redelijk waardevast.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik*ben*ik schreef:
22-11-2023 10:41
De mooiste en dierbaarste ring die ik heb en altijd draag is de ( zilver met plastic) ring die ik spontaan van mijn toen 10 jarige dochter kreeg toen wij samen voor de uitverkoop etalage stonden en ik een ring aanwees die ik mooi vond.
Mam die krijg je uit mijn spaarpot !
Voor geen miljoen wil ik die kwijt..
Wat lief!

Ik ben hier waarschijnlijk niet maatgevend met mijn sieraden.

Er is wel een sieraad dat ik graag terug wil: een DMR Lunar ring die afgelopen mei uit ons huis gestolen is. Heb al overal gekeken, maar zonder succes.

En verder heb ik van mijn overgroot vader - die ik nooit gekend heb, een broche. Hij had 5 dochters en zijn gouden horloge ketting heeft hij destijds laten vermaken in 5 stukken voor alle dochters. Die heb ik van mijn oma gekregen. Qua financiële waarde valt het vast reuze mee, maar ik zou hem niet graag kwijt raken.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
KOKO-DO schreef:
23-11-2023 01:20
Ik koop wat ik mooi vind.
Dan kijk ik naar de prijs of ik het ook waard vind.

200 euro vind ik duur voor 1 sieraad en kijk dan naar een soortgelijke met een lage prijsklasse. Ben ik daar tevreden mee dan koop ik de goedkopere. Ben ik daar niet tevreden mee dan geef ik mezelf tijd om van gedachten te veranderen. Als dat niet het geval is dan koop ik het.
Zoals je leest een eigen doordachte aanpak bij grote bedragen. Het werkt voor mij.
Ik vind je eerste zin een beetje tegenstrijdig met de rest. Sowieso denk ik dat niemand hier iets koopt wat xij lelijk vindt. En als je daarna kijkt naar hoe duur het is, koop je niet je mooi vindt, maar koop je wat je mooi vindt én binnen jouw budget past. Maar afgezien daarvan vind ik het idd een doordacht plan.

Ik neem ook tijd bij grote aankopen ik van gedachten te veranderen. Ik mag dus ook nog geen afspraak maken bij de piercing shop vóór dit weekend. Ik kan namelijk best impulsief zijn en dan gaat nog niet eens om (de prijs van) het sieraad maar om de piercing op zich.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
23-11-2023 01:33
Ik heb zowel costume jewellery (gewoon van merken, maar geen edelmetaal) als high end sieraden van Cartier, Chopard en Van Cleef.

Mijn duurste sieraden zijn mijn JaegerLeCoultre horloge, De Beers oorbellen en VCA Onyx ketting. Dan zit je dus al gauw op €10K per item en ik heb best een grote collectie. Goddank is alles wel verzekerd - ook voor verlies.
Mijn favoriete item is de alliance ring van mijn moeder, solitaire ring en mijn 10 motif VCA ketting. Ik hou erg van sieraden en merken zoals Cartier zijn redelijk waardevast.
8-. Bag!!! Jij rijke stinkerd :proud:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
23-11-2023 01:36
Wat lief!

Ik ben hier waarschijnlijk niet maatgevend met mijn sieraden.

Er is wel een sieraad dat ik graag terug wil: een DMR Lunar ring die afgelopen mei uit ons huis gestolen is. Heb al overal gekeken, maar zonder succes.

En verder heb ik van mijn overgroot vader - die ik nooit gekend heb, een broche. Hij had 5 dochters en zijn gouden horloge ketting heeft hij destijds laten vermaken in 5 stukken voor alle dochters. Die heb ik van mijn oma gekregen. Qua financiële waarde valt het vast reuze mee, maar ik zou hem niet graag kwijt raken.
Heb je gekeken via Google lens? Daarmee kan je via een foto vinden waar iets te koop is. Werkt erg goed. Als je wil kan ik er ook even naar kijken (woon in de VS).
Alle reacties Link kopieren Quote
Baggal schreef:
23-11-2023 01:36
Wat lief!

Ik ben hier waarschijnlijk niet maatgevend met mijn sieraden.

Er is wel een sieraad dat ik graag terug wil: een DMR Lunar ring die afgelopen mei uit ons huis gestolen is. Heb al overal gekeken, maar zonder succes.

En verder heb ik van mijn overgroot vader - die ik nooit gekend heb, een broche. Hij had 5 dochters en zijn gouden horloge ketting heeft hij destijds laten vermaken in 5 stukken voor alle dochters. Die heb ik van mijn oma gekregen. Qua financiële waarde valt het vast reuze mee, maar ik zou hem niet graag kwijt raken.
Heb je gekeken via Google lens? Daarmee kan je via een foto vinden waar iets te koop is. Werkt erg goed. Als je wil kan ik er ook even naar kijken (woon in de VS).

Ik vroeg me trouwens af waar je ze verzekerd hebt. Ik zoek nog een verzekering :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb 3 dure ringen met diamanten waar ik nog steeds erg blij mee ben (verlovingsring, ring voor de kinderen en erfstuk). De rest zoals oorbellen zijn weer heel goedkoop. M’n ringen zijn platinum of geel goud (witgoud heeft soms nickel en daar kan ik niet tegen).

€200 voor iets wat ik vrijwel elke dag zou gebruiken zou ik wel doen als je het geld hebt. €800 euro vind ik voor ringen prima maar voor oorbellen weer heel duur dus het ligt eraan. Als het iets is met een diamant of edelsteen is dan zou ik kijken naar lab, dat scheelt veel geld en is chemisch hetzelfde. Voor piercings niet zo fris, maar tweedehands of vintage sieraden zijn vaak betaalbaarder en kunnen goed worden schoongemaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Horloge van €24 en oorbellen van €20 als ik het me goed herinner. Oorbellen kunnen ook €15 zijn geweest.

That's it. Ik had een mooie zilveren ring die ik veel droeg maar het 'werkje' dat daarop lag is verbogen, ik heb geprobeerd het te laten repareren maar die juwelier heeft het alleen maar verergerd en lelijker gemaakt met een klodder extra zilver en nog steeds krom en te zwak (metaalmoeheid)... als ik per ongeluk ergens aan blijf haken met die ring buigt het weer helemaal 90 graden om. Dus ik draag die ring helaas niet meer. Toch eens zoeken naar een goede juwelier die er wél nog wat van kan maken.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Belize schreef:
24-11-2023 19:21
Als het iets is met een diamant of edelsteen is dan zou ik kijken naar lab, dat scheelt veel geld en is chemisch hetzelfde. Voor piercings niet zo fris, maar tweedehands of vintage sieraden zijn vaak betaalbaarder en kunnen goed worden schoongemaakt.
Lab? Bedoel je zirconia?

Piercings vind ik eigenlijk hetzelfde als oorbellen en andere sieraden: kan je gewoon (laten) schoonmaken en dragen. Wat zou er vies aan zijn? Het gaatje waar ze door zitten is gewoon geheelde huid toch?
ClumsyNinja schreef:
25-11-2023 06:42
Lab? Bedoel je zirconia?

Piercings vind ik eigenlijk hetzelfde als oorbellen en andere sieraden: kan je gewoon (laten) schoonmaken en dragen. Wat zou er vies aan zijn? Het gaatje waar ze door zitten is gewoon geheelde huid toch?
Ja, klopt, maar ik vind het eigenlijk ook een beetje vies. Misschien minder bij oren en wenkbrauw maar bij andere lichaamsdelen: brrr....

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven