Mode & Beauty alle pijlers

Hoe rok combineren

07-11-2020 09:31 46 berichten
Ik heb een wollen rok gekregen
Hij is zwart, aansluitend en komt tot onder mijn knieën
Ik vind hem prachtig maar krijg hem niet goed gecombineerd
Een blouse is me wat te klassiek denk ik.
Hebben jullie goede ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Tijgerprintje: voor mij hangt het af van het model van de blouse of shirt. Als het getailleerd is en met mooie afgeronde onderkant, dan draag ik het over de rok heen, niet getailleerd gaat er (een stukje) bij in. Of alleen een puntje erin, aan de zijkant of middenvoor. Ik wil wel graag de taille enigszins blijven zien. (of de suggestie ervan ;) )
Tijgerprintje2 schreef:
07-11-2020 12:22
Oh grappig, ik vind het juist leuker als de trui of blouse (deels) is ingestopt. Over de rok associeer ik een beetje met refo-vrouwen.
Met een reforok en blouse wel ja.
Ik heb de suggestie al heel lang geleden losgelaten toen ik besefte dat het mysterie en de verrassing veel meer effect hebben.
hahaha Cateau, ik zei ook suggestie met een knipoog.... Mijn taille is sinds de overgang enigszins mysterieus verdwenen. :proud:
Er is een buikje voor in de plaats gekomen, nouja soit. Met de juiste kleding lijkt het nog wat (of juist minder :rofl: )
Wij moeten het van het mysterie hebben Tuingravin. ;-)
Cateau, ik ga me dan zo maar in een mysterieus outfitje hijsen... Zit hier nog heel schandalig in mijn pyama en fluffy ochtendjas. Wel om 7.00 uit bed, maar nog steeds niet aangekleed. Ga zo met man een stukkie fietsen, het is hier in Twente momenteel lekker zonnig. Dus het wordt fietsproof, mysterie en kleur. Helpppp, niks om aan te trekken... :rofl:
:-D
Veel plezier met je fietstochtje en je man.

Hier schijnt de zon ook uitbundig.
Rok eens aangedaan vanochtend en het is een pencil rok tot halverwege mijn onderbenen met een split achter.
Heb hem nu eens gecombineerd met een ruim vallende roestbruine trui en donkerbruine laarzen en dat was wel leuk.
Strakke coltrui vind ik ook wel leuk maar hij is me eigenlijk net wat ruim rond mijn taille en dan sluit het eigenlijk niet zo mooi aan
-Nienke- schreef:
07-11-2020 10:08
Ik vind zoiets prachtig op zwart, in een rok gestopt:

https://www.esprit.nl/dameskleding/kle ... C1I301_515

Je zou ook eens bij Fabienne Chapot kunnen kijken; de tops daar zijn net iets minder stijf dan een gewone blouse, zowel door de stof als door de prints. Ik krijg altijd veel complimenten over dat soort tops op een effen rok. Zoiets bijvoorbeeld:

https://www.fabiennechapot.nl/jane-mes ... black-aw20
Allebei heel leuk!
Sjulia schreef:
07-11-2020 09:48
Helemaal in het zwart vind ik mooi bij een leren rok maar ik vind een panty de look altijd verpesten. Bij blote benen staat het leuker Afbeelding
Ik wil echt niemand beledigen, maar zo'n hoge, aansluitende zwarte coltrui vind ik echt bijna niemand mooi staan. Zelfs deze prachtige dame zou er in iets anders veel mooier uit zien.
Ik vind het streng, het maakt hard, het doet zelden je kaaklijn of teint mooi uitkomen. Nee, niet mijn ding en het kan natuurlijk prima dat je het mooi vindt, maar wat mij betreft staat het maar heel weinig mensen echt mooi.
Jufjoke schreef:
07-11-2020 17:12
Ik wil echt niemand beledigen, maar zo'n hoge, aansluitende zwarte coltrui vind ik echt bijna niemand mooi staan. Zelfs deze prachtige dame zou er in iets anders veel mooier uit zien.
Ik vind het streng, het maakt hard, het doet zelden je kaaklijn of teint mooi uitkomen. Nee, niet mijn ding en het kan natuurlijk prima dat je het mooi vindt, maar wat mij betreft staat het maar heel weinig mensen echt mooi.
Ik vind het juist sexy staan, teint/kaak die erdoor beïnvloed zou worden heb ik ook nooit opgemerkt eigenlijk. Afbeelding
Sjulia schreef:
07-11-2020 17:23
Ik vind het juist sexy staan, teint/kaak die erdoor beïnvloed zou worden heb ik ook nooit opgemerkt eigenlijk. Afbeelding
Smaken verschillen gelukkig. Ook bij de beeldschone Jennifer Aniston vind ik het niet de beste keuze. Ze is nog steeds mooi natuurlijk, maar wat mij betreft op deze foto eerder ondanks de trui.
Ik noem het niet lelijk, maar ik kan wel honderd flatteuzere keuzes bedenken.
Sjulia schreef:
07-11-2020 17:23
Beide dames op de voorbeelden hebben hier overigens een buitengewoon mooie strakke kaaklijn. Dat scheelt, als je dan toch zo'n kledingstuk wil dragen. Maar veel mensen zijn daar niet (of niet in die mate) mee gezegend.
Cateautje schreef:
07-11-2020 12:15
Ik vind een blouse/shirt or whatever veel beter staan als het over de rok wordt gedragen.
Zelfs als je geen taille hebt staat (een stukje) erin mooier. Tenzij je er met een rok tot over de knieën uitzien als de degelijkheid zelve.

Of je moet bedoelen net op/onder de taille
tyche schreef:
07-11-2020 11:57
Team trui hier. Dunne, aansluitende trui met ronde hals of col is klassiek. Grovere gebreide trui maakt het wat moderner en meer casual.

Afbeelding
Dit vind ik juist echt niet mooi. Haalt alle vorm uit je lijf... Bovenkleding instoppen vind ik wel een must bij een lange rok :)
apppie schreef:
07-11-2020 18:45
Dit vind ik juist echt niet mooi. Haalt alle vorm uit je lijf... Bovenkleding instoppen vind ik wel een must bij een lange rok :)
Vind het ook geen gezicht zoals op het plaatje, maakt onnodig grof en breed. Geen vrouwelijk silhouet.
apppie schreef:
07-11-2020 18:45
Soms vind ik het juist leuk als het standaard idee van wat een vrouwelijk silhouet is, doorbroken wordt. Er is meer dan de zandloper, en ik houd ook wel van androgyn. :)
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
Jufjoke schreef:
07-11-2020 17:12
Zwart staat eigenlijk alleen mooi bij mensen die zwart haar (of héél diep donkerbruin haar) hebben. Gek genoeg is het heersende idee dat zwart altijd goed is, maar dat is wat mij betreft een misvatting.
Daveotion schreef:
12-11-2020 20:01
Zwart staat eigenlijk alleen mooi bij mensen die zwart haar (of héél diep donkerbruin haar) hebben. Gek genoeg is het heersende idee dat zwart altijd goed is, maar dat is wat mij betreft een misvatting.
Eens. Dat geldt dan vooral voor zwart dat dicht bij het gezicht gedragen wordt. Mensen die denken dat zwart altijd goed is, dragen het om andere redenen, vermoed ik. Bijvoorbeeld omdat het een veilige keuze is. Omdat je dan niet opvalt. Omdat je denkt dat het afkleedt. Omdat zoveel mensen het dragen, dus je doet gewoon wat de meerderheid doet.
Maar echt omdat je van alle kleuren vindt dat deze jou het mooist doet uitkomen? Mwah, dat betwijfel ik.
Jufjoke schreef:
13-11-2020 09:39
Eens. Dat geldt dan vooral voor zwart dat dicht bij het gezicht gedragen wordt. Mensen die denken dat zwart altijd goed is, dragen het om andere redenen, vermoed ik. Bijvoorbeeld omdat het een veilige keuze is. Omdat je dan niet opvalt. Omdat je denkt dat het afkleedt. Omdat zoveel mensen het dragen, dus je doet gewoon wat de meerderheid doet.
Maar echt omdat je van alle kleuren vindt dat deze jou het mooist doet uitkomen? Mwah, dat betwijfel ik.
Mijn moeder draagt al jaren heel veel zwart omdat ze er heilig van overtuigd is dat het afkleedt. Is niet waar, ze wordt er wel een zwart vlak van. En het oogt extra zwaar omdat het op haar gezicht 'drukt'.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven