Hoe rok combineren
zaterdag 7 november 2020 om 09:38
Ik zou ook een longsleeve doen met een bijzondere hals, wijd of juist een turtleneck. Ik zou er dan oorbellen bij dragen en geen ketting.
Wat voor schoenen draag je eronder?
Even gemist dat hij aansluitend is. Dan zou ik voor een wat wijdere bovenkant gaan.
Wat voor schoenen draag je eronder?
Even gemist dat hij aansluitend is. Dan zou ik voor een wat wijdere bovenkant gaan.
tijgerprintje2 wijzigde dit bericht op 07-11-2020 09:42
19.63% gewijzigd
zaterdag 7 november 2020 om 09:39
Is het een koker model? Dan vind ik een gebreide trui (bijvoorbeeld off shoulder) ook erg leuk staan, schuin in het midden iets ingestopt.
Als het een strak, lichaamsvolgend model is, en dan ook nog strak aan de bovenkant, dan vind ik dat snel wat veel worden.
Maar dat is persoonlijk (misschien wel omdat ik dat vroeger prima kon hebben, maar nu niet meer zo)
Simpel basic v-hals shirt is een heel goed idee van Sjulia, eventueel met een getailleerd vest of blazer.
Als het een strak, lichaamsvolgend model is, en dan ook nog strak aan de bovenkant, dan vind ik dat snel wat veel worden.
Maar dat is persoonlijk (misschien wel omdat ik dat vroeger prima kon hebben, maar nu niet meer zo)
Simpel basic v-hals shirt is een heel goed idee van Sjulia, eventueel met een getailleerd vest of blazer.
zaterdag 7 november 2020 om 09:45
Ik vind helemaal zwart wel mooi, maar wel alleen als het ook echt dezelfde zwarttint is. Vaak is het ene kledingstuk net wat blauwachtiger of juist bruiner of wat valer. Dan ziet het er niet uit. Ik heb dat probleem vaak, omdat ik best veel zwart draag.
Ik zou er een dunne coltrui bij dragen in een kleur die je staat en die je zelf mooi vindt. Zelf vind ik wat donkerdere kleuren dan mooi, bordeauxrood of zo.
Ik zou er een dunne coltrui bij dragen in een kleur die je staat en die je zelf mooi vindt. Zelf vind ik wat donkerdere kleuren dan mooi, bordeauxrood of zo.
zaterdag 7 november 2020 om 09:45
Dit is ook heel erg mooi ja. Kan er geen plaatje van vinden.. Maar dit idee, alleen dan dus wat leuker. (Die trui vind ik niet zo)Jufjoke schreef: ↑07-11-2020 09:39Is het een koker model? Dan vind ik een gebreide trui (bijvoorbeeld off shoulder) ook erg leuk staan, schuin in het midden iets ingestopt.
zaterdag 7 november 2020 om 09:52
Bij heel veel jurken en rokken vind ik een panty het verpesten (behalve eentje in huidskleur die dun genoeg is om hem niet te zien, maar die zijn veel te koud). Dat is de reden dat ik in de zomer altijd in jurken en rokken loop en in de winter bijna alleen maar in broeken. Zo'n dikke panty eronder ziet er vaak niet uit.
zaterdag 7 november 2020 om 09:54
Ja heb ik ook. Alleen met kortere rokjes vind ik een panty leuker staan, omdat ik zulke korte rokjes ook niet zou durven dragen zónder panty. Maar het silhouet met een lange rok wordt wel echt verpest met een panty. Op de plaatjes dragen ze meestal ook geen panty.pamelacourson schreef: ↑07-11-2020 09:52Bij heel veel jurken en rokken vind ik een panty het verpesten (behalve eentje in huidskleur die dun genoeg is om hem niet te zien, maar die zijn veel te koud). Dat is de reden dat ik in de zomer altijd in jurken en rokken loop en in de winter bijna alleen maar in broeken. Zo'n dikke panty eronder ziet er vaak niet uit.
zaterdag 7 november 2020 om 10:08
Ik vind zoiets prachtig op zwart, in een rok gestopt:
https://www.esprit.nl/dameskleding/kle ... C1I301_515
Je zou ook eens bij Fabienne Chapot kunnen kijken; de tops daar zijn net iets minder stijf dan een gewone blouse, zowel door de stof als door de prints. Ik krijg altijd veel complimenten over dat soort tops op een effen rok. Zoiets bijvoorbeeld:
https://www.fabiennechapot.nl/jane-mes ... black-aw20
https://www.esprit.nl/dameskleding/kle ... C1I301_515
Je zou ook eens bij Fabienne Chapot kunnen kijken; de tops daar zijn net iets minder stijf dan een gewone blouse, zowel door de stof als door de prints. Ik krijg altijd veel complimenten over dat soort tops op een effen rok. Zoiets bijvoorbeeld:
https://www.fabiennechapot.nl/jane-mes ... black-aw20
zaterdag 7 november 2020 om 10:52
Ik heb zo'n rok in het grijs en in het zwart. Ik draag er bv donkergroen op, of geel. Donkerrood lees ik hier en dat zou ook mooi zijn denk ik ja! Liefst een lekkere trui, ik draag er vaak een bij de mouwen wat wijdere trui op, dat geeft naar mijn mening een mooi silhouet. Beetje vleermuismouwen-achtig.
Coltrui hou ik zelf niet van, zit me te hoog bij de nek, maar ziet er wel mooi uit.
Coltrui hou ik zelf niet van, zit me te hoog bij de nek, maar ziet er wel mooi uit.
zaterdag 7 november 2020 om 11:02
Vleermuis is ook mooi inderdaad. Zelf vind ik een oversizedtrui mooi, dat geeft een jaren 20 look. Heel chic. Ik draag een zwarte rok wel met een knalkleur, anders word het te somber. Plus lange zwarte laarzen met hoge hak.Teigera schreef: ↑07-11-2020 10:52Ik heb zo'n rok in het grijs en in het zwart. Ik draag er bv donkergroen op, of geel. Donkerrood lees ik hier en dat zou ook mooi zijn denk ik ja! Liefst een lekkere trui, ik draag er vaak een bij de mouwen wat wijdere trui op, dat geeft naar mijn mening een mooi silhouet. Beetje vleermuismouwen-achtig.
zaterdag 7 november 2020 om 11:26
Mooie rok! Ik hanteer altijd het principe: van boven strak, van onder wijd en omgekeerd. Dus op een aansluitende rok aan de bovenkant iets wijders. Je kan er ook een dunne blouse op dragen zonder kraag, die iets bloezend instoppen en dan een mooie brede ceintuur in de kleur van de blouse erbij, hoog in de taille gedragen.
En wat Cateautje zegt, met lange laarzen met hakken, echt prachtig! Ik draag er nooit laarzen bij, want die zitten me niet lekker (klapkuiten
) Ik draag graag pumps met een bandje over de voet (jaren 50 stijl), dat staat ook heel mooi met een kokerrok, in dezelfde kleur als de riem/blouse. Zwart op zwart droeg ik graag toen ik jonger was, nu vind ik zwart aan de bovenkant niet meer zo mooi, en draag ik bij mijn gezicht graag meer kleur. Zwarte blouses of vestjes heb ik nog wel, maar die combineer ik dan met een kleurrijke sjaal of ketting om het wat op te halen.
En wat Cateautje zegt, met lange laarzen met hakken, echt prachtig! Ik draag er nooit laarzen bij, want die zitten me niet lekker (klapkuiten
zaterdag 7 november 2020 om 11:42
Cateau, vervelend is dat he, dat als je ouder wordt sommige dingen niet meer staan. Vroeger droeg ik ook graag lichtroze, maakt me nu vaal. Ik heb helderdere kleuren nodig om er nog een beetje fris en fruitig uit te zien. Maar goed, ik ben een bleekscheet...
En wat de coltruien betreft: heel hip, maar niet voor mij. Ik stond zogezegd niet achteraan in de rij toen de voorgevels uitgedeeld werden... en dan is een coltrui geen gezicht. Vind ik ook niet erg, ik houd niet van strak gedoe om mijn hals/nek. Geef mij maar een decollete, veel mooier!
En wat de coltruien betreft: heel hip, maar niet voor mij. Ik stond zogezegd niet achteraan in de rij toen de voorgevels uitgedeeld werden... en dan is een coltrui geen gezicht. Vind ik ook niet erg, ik houd niet van strak gedoe om mijn hals/nek. Geef mij maar een decollete, veel mooier!
zaterdag 7 november 2020 om 11:46
Dan kan je toch weer zien hoe belachelijk mode is. Dat model loopt op helemaal open schoenen met een hak waar je nog geen 10 minuten op kunt lopen. En het moet wel minstens 25 graden zijn anders draag je zulke schoenen niet. Maar daarbij draagt ze dan een ding met lange mouwen en een kol, alsof het een graad of 10 is.
Ik zal het denk ik nooit begrijpen.
Ik zal het denk ik nooit begrijpen.
zaterdag 7 november 2020 om 11:50
Ja, klopt. Ik bestelde een paar weken geleden een donkerrode jas, trok hem aan en was spontaan 30 jaar ouder. Ook zoiets.Tuingravin schreef: ↑07-11-2020 11:42Cateau, vervelend is dat he, dat als je ouder wordt sommige dingen niet meer staan. Vroeger droeg ik ook graag lichtroze, maakt me nu vaal. Ik heb helderdere kleuren nodig om er nog een beetje fris en fruitig uit te zien. Maar goed, ik ben een bleekscheet...![]()
Mijn kleuren zijn nu fuchsiaroze en dergelijke, daar word ik dan weer 30 jaar jonger van.
Heeft met bleekscheet niets te maken hoor, gebeurt mij ook. Ik word geel van lichtroze.
zaterdag 7 november 2020 om 11:57
zaterdag 7 november 2020 om 12:22