Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geld geef jij uit aan een winterjas?

22-09-2019 18:00 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd wat jullie uitgeven aan een winterjas. Onlangs tegen een winterjas aangelopen die aan al mijn wensen voldoet. Ik ben veel buiten en deze jas is waterdicht, warm, niet zwaar en hij staat goed! Maar dan de prijs, 450 euro! Heeft ooit iemand dit aan een jas uitgegeven? Ik gok nu op de uitverkoop...
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen jaar een duurdere gekocht voor 180 euro. Wel een tijdloze en als doel om er jaren mee te doen. Ik koop hooguit nog een tussenjasje, zo'n teddy ofzo als het niet mega koud is.
Alle reacties Link kopieren
Vorig jaar twee nieuwe winterjassen gekocht. Eentje heb ik zelf gemaakt, ongeveer 150-200 euro kosten aan materiaal. En eentje bij de Bever gehaald, voor 400. Net als jij ben ik veel buiten en dan wil ik een jas waar ik op kan vertrouwen. Overigens heb ik die 400 niet betaald.Ik had twee jaar terug voor dat geld een jas gekocht en daar werd een naad slecht van. Ik mocht van de fabrikant een nieuwe uitzoeken! Dat soort service hoort bij het prijskaartje.
Max 100€.
Ook tweedehands jassen ter waarde van bv 500 nieuwprijs waar ik max 100 voor betaal maar meestal veel minder.
anoniem_290325 wijzigde dit bericht op 23-09-2019 14:24
0.83% gewijzigd
GinnyJones schreef:
22-09-2019 19:18
Hangt ervan af, als het echt de superjas van mijn dromen is dan zou ik er wel wat meer aan uit willen geven maar doorgaans niet. De jas die ik nu heb was 59 euro en die draag ik nu voor het vierde jaar. Ik ben de kleur heel zat maar de jas is gewoon nog prima dus ja.
Ik heb een keer een winterjas paar geverfd met zo'n pakje verf. Hij was legergroen of iets anders niet zo leuks. Daar werd hij veel leuker van, voor een euro of 10.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb jassen die variëren van 200 tot 600 euro. Daar doe ik meerdere jaren mee. Zolang je wat klassiekere/tijdlozere modellen kiest gaat dat ook prima. Aan erg trendy jassen die je maar 1 seizoen kunt dragen zou ik het niet uitgeven.
We used to be friends...
Ik heb vandaag een mooie nieuwe donkerblauwe weer-en-wind-jas gescoord bij de ANWB. Hij was 149 euro voor niet-leden, 129 euro voor wel leden (dat zijn we) en er ging toen nog eens 30 euro af wegens een actie. Dus 99 euro betaald.
Het is een sportieve jas en super voor koude dagen op mijn fietsje.
Nu nog een wollige mantel zien te vinden voor als ik netjes wil zijn.
Nitflex schreef:
23-09-2019 12:46
Ik heb een witte wollen jas. Valt eigenlijk reuze mee hoor, hoe vies die wordt. Ik zit ook op fiets en in OV, maar ik breng die jas wel een aantal keer per seizoen naar de stomerij inderdaad.
Beetje in tegenspraak? Ik kom nóóit bij een stomerij en was mijn jas 1x per jaar of zo
Oja, waar ik ook blij mee ben is dat de capuchon er af geritst kan worden. Ik heb een hekel aan zo'n ding in m'n nek, maar als ik op de fiets weg moet en het regent vind ik 'm wel functioneel.
Ben vandaag weer veel jassen tegengekomen waar de capuchon niet af kon.
Die loop ik direct voorbij.
Tamago schreef:
28-09-2019 18:56
Beetje in tegenspraak? Ik kom nóóit bij een stomerij en was mijn jas 1x per jaar of zo

Ik heb ook niets voor de stomerij behalve een chique jasje, ooit gekocht voor een bruiloft. Mijn weer-en-wind-jassen was ik zelf. Een eventuele wollen jas draag ik voor netjes en blijft eigenlijk schoon.
Tamago schreef:
28-09-2019 18:56
Beetje in tegenspraak? Ik kom nóóit bij een stomerij en was mijn jas 1x per jaar of zo
Oh, ik kom sowieso veel bij de stomerij. Winterjassen was ik niet zelf. Zeker mijn wollen jassen niet, want dan verliezen ze hun waterafstotende kwaliteiten sneller. Bij wol blijven druppels echt op de stof liggen.

Maar wat ik bedoelde is dat het inderdaad wel wat meer werk is, het is wit natuurlijk, maar het is ook weer niet zo dat je de hele tijd met een grauwe jas rondloopt.
herfstappeltaart schreef:
28-09-2019 18:58
Oja, waar ik ook blij mee ben is dat de capuchon er af geritst kan worden. Ik heb een hekel aan zo'n ding in m'n nek, maar als ik op de fiets weg moet en het regent vind ik 'm wel functioneel.
Ben vandaag weer veel jassen tegengekomen waar de capuchon niet af kon.
Die loop ik direct voorbij.
Oh ja, ik heb ook een hekel aan capuchons. Ik voel me dan meteen een kleuter.
0 euro. Je hebt in Nederland geen winterjas, of wat voor jas dan ook, nodig. Mocht het echt een keer onder nul zijn, dan trek ik een vestje aan.
Alle reacties Link kopieren
Gemiddeld E100.

Verder ligt het aan je inkomen, he. Als dat hoog is, ben je sowieso makkelijker met dure dingen kopen omdat het kan.
Ik heb ook een jas gehad vd ruilwinkel en één van de kledingbank ooit. Die laatste was exact een lederen/nubuck jack wat ik al jaren wilde en zag er nog als nieuw uit.
Als ik meer geld te spenderen had, zou ik ook niet nauw kijken.
Maar gemiddeld dus E100. Voorwaarde Nr 1 is dat ie écht warm is, en dat is nogal moeilijk te vinden tegenwoordig.
Alle reacties Link kopieren
Een paar weken geleden heb ik een winterjas van Finside - Oona gekocht, was afgeprijsd naar €150,- nieuw was ie rond de €400,-, dat vind ik te duur, maar €150,- vond ik de jas wel waard, heel blij mee.
FlowerSpirit schreef:
29-09-2019 12:44
Gemiddeld E100.

Verder ligt het aan je inkomen, he. Als dat hoog is, ben je sowieso makkelijker met dure dingen kopen omdat het kan.
Ik heb ook een jas gehad vd ruilwinkel en één van de kledingbank ooit. Die laatste was exact een lederen/nubuck jack wat ik al jaren wilde en zag er nog als nieuw uit.
Als ik meer geld te spenderen had, zou ik ook niet nauw kijken.
Maar gemiddeld dus E100. Voorwaarde Nr 1 is dat ie écht warm is, en dat is nogal moeilijk te vinden tegenwoordig.
Kijk eens bij C&A, daar hebben ze een grote collectie, de kwaliteit is verbazend goed, ze zijn heerlijk warm en je bent zelfs goedkoper uit dan 100 euro
Alle reacties Link kopieren
Ik heb twee jaar geleden een fantastische winterjas gekocht bij Bever, voor iets van 250 euro. Helemaal het geld waard want warm en totaal waterdicht, belangrijk voor een fietser zoals ik.
Maar ik ben dom geweest met verf terwijl ik die jas aan had, dus koop er deze winter weer een van zelfde merk
**
anoniem_387451 wijzigde dit bericht op 26-10-2019 12:44
0.00% gewijzigd
450€ voor een degelijke en stijlvolle winterjas is geen geld.
Hier hebben we beiden zo'n Cashmere trench en die gaan aan 2500 per stuk over de toonbank. Heerlijk warm, mooi, stijlvol, tijdloos en gaan eeuwig mee als je die dingen goed onderhoudt (en dat zijn dan geeneens de duurste jassen die in de kast hangen).
Alle reacties Link kopieren
Ik houd van mooie en kwalitatieve spullen van natuurlijke materialen, en tja, dat kost wat. Dus ja, ik heb al meerdere keren rond de 500 euro uitgegeven voor een winterjas (van Filippa K meestal, elegant en tijdloos merk). Meestal koop ik er om de twee jaar één van die prijsklasse, en dan nog een wat goedkopere erbij (rond 200 euro) van COS bvb. Die draag ik dan allemaal door elkaar in de winter (FK en COS van nieuwe seizoen en van vorige jaren).

Het verschil tussen duurdere en goedkopere jassen zit 'm trouwens niet alleen in de kwaliteit van de stoffen ed, maar ook waar ze produceren. FK produceert in Portugal en Turkije, wat natuurlijk duurder is dan in Aziatische sweatshops...
klavertje-vier2019 schreef:
29-09-2019 12:55
[...]
Ieder jaar een nieuwe jas kopen vind ik persoonlijk echt overdreven. Je verslijt die jas niet in 1 seizoen. Maar daar zullen mensen met een ruimer budget die meer mode-gevoelig zijn vast anders over denken.
Eens hoor, ieder jaar is ook nergens voor nodig. Ik ben gewoon dol op jassen en daarom koop ik vaak een nieuwe. Maar je kunt jaren met een jas doen.
Ik heb gisteren een nieuwe winterjas gekocht van 140 euro, waterdicht.

Ik heb met mijn vorige winterjas 5 jaar gedaan, ik denk dat ie ongeveer 150 euro was. De jas ziet er nog als nieuw uit, maar ik ben er verschrikkelijk op uitgekeken en wil hem daarom niet meer aan. Hij is wel van mijn favo jassenmerk khujo.

Vorig jaar had ik voor erbij een jasje van Ali voor 15 euro. Die was verrassend warm en leuk en heb ik best veel gedragen. Waterdicht was ie niet echt en de voering scheurde dus die ligt inmiddels in de vuilnisbak. Dat doe ik dus toch maar niet meer.

Verder heb ik een wollen wintermantel die ik zeker al tien jaar heb en nog een stoffen jasje van Mango dat ik 2 jaar geleden in de sale scoorde. Allebei leuk voor erbij maar voor dagelijks gebruik heb ik wat stevigers nodig.
Sinjoren schreef:
29-09-2019 13:04
450€ voor een degelijke en stijlvolle winterjas is geen geld.
Hier hebben we beiden zo'n Cashmere trench en die gaan aan 2500 per stuk over de toonbank. Heerlijk warm, mooi, stijlvol, tijdloos en gaan eeuwig mee als je die dingen goed onderhoudt (en dat zijn dan geeneens de duurste jassen die in de kast hangen).
Ik verdien best redelijk maar 2500 euro voor een jas kan ik echt niet betalen. Ik denk dat dat voor meer mensen geldt. Vind ik overigens geen enkel probleem, voor minder dan een tiende van dat bedrag zijn er ook zat leuke, warme jassen van goede kwaliteit te koop.
Het ligt er ook aan hoe modegevoelig je bent, denk ik.

Ik droeg in mijn 20ers een wolf en voelde me rijk als een koningin, schandelijk maar waar.
Nu doet het me niets meer, als een jas maar wind- en waterdicht is, met windvangers in de mouwen en in een kleur die me goed staat, dan ben ik al tevreden.

Ik heb deze jas, die draag ik zonder capuchon, want zo'n ding dat vind ik verschrikkelijk. Hij gaat nu het derde jaar in en ben er nog steeds tevreden mee. Hij is nog als nieuw, dus ik zie niet in waarom ik een andere zou kopen:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
viavia2013 schreef:
29-09-2019 12:39
0 euro. Je hebt in Nederland geen winterjas, of wat voor jas dan ook, nodig. Mocht het echt een keer onder nul zijn, dan trek ik een vestje aan.
Als je 's ochtends om 7 uur op de scooter zit dan is een 'vestje' echt niet voldoende voor mij.

Ik ben een megakoukleum. Ik heb dan ook geen elegante winterjas. Ik heb er eentje die wind en waterdicht is van een degelijk Zweeds merk wat volgens mij alleen maar jassen maakt en heb gisteren nog een dekbedjas tot bijna aan mijn enkels gekocht (was geen duur ding dus vermoed dat ie ook lang niet warm genoeg is voor mij).
Alle reacties Link kopieren
Oh heerlijk Cateautje! Zoiets heb ik inderdaad ook net gekocht maar dan langer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven