Mode & Beauty alle pijlers

Hoeveel geld geef jij uit aan een winterjas?

22-09-2019 18:00 201 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben even benieuwd wat jullie uitgeven aan een winterjas. Onlangs tegen een winterjas aangelopen die aan al mijn wensen voldoet. Ik ben veel buiten en deze jas is waterdicht, warm, niet zwaar en hij staat goed! Maar dan de prijs, 450 euro! Heeft ooit iemand dit aan een jas uitgegeven? Ik gok nu op de uitverkoop...
Alle reacties Link kopieren
50 euro
Ik fiets nooit, en heb het pas echt koud bij -15,tot die tijd draag ik een leren jas met sjaal
Alle reacties Link kopieren
Hooguit 100 euro voor een winterjas, gewoon lekker warm en moet er leuk uit zien. Is wel een dingetje want ik hou ook niet van dierenprintjes en de michelinmannetjesjassen, trenchcoats vind ik wel leuk maar staan me niet, dus per toeval liep ik tegen mijn huidige jas aan in Duitsland

Hoeft niet superwarm te zijn, want als het ijskoud is kom ik niet veel buiten, en moet ik wel naar buiten doe ik liever een vestje onder mijn jas dan dat die jas heel warm is

Regen idemdito. Daarvoor hebben we de plu

Zomerjassen heb ik 2, een gekregen van een vriendin en de andere 2 euro op de rommelroute markt. Heb ik beiden al 5 jaar :)

Als tussenjas een teddyjasje van 50 euro
Ik leef nog net niet buiten, dus ik wil een goede waterdichte, warme winterjas. Een waar je ook actief in kan zijn en die tegen een stootje kan. Ik zit meestal rond de 200-250 euro.
Alle reacties Link kopieren
150
Alle reacties Link kopieren
ik heb net een hele leuke gekocht voor 40 euro... dus tja...
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Ik heb in het verleden veel geluk gehad; ik doe nu al een jaar of 8 met dezelfde heerlijke warme winterjas (gevoerd met dons) en die was destijds maar 100 euro. Ik zoek eigenlijk iets soortgelijks, want hij heeft wat vlekken en andere slijtage, maar geen enkele andere jas kan eraan tippen.

Ik heb nog wel meer jassen voor de koude maanden (duurste was rond de 120 euro), maar die zijn allemaal lang zo warm niet als m'n oude vertrouwde winterjas.
Alle reacties Link kopieren
LevadeII schreef:
30-09-2019 17:12
Ik leef nog net niet buiten, dus ik wil een goede waterdichte, warme winterjas. Een waar je ook actief in kan zijn en die tegen een stootje kan. Ik zit meestal rond de 200-250 euro.
Hier precies zo.
2019 schreef:
22-09-2019 19:21
Niet.meer dan 80 euro.
Maar hoe vaak draag je een jas van 450 euro in de winter? En gaat het wel winter worden?
Verschillende mensen in dit topic gaven aan zelden een winterjas te dragen, omdat het nooit meer koud is tegenwoordig.

Maar zoals deze week, het is nog niet echt hartje winter, maar nu loop ik volop met m’n winterjassen aan.

Zijn er hier ook mensen die dit nog geen winterjaswaardig weer vinden? Gewoon benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
05-12-2019 21:10
Verschillende mensen in dit topic gaven aan zelden een winterjas te dragen, omdat het nooit meer koud is tegenwoordig.

Maar zoals deze week, het is nog niet echt hartje winter, maar nu loop ik volop met m’n winterjassen aan.

Zijn er hier ook mensen die dit nog geen winterjaswaardig weer vinden? Gewoon benieuwd!
Ik liep net naar de bus. Het waait hier best flink, het is 2 graden en ik ben moe. Ja, ik had het dus koud in m'n verre van winterjas, haha. Maar goed; ik had ook gewoon een vest aan kunnen doen vanochtend.... (ik had alleen een t-shirt aan)
Was niet zo slim. Maar als ik dat vest had aangehad, ja, dan was het warm genoeg geweest. Ik wil echt laagjes aan hebben; met een echte winterjas ga ik het gewoon veel te warm hebben.
Maar ik slaap ook nog steeds onder het (wollen) zomerdekbed.... Hoe men díe kan bestempelen als "lekker koel in de zomer", daar snap ik niets van....
Ik winterkleding aan en daarover m’n winterjas. Ik loop nu niet meer in een T-shirt.
Maximaal 100 euro.
Nitflex schreef:
05-12-2019 21:10
Verschillende mensen in dit topic gaven aan zelden een winterjas te dragen, omdat het nooit meer koud is tegenwoordig.

Maar zoals deze week, het is nog niet echt hartje winter, maar nu loop ik volop met m’n winterjassen aan.

Zijn er hier ook mensen die dit nog geen winterjaswaardig weer vinden? Gewoon benieuwd!
Hier ook hoor! Sochtends vroeg en ‘s avonds laat ook met handschoenen aan. Gisteravond met die mist was ik helemaal verkleumd na 1,5 uur lopen.

Ik snap juist niet hoe iemand het nog met een korte leren jas kan hebben. Krijg het al koud bij het idee alleen! (En ben stiekem een beetje jaloers want makkelijk lijkt het me wel)
Ik heb geen winterjas. Véél te warm voor mij.
Ik draag sinds 3 weken een tussenjas en dan zweet ik me nog te pletter.
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
05-12-2019 21:10
Verschillende mensen in dit topic gaven aan zelden een winterjas te dragen, omdat het nooit meer koud is tegenwoordig.

Maar zoals deze week, het is nog niet echt hartje winter, maar nu loop ik volop met m’n winterjassen aan.

Zijn er hier ook mensen die dit nog geen winterjaswaardig weer vinden? Gewoon benieuwd!
Ik heb alleen een wollen mantel aan (heupmodel, strikcentuur en grote, vrij open kraag) bij het uitlaten van de hond op de eerste en laatste ronde. Voor de rest gewoon een tussenjas (zit wel amper op de fiets, dat scheelt enorm). Ik heb één echte winterjas, dertien jaar geleden gekocht in Moskou. Klassiek model en warm genoeg voor een poolexpeditie. Die verslaat met gemak ieder skijack dat ik heb en heb gehad. Volgens de stomerijbon is die voor het laatst in de winter van 2010 uit de beschermhoes gekomen.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik had vanavond mijn lange dekbedjas aan hoor.... dikke wollen trui eronder, laarzen met (nep)bont. Verschrikkelijk koud.
Lady_Day schreef:
05-12-2019 22:43
Ik had vanavond mijn lange dekbedjas aan hoor.... dikke wollen trui eronder, laarzen met (nep)bont. Verschrikkelijk koud.

Ik had vandaag een rotdag. Kou, hoofdpijn, snotterig, en ook nog een begrafenis (geen groot drama hoor, even condoleren bij een buurtbewoner). Kortom bah.
Ook heerlijk warm aangekleed.Dat troost nog een klein beetje.
Alle reacties Link kopieren
Heb net twee nieuwe winterjassen gekocht. Zwart leren motorjack uit jaren '80, 60 euro en een schapenleren gevoerde bruine jas, 80 euro, beide in IJhallen. Maar ik heb ook eens 300 euro uitgegeven aan een North Face jas met GoreTex en ganzendons binnenvoering.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb meerdere winterjassen. een hele warme lange dekbed achtige die ik draag als ik met de hond loop, die heeft me iets van 80,- gekost drie jaar geleden, ik heb er dit jaar een nieuwe rits in laten zetten voor 35,-. Die jas heb ik al zeker 1 maand aan bij het vroege en laatste rondje, ik ben een enorme koukleum.

Dan een soort mantel die ik vooral draag met etentjes etc, is een wat geklede nette jas maar niet bepaald warm. En dan nog wat tussenachtige jassen, die draag ik vaak met boodschappen doen enzo, dus activiteiten dat je niet echt lang buiten bent.

Uiteindelijk denk ik dat ik om het jaar een nieuwe jas koop zonder de oude weg te doen, mijn collectie groeit dus ;-) Afhankelijk van de kwaliteit gaan oude jassen in de loop der tijd wel weg maar ik doe er minimaal een jaar of drie mee.
Alle reacties Link kopieren
150 euro
Enjoy the little things in life
150-200 Euro! Een paar weken geleden eentje gekocht voor 100 Euro. Dat vind ik niet veel voor zo een mooie winterjas en ik ben er erg blij mee. Het is een retrojas met jaren '70 kleuren. Ik heb 5 winterjassen en ben zelf ook nogal kouwelijk. 450 Euro zou ik nooit uitgeven aan een
winterjas.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er een paar weken terug één gekocht voor 130. Niet echt een dikke -15 winterjas, maar een wollen trenchcoat. Ik ben vaak niet heel lang buiten, maar ik heb ook dan natuurlijk wel een jas nodig . En van mijn vorige waren alle knopen er inmiddels wel af, heb daar denk ik 10 jaar mee gedaan en deze nieuwe had ik al weken in mijn winkelmandje liggen en wilde m nog steeds heel graag. (Heb ergens nog wel een echte dikke winterjas voor als het nodig is, maar die is niet zo elegant)
Ik heb 1 jas van The North Face van 300-400 euro, mijn duurste jas ooit. Dit is echter een wind- en waterdichte jas gevoerd met dons die warm is als alle andere jassen falen. Waarmee je bij -20 rustig door een sneeuwstorm kunt fietsen. Voor alle overige jassen zou ik nooit meer dan 150 euro uitgeven. Behalve leer.
Alle reacties Link kopieren
Heb nog nooit meer dan 70 euro uitgegeven volgens mij. Meestal koop ik van die klassieke getailleerde wollen (of wol-look tegenwoordig vaak) winterjassen. Heb ook wel eens een dikke parka gekocht, die een stuk warmer is, maar vaak ook wel te warm (draag hem nu dus nog steeds als het eens extreem koud is of zo). Maar ook die was niet duurder dan dat. Koop winterjassen vaak in de uitverkoop en ze gaan gewoon jaren mee dus zie niet in waarom ik er meer voor zou uitgeven.
Alle reacties Link kopieren
700 euro is wel echt mijn maximum. Dat heb ik ooit uitgegeven aan een lange warme donsjas die ik inmiddels al 10 jaar heb omdat ik hem bewaar voor de extreem koude dagen (vanaf -5 graden).
Meestal kijk ik om de zoveel jaar voor een nieuwe jas in de uitverkoop en dan koop ik er bijvoorbeeld een die van 600 naar 300 is afgeprijsd. Ik wissel veel af (mantel voor de net en minder koude dagen, dikkere jas voor wanneer het koud is) dus dan gaan jassen ook een stuk langer mee.

Het valt me de laatste jaren wel op dat het minder makkelijk is in de uitverkoop te scoren, het meeste is al bij de geringste korting weg zelfs bij het duurdere segment. Heb nu ook een jas op het oog van 450 en het liefst wacht ik tot er in ieder geval 20% vanaf gaat, maar als ik zo naar de voorraad kijk knijp ik m wel een beetje :(
Alle reacties Link kopieren
Zo min mogelijk, maar ik ben een arme pauper die 100 Euro al veel geld vind.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven