Mode & Beauty alle pijlers

Hoofdluis en haarverf

02-11-2021 21:27 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen luizen haarverf hebben? Ik moet verven en blijk hoofdluis van een koter gekregen te hebben.

Dus de keuze is XT luis of haarverf…
Iemand enig idee?
Chocolade, altijd goed!
Grrrr, Google zegt van wel.
Sorry dames. Ik zat even heel lui te doen..
Chocolade, altijd goed!
Volgens mij zijn luizen nergens van onder de indruk. XT Luis helpt een beetje, maar je moet toch echt aan het kammen.
Punt is wel dat als je XT luis in je haar hebt gedaan, je uren moet uitspoelen voordat het echt verdwenen is. Als je dat niet doet zal de verf niet goed pakken.
Dus als ik jou was zou ik eerst verven en dan de XT luis doen. En dan dus eindeloos kammen. Helaas.
Blonderen helpt in ieder geval uitstekend tegen luis.
Blonderen hielp hier ooit wel, de rest van de haarverf niet.
Bij ons hielp Prioderm altijd uitstekend! Kammen hoefde echt niet meer, althans niet met een luizenkam. En we gebruikten alleen de lotion. Nachtje intrekken en uitwassen met een gewone shampoo.
Cecilie schreef:
02-11-2021 22:10
Bij ons hielp Prioderm altijd uitstekend! Kammen hoefde echt niet meer, althans niet met een luizenkam. En we gebruikten alleen de lotion. Nachtje intrekken en uitwassen met een gewone shampoo.
Dit en daarna met veel cremespoeling de neten eruit kammen
Prioderm, XT valt tegen!
Amandelolie mengen met tea tree olie. Grondig aanbrengen en nachtje mee slapen. Het is wat duurder dan die chemische luizenshampoos, maar supereffectief en werkt als een gezond masker. Dan daarna lekker verven.
Tea tree olie is toch een beetje de aderlatingtherapie van de 21e eeuw?
Thalas schreef:
03-11-2021 05:14
Weet ik niet, maar het doodt luizen als een malle.
Thalas schreef:
03-11-2021 05:14

Ja! Oplossing voor alles!
Geloof niet alles wat je denkt.
https://www.newpharma.nl/cnt/art/127/we ... ltjes.html

Witte Azijn schijnt ook te werken.
Voor iedereen een groene tuin
Pozzebok schreef:
02-11-2021 21:31
Volgens mij zijn luizen nergens van onder de indruk. XT Luis helpt een beetje, maar je moet toch echt aan het kammen.
Punt is wel dat als je XT luis in je haar hebt gedaan, je uren moet uitspoelen voordat het echt verdwenen is. Als je dat niet doet zal de verf niet goed pakken.
Dus als ik jou was zou ik eerst verven en dan de XT luis doen. En dan dus eindeloos kammen. Helaas.
Ik heb afgelopen zomer van Kruidvat eigen merk een lotion gehaald met dimeticon. Dit een kwartier laten inwerken, week later nog eens gedaan en klaar. Heb sporadisch een keer zitten kammen om te zien of er niks levends meer uit kwam, maar niks meer gezien. En het heeft prima geholpen, want we hebben nergens meer last van sindsdien.
Ik zou dus als ik TO was in ieder geval iets met dimeticon halen. Dat verstikt zowel de luizen als de neten en hoeft maar 15 minuten in te trekken.
Loekie12345 schreef:
03-11-2021 04:15
Amandelolie mengen met tea tree olie. Grondig aanbrengen en nachtje mee slapen. Het is wat duurder dan die chemische luizenshampoos, maar supereffectief en werkt als een gezond masker. Dan daarna lekker verven.
Teatreaolie wordt aangeraden zeer sterk te verdunnen voor gebruik op de huid. Iets van 100 ml amandelolie met 3 ml teatreeolie.
Ik zie liever uitgroei dan luizen. Dus eerst de luizen. Dan de uitgroei wat mij betreft. (Ik ben zelf al grijzende en ik verrek het om te verven)
Ik zou echt wel blijven kammen hoor! Twee weken lang, elke dag. Luizenmiddelen doden genoeg maar een neet kan alsnog uitkomen en dan kan je opnieuw beginnen.

En doe je haar in een staart als dat kan.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
03-11-2021 09:12
Ik zou echt wel blijven kammen hoor! Twee weken lang, elke dag. Luizenmiddelen doden genoeg maar een neet kan alsnog uitkomen en dan kan je opnieuw beginnen.

En doe je haar in een staart als dat kan.
Daarom moet je ook iets nemen wat neten ook dood. Zoals dus dimeticon :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven