Mode & Beauty alle pijlers

Houdbaarheid mascara

21-07-2012 08:05 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vroeg mij af hoe lang jullie (als jullie dat gebruiken) met mascara doen? Ik heb ergens gelezen dat je er een half jaar mee kan doen, maar dat lijkt erg lang,

meestal als ik het gebruik merk ik na 3 maanden echter wel, dat het dan wat meer uitdroogt en dat ik er niet meer zo goed op krijg en dat ik wel tig keer er over heen moet gaan

hoe zit dat met jullie?
http://www.choosebeauty.nl/index.php/ma ... datum.html
Ik gebruik het gewoon tot de mascara op is en ik heb er nooit problemen mee gehad.
Dit topic was er vorige week ook al.........

desyyyy in "mascara bewaren"

Enne, toen zei ik ook al: ik heb mascaras die minsten 30 jaar oud zijn,maar dat schijnt niet te kunnen?

Terwijl ik ze echt nog gebruik!
quote:ladytruckster schreef op 21 juli 2012 @ 08:46:

Dit topic was er vorige week ook al.........

desyyyy in "mascara bewaren"

Enne, toen zei ik ook al: ik heb mascaras die minsten 30 jaar oud zijn,maar dat schijnt niet te kunnen?

Terwijl ik ze echt nog gebruik!30 jaar oud??? Dat meen je niet...Waarom?
quote:roodpaars schreef op 21 juli 2012 @ 09:19:

[...]

30 jaar oud??? Dat meen je niet...Waarom?

Waarom niet?

Ik gebruik hooguit 3 keer perjaar mascara,zou ik dus elke keer een nieuwe moeten kopen?

Ik doe er gewoon wat warm water in,als hij uitgedroogt is,en dan paar keer op en neer met dat borsteltje,doet het nog keigoed hoor.

Heb ook lippenstiften en oogschaduw van zo oud........zitten in een grote doos,en gooi eigenlijk nooit iets weg van makeup.

Ook nagellak van jaaaaaaaaaaaren oud,paar druppels aceton erin, klaar..........

En het leuke is,die kleuren van tig jaar geleden zijn nu weer helemaal hip!
@ladytruckster ik ben hier nog niet zolang op dit forum, heb ik niet naar gekeken..
Ladystruckster,

Voor mascara vanaf vier euro reskeer jij een oogontsteking? Ik snap dat echt niet.
quote:my_little schreef op 21 juli 2012 @ 08:05:

Ik vroeg mij af hoe lang jullie (als jullie dat gebruiken) met mascara doen? Ik heb ergens gelezen dat je er een half jaar mee kan doen, maar dat lijkt erg lang,

meestal als ik het gebruik merk ik na 3 maanden echter wel, dat het dan wat meer uitdroogt en dat ik er niet meer zo goed op krijg en dat ik wel tig keer er over heen moet gaan

hoe zit dat met jullie?Die van mij is ook erg droog op dit moment. Zat te denken om een druppeltje olie erin te doen maar weet niet of dat kan en wat voor olie je moet gebruiken. Ik lees even mee.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
In een.glas warm water zetten, helpt echt en je kan weer vooruit.
Omdat ik niet iedere dag mascara opdoe doe ik er wel eens een jaar of langer mee. Nog nooit iets van gekregen.

Als je de producenten mag geloven, ga je dood of word je blind als je make-up na 3, 4 maanden nog gebruikt. Marketingtrucjes als je het mij vraagt.
Gewoon gebruiken moet kunnen idd.Maar warm water erbij doen kan niet goed zijn.
Tja, die houdbaarheid staat er natuurlijk niet voor niks op. Maar goed, die mensen die dus jaren met een mascara doen en er nooit iets van krijgen ter vergelijken: mensen die beweren dat roken niet slecht is omdat ze een tante hebben die 90 is geworden en verwoed ketting rooktster was. Dus is roken niet slecht voor je, dus kan je gerust 30 jaar met een mascara doen.
@winkelfanaat>>Vind mascara en een oogontsteking wel iets anders als kanker krijgen van het roken hoor?Mijn moeder is overleden aan longkanker met haar 61, en ja, die rookte minstens 2 pakjes sigaretten per dag!

Vruuger..............toen ik nog jong en knap was,had je geen houdbaarheidsdatum voor mascara of vanillevla!

Maar goed,in deze wegwerpmaatschappij laat iedereen je dit soort dingen geloven ja,mascara 3 maanden houdbaar,wat een volslagen ONZIN!

Net zoiets als houdbaarheidsdatums op bijv pasta of suiker zetten.

En oogonstekingen riskeren?

ALS ik die zou krijgen van mascara,is het toch nog tijd genoeg die mascara weg te gooien of niet?
Ja en vroeguuuuuh stierven er mensen aan de griep, en raakten mensen met een hernia invalide. En dronken ze bier omdat er geen schoon drinkwater was.

Natuurlijk weet jij ook wel dat een mascara van jaren oud, waar je af en toe wat warm water bij doet, hartstikke bedorven is,wemelt van de bacterien en je een risico loopt op oogontsteking. Dat heeft niks met een wegwerpmaatschappij te maken. Die bacterien bestonden Vroeguuuuh ook al.
Bedorven?

Ik snap dat echt niet hoor,hoezo bedorven?

En jullie geloven dat echt?
Bij het Kruidvat is het merk Essence te koop. Hun best lopende mascara (zwarte huls met roze letters) kost 2,39. Ik vind deze mascara een werkelijke topper terwijl ik mn leven lang Lancome heb gebruikt. Ik koop elke maand een nieuwe en gooi de oude gewoon weg. Zo heb ik altijd schone en goede mascara...
Dat is een goede tip bergje. Ik gebruik ook lancome, maar dit scheelt echt veel geld!

En 30 jaar met een mascara? Gooi weg, koop een nieuwe.
Ik doe overigens zo'n twee maanden met een mascara denk ik. Nooit zo op gelet.
quote:Mac123 schreef op 22 juli 2012 @ 08:34:

Dat is een goede tip bergje. Ik gebruik ook lancome, maar dit scheelt echt veel geld!

.Ga m maar eens proberen... je weet niet wat je meemaakt. Mijn dochter, studente en nooit geld, zag ik het ding altijd gebruiken. Ik heb m een keer geprobeerd en wil nooit meer anders; Lekker romig en vol. Verlengt je wimpers en maakt ze dikker. Het allerfijnste is echter dat de wimpers zacht en flexibel blijven, onder de laag...
Dit is m... (oeps.. hij is een duppie duurder)

Thanks!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven