Mode & Beauty alle pijlers

Huidverzorging deel 3

05-05-2022 13:48 3344 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 2 begint aardig vol te worden. Niet erg handig als je dingen wil opzoeken; tijd voor een nieuw topic!
Hier de link naar het vorige topic:

mode-beauty/huidverzorging-advies-ervar ... #p32877515

Oké, verder met deel 3 met een nieuwe introductie:
Ik ben een liefhebber van huidverzorging, vrij fanatiek sinds een jaar of twintig (ik ben nu halverwege de veertig). Twintig jaar geleden kampte ik met huidproblemen, en het was een behoorlijke zoektocht om mogelijke oorzaken én oplossingen te achterhalen. Toen was de wereld van huidverzorging heel anders dan nu. Inmiddels weet ik dat een aantal dingen zijn die goed voor mij werken, en dat hou ik aan. Ik zal dit toelichten in een aparte post, zodat het op één van de eerste pagina's terecht komt, samen met een overzicht van mijn favoriete spf producten omdat daar in het vorige topic veel vragen over kwamen.

Dus: wil je advies? Wil je weten of een product wat je op het oog hebt zijn claims waar kan maken? Wil je gewoon kletsen hierover? Welkom!

Afbeelding
Jufjoke schreef:
13-05-2022 21:18
Ik gebruik zelf geen huidolie. Maar voor mij zou een huidolie vooral snel in moeten trekken en niet plakkerig aanvoelen. Dan vallen een paar flesjes van the ordinary al af. Ik hoor goede verhalen over Nuxe, een soort droge olie, maar ik ken het niet uit persoonlijke ervaring.

Dat heb ik dus met bodylotion. De een plakt, de ander ga ik van zweten want te dik. Vandaar een zoektocht naar olie die goed intrekt.
Ik lees nog even verder.
helena2 schreef:
13-05-2022 21:31
Ik gebruik nuxe. Ik vind het heerlijk spul. Plakt niet, trekt snel en en voelt niet vet. Kan ook voor je haar.
Maar er zit wel een vrij sterke geur aan, waar je van moet houden. Ik vind het heel lekker, maar kan me voorstellen dat het niet jouw geurtje is. Mij herinnert het aan de zomerzon.
Het zit wel in een glazen flesje. En mn dochter heeft er al eens eentje kapot laten vallen op de badkamervloer. Echt balen, want het js best duur spul.

Ik heb ook weleens droge olie van garnier gebruikt. Was ook wel fijn. Geen idee van de ingredienten. En het zal ook wel niet dierproef vrij zijn denk ik.
Edit: toch wel lees ik nu.


Bedoel je deze https://www.douglas.nl/nl/p/5010003052? ... orEALw_wcB
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee, die niet.
Ik bedoel deze:
Afbeelding

Die is er dus in riche, voor de extra droge huid en in gewoon (dan staat er geen riche op).
En er zijn verschillende varianten met andere geuren. Dus misschien even langs een wat luxe drogist of parfumerie om eerst te ruiken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Trouwe meelezer hier 🤗
Ik heb al eerder wat tips gehad voor mijn overgevoelige en zeer droge huid, waarvoor dank!
Vroeg me af of er ook mensen ervaring hebben met IK skin perfection? Aangezien ik op mijn huidige producten van PC na een jaar toch weer een reactie krijg, kreeg ik deze tip van een collega. Voordat ik er weer geld tegenaan gooi hoor ik graag wat ervaringen. Ik denk over de double + of recover +. Kan het overigens zijn dat ik mijn producten teveel gebruik (als ik wat gevonden hebt wat werkt gebruik ik het dag en nacht en veel) waardoor ik een allergie opbouw?
Ok dank je wel. Ik ben ook benieuwd naar de spf van Jetske Ultee. Misschien dat dit ook helpt.

Ik sla tips die ik interessant op in mijn digitale agenda op een bepaalde datum onder de naam huidverzorging (makkelijk die digitale agenda want zit toch te forummen op de telefoon) en met de zoekfunctie heb ik dan alle tips op een rij.
Ik had ooit deze tip opgeslagen, een spf van Jetske Ultee. Want ergens in dit topic las ik ook goede reviews hierover. https://www.dr-jetskeultee-skincare.nl/ ... BIEALw_wcB

Ik las ergens tussen de reviews dat deze ook goed is voor de droge en trekkerige huid. Iemand die deze ook gebruikt? Ik hoef niet perse in de avond iets te smeren maar wel overdag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nog even over de droge huid en olie: wat ik ook vaak doe is meteen na het douchen, dus als mijn huid nog nat is, insmeren met baby olie. Dat gaat supersnel. En als ik me dan afgedroogd heb, ben ik meteen ingesmeerd en plakt er niks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Daisy schreef:
14-05-2022 08:56
Trouwe meelezer hier 🤗
Ik heb al eerder wat tips gehad voor mijn overgevoelige en zeer droge huid, waarvoor dank!
Vroeg me af of er ook mensen ervaring hebben met IK skin perfection? Aangezien ik op mijn huidige producten van PC na een jaar toch weer een reactie krijg, kreeg ik deze tip van een collega. Voordat ik er weer geld tegenaan gooi hoor ik graag wat ervaringen. Ik denk over de double + of recover +. Kan het overigens zijn dat ik mijn producten teveel gebruik (als ik wat gevonden hebt wat werkt gebruik ik het dag en nacht en veel) waardoor ik een allergie opbouw?
Hè wat vervelend. Welke producten gebruik je dan en met welke frequentie? Een gewone spf of moisturizer kun je niet teveel gebruiken. Wel kun je natuurlijk altijd ergens allergisch voor worden.
Een exfoliant of retinol kun je wel teveel gebruiken, met een beschadigde huidbarrière als gevolg. Dat merk je aan een droge, geïrriteerde en hypergevoelige huid, waarbij soms zelfs je cleanser kan prikken. Als dat het geval is, dan heeft dat niets met allergie te maken. Dan is het zaak om alles even te laten voor wat het is en een paar weken lang terug naar de basis te gaan. De basis is dan cleanser, spf en moisturizer.
Kun je eerst iets meer vertellen over wat je gebruikte en hoe vaak? Dan kan ik er iets meer over zeggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Juliette schreef:
12-05-2022 22:24
Heeft iemand een goede tip voor een huidolie. Ik vind veel bodylotions te dik.
Mijn huid is best droog, vooral mijn benen.

Ik heb vorige week de applicator bij Douglas gekocht, benieuwd of het werkt.

O ja dierproefvrij merk.
Ik heb 'm nu niet staan dus ik weet 't niet helemaal zeker, maar volgens mij heb ik deze wel eens gehad: https://shop.kneipp.com/nl_nl/producten ... e-bio-plus Dierproefvrij weet ik niet, maar het trok snel in, ruikt fris maar niet te sterk en geeft niet dat gevoel dat er een dikke laag over je huid ligt.
Alle reacties Link kopieren Quote
helena2 schreef:
14-05-2022 11:28
Nog even over de droge huid en olie: wat ik ook vaak doe is meteen na het douchen, dus als mijn huid nog nat is, insmeren met baby olie. Dat gaat supersnel. En als ik me dan afgedroogd heb, ben ik meteen ingesmeerd en plakt er niks.
Goed plan. Je sluit het water dan als het ware op in je huid, en voorkomt vochtverlies.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteravond kreeg ik ineens een vervelende reactie na het smeren van buffet (to). Ik heb het er vrijwel direct afgewassen, met zeep en cleanser.
Maar vanmorgen werd ik wakker met dikke rode uitslag in mijn hals, bij de sleutelbeenderem. Op mijn gezicht heb ik het er niet afgewassen, daar had ik er ook geen last van. Ik heb eigenlijk vanmorgen alleen maar dagcreme gesmeerd. Wat kan ik eraan doen om dit snel weer rustig te krijgen?
Ik ben wel benieuwd of het door de buffet komt, of door de producten die ik 's avonds afwissel. Ik ga het in ieder geval weer heel rustig opbouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cliopatra schreef:
14-05-2022 11:52
Gisteravond kreeg ik ineens een vervelende reactie na het smeren van buffet (to). Ik heb het er vrijwel direct afgewassen, met zeep en cleanser.
Maar vanmorgen werd ik wakker met dikke rode uitslag in mijn hals, bij de sleutelbeenderem. Op mijn gezicht heb ik het er niet afgewassen, daar had ik er ook geen last van. Ik heb eigenlijk vanmorgen alleen maar dagcreme gesmeerd. Wat kan ik eraan doen om dit snel weer rustig te krijgen?
Ik ben wel benieuwd of het door de buffet komt, of door de producten die ik 's avonds afwissel. Ik ga het in ieder geval weer heel rustig opbouwen.
Oh wat rot. Het is moeilijk om te zeggen of dat door de Buffet komt. Je kunt het beste zo min mogelijk doen. Hooguit wat gehydrateerd houden met moisturizer of Lanette crème. Verder niets.
Ik weet niet meer of ik er in het vorige topic over geschreven heb, ik denk het haast wel, maar afgelopen november heb ik de huidgriep gehad. Oftewel pytirias rosea. Dat bestaat voornamelijk uit huiduitslag, maar dat was er ook heel plotseling. Breidde zich binnen een paar dagen uit naar mijn hele romp en bovenarmen.
Als dit bij jou niet binnen een paar dagen verdwenen of aanmerkelijk minder is geworden, zou ik even naar de huisarts gaan. Opnieuw rustig opbouwen is nog even niet aan de orde.
helena2 schreef:
14-05-2022 11:28
Nog even over de droge huid en olie: wat ik ook vaak doe is meteen na het douchen, dus als mijn huid nog nat is, insmeren met baby olie. Dat gaat supersnel. En als ik me dan afgedroogd heb, ben ik meteen ingesmeerd en plakt er niks.

Zijn je handdoeken dan niet hartstikke vet?

Ik gebruik trouwens wel een beetje babyolie gemengd met shampoo. Nooit meer sluik of droog/dof haar.
Tobbert schreef:
14-05-2022 11:37
Ik heb 'm nu niet staan dus ik weet 't niet helemaal zeker, maar volgens mij heb ik deze wel eens gehad: https://shop.kneipp.com/nl_nl/producten ... e-bio-plus Dierproefvrij weet ik niet, maar het trok snel in, ruikt fris maar niet te sterk en geeft niet dat gevoel dat er een dikke laag over je huid ligt.
Is dierproefvrij. Dank je ga ik ook even onthouden. Is ook niet zo heel duur.
Alle reacties Link kopieren Quote
Huidgriep, jeetje ik wist niet dat dar bestond. Had je er last van?

Het begon direct na het aanbrengen van de buffet. Ik link het voor nu dus daaraan, maar ga het wel zeker in de gaten houden.

Nee voorlopig nog niet opbouwen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cliopatra schreef:
14-05-2022 16:15
Huidgriep, jeetje ik wist niet dat dar bestond. Had je er last van?

Het begon direct na het aanbrengen van de buffet. Ik link het voor nu dus daaraan, maar ga het wel zeker in de gaten houden.

Nee voorlopig nog niet opbouwen.
De huidgriep was best een beetje vervelend ja. Heel veel uitslag, mijn man liep met een grote boog om me heen. Na een week of zes begon het te schilferen. Een paar weken lang kwam er een wolk van huidschilfers vrij als ik mijn top uittrok. Dat was het punt waarop de jeuk begon. Nog een week of drie later was het weg, en het heeft geen enkel spoor nagelaten.
Schijnt vrij vaak voor te komen. Is verder compleet onschuldig, dat dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
14-05-2022 11:36
Hè wat vervelend. Welke producten gebruik je dan en met welke frequentie? Een gewone spf of moisturizer kun je niet teveel gebruiken. Wel kun je natuurlijk altijd ergens allergisch voor worden.
Een exfoliant of retinol kun je wel teveel gebruiken, met een beschadigde huidbarrière als gevolg. Dat merk je aan een droge, geïrriteerde en hypergevoelige huid, waarbij soms zelfs je cleanser kan prikken. Als dat het geval is, dan heeft dat niets met allergie te maken. Dan is het zaak om alles even te laten voor wat het is en een paar weken lang terug naar de basis te gaan. De basis is dan cleanser, spf en moisturizer.
Kun je eerst iets meer vertellen over wat je gebruikte en hoe vaak? Dan kan ik er iets meer over zeggen.
Ik gebruik(te) de ultra rich moisturizer en de renewal oil booster, s ochtends en s avonds en dan nog ureum vaseline vd huisarts. Dit is het enige wat het niet droog liet aanvoelen. Reinigen alleen s avonds met wat water, maar dan smeer ik denk ik toch zoveel van hetzelfde dat het gaat irriteren ofzo. Alles wat ik doe voelt nu idd branderig aan en heb een rood geïrriteerde huid, mijn adertjes springen ook heel snel (heb al 2x eerder wat laten weg laseren). Nu smeer ik dus even alleen maar spf 50 van biodermal gevoelige huid en s avonds wat ultrarich, maar dan voelt mijn huid zo extreem droog dat het gewoon zeer doet. Nu even doorzetten of een andere moisturizer proberen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
14-05-2022 17:12
De huidgriep was best een beetje vervelend ja. Heel veel uitslag, mijn man liep met een grote boog om me heen. Na een week of zes begon het te schilferen. Een paar weken lang kwam er een wolk van huidschilfers vrij als ik mijn top uittrok. Dat was het punt waarop de jeuk begon. Nog een week of drie later was het weg, en het heeft geen enkel spoor nagelaten.
Schijnt vrij vaak voor te komen. Is verder compleet onschuldig, dat dan weer wel.
Dat klinkt wel heel naar. Ik had er nog nooit van gehoord!
Alle reacties Link kopieren Quote
Daisy schreef:
14-05-2022 17:48
Ik gebruik(te) de ultra rich moisturizer en de renewal oil booster, s ochtends en s avonds en dan nog ureum vaseline vd huisarts. Dit is het enige wat het niet droog liet aanvoelen. Reinigen alleen s avonds met wat water, maar dan smeer ik denk ik toch zoveel van hetzelfde dat het gaat irriteren ofzo. Alles wat ik doe voelt nu idd branderig aan en heb een rood geïrriteerde huid, mijn adertjes springen ook heel snel (heb al 2x eerder wat laten weg laseren). Nu smeer ik dus even alleen maar spf 50 van biodermal gevoelige huid en s avonds wat ultrarich, maar dan voelt mijn huid zo extreem droog dat het gewoon zeer doet. Nu even doorzetten of een andere moisturizer proberen?
Als moisturizer zou ik even alleen die ureum vaseline gebruiken dan.
De producten die jij noemt, zijn geen producten waar je überhaupt een beetje voorzichtig mee moet zijn. Dit zou je gewoon moeten kunnen gebruiken, tenzij je er allergisch voor bent.
Ik neig naar: vraag maar een doorverwijzing naar de dermatoloog. Ik vind het vrij extreem klinken, zeker omdat je al zulke milde producten gebruikt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
14-05-2022 18:26
Als moisturizer zou ik even alleen die ureum vaseline gebruiken dan.
De producten die jij noemt, zijn geen producten waar je überhaupt een beetje voorzichtig mee moet zijn. Dit zou je gewoon moeten kunnen gebruiken, tenzij je er allergisch voor bent.
Ik neig naar: vraag maar een doorverwijzing naar de dermatoloog. Ik vind het vrij extreem klinken, zeker omdat je al zulke milde producten gebruikt.

Dankjewel Jufjoke, voor het meedenken. Denk idd dat dat het beste is. Ga maandag gelijk bellen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Juliette schreef:
14-05-2022 14:32
Zijn je handdoeken dan niet hartstikke vet?
Nog niks van gemerkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
goedemorgen, welke vitamine c is jullie favoriet? Ik heb een redelijk normale huid. Eerder iets droger dan vet, maar wel regelmatig last van onzuiverheden. Vooral op mijn kin. Liefst een vitamine c die niet in de koelkast hoeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
ikbenhetmaar90 schreef:
15-05-2022 08:27
goedemorgen, welke vitamine c is jullie favoriet? Ik heb een redelijk normale huid. Eerder iets droger dan vet, maar wel regelmatig last van onzuiverheden. Vooral op mijn kin. Liefst een vitamine c die niet in de koelkast hoeft.
Ik doe mijn vitamine C nooit in de koelkast. Ik gebruik het liefst ascorbic acid, en dan 15 tot 20%. Die vind ik bij Geek & Gorgeous of Timeless, dat zijn mijn favorieten. Die laatste is niet overal verkrijgbaar, dus dat is soms even zoeken. Ook deze vind ik fijn, die is een tikje minder waterig:

https://koreanskincare.nl/products/some ... gIjTfD_BwE

En ik heb nu, om een keer iets anders te proberen, deze. Dat is een derivaat, dus geen risico op oxideren. Ik weet nog niet echt wat ik ervan vind. Prima spul, trekt goed in, ook iets minder waterig dan de eerste twee. Maar ik ben nog niet echt overtuigd of het veel doet.

https://www.beautybay.com/p/beauty-bay/ ... gJsnPD_BwE
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag mijn La Roche Posay shaka fluïde met een te donker tintje op mijn benen gebruikt. Dat gaat prima, ik geloof dat ik het prima op deze manier op kan maken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Na het doorlezen van dit topic voel ik me een alpha tussen de bèta's, maar ik gooi m'n vragen er toch maar in. Ik gebruik al jaren micellair water om m'n gezicht te reinigen, vroeger van Vichy maar nu van de Lidl. Maar door dit topic ben ik gaan googlen op de nadelen en ik las dat je het eigenlijk af moet spoelen met water omdat er anders van alles achterblijft. Dus ik plens wat water over m'n gezicht, huid geïrriteerd. Mijn vragen:
1. Volstaat micellair water als reiniger?
2. Moet je het inderdaad afspoelen met water?
3. Zijn er andere, goede, alles-in-éénreinigers?
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh leuk Nieuw topic. Ik lees weer mee, (dit is echt mijn favoriete topic van het hele forum).

Ik las ergens een vraag om een fijne huidolie. Ik heb sinds kort deze ontdekt en ben heel enthousiast: Watermelon Tanning & Body Oil van Boozyshop.

https://www.boozyshop.nl/boozyshop-wate ... 7EQAvD_BwE

Een hele fijne huidolie met als voordeel dat als je 'm onder je spf doet voor je naar buiten gaat, je benen iets sneller laat kleuren. Ik weet niet of dat echt werkt, maar voor mijn gevoel wel. Maar als body olie vind ik hem ook super. Ruikt niet, trekt snel in, geeft mooie glans zonder glimmend te zijn. Top!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven