Mode & Beauty alle pijlers

Huidverzorging deel 3

05-05-2022 13:48 3163 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Deel 2 begint aardig vol te worden. Niet erg handig als je dingen wil opzoeken; tijd voor een nieuw topic!
Hier de link naar het vorige topic:

mode-beauty/huidverzorging-advies-ervar ... #p32877515

Oké, verder met deel 3 met een nieuwe introductie:
Ik ben een liefhebber van huidverzorging, vrij fanatiek sinds een jaar of twintig (ik ben nu halverwege de veertig). Twintig jaar geleden kampte ik met huidproblemen, en het was een behoorlijke zoektocht om mogelijke oorzaken én oplossingen te achterhalen. Toen was de wereld van huidverzorging heel anders dan nu. Inmiddels weet ik dat een aantal dingen zijn die goed voor mij werken, en dat hou ik aan. Ik zal dit toelichten in een aparte post, zodat het op één van de eerste pagina's terecht komt, samen met een overzicht van mijn favoriete spf producten omdat daar in het vorige topic veel vragen over kwamen.

Dus: wil je advies? Wil je weten of een product wat je op het oog hebt zijn claims waar kan maken? Wil je gewoon kletsen hierover? Welkom!

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
07-05-2022 09:27
Aanrechtblad en Helena, yay, leuk dat jullie er weer zijn!
Heb je een fijne vakantie gehad, Helena?
Lief dat je het vraagt! Ja, was heel fijn. Wel zonnig en ondanks fanatiek smeren met spf 50, heb ik toch weer meer bruine vlekjes gekregen. Dus nu weer verder met mn routine, want op vakantie doe ik even de snelle versie. Zonder retinol en exfolieren. Maar daar ga ik nu weer mee beginnen.
Alle reacties Link kopieren Quote
helena2 schreef:
07-05-2022 22:24
Lief dat je het vraagt! Ja, was heel fijn. Wel zonnig en ondanks fanatiek smeren met spf 50, heb ik toch weer meer bruine vlekjes gekregen. Dus nu weer verder met mn routine, want op vakantie doe ik even de snelle versie. Zonder retinol en exfolieren. Maar daar ga ik nu weer mee beginnen.
Dat doe ik op vakantie ook; echt het minimale. Maar daarna merk ik toch wel dat mijn huid weer snakt naar haar normale dagelijkse verwennerij.
Alle reacties Link kopieren Quote
Vanochtend voelde ik al wel iets, en nu, jawel hoor: dikke vette onderhuidse puist op mijn kaaklijn. Zo laag op de kaak dat het zelfs lijkt of ik aan één kant zo'n afhangende kaaklijn heb :cry:
Echt zo'n dikke knikker.
Nu heel erg mijn best doen om eraf te blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
07-05-2022 22:38
Vanochtend voelde ik al wel iets, en nu, jawel hoor: dikke vette onderhuidse puist op mijn kaaklijn. Zo laag op de kaak dat het zelfs lijkt of ik aan één kant zo'n afhangende kaaklijn heb :cry:
Echt zo'n dikke knikker.
Nu heel erg mijn best doen om eraf te blijven.
Aahh vervelend juf Joke!! Hier ook eentje, mijn zus vroeg of ik een muggenbult op mijn kin heb :@@:
Hopelijk is het morgen weggetrokken
cliopatra wijzigde dit bericht op 08-05-2022 21:45
0.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
06-05-2022 16:12
Ach ja.... herkenbaar. Nou is het met spf eigenlijk niet moeilijk; die kun je opmaken op je lijf/handen. Maar als het een tintje heeft is dat wel net even wat lastiger.
Ik heb er twee staan die eigenlijk een beetje te donker voor mij zijn. Misschien kunnen we ruilen?
Leuk idee!! Maar ik moet wel zeggen dat het echt geen fijne crèmes zijn en ik het idee heb dat wij wel een beetje dezelfde huid hebben en ik je niet met slechte producten wil opzadelen.. Misschien wel leuk om een keer een Skin Care meeting te houden met iedereen uit dit topic?
Alle reacties Link kopieren Quote
Moondag schreef:
08-05-2022 15:00
Leuk idee!! Maar ik moet wel zeggen dat het echt geen fijne crèmes zijn en ik het idee heb dat wij wel een beetje dezelfde huid hebben en ik je niet met slechte producten wil opzadelen.. Misschien wel leuk om een keer een Skin Care meeting te houden met iedereen uit dit topic?
Ik sta daar wel voor open. Geen idee hoe de rest daarover denkt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb daar zelf geen behoefte aan. Niet dat ik iets zinnigs toe te voegen heb ook :biggrin:
Jufjoke schreef:
08-05-2022 16:12
Ik sta daar wel voor open. Geen idee hoe de rest daarover denkt.
Ja, ik ook wel! Ik heb zelf nog niet veel tips in te brengen, heb hier vooral tips opgehaald 😅 maar ik ben wel heel nieuwsgierig ☺️
Alle reacties Link kopieren Quote
helena2 schreef:
08-05-2022 20:26
Ik heb daar zelf geen behoefte aan. Niet dat ik iets zinnigs toe te voegen heb ook :biggrin:
Ik stel dan voor om er gewoon een gezellige bijeenkomst van te maken, niet zozeer per se een ruilbeurs. Supersas noemde in het vorige topic de fysieke winkel van Littlewonderland, in Utrecht. Misschien is dat leuk om te bezoeken voor de liefhebbers.
Maar iedereen is natuurlijk volledig vrij om iets wel of niet te willen, dat is altijd goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tot nu toe bevallen de producten en de routine met to prima met een maar, zou toch een wat romigere moisturizer willen dit voelt wat droog zo ondanks de spf ook . Is die moisturizer van cerave wat voller toevallig ? Of andere tips ?
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
09-05-2022 13:11
Tot nu toe bevallen de producten en de routine met to prima met een maar, zou toch een wat romigere moisturizer willen dit voelt wat droog zo ondanks de spf ook . Is die moisturizer van cerave wat voller toevallig ? Of andere tips ?
Ja, ik gebruik Cerave nu al een paar maanden en ik vind 'm erg fijn. Mijn huid voelt ook extra glad en zacht. Het trekt snel in en Cerave werkt de hele dag door moirturizing ( of hoe je dat ook zegt ). Aanrader, echt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
09-05-2022 13:11
Tot nu toe bevallen de producten en de routine met to prima met een maar, zou toch een wat romigere moisturizer willen dit voelt wat droog zo ondanks de spf ook . Is die moisturizer van cerave wat voller toevallig ? Of andere tips ?
Cerave sowieso.

https://www.lookfantastic.nl/cerave-moi ... lsrc=aw.ds

Let wel, er zitten geen andere toevoegingen in. Het is puur een moisterizer. Cerave tegenwoordig te koop bij Etos btw.
Alle reacties Link kopieren Quote
Jufjoke schreef:
08-05-2022 20:43
Ik stel dan voor om er gewoon een gezellige bijeenkomst van te maken, niet zozeer per se een ruilbeurs. Supersas noemde in het vorige topic de fysieke winkel van Littlewonderland, in Utrecht. Misschien is dat leuk om te bezoeken voor de liefhebbers.
Maar iedereen is natuurlijk volledig vrij om iets wel of niet te willen, dat is altijd goed.
Als deze bijeenkomst er komt denk ik dat ik ook wel aanhaak. Afhankelijk van hoe, wat en waar, maar ik heb hier best oren naar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik even inbreken juf Joke?

1. Ik gebruik 's ochtends een dagcreme van Paula's choice met SPF 50. Nu wil ik beginnen met een nachtcreme (liefst Paula's choice om de keuze te beperken).
Kies ik dan één voor een drogere huid, een gevoelige huid of juist iets voor 40+?

2. Als je Rosalique wil aanbrengen met een kwast en daarna foundation (i.c. MAC face & body) met een kwast, kun je daar dan dezelfde soort kwast voor gebruiken? En welke is fijn?
Dag is nooit zo nat of zun schient aaltied wat.
Alle reacties Link kopieren Quote
meisje22 schreef:
09-05-2022 14:12
Cerave sowieso.

https://www.lookfantastic.nl/cerave-moi ... lsrc=aw.ds

Let wel, er zitten geen andere toevoegingen in. Het is puur een moisterizer. Cerave tegenwoordig te koop bij Etos btw.
Ja dat weet ik de serums gebruik ik van the ordinary . Hun nmf is verder ook “kaal” , dankjewel .
Alle reacties Link kopieren Quote
Henk-in-Roelie schreef:
09-05-2022 13:55
Ja, ik gebruik Cerave nu al een paar maanden en ik vind 'm erg fijn. Mijn huid voelt ook extra glad en zacht. Het trekt snel in en Cerave werkt de hele dag door moirturizing ( of hoe je dat ook zegt ). Aanrader, echt.
Top dankjewel !
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb na het lezen van de topics de Zarqa hydrabooster gekocht. Nu las ik ook een stukje dat deze ook hyaluron bevat. Betekent dit dat je m moet aanbrengen op een vochtige huid of is dat niet nodig?
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
09-05-2022 15:30
Ja dat weet ik de serums gebruik ik van the ordinary . Hun nmf is verder ook “kaal” , dankjewel .
Ok, dan is het echt een hele goede optie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Anna75 schreef:
09-05-2022 15:30
Mag ik even inbreken juf Joke?

1. Ik gebruik 's ochtends een dagcreme van Paula's choice met SPF 50. Nu wil ik beginnen met een nachtcreme (liefst Paula's choice om de keuze te beperken).
Kies ik dan één voor een drogere huid, een gevoelige huid of juist iets voor 40+?

2. Als je Rosalique wil aanbrengen met een kwast en daarna foundation (i.c. MAC face & body) met een kwast, kun je daar dan dezelfde soort kwast voor gebruiken? En welke is fijn?
Hoi Anna, dat ligt eraan wat voor huidtype je hebt. Paula's Choice heeft sowieso een reputatie van parfumvrij en zonder irriterende stoffen, dus qua gevoelige huid zit je daar sowieso wel goed. 40+ zegt dan weer weinig, zet een groep mensen van 40+ bij elkaar en ze hebben echt niet allemaal dezelfde huid. Paula Begoun zegt zelf: leeftijd is geen huidtype.
Heb je een droge huid, dan kies je dus het beste de nachtcrème voor de droge huid. Zelf heb ik geen droge huid, maar in de avond vind ik een lekker vol, hydraterend product ook wel fijn. Bij twijfel die voor de droge huid dus.

Ik heb zelf geen ervaring met Rosalique, maar ik ken het type product natuurlijk wel. Ik gebruik zelf wel foundation, maar ik gebruik liever een sponsje dan een kwast. Gewoon van bijvoorbeeld Realtechniques, maar het is me allemaal wel een klein beetje om het even. Je kunt die producten zeker allebei met een kwast opbrengen, zelfs met dezelfde kwast, of hetzelfde sponsje.
Ik heb wel een foundation kwast, van Rephr. Redelijk aan de prijs, maar ze hebben ook een soort sample store, en dan valt het wel mee. Ik heb ook diverse oogschaduw kwasten van Rephr, en dat zijn toch echt wel de beste kwasten die ik heb.
Maar voor foundation kies ik toch het vaakst voor een sponsje.
Alle reacties Link kopieren Quote
ikbenhetmaar90 schreef:
09-05-2022 16:32
Ik heb na het lezen van de topics de Zarqa hydrabooster gekocht. Nu las ik ook een stukje dat deze ook hyaluron bevat. Betekent dit dat je m moet aanbrengen op een vochtige huid of is dat niet nodig?
https://www.hollandandbarrett.nl/shop/p ... t-60011203

Hmm, ik ben het nog even aan het opzoeken, en ik zie geen hyaluronzuur in de ingrediënten. Ik dacht ook dat het spul hyaluronzuur bevatte. Ik heb het zelf niet, ik weet eigenlijk niet waarom ik dat dacht.
Hoe dan ook, als je huid vochtig is wanneer je met je huidverzorgingsritueel begint, sluit je dat vocht in je huid op. Tenminste, als er 'afsluitende' stoffen in je huidverzorging zitten. Zoals in elke moisturizer sowieso wel zitten. Dat vocht opsluiten is altijd goed, dus eigenlijk is het altijd wel een goed idee om je huid na het reinigen niet té droog te maken voor je met je verzorging begint.
Yildizlar2 schreef:
09-05-2022 13:11
Tot nu toe bevallen de producten en de routine met to prima met een maar, zou toch een wat romigere moisturizer willen dit voelt wat droog zo ondanks de spf ook . Is die moisturizer van cerave wat voller toevallig ? Of andere tips ?

https://www.zarqa.nl/producten/face/serum-hydraboost
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja die staat ook op de wishlist :) ik wacht even op een aanbieding bij Holland & Barett als het lang duurt neem ik hem binnenkort mee . Laatste weken nogal enthousiast ingeslagen .
Alle reacties Link kopieren Quote
Waar moet je vooral op letten bij spf’s . Welke ingrediënten zijn goed en welke kun je beter vermijden ? Deze bv is dat wat of juist niet ?
Heb de aanraders hier gezien maar heb nog het een en ander ongeopend in de kast staan wil ik wel eerst opmaken .
Ingrediënten
Aqua; Dimethicone; Isododecane; C12-15 Alkyl Benzoate; Hydrogenated Polydecene; Titanium Dioxide (nano); Zinc Oxide (nano); Butyloctyl Salicylate; Alumina; Styrene/Acrylates Copolymer; Phenethyl Benzoate; PEG-9 Polydimethylsiloxyethyl Dimethicone; Nylon-12; Polypodium Leucotomos Leaf Extract; Ethylhexyl Ferulate; Ferulic Acid; Caffeic Acid; Physalis Angulata Extract; Caprylyl Glycol; Melanin; Camelia Sinensis Extract; Arabidopsis Thaliana Extract; 3-0-Ethyl Ascorbic Acid; Isohexadecane; Hydrogen Dimethicone; Phenylpropanol; Polyhydroxystearic Acid; Magnesium Sulfate; Tocopheryl Acetate; Dimethicone/PEG-10/15 Crosspolymer; Propanediol; Triethoxycaprylylsilane; Propylene Carbonate; Caprylic/Capric Triglyceride; Panthenyl Triacetate; Butylene Glycol; Ethyl Linoleate; Oleyl Alcohol; Pentylene Glycol; Oxothiazolidine; Dipropylene Glycol; Sodium Citrate; Palmitoyl Hydroxypropyltrimonium Amylopectin/Glycerin Crosspolymer; 1,2-Hexanediol; Lecithin; Sodium Benzoate; Tocopherol; Hydrogenated Lecithin; CI 77492; CI 77491; CI 77499


fernblock / heliocare / minerale filters / SPF50 / titaniumdioxide / UVA / UVB / zinkoxide / zonnebescherming
Alle reacties Link kopieren Quote
Yildizlar2 schreef:
10-05-2022 17:46
Waar moet je vooral op letten bij spf’s . Welke ingrediënten zijn goed en welke kun je beter vermijden ? Deze bv is dat wat of juist niet ?
Heb de aanraders hier gezien maar heb nog het een en ander ongeopend in de kast staan wil ik wel eerst opmaken .
Ingrediënten
Aqua; Dimethicone; Isododecane; C12-15 Alkyl Benzoate; Hydrogenated Polydecene; Titanium Dioxide (nano); Zinc Oxide (nano); Butyloctyl Salicylate; Alumina; Styrene/Acrylates Copolymer; Phenethyl Benzoate; PEG-9 Polydimethylsiloxyethyl Dimethicone; Nylon-12; Polypodium Leucotomos Leaf Extract; Ethylhexyl Ferulate; Ferulic Acid; Caffeic Acid; Physalis Angulata Extract; Caprylyl Glycol; Melanin; Camelia Sinensis Extract; Arabidopsis Thaliana Extract; 3-0-Ethyl Ascorbic Acid; Isohexadecane; Hydrogen Dimethicone; Phenylpropanol; Polyhydroxystearic Acid; Magnesium Sulfate; Tocopheryl Acetate; Dimethicone/PEG-10/15 Crosspolymer; Propanediol; Triethoxycaprylylsilane; Propylene Carbonate; Caprylic/Capric Triglyceride; Panthenyl Triacetate; Butylene Glycol; Ethyl Linoleate; Oleyl Alcohol; Pentylene Glycol; Oxothiazolidine; Dipropylene Glycol; Sodium Citrate; Palmitoyl Hydroxypropyltrimonium Amylopectin/Glycerin Crosspolymer; 1,2-Hexanediol; Lecithin; Sodium Benzoate; Tocopherol; Hydrogenated Lecithin; CI 77492; CI 77491; CI 77499


fernblock / heliocare / minerale filters / SPF50 / titaniumdioxide / UVA / UVB / zinkoxide / zonnebescherming
Dit vind ik een vraag waarvan ik hoop dat Blablaatschaap hem komt beantwoorden. Zelf heb ik geen voorkeur voor chemische filters boven minerale. Het maakt mij niet veel uit. Maar ik weet wel dat er onder de chemische filters zich een paar dubieuze bevinden. Dit zijn links van waar ik me inlees. Maar ik geef toe dat ik hier eigenlijk niet genoeg vanaf weet. De ontwikkelingen gaan snel en het is ingewikkelde materie.


https://www.dr-jetskeultee.nl/lijst-goe ... nefilters/

https://www.paulaschoice.nl/nl/zijn-zonnefilters-veilig
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel zie al een paar dingen die twijfelachtig zijn !

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven