Mode & Beauty alle pijlers

Hulp gevraagd haarverf

15-03-2010 14:39 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn haar is mislukt. Ik ben naar de kapper gegaan met het plaatje van Tyra Banks maar het is dus zoals op de foto geworden. Ik vroeg me af of er iemand is die mij kan helpen (misschien een kapster)..

Ik heb op Youtube tutorials van meiden gezien die blauwe toners adviseren voor oranje haar maar die meiden hadden dus allemaal witblond haar dus ik vroeg me af of het in mijn geval zin heeft om die toner te gebruiken en of ik daarna dan nog eroverheen moet gaan verven en met welke kleur?

Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen want ik heb geen zin om naar kinky te gaan of naar Rob Peetoom oid waar ze wel verstand hebben van aziatisch haar. Zoveel geld heb ik nu niet helaas :(

^ nee ik twijfel of ik het nog ga blonderen ga maken alvorens het te gaan verven zodat de rossige kleur er niet meer doorheen kan komen in de zon.

Ook over het blonderen zelf. Er zijn namelijk twee methoden. Met poeder en met hairlightner. Dat zou veel beter zijn voor het haar. Dat laatste zou ik naar op zoek naar moeten gaan omdat het van het merk Clairol is en ik weet niet of ze dat in Nederland verkopen.

Het liefst zou ik er nu meteen verf overheen gooien maar ja dat is ook niet echt handig.
quote:BillieJean schreef op 16 maart 2010 @ 14:01:

^ nee ik twijfel of ik het nog ga blonderen ga maken alvorens het te gaan verven zodat de rossige kleur er niet meer doorheen kan komen in de zon.

Ook over het blonderen zelf. Er zijn namelijk twee methoden. Met poeder en met hairlightner. Dat laatste zou veel beter zijn voor het haar. Dat laatste zou ik naar op zoek naar moeten gaan omdat het van het merk Clairol is en ik weet niet of ze dat in Nederland verkopen.

Het liefst zou ik er nu meteen verf overheen gooien maar ja dat is ook niet echt handig.
Ik ben ook zo vaak de fout in gegaan met verven. Maar als ik echt ontevreden was gooide ik er gelijk wat anders overheen. Ik heb kort haar dus minder kans op beschadigen..
Niet blonderen! Dat helpt niet. Als je zoiets drastisch wilt doen moet je je haren helemaal ontkleuren, dus totaal alle pigment eruit halen. Met blonderen zelf bereik je dat niet.

Ik raad je dit ten sterkste af. Ten eerste hou je geen haar meer over, ontkleuren is funest voor je haren. Zeker voor jouw dikke aziatische haar. Daarnaast, omdat je aziatisch haar hebt, is dat kans klein dat je werkelijk al het pigment eruit krijgt. Jouw haar ik zo dik en stug, dat gaat bijna niet.

Ga anders eens naar een afrokapper. Die begrijpen het allemaal veel beter als reguliere, westerse kappers.
maar ontkleuren helpt toch niet om het roodpigment eruit te halen? Ik dacht dat dat was om het verf uit je haar te halen.

Ik heb geen geld meer voor de kapper helaas :(
Tyra draagt overigens al heel erg lang een pruik...

Ze heeft zich in haar talkshow één keer gepresenteerd met haar 'echte' haar.

Waarmee ik bedoel, dat het niet haar eigen haar is waarmee dit kleurresultaat is bereikt.
ja weet ik maar ik vind die haarkleur echt mooi
zou dit niet kunnen helpen voordat ik het ga verven?

Het is unred hair color additive:

http://www.folica.com/Unred_Hair_Colo_d609.html

http://www.youtube.com/watch?v=Cwu5fsnk ... re=related
Welke regio woon je?

Ben inmiddels net zo gefrustreerd als jij .
quote:noahtb schreef op 16 maart 2010 @ 18:04:

Welke regio woon je?

Ben inmiddels net zo gefrustreerd als jij .Regio Arnhem. Haha heb ik je aangestoken met mijn frustratie? Snap jij nou dat er geen enkel produkt op de markt is die dat rode eruit kan halen ?
quote:BillieJean schreef op 16 maart 2010 @ 19:17:

[...]

Regio Arnhem. Haha heb ik je aangestoken met mijn frustratie? Snap jij nou dat er geen enkel produkt op de markt is die dat rode eruit kan halen ?Trouwens dat unred spul dat kun je bij de haarkleuring gooien, die compenseerd dan de warme tonen. T is het proberen waard maar ik vraag me af of het ook nodig is bij een astint
dit is een alternatief voor blonderingspoeder. Je kan het mengen met 9% en het bevat allemaal proteinen en een blauwe toner.
Ik zal mijn bevindingen tijdens mijn strooptocht delen voor de gelijkgestemden onder ons.

Dit is een alternatief voor blonderingspoeder. Je moet het mengen met 9% en activators en het bevat allemaal proteinen en olieen. Ik zoek nog ff verder voor opties maar deze ga ik onthouden.

kijk hier voor het resultaat op Aziatisch haar: http://www.youtube.com/watch?v=fBkvk9EHZ2E

Er is nog een sterkere versie en dat is de 7th stage.
sorry er ging iets mis...
double post
upperdepup
Ik zou echt voor een donkerdere koele kleur gaan. En daarna eventueel wat lichtere plukjes erin.
en die plukjes dan met een muts doen of folie?
Folie.. Zo'n muts is een marteling.

Ik wens je succes met dat spulletjes dat je plakte .
Ik doe highlights met een kam. In mijn korte haar is dat niet zo moeilijk. Je kunt ook een vriendin vragen dit te doen..
Noah, misschien een tip voor jou. Wella heeft een produkt Color Charm 049 Dark Drabber om bij je 'papje' te doen. Het is een violet die speciaal is gemaakt om de warmte uit je haar te halen.

Volgens mij kun je het hier niet kopen maar ik kan het voor je meebestellen als je dat zou willen. Google maar s.
Dank voor je tip en aanbod Billy, maar ik geloof niet zo in die spulletjes. Ik heb nu een gewone 4 erop zitten en het bevalt eigenlijk prima.

Ben je bekend met de clear kleuring? Heeft bijna elk merk wel in z'n assortiment. Dat is een transparante kleuring die glans geeft in je verf en haar. Kun je gewoon door je papje gooien.
Dan moet je het vooral bij 4 houden idd. De clear kleuring ben ik niet bekend mee. Ik zal eens googlen. Een beetje extra glans in je geverfde haar is nooit mis. Thanks voor de tip.
quote:BillieJean schreef op 17 maart 2010 @ 18:35:

en die plukjes dan met een muts doen of folie?Met jouw haarlengte kan je het beste plukken zetten met folie,en dan fijne plukken .Anders krijg je van die bananen strepen in je haar.
Ik wil zeker reageren met nuttige informatie maar het is alweer 6 jaar geleden. Merkte ik later pas op. Maar het is zeker wel mogelijk.

Ze willen het vaak niet doen omdat het in 1 sessie niet haalbaar is en het hun meer geld en tijd gaat kosten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven