Mode & Beauty alle pijlers

Hyperpigmentatie

12-09-2016 01:17 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie ervaring met het bestrijden van hyperpigmentvlekken?

Ik heb ze al jaren en het lijkt van kwaad naar erger te gaan. Zoveel geprobeerd ook om ervan af te komen.

Alle tips zijn welkom!

Merci
Tot nu toe nog niets, dus ik wil even volgen.
Ik heb vooral veel sproeten en wallen (blauwe kringen). Ik heb voor een strakkere huid mijn gezicht weleens laten laseren (clearlift). De behandelaar gaf toen aan dat hij te veel aan pigment (sproeten) onder mijn ogen kon weghalen met laser tijdens een vervolgbehandeling. Ik heb het toen niet gedaan omdat ik het niet zo nodig vond. Ik vermoed dat dit soort vlekken met laser kunnen worden weggehaald. Ik weet alleen niet of het snel terug komt. Draag je altijd een zonnefactor?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Waar heb je ze precies zitten? Ik moest even googlen wat het was en kwam erachter dat ik dat dus ook heb. (Eerder wist ik niet dat er een naam voor is) bij mij zit er 1 op mijn voet en op mijn voorhoofd. Verder veel sproeten. Eigenlijk stoor ik me er niet zo aan.
Ik lees mee.

Op mijn zesde kreeg ik sproeten op mijn neus. In de loop der jaren zijn daar nog sproeten op mijn voorhoofd en wangen bijgekomen, maar aan die sproeten stoor ik me niet zo. (al vind ik ze niet mooi) Tijdens mijn eerste zwangerschap kreeg ik een pigmentvlek en nu, negen jaar later, heb ik mijn hoofd vol met die vreselijke vlekken zitten!

Zonder make-up zie ik er niet uit, dus ik smeer naast factor 50 mijn kop vol met foundation en poeder. Alles om die vlekken maar zo veel mogelijk te verbergen! Ik vind het vreselijk en voel me zonder make-up lelijk.

Helaas dus geen tips van mijn kant, maar wel medeleven.
Ik heb het op mijn wangen. En ik smeer al jaren zonnebrandcremes
Allereerst altijd een sunblock gebruiken, ook als het bewolkt is. En drie x per dag sunblock opsmeren. Daarnaast kun je een medische peeling laten doen door een (cosmetisch) arts en voorafgaand aan de peeling (meestal trouwens een kuur) starten met tretinoine/hydrochinon creme of een andere op pigment gerichte creme. Het nadeel van pigment is dat het steeds opnieuw wordt aangemaakt en dat je er dus de rest van je leven gevoelig voor blijft. Welke kleur ogen en huid heb je?
Ik heb lichtblauwe/grijze/groene ogen (hangt af van de kleur van mijn kleding) en een lichte huid met een gele ondertoon.

Medische peeling dus? Ik ga het eens uitzoeken!
Ja, een peeling gericht op pigment. Wel goed voorbereiden met de genoemde crème en alleen onder begeleiding van een arts doen. Niet zelf gaan rommelen. Met jouw huidskleur zou je wrs wel een Easy TCA peeling kunnen doen (SkinTech). Bijvoorbeeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven