Iemand ervaring met Brazilian Keratin Hair Treatment ?

donderdag 14 juli 2011 om 16:35
zaterdag 16 juli 2011 om 09:29
Ik wil ook een keratine behandeling gaan doen (brazilian) maar eentje ZONDER formaldehyde, want die troep is echt heel schadelijk (niet voor niets verboden in US / Canada).
Ik heb een salon gevonden in Centrum Amsterdam die deze behandeling voor 190 EUR doet. Met gegarandeerd resultaat tot 4 maanden.. Is dit duur? Lijkt dit okay?
Ik heb een salon gevonden in Centrum Amsterdam die deze behandeling voor 190 EUR doet. Met gegarandeerd resultaat tot 4 maanden.. Is dit duur? Lijkt dit okay?
zaterdag 16 juli 2011 om 13:22
En toch wil ik het na al die tijd toch nog een keertje weten van de gebruikers. Als je niet met de steiltang in de weer gaat heb je dan gewoon nog je krullen? Ik lees bijna alleen maar dat iedereen mooi steil haar heeft gekregen maar dat wil ik echt niet. Weet dat je de eerste twee dagen wel met steile slierten loopt maar wil na het wassen toch echt weer krullen zien.
zaterdag 16 juli 2011 om 13:22
En toch wil ik het na al die tijd toch nog een keertje weten van de gebruikers. Als je niet met de steiltang in de weer gaat heb je dan gewoon nog je krullen? Ik lees bijna alleen maar dat iedereen mooi steil haar heeft gekregen maar dat wil ik echt niet. Weet dat je de eerste twee dagen wel met steile slierten loopt maar wil na het wassen toch echt weer krullen zien.

maandag 18 juli 2011 om 10:23
Kan dat gespam voor Dahlia Silk eens kappen?? Het werkt niet hoor, het is alleen maar superirritant!!
Ik heb ook mijn krullen nog (iets minder) maar inderdaad minder pluis en móoie krullen. Kan ze voor het eerst ook fatsoenlijk krullend dragen nu, ipv zo kroezig. En wil ik het stijl dan ben ik na 5 minuten tangen klaar.
Ik heb ook mijn krullen nog (iets minder) maar inderdaad minder pluis en móoie krullen. Kan ze voor het eerst ook fatsoenlijk krullend dragen nu, ipv zo kroezig. En wil ik het stijl dan ben ik na 5 minuten tangen klaar.

woensdag 20 juli 2011 om 13:54
Ik heb het thuis zelf gedaan, met de Sunliss producten, maar aangezien je dat spul het liefst 48 uur in moet laten treken (en da's wel vrij lastig, ziet er ook niet uit...) wil ik het straks met de Brazilian Blow Out Zero gaan proberen, dat mag je kennelijk direct weer wassen. Nu nog kijken waar ik het kan kopen.
Ik gebruik meestal een leave-in conditioner spray en een soort cocosspray, beide van Inecto (te koop bij TP) . En als finishing touch de dehumidifier spray van Lee Stafford (te koop bij Etos) maar ik heb echt veel minder producten nodig dan vroeger ja, maar iets finishings vind ik wel mooi.
Ik gebruik meestal een leave-in conditioner spray en een soort cocosspray, beide van Inecto (te koop bij TP) . En als finishing touch de dehumidifier spray van Lee Stafford (te koop bij Etos) maar ik heb echt veel minder producten nodig dan vroeger ja, maar iets finishings vind ik wel mooi.
donderdag 21 juli 2011 om 07:36
Oke Violetje bedankt voor je antwoorden. Waren het trouwens dezelfde stylingproducten als voor de behandeling? Neem aan dat als de krullen blijven ik dus gewoon mijn product kan blijven gebruiken of kunnen er ingrediënten inzitten die niet matchen met de keratine? Spannend die Brazilian Blow out, hou ons op de hoogte!
donderdag 21 juli 2011 om 14:31
Ik hoop dat de mensen die Sunliss gebruiken begrijpen dat er dan wel geen formaldehyde in het product zit maar dat dit vervangen is door haar nog gevaarlijke zusje Glutaraldehyde! Als je via google zoekt naar Glutaraldehyde vs formaldehyde zal je al snel begrijpen dat Glutaraldehyde een zeer gevaarlijk goedje is waarvan er nog minder in een product mag zitten dan formaldehyde. Glutaraldehyde wordt in verband gebracht met leukemie en longkanker, belachelijk dat het uberhaubt verkocht mag worden
donderdag 21 juli 2011 om 16:22
Zo ik heb de brazilian blowout zero binnen gekregen vandaag. Ik had niet echt op de amerikaanse maten gelet dus dacht dat het veel goedkoper zou zijn, maar het zijn echt mini potjes waar ik maar 1x mee kan doen.
Een vraagje voor sunshinechica; kreeg jij ook die kleine flesjes binnen of had jij wel die grote bruine van brazilian blowout zero?
Een vraagje voor sunshinechica; kreeg jij ook die kleine flesjes binnen of had jij wel die grote bruine van brazilian blowout zero?
donderdag 21 juli 2011 om 19:24
Ik spoel de sunliss er ook altijd snel uit. Er staat ook 1-48 uur. Je hoeft het echt geen 2 dagen te laten zitten. Het resultaat is bij mij net zo goed als ik het eerder uitspoel. Het echte behandelen is toch met de stijltang, dan moet je goed doen, als dat goed is gebeurd maakt het aantal uren intrekken niet zoveel uit hoor.
donderdag 21 juli 2011 om 20:21
Heb de Sunliss uit de VS binnen en er zit geen enkele .....dehyde in @momo97. Dus dat zal wel meevallen.
Laat het m'n nichtje erin doen want dat lukt me echt niet zelf. Veel te veel en dik lang haar.
@TheEmpress 30 augustus doen we het erin en ik ga de 30ste met vakantie. Denk jij dat ik het de 31ste er gewoon uit kan spoelen? Zonder verschil in resultaat? Dan hoef ik er in ieder geval niet mee het vliegtuig in
Laat het m'n nichtje erin doen want dat lukt me echt niet zelf. Veel te veel en dik lang haar.
@TheEmpress 30 augustus doen we het erin en ik ga de 30ste met vakantie. Denk jij dat ik het de 31ste er gewoon uit kan spoelen? Zonder verschil in resultaat? Dan hoef ik er in ieder geval niet mee het vliegtuig in
donderdag 21 juli 2011 om 20:46
er zit dus echt wel gluterardehyde in Sunliss en dat geven ze ook op de site aan!
Sunliss Brazilian Keratin Hair Treatment maakt gebruikt van de veilige stof gluterardehyde
(deze zin is terug te lezen op http://www.braziliankeratinhairtreatment.nl/belangrijk .
Natuurlijk geven hun aan dat het ongevaarlijk is hun belang is om zoveel mogelijk van die zooi te verkopen! maar lees maar eens op het internet gluterardehyde vs formaldehyde en eens kijken of je het dan nog zo ongevaarlijk kan vinden!
Sunliss Brazilian Keratin Hair Treatment maakt gebruikt van de veilige stof gluterardehyde
(deze zin is terug te lezen op http://www.braziliankeratinhairtreatment.nl/belangrijk .
Natuurlijk geven hun aan dat het ongevaarlijk is hun belang is om zoveel mogelijk van die zooi te verkopen! maar lees maar eens op het internet gluterardehyde vs formaldehyde en eens kijken of je het dan nog zo ongevaarlijk kan vinden!
donderdag 21 juli 2011 om 21:06
Nou, als je verder leest zie je op de sites waar ze naar linken dat het echt wel meevalt hoor.
Zeker als je bedenkt dat je het eens in de zoveel maanden doet en dan maar 1 keer vind ik het paniek zaaien om niks. Pfff.
SEM: Ik zou dat wel doen hoor, ik heb het de allereerste keer dat ik de behandeling deed ook keurig 48 uur laten zitten (vreselijk) maar de 2e keer had ik daar echt geen zin in, toen heb ik het de volgende dag uitgespoeld na 13 uur ofzo. Het resultaat was precies hetzelfde. Er staat ook, uitspoelen tussen de 1-48 uur. Ik zou het dus gewoon doen hoor.
Zeker als je bedenkt dat je het eens in de zoveel maanden doet en dan maar 1 keer vind ik het paniek zaaien om niks. Pfff.
SEM: Ik zou dat wel doen hoor, ik heb het de allereerste keer dat ik de behandeling deed ook keurig 48 uur laten zitten (vreselijk) maar de 2e keer had ik daar echt geen zin in, toen heb ik het de volgende dag uitgespoeld na 13 uur ofzo. Het resultaat was precies hetzelfde. Er staat ook, uitspoelen tussen de 1-48 uur. Ik zou het dus gewoon doen hoor.
donderdag 21 juli 2011 om 21:23
Het staat niet op de .com website. En ze zijn in de US toch veel strenger dan hier?
Staat ook niet bij de ingrediënten op de fles.
Raar toch?!
Je zou toch denken dat wanneer ze zo reclame maken met 100% formaldehyde vrij dat ze er dan niet alsnog een nog giftiger stofje in doen?
Neem het zekere voor het onzekere en doe m'n nichtje een mond/neuskapje op en we doen het buiten... Het is vooral voor de luchtwegen slecht las ik op Wikipedia.
Staat ook niet bij de ingrediënten op de fles.
Raar toch?!
Je zou toch denken dat wanneer ze zo reclame maken met 100% formaldehyde vrij dat ze er dan niet alsnog een nog giftiger stofje in doen?
Neem het zekere voor het onzekere en doe m'n nichtje een mond/neuskapje op en we doen het buiten... Het is vooral voor de luchtwegen slecht las ik op Wikipedia.
donderdag 21 juli 2011 om 21:27
@TheEmpress dank voor je antwoord. Dit wordt de tweede keratine behandeling voor me. De eerste was bij de kapper de keratine revolution. Die naproducten stinken toch!
Sunliss shampoo en conditioner zijn al heerlijk dus het kan alleen maar beter.
Spoel het er gewoon na 24 uur uit. Dan hoef ik er niet mee het vliegtuig in
Sunliss shampoo en conditioner zijn al heerlijk dus het kan alleen maar beter.
Spoel het er gewoon na 24 uur uit. Dan hoef ik er niet mee het vliegtuig in
zondag 24 juli 2011 om 15:26
Heb het forum doorgelezen en ook erg enthousiast geworden. Heb inmiddels de Sunliss Choco al in huis, ga hem de eerste week van augustus gebruiken. Alleen nog 1 ding dat mij onduidelijk is: Als het er 48u in heeft gezeten, spoel je daarna alleen met water, dan 5min conditioner erin en weer uitspoelen? Je wast het dus niet met shampoo, waneer mag je dan wel met shampoo wassen?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
vrijdag 29 juli 2011 om 09:05
Volgens de instructies van Sunliss mag je het indd de eerste keer niet met de shampoo doen. De laatste keer dat ik het deed met de keratine revolution heb ik het wel meteen met shampoo gewassen (wel de speciale) om het goed schoon te krijgen. Nu was ik het drie keer in de week omdat het toch wat vetter is geworden. Dat wordt inmiddels wel minder.
Zou gewoon doen wat het prettigst aanvoelt.
Zou gewoon doen wat het prettigst aanvoelt.