Mode & Beauty alle pijlers

Ik haat mijn haar

06-12-2019 13:04 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Helpp!!!

Ik wordt helemaal gek van mijn haar.
Ik draag al 4 jaar elke dag een strak knotje.
Ik ga het NOOIT los doen want dat ziet er niet uit.
Ik ben ‘s ochtends ongeveer 40 min bezig met mijn haar terwijl het gewoon een strak knotje is. Ik ben zo precies met mijn haar. Er mag geen enkele bobbel of iets anders is zitten, en als dat er wel in zit doe het weer opnieuw. Ik wou dat ik gewoon een half uur later kon opstaan en dan binnen 3 min mijn haar kon doen. Maar ik ben daar gewoon te autistisch voor en mijn haar is gewoon heel k*t. Het is dik, pluizig en heeft best wel wat krullen.

Heeft iemand tipss???
Alle reacties Link kopieren
Wat is het toch jammer dat vrouwen met steil haar krullen wensen en vrouwen met krullen alles doen om hun krullen weg te werken :-|
amarna schreef:
08-12-2019 17:07
Wat is het toch jammer dat vrouwen met steil haar krullen wensen en vrouwen met krullen alles doen om hun krullen weg te werken :-|
Ja, daar snap ik ook niets van!
Alle reacties Link kopieren
Beter.Laat schreef:
08-12-2019 17:47
Ja, daar snap ik ook niets van!
Ik heb krullen en ik vind krullen op zich wel mooi, maar ik vind natuurlijke krullen zelden mooi. Te krullerig of te rommelig. Ik vind grove glamour krullen mooier, of zeemeermin slagen. En sowieso is het leuk om af te wisselen, soms krullen en soms stijl.
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
08-12-2019 17:07
Wat is het toch jammer dat vrouwen met steil haar krullen wensen en vrouwen met krullen alles doen om hun krullen weg te werken :-|
Het is pas zielig voor mensen zoals ik: niet steil en geen krul. Gewoon kroes, slag, veel, dik :-)

@ TO: geen enkel product of kapper (en heb alles geprobeerd, van afrokappers tot salons met olaplex en brazilian keratinezooi) werkt bij mij. Ik heb het tot iets over mijn schouders zodat ik het kan invlechten en het uiteinde naar binnen kan douwen. Dan lijkt het opgestoken en zien mensen dat ik echt niet zomaar uit een bos struiken ben gewandeld na een een gevecht met diverse wilde dieren. Ter variatie een haarkam met pinnen waar je een rund mee kunt vastpinnen voor een ‘French roll’ (d.w.z.: als ik er met mijn drie stappen kammen systeem er nog niet doorheen kom om het te ontwarren om in te vlechten, dan pak ik die zooi bijeen en ram die haarkam erin). Langer= hoofdpijn en niet meer vast te maken, korter is coupe Tina Turner na een hoosbui.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
08-12-2019 18:26

@ TO: geen enkel product of kapper (en heb alles geprobeerd, van afrokappers tot salons met olaplex en brazilian keratinezooi) werkt bij mij. Ik heb het tot iets over mijn schouders zodat ik het kan invlechten en het uiteinde naar binnen kan douwen. Dan lijkt het opgestoken en zien mensen dat ik echt niet zomaar uit een bos struiken ben gewandeld na een een gevecht met diverse wilde dieren. Ter variatie een haarkam met pinnen waar je een rund mee kunt vastpinnen voor een ‘French roll’ (d.w.z.: als ik er met mijn drie stappen kammen systeem er nog niet doorheen kom om het te ontwarren om in te vlechten, dan pak ik die zooi bijeen en ram die haarkam erin). Langer= hoofdpijn en niet meer vast te maken, korter is coupe Tina Turner na een hoosbui.
:rofl:
Alle reacties Link kopieren
Mijn pluizige krul haar is een stuk opgeknapt door er juist minder mee te doen. Ik haal 's ochtends mijn vingers er door, als de punten droog zijn doe ik er een klein beetje krullen crème in en verder niks. Ik borstel het alleen nadat ik het gewassen heb met vochtinbrengende shampoo.
Krullen moet je sowieso alleen kammen als je haar nat is. Anders eindig je met een berg stro op je hoofd.
Alle reacties Link kopieren
FunnyFace8 schreef:
06-12-2019 22:13
Ik heb ook zulk rottig haar, TO. Veel, pluizig, golvend, frizzy, haar. Het krult niet echt, maar het is ook niet steil. Het blijft niet in een knotje. Springt er gewoon uit, vooral rond mijn gezicht. Super droog en dof, ondanks goede zorgen (en ja, ik gebruik luxe producten en was niet te vaak). Is geen land mee te bezeilen. En nu wordt het ook nog grijs, en die haren zijn nog moeilijker te temmen! Makkelijk praten voor mensen met makkelijk wash and go haar. Maar je zal maar zo'n bos als ik (en TO) hebben...
Herkenbaar!
Ik heb heel dik en heeeeeel veel haar. Iemand had het over Tina Turner in de jaren '80. Ja, zo ziet het er bij mij ook ongeveer uit als ik er niks aan doe.
Ik krijg standaard de opmerking: wow, zoveel haar hebben we bij een Europese vrouw niet vaak gezien. Het is echt veel (en droog en pluizig). Ik gebruik ook kwaliteitproducten en ga ook naar een goede kapper. Het helpt allemaal niets. De structuur van je haar verander je niet. Vroeger had ik allemaal krullen, maar nu is het een soort slag erin.

Veel mensen denken het te weten: aan de slag met de stijltang. Euh nee, dan wordt mijn haar nog droger en dan is het nog steeds een dikke bos waardoor ik constant de vraag krijg of ik een pruik draag.
Het is gewoon niet leuk.
Ik zou echt 1000 keer liever jullie haar hebben dan het sneue bosje dat ik heb. Ter illustratie, mijn staartje past in een beugelelastiekje, en het laat zich stylen in een stand, hangend. Toen ik ging trouwen heeft de kapster geprobeerd er wat leuks van te maken, maar zelfs met een hele bus lak viel het gewoon recht naar beneden. Het voelt ook aan als babyhaar, zacht en dun. Gelukkig lijken mijn grijze haren wat steviger te zijn dus kan het over een jaar of 10 nog wat worden.
Alle reacties Link kopieren
MinkeDeWit schreef:
14-12-2019 23:07
Ik zou echt 1000 keer liever jullie haar hebben dan het sneue bosje dat ik heb. Ter illustratie, mijn staartje past in een beugelelastiekje, en het laat zich stylen in een stand, hangend. Toen ik ging trouwen heeft de kapster geprobeerd er wat leuks van te maken, maar zelfs met een hele bus lak viel het gewoon recht naar beneden. Het voelt ook aan als babyhaar, zacht en dun. Gelukkig lijken mijn grijze haren wat steviger te zijn dus kan het over een jaar of 10 nog wat worden.
Hoe kun je dat nou zeggen? Je weet toch helemaal niet hoe het eruit ziet?
Geloof mij, hier ga je niet blij mee zijn hoor.
Alle reacties Link kopieren
Phineas schreef:
14-12-2019 22:06
Krullen moet je sowieso alleen kammen als je haar nat is. Anders eindig je met een berg stro op je hoofd.
Nouja mijn bos stro werd door de gemiddelde mens nog mooi haar genoemd hoor, maar ik had zelf een bloedhekel aan dat pluis. Ik wilde daarom ook heel graag stijl haar, maar nu het goed in bedwang is ben ik super blij met het haar dat ik heb.

Ik las iemand ergens nog wat schrijven over een krullen kapper. Dat hielp bij mij helemaal niks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven