Mode & Beauty alle pijlers

Ik sta altijd lelijk op de foto!

22-12-2019 18:59 90 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is niet zo dat ik aanbeden word door tientallen mannen ofzo, maar ik zie er toch vrij normaal uit. En ik heb ook wel leuk uitziende partners gehad. Kortom, ik ben geen spook ofzo.

Maar toch sta ik (haast) nooit leuk op een foto. Soms zeggen mensen 'Oh leuke foto' en dan denk ik bleh wat een dikke ronde kop ook.

Er is mij eens verteld dat sommige mensen nu eenmaal echt niet fotogeniek zijn. Of ben ik gewoon echt lelijk....(blijf toch tevreden met mn uiterlijk hoor, behalve dan op de foto) :)

Wie heeft dit ook?

Nu the way, sommige mensen staan weer altijd leuk op de foto en zijn in het echt soms echt lang niet zo knap!
Alle reacties Link kopieren
Het valt mij op dat mensen die de kin wat meer naar voren hebben staan, dus en profil gelijk lopen met het voorhoofd, beter op de foto staan.
Zal wel te maken hebben met schaduw en belichting.
.
Alle reacties Link kopieren
En voor wie denkt dat een foto een realistisch beeld geeft van hoe je eruitziet, lees dit eens:

https://blog.photofeeler.com/why-do-i-l ... to-others/
Daveotion schreef:
23-12-2019 13:16
En voor wie denkt dat een foto een realistisch beeld geeft van hoe je eruitziet, lees dit eens:

https://blog.photofeeler.com/why-do-i-l ... to-others/

Interessant, geeft mij eindelijk antwoord op de vraag waarom ik veel fotogenieker ben dan de (mooiere) vriendin over wie ik het eerder in dit topic had:

Additionally, because a sharp bone structure doesn’t flatten out as much in the transition to 2D, angular faces are generally more photogenic than softer ones.
Alle reacties Link kopieren
Ik sta ook altijd lelijk op de foto en ik heb geen een leuke selfie van mij. Daarom ben ik cameraschuw geworden.
Alle reacties Link kopieren
pejeka schreef:
22-12-2019 20:03
Van mij staat er geen enkele foto op internet en dat gaat niet gebeuren ook. Zou niet weten waarom er een foto van mij op internet zou moeten staan.
Ik ook niet. Maar ja, soms gebeurt dat. Meestal een arm, stukje zijkant en verder niet. Ben nog steeds heerlijk anoniem :D
Alle reacties Link kopieren
Maar als het om gewone kiekjes gaat, zal het me jeuken hoe ik op de foto sta. Vorige week op een feestje geweest, volgens mij liepen er wel 6 mensen te fotograferen, want die vinden het dan leuk om van alles wat ze mee maken foto's te hebben. Op sommige foto's zal ik heus wel met mijn mond open staan omdat ik net in gesprek was met iemand, of met mijn ogen dicht, of terwijl ik nét een vork met eten naar mijn mond breng. Ik kan er niet wakker van liggen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Daveotion schreef:
23-12-2019 13:16
En voor wie denkt dat een foto een realistisch beeld geeft van hoe je eruitziet, lees dit eens:

https://blog.photofeeler.com/why-do-i-l ... to-others/
Gelukkig maar. Hier nog zon wanstaltige poseur. En mijn familie is heel fotogeniek en ze posten allemaal alles op Social media :'(
Op een of andere manier gaat het bij mij vaak mis qua timing. Ogen dicht op een groepsfoto. Net gekiekt worden terwijl ik tijdens het eten mijn muil open sper. Of gewoon ontzettend dozig uit mijn ogen kijken. Breeduit lachen met een blaadje spinazie over mijn voortanden.
Alle reacties Link kopieren
Wel herkenbaar ja. Dan kijk ik voor het feestje in de spiegel en denk ik: goh het valt nog wel mee. Maar dan komen de foto's die iemand anders die avond gemaakt heeft binnen en schrik ik me kapot.

Afbeelding
Beetje dit, behalve dat ik er sowieso niet uit zie als links. :-P)
wojak wijzigde dit bericht op 25-12-2019 00:13
0.00% gewijzigd
Wojak schreef:
24-12-2019 21:56
Wel herkenbaar ja. Dan kijk ik voor het feestje in de spiegel en denk ik: goh het valt nog wel mee. Maar dan komen de foto's die iemand anders die avond gemaakt heeft binnen en schrik ik me kapot.

Afbeelding
Beetje dit, behalve dat ik er sowieso niet uit zie als links. :-P)
:rofl:

De tips uit dit topic hebben wel geholpen bij de kerstavond foto's 2019 #nomakeup
Alle reacties Link kopieren
Wojak schreef:
24-12-2019 21:56
Wel herkenbaar ja. Dan kijk ik voor het feestje in de spiegel en denk ik: goh het valt nog wel mee. Maar dan komen de foto's die iemand anders die avond gemaakt heeft binnen en schrik ik me kapot.

Afbeelding
Beetje dit, behalve dat ik er sowieso niet uit zie als links. :-P)
Hahaha, ik proest het uit.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Ik sta meestal ook niet leuk op foto’s. Ik had zo model kunnen staan voor n schilderij van Picasso in z’n asymmetrische periode.
Op film doe ik het beduidend beter.
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
Bij mij zijn de geposeerde foto's wel leuk. Maar foto's die iemand 'spontaan' maakt waarbij ik dat een halve seconde voor de 'klik' zie, die zijn altijd raar.

En selfies maken kan ik echt niet. Dan trek ik zo'n raar hoofd.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Herkenbaar topic! Ik sta ook altijd anders op foto's...
Ik denk dat het ook te maken heeft met niet helemaal op mijn gemak voelen en mensen die de tijd niet nemen voor een mooie foto...

Heb wel een paar mooie selfies maar dan ben ik thuis en dus meer ontspannen.

Wel jammer want zou wel weer eens een mooie foto van mezelf willen in een leuke setting!
Alle reacties Link kopieren
Rianne Meijer, die ‘moet’ je volgen op Instagram. Geweldig mens met een eerlijk beeld van de Instagramwereld versus de realiteit.

Tegenwoordig weet je helemaal niet meer wie fotogeniek is en wie niet, want er wordt zo ontzettend veel ‘gefilterd’. Neem bijvoorbeeld de online foto’s van Roxanne Hazes: prachtig. Hoe ze er in het echt uitziet? Verre van hoe ze er online uitziet.

Het is fijner als je er in het echt beter uitziet dan op de foto. Liever dat dan andersom.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven