Mode & Beauty alle pijlers

Jouw huidverzorgingsroutine?

03-02-2020 14:42 37 berichten
Sinds ik gestopt ben met de pil heb ik last van een vette T-zone met puistjes. Deze puistjes vormen helaas daarna bruine littekentjes die er een maand of 3 over doen om volledig te vervagen. Ik kan er ook nog eens moeilijk van afblijven omdat het niet heelt als er nog iets achter blijft.

Ik reinig nu tweemaaldaags met garnier micellairwater, maar heb nog steeds redelijk veel onzuiverheden. Ik gebruik een simpele, niet vette dagcrème omdat ik helaas uitslag krijg van veel producten. Micellairwater van nivea bijv. is een no go.

Ik ben op zoek naar jullie succesverhalen. Ik heb veel gehoord over Paula's choice maar ik vind het prijzig en zie door de bomen het bos niet meer met al die varianten. Ik zie legio opties met exfolianten, serums, dag/nachtcremes etc.

Dus, hebben jullie aanraders? Hoe ziet jullie huidroutine eruit? Welke volgorde gebruik je die producten?

Ik heb een gemengde huid met vette T-zone, heb fijne poriën en weinig echte mee-eters. Puistjes beginnen vaak direct als ontstekinkjes. Foundation gebruik ik nooit. Poeder soms, maar poets ik er altijd grondig weer af zodra ik thuis ben.

Alvast bedankt!
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 05-02-2020 08:17
5.34% gewijzigd
Kijk eens op de site van Uncover Skincare/Jetske Ultee. De meeste producten uit de drogist doen echt helemaal niks.
Alle reacties Link kopieren
Eh ja, Paula's Choice.

Heel af en toe, als ik lui ben gebruik ik micellairwater van Garnier maar ik vind dat niet een adequate reiniging.

Ik heb geen puistjes maar wel een iets vettige T-Zone. Ik gebruik 's avonds:
- Take the Day Off (Clinique) - voor waterproof mascara
- Foaming Cleanser (PC - resist lichtblauw)
- Toner (PC - resist lichtblauw)
- 2% BHA (PC)
- Paar keer per week 1% retinol (PC)
- Nachtcreme of overnight mask (altijd van PC maar wissel wel af. Omega, Resist d.blauw, Hydrating mask)
Oh je vroeg om onze routine natuurlijk!

De mijne:

Milde reiniger
Toner
Exfoliant BHA (avond)
Dagcreme
Zonnebrandcreme (ochtend)
Alle reacties Link kopieren
's Ochtends:

- Cleanser (PC - resist donkerblauw)
- Toner (PC - resist lichtblauw)
- Soms BHA, soms hyaluronzuur (Timeless)
- Dagcreme met SPF 50 (PC - resist donkerblauw in de winter maar heb lichtblauw voor de zomer).
Ah fijn! Dank dames.

Jullie verder beiden dus geen last van puistjes?

Ik ben wel heel benieuwd naar Paulas choice. Er moet toch iets zijn wat mijn huid weer een beetje in balans brengt. Minder glanzen, minder puistjes, minder littekens...
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf eind 40 en gebruik vooral de Resist-lijn maar PC heeft ook een lijn voor acne-gevoelige huid: Clear heet die. Ik heb zelf geen last van puistjes overigens.

Je kunt toch gewoon beginnen met een setje mini's en kijken of het je aanstaat en hoe je huid er op reageert.

https://www.paulaschoice.nl/nl/clear-re ... e-products
Ik heb wel last van puistjes zo nu en dan.

Mijn routine? Niets.

Ik doe helemaal niets. Met producten had ik namelijk ook last van puistjes zo nu en dan.

Nu ben ik een stuk goedkoper uit.

Ik haal niet eens m'n make-up eraf als ik ga slapen. Scheelt dat ik maar 5x per jaar ofzo make-up gebruik.

Als m'n huid trekt, doe ik een beetje (goedkope) dagcrème op. Hoeft eigenlijk alleen in de winter als 't echt koud is.

Misschien heb ik geluk. Misschien ben ik gewoon slim.

Ik heb wel eens van die schuurbehandelingen gehad bij een schoonheidssalon. Werd toen nog vergoed als 'acnébestrijding'. Dat hielp wel goed, toen. Nu is het lang zo erg niet meer.
Appelazijn op een wattenschijfje en om de dag even de vette zones 'afnemen'. Appelazijn uit de supermarkt.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
03-02-2020 14:57
Ah fijn! Dank dames.

Jullie verder beiden dus geen last van puistjes?

Ik ben wel heel benieuwd naar Paulas choice. Er moet toch iets zijn wat mijn huid weer een beetje in balans brengt. Minder glanzen, minder puistjes, minder littekens...
Deze
https://www.paulaschoice.nl/nl/resist-a ... m7690.html

Je doet er lang mee want het smeert fijn en is "dun".
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik Weleda seinfoor in de winter.... en in de zomer Iris van Weleda.... Ik creme 2 keer per dag, en dat is alles¨Heb in de winter een droge huid, maar heb ook af en toe acne.
The Ordinary is niet duur en heel fijn.
Mijn routine (Bijna 50, geen puistjes maar oneffen en grauwe teint)

S ochtends face wash, wisselend merk. Nu van simple.
Dagcrème good mood van fourth ray

S avonds makeup eraf met goedkoop micelear water van kruidvat. Voor het slapen gaan toner van thayers, en nu soms een ampulletje van de DM voor de vochtarme huid, of vitamine c serum van good mood of DM.
Oogreme van de lidl of een ampulletje van de DM.
Kokoro schreef:
03-02-2020 14:57
Ah fijn! Dank dames.

Jullie verder beiden dus geen last van puistjes?

Ik ben wel heel benieuwd naar Paulas choice. Er moet toch iets zijn wat mijn huid weer een beetje in balans brengt. Minder glanzen, minder puistjes, minder littekens...
Ja wel last van puistjes. Gecombineerde en gevoelige huid. Is minder geworden sinds ik heel consequent de routine doe en geen producten met parfum meer gebruik.
Dank voor het advies. Ik ga Paula's choice eens proberen. Wel de kleintjes besteld. Voor het geval ik allergisch reageer.
Alle reacties Link kopieren
Ik reageer op producten met siliconen, krijg er onderhuidse ontstekingen van en daarna ook bruine plekjes. Ik ben 52. Gebruik nu sinds 3 maanden producten van cenzaa, zitten geen siliconen in en gaat prima. Ga er voor naar een schoonheidsslon
Alle reacties Link kopieren
Aanraders voor jou:
- Simple facewash. Kost geen drol bij Kruidvat
- een exfoliant met 1 tot 2% salicylzuur, dat is bha. Die van Paula's choice is geweldig, maar die van the ordinary of the inkey list is ook goed en spotgoedkoop.
- een dagcrème met spf. Ik gebruik Paula's choice of la rochelen posay, alles ongeparfumeerd.
- voor in de avond een serum met ingrediënten die de vlekjes aanpakken (vitamine C, niacinamide, azaleic acid)
Alle reacties Link kopieren
MarvelousMrsMaisel schreef:
03-02-2020 15:08
Ik heb wel last van puistjes zo nu en dan.

Mijn routine? Niets.

Ik doe helemaal niets. Met producten had ik namelijk ook last van puistjes zo nu en dan.

Nu ben ik een stuk goedkoper uit.

Ik haal niet eens m'n make-up eraf als ik ga slapen. Scheelt dat ik maar 5x per jaar ofzo make-up gebruik.

Als m'n huid trekt, doe ik een beetje (goedkope) dagcrème op. Hoeft eigenlijk alleen in de winter als 't echt koud is.

Misschien heb ik geluk. Misschien ben ik gewoon slim.

Ik heb wel eens van die schuurbehandelingen gehad bij een schoonheidssalon. Werd toen nog vergoed als 'acnébestrijding'. Dat hielp wel goed, toen. Nu is het lang zo erg niet meer.
Slim? Hou het maar op geluk.
To, dit niet gaan volgen hoor. Je huid reinigen en beschermen tegen de zon zijn echt minimale maatregelen die je kunt nemen. En er zijn zoveel goede producten die je huid écht mooier kunnen maken. Je moet alleen weten welke dat dan zijn. Wat echt iets kan doen.
Bovenstaande vind ik het bewijs van iemand die altijd slechte producten heeft gebruikt en nu niets, en dat dat veel beter is. Geen producten gebruiken is imo inderdaad beter dan slechte producten gebruiken. Maar hé, wat dacht je van gewoon goede producten? Dus zonder parfum (natuurlijke geurstoffen zijn net zo slecht), zonder harde alcohol, zonder etherische oliën, zonder extracten zoals lavendel, citrus, rozemarijn etc.

Slechte ingrediënten weglaten kan veel verbeteringen geven, maar dat zegt niet dat je geen goede ingrediënten nodig hebt. Of er baat bij kan hebben.

En sorry, maar...Geen make up verwijderen? Gatverdamme.
Alle reacties Link kopieren
Sweed schreef:
03-02-2020 16:11
Appelazijn op een wattenschijfje en om de dag even de vette zones 'afnemen'. Appelazijn uit de supermarkt.
Je bedoelt het vast goed hoor, maar to, als je huid ook maar enigzins gevoelig is, maak je je probleem binnen no time veel erger met appelazijn. Echt niet doen, veel te heftig voor je huid.
Ik heb een enorm gevoelige huid, dus appelazijn zou ik niet aandurven! Ik heb uit wanhoop zelfs wel eens gedept met alcohol en dat verergerde alleen maar. Ook de vloeibare antibiotica van de huisarts gaf geen goed effect. Zodoende denk ik dus dat mijn huid zelf gewoon onrustig is en dat het ontstaan van de puistjes niet zo zeer met bacteriën te maken heeft. Het verergeren na pulken wel...

Gisteravond begonnen met Paula's choice en vandaag zonder uitslag wakker geworden :cheer2: . Goed nieuws dus. Ik heb ook even een lekkere before foto gemaakt met flits en al :facepalm: . Als deze kleine verpakkingen op zijn doe ik een na-foto en besluit ik of ik €116(!!!) ga uitgeven aan 4 grote verpakkingen.

Ik heb de facewash, exfoliant, dagcreme en nachtcreme gekocht. De lichtblauwe lijn. Alleen de exfoliant heb ik van de grijze, want dat scheelde 4 euro op zo'n klein flesje. Het enige verschil is dat die niet anti-age is. Rimpels heb ik toch nog niet, dus ik vind het wel even goed zo :) . Voelde ook best wel lekker, zo'n routine. Rustgevend ofzo :D .

Als de boel op is kom ik een update geven.

Dank iedereen!
Alle reacties Link kopieren
Met anti-age dingen kun je het beste beginnen als je begin 20 bent :)

Kokoro, fijn dat je de spulletjes al ontvangen hebt. Ik gebruik zelf ook een heel aantal dingen uit de lichtblauwe lijn. Die toner vind ik heel prettig.

Ik had 2 van die harde korreltjes op mijn gezicht (soort meeëter maar dan zonder zwart puntje), die kwamen steeds weer terug. Na een aantal weken PC gebruikt te hebben was het weg en het is nog niet terug gekomen (denk dat het de BHA was die zijn werk deed).

De grote verpakkingen zijn prijzig maar je hebt er niet zoveel van nodig (in het begin ging ik helemaal los met van alles).

En inderdaad, deppen met alcohol en andere agressieve middeltjes maakt het alleen maar erger als je al een onrustige huid hebt.
Ja, ik weet het hoor :proud: . Ik ben nu 30 dus ik had al een tijdje geleden moeten beginnen. De andere 3 producten zijn wel anti-age, gelukkig.

Ik ben heel benieuwd wat PC's voor me gaat doen :) .

Wat doet een toner precies? En waar past die tussen de routine van wash, exfoliant en dag/nacht creme?
Alle reacties Link kopieren
Kokoro, hier staat heel duidelijk wat een toner doet. Beter dan ik kan uitleggen:

https://www.paulaschoice.com/expert-adv ... toner.html

Cleanser -> Toner -> Exfoliant (zou dit wel even rustig opbouwen en niet als een malle 2x per dag gebruiken) -> dag/nachtcreme.
Kleine update: Uiteraard nog geen grote resultaten, maar ik merk wel dat puistjes ietsje sneller genezen dan normaal. Verder voelt mijn huid prettig en niet trekkerig aan. Ook zijn geen nieuwe puistjes meer ontstaan. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als we 3 weken verder zijn :) .

Ik vraag me wel af of ik "genoeg" van de producten gebruik. Omdat de flesjes maar zo klein zijn (en #$*^%& duur!) doe ik er erg zuinig mee. Bij de facewash en exfoliant is een minibeetje voldoende om goed mijn gehele gezicht in te smeren, maar bij de dag- en nachtcreme voelt het als net te weinig.
Alle reacties Link kopieren
Facewash, toner en exfoliant zijn bij mij ook best economisch maar van de dag en nachtcreme gebruik ik ook wel redelijk wat.

In het begin vond ik het ook duur hoor en ik heb nog gezocht naar andere producten maar uiteindelijk toch weer bij PC uitgekomen. Ja, het is wat prijzig maar een miskoopproduct is altijd nog duurder.

Als je je inschrijft op de nieuwsbrief krijg je af en toe een speciale aanbieding. Zo heb ik rond de kerst een bestelling gedaan van spul wat ik sowieso de komende maanden nodig had en ik kreeg er een full-size nachtcreme bij, een mini retinol en een mini defense nachtcreme. Dat was best een goede deal.
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
09-02-2020 20:35
Kleine update: Uiteraard nog geen grote resultaten, maar ik merk wel dat puistjes ietsje sneller genezen dan normaal. Verder voelt mijn huid prettig en niet trekkerig aan. Ook zijn geen nieuwe puistjes meer ontstaan. Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als we 3 weken verder zijn :) .

Ik vraag me wel af of ik "genoeg" van de producten gebruik. Omdat de flesjes maar zo klein zijn (en #$*^%& duur!) doe ik er erg zuinig mee. Bij de facewash en exfoliant is een minibeetje voldoende om goed mijn gehele gezicht in te smeren, maar bij de dag- en nachtcreme voelt het als net te weinig.
Ik vind het ook superduur, maar ik ben echt blij met Paula’s choice! Alleen gebruik ik alleen exfolianten van haar. Vanwege de prijs en vanwege dat ik tevreden ben over andere merken voor creme’s en reiniging.

Voor de zone’s met de puistjes gebruik ik ook sinds een paar weken gladskin acnegel. Die bestrijdt alleen de slechte bacterien op de huid die puistjes veroorzaken.
En ik doe zo’n twee keer per week een masker van klei (indian clay) en appelazijn.

Ik heb nu een gladde huid, eindelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven