Mode & Beauty alle pijlers

Jullie mening over de (nep) leren broek

03-09-2025 13:08 51 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Al een aantal seizoenen twijfel ik of ik mijn garderobe moet uitbreiden met zo'n 'leren' broek, die je de afgelopen winters veel zag. Aan de ene kant denk ik dat het net wat stoerder oogt dan de normale broeken, aan de andere kant twijfel ik of het niet snel een beetje 'te' is in bepaalde (werk)settings. Hoe kijken jullie aan tegen dit soort broeken anno 2025 en draag je ze veel in de winter? Alvast bedankt!
Ligt vooral aan de setting. Naar het werk zou ik iets anders aantrekken, vrije tijd prima.
Ik vind het niet mooi en zie er altijd een bepaald type vrouw in. Rond de 45 en probeert hip te zijn maar is het juist niet en kan zo op een foto in de libelle. Met sneakers eronder of suede enkellaarzen.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Vind ze er eigenlijk allemaal uitzien als plastic, niet mooi.

Daarbij is het een zweetstof die al snel te warm is. En in de winter is plastic koud. Een koude zweetbroek dus als je het mij vraagt.
Tsja er is nogal een verschil tussen eentje van twee tientjes van de markt of een van 300 euro van Mart Visser.
Ik heb een (echt) leren broek gehad, past me helaas niet meer maar ik zou er heel graag weer eentje willen. Of het 'te' is hangt heel erg af van wat voor type je bent denk ik. Ik heb een heel braaf gezicht en een beetje een bible-belt-uitstraling van nature, en draag graag dingen zoals leer, panterprint, studs (niet allemaal tegelijk) om dat brave een beetje tegenwicht te geven. Ik vind het bij mezelf zeker niet 'te'. Maar ik heb wel te vaak de vraag gehoord 'heb je leren pijpen' hihi haha.

Wat heel praktisch is aan een leren broek is dat je droog blijft in de regen!

Nepleer zou ik zelf niet doen, tenzij het echt heel mooi nepleer is (en dan kun je qua prijs waarschijnlijk net zo goed een echte kopen, tenzij je vegan bent natuurlijk).
Een strakke of een wijde? Ik vind van die wijde nepleren broeken net vuilniszakken..
Ik heb in mijn leven misschien al 5 bikerpants van 10days versleten. ik vind het een hele mooie zwarte nepleren legging. Ik combineer hem onder andere met een roomwitte kashmier oversized trui en mooie laarzen.
Ook heb ik al jaren een suede cognackleurige broek, 5 pocket-model, waar ik ook echt blij mee ben. Die combineer ik bijvoorbeeld met een spijkerjasje.

Beide vind ik prima in een werksetting passen. Net zo ordinair als een spijkerbroek, niet dus. maar het ligt er wel aan hoe je hem combineert. Wat een ander ook al schreef: ik heb een klassiek gezicht en ben niet ordinair te slaan.
Ik draag ze wel naar kantoor. Maar niet van die goedkope zweetdingen.
Ik combineer het met een colbertje en pumps bijvoorbeeld.
groenebroek schreef:
03-09-2025 13:18
Vind ze er eigenlijk allemaal uitzien als plastic, niet mooi.

Daarbij is het een zweetstof die al snel te warm is. En in de winter is plastic koud. Een koude zweetbroek dus als je het mij vraagt.
Nepleer = zweten.
margreetder schreef:
03-09-2025 13:33
Nepleer = zweten.
Ligt aan de pasvorm en de voering.
ladadieladieda schreef:
03-09-2025 13:31
ik heb een klassiek gezicht en ben niet ordinair te slaan.
Dan kom je met een hoop dingen weg. Klassiek gezicht, goed figuur en mooie huid, dan kun je zowat alles aan. Maar bij de meeste doorsnee vrouwen vind ik het niet mooi en inderdaad snel ordinair. Net zoiets als 15 cm hoge stiletto's. Er zijn maar weinig vrouwen die daarvan opknappen.
Na zevenhonderd jaren
Ik vind ze over het algemeen niet mooi. Ze lijken me niet comfortabel en het geluid dat ze maken met lopen vind ik al helemaal niet te doen... brrr.
Man noemt ze altijd regenbroeken en dat is wat mij betreft ook een hele passende omschrijving.

Helaas ook iets te vaak gedragen door vrouwen waarvan het lijkt alsof ze er van 3-hoog ingesprongen moeten zijn, omdat ze anders dat ding nooit over hun kont hadden kunnen trekken.
ladadieladieda schreef:
03-09-2025 13:31
Ik heb in mijn leven misschien al 5 bikerpants van 10days versleten. ik vind het een hele mooie zwarte nepleren legging. Ik combineer hem onder andere met een roomwitte kashmier oversized trui en mooie laarzen.
Ook heb ik al jaren een suede cognackleurige broek, 5 pocket-model, waar ik ook echt blij mee ben. Die combineer ik bijvoorbeeld met een spijkerjasje.

Beide vind ik prima in een werksetting passen. Net zo ordinair als een spijkerbroek, niet dus. maar het ligt er wel aan hoe je hem combineert. Wat een ander ook al schreef: ik heb een klassiek gezicht en ben niet ordinair te slaan.
Dat ligt er maar net aan wat de ‘werksetting’ is; ik zou er echt niet mee aan hoeven komen maar dat geldt eigenlijk voor alles wat je hierboven omschrijft…
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
kweepeer schreef:
03-09-2025 13:22
Maar ik heb wel te vaak de vraag gehoord 'heb je leren pijpen'
:roll:
Ik hou niet van leren kleding, maar dat is een kwestie van smaak. Ik vind het al snel kijk mij nou eens hip zijn.
kweepeer schreef:
03-09-2025 13:22
Ik heb een heel braaf gezicht en een beetje een bible-belt-uitstraling van nature

:rofl:
Duufje schreef:
03-09-2025 14:09
Helaas ook iets te vaak gedragen door vrouwen waarvan het lijkt alsof ze er van 3-hoog ingesprongen moeten zijn, omdat ze anders dat ding nooit over hun kont hadden kunnen trekken.
:HA:
Wat eten we vanavond?
Ik kan ze wel mooi vinden. Als ze zo glimmend zijn vind ik het niet mooi, maar verder zijn er best kleuren/modellen die ik wel kan waarderen.
aurora79 schreef:
03-09-2025 13:33
Ik draag ze wel naar kantoor. Maar niet van die goedkope zweetdingen.
Ik combineer het met een colbertje en pumps bijvoorbeeld.
Ik ook. Zo'n combi vind ik zelf dus ook prima en mooi.
Licht er aan wat voor nepleer. Die glanzende vind ik echt lelijk maar een matte versie vind ik soms nog wel mooi als die niet te strak zit. Ik heb zelf een nepleren legging voor onder winterjurkjes en die blijft helaas afgeven.

En ik denk dat als iedereen zich op het werk wat meer casual/informeel kleed dat het prima kan op het werk. Ik heb collega's rondlopen in sportlegging.
KatjaSasja schreef:
03-09-2025 13:28
Een strakke of een wijde? Ik vind van die wijde nepleren broeken net vuilniszakken..
+1
Als je kan zien dat het nep is vind ik het niet mooi.
Maar verder houd ik heel erg van leer <3

Prachtig natuurlijk materiaal, juist niet zweterig, heel erg duurzaam in de zin van dat je het weinig hoeft te wassen en dat het ontzettend lang meegaat.

Ik heb 1 (echt) leren broek, van Arma, echt een broek zoals een spijkerbroek zeg maar, en die is op mijn werk overdressed maar dat is inderdaad een casual omgeving waar een spijkerbroek meest geziene kledingstuk is (met een uniformjasje). Ik zou er graag meer hebben maar dat is erg duur.

Wat hier eerder werd genoemd, de Mart Visser stijl, bijvoorbeeld met een mooie blouse en hak, vind ik stijlvol en tijdloos.

Ik zie eigenlijk bijna nooit mensen met een leren broek, of die nou echt of nep is, dus het ' kijk mij nou eens hip zijn' herken ik niet zo, ik vind het juist niet hip. Zie het bij de nieuwe collectie in de high street winkels tot nu toe ook niet terug komen voor komende winter.
Linda de Mol is zo een type om dat te dragen in een talkshow.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
eckano schreef:
03-09-2025 14:09
Dat ligt er maar net aan wat de ‘werksetting’ is; ik zou er echt niet mee aan hoeven komen maar dat geldt eigenlijk voor alles wat je hierboven omschrijft…
Er zijn zoveel verschillende soorten bedrijven met elk hun eigen mores. Wat ik draag komt veel bij Pauw weg, in het algemeen kun je dat ook wel aan als secretaresse op een prestigieus advocatenkantoor, om eens iets heel formeels te noemen. Ik heb een vriendin op het hoofdkantoor van de Rabo in Utrecht, en zij kan het ook aan. Op een reformatorische basisschool kan het dan weer niet.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven