Mode & Beauty alle pijlers

Jurken liefhebbers

25-10-2015 22:43 70 berichten
Zijn er hier mensen die veel of alleen maar jurken dragen? Ik droeg ooit alleen maar broeken (met stoere laarzen erbij) maar ben langzaam steeds meer rokken en later ook jurken gaan dragen toen dat weer inkwam. Volgens mij was dat ook een tijd echt uit (denk tot ver in jaren negentig) of is dat aan mij en mijn vriendinnen destijds voorbijgegaan. Nu vind ik het juist leuk! Vooral die retro jurkjes. Ben eigenlijk wel benieuwd of er forumsters zijn die echt alleen maar jurken dragen. En is dat wel te combineren met een zakelijk kantoorleven?
Present
Ik draag niet alleen maar jurken maar wel heel veel. Vind ze leuk staan, mooi zitten (als je het goede model en goede stof hebt tenminste) en vaak ook lekker zitten.

Verder goed te doen in zakelijke omgeving. Pumps of nette laars eronder, jasje of net vestje erop en je ziet er professioneel uit.
Alle reacties Link kopieren
Jurken waren in de jaren 90 idd iets dat alleen je oma droeg.

Toen ik ging werken, in 99, in een heel zakelijke omgeving, droeg ook niemand jurken. Ik droeg wel strakke hele lange rokken. Ook kortere rokken. En altijd met bijpassend jasje, een mantelpak-combi dus.

Much has changed.

Ik denk dat in een zakelijke kantoor omgeving de jurk nu op nr 1 staat. Makkelijk ook, je hoeft geen combinatie te maken.

Met jasje of vestje kan, maar ik draag net zo goed alleen een jurk. Met mooie pumps of laarzen (en in de winter met dikke panty's).
Ik draag ook vrijwel altijd jurken. Als ik een keer een broek aan heb, valt dat meteen op aan de opmerkingen te horen haha.

Ik draag alle soorten jurken van vintage tot eenvoudig van kort tot heel lang en sportief tot heel feestelijk
Ik draag bijna alleen jurken. Maar niet op z'n zakelijk kantoors. Ik werk ook niet in een zakelijke kantooromgeving, ik heb vaak boots of sneakers onder mijn jurken.
Ik wil jurken / rokjes dragen, heb alleen geen idee wat ik eronder draad voor beenbedekking.

Zoals een legging, dat is iets wat mij absoluut niet staat, ik heb het geprobeerd,past niet bij mij.

Kousen. ..... Lijkt dan zo netjes , majoors, dikkere kousen, ik ben er nog niet uit.
quote:Amand schreef op 25 oktober 2015 @ 22:49:

Present En nog eentje! Heerlijk jurkjes! Komt ook door mijn figuur bezemsteel met brede schouders. Dan valt een jurkje met mouwen toch net wat mooier gewoon ' slank' en niet ' mager' . En net boven de knie met een mooie panty en hoge hakken er onder komen mijn benen ook nog eens mooier uit. Voor mij zelfs liefst in een ton sur ton kleurstelling met nog een omslagdoek er bij. Door die ene kleurstelling word ik wat ' massiever' en ik krijg ook vaak complimentjes dat het 'mooi gedurfd' is. Het is mijn dagelijkse werk outfit. En ik merk dat ik inderdaad in de afgelopen jaren ook in mijn vrije tijd steeds vaker naar jurkjes grijp.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras

Present Foto!
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.

Present Vertel, hoe draag jij je jurken?
Ik zou graag meer rokjes en jurken willen dragen. In de zomer lukt het aardig omdat ik inmiddels een leuke verzameling zomerjurkjes heb maar voor de winter wilt het nog niet echt lukken. Moet nog even goed gaan shoppen voor jurkjes, jas die er mooi overheen valt en laarzen.
Amand: mijn buurman is altijd erg onder de indruk van mijn schoenenkast en voor een feestje komt hij wel eens wat lenen. Mocht je maatje 32 hebben, dan kan ik je de sleutel van mijn inloopkast geven hoor!
quote:josske schreef op 25 oktober 2015 @ 23:02:

Ik wil jurken / rokjes dragen, heb alleen geen idee wat ik eronder draad voor beenbedekking.

Zoals een legging, dat is iets wat mij absoluut niet staat, ik heb het geprobeerd,past niet bij mij.

Kousen. ..... Lijkt dan zo netjes , majoors, dikkere kousen, ik ben er nog niet uit.

Het is maar goed dat een legging je niet staat, want dat is ook geen gezicht (tenzij met een hoge laars in de winter).

Gewoon dikke 50 tot 70 dernier panty's of een maillot in de winter. In de zomer blote benen of huidskleurige panty (als je pumps draagt- sportiever schoeisel juist met blote benen).

In de tussenfase evt een 20 dernier zwarte of opaque panty (en dan weer met pumps of laarzen/enkellaarsjes).
quote:hiltje schreef op 25 oktober 2015 @ 23:07:

[...]

Het is maar goed dat een legging je niet staat, want dat is ook geen gezicht (tenzij met een hoge laars in de winter).

Gewoon dikke 50 tot 70 dernier panty's of een maillot in de winter. In de zomer blote benen of huidskleurige panty (als je pumps draagt- sportiever schoeisel juist met blote benen).

In de tussenfase evt een 20 dernier zwarte of opaque panty (en dan weer met pumps of laarzen/enkellaarsjes).Yep! Er zijn zoveel echt mooie panty's. Ik heb het begrip legging nooit begrepen. Dat draag je toch bij Yoga en gym?
Ik reageerde op de topic-titel, stelletje smartasses
Ik zou graag dagelijks een jurk dragen, maar helaas man dus niet echt praktisch. Geeft niks heb wel smaak en meerdere vriendinnen waar ik wel eens in de kast mag snoepen. Altijd tijdelijk maar toch, ook mijn eigen jurken natuurlijk.

Trouwens een 70 denier panty is toch bijna hetzelfde als een legging als je er laarzen bij aan hebt, vooral als het een vrolijk gekleurde is van bijvoorbeeld Oroblu. Maar goed de ideeën wat een legging is willen hier op Viva Forum nog wel eens verschillen.
fietsen varen vrouwelijk doen
quote:Amand schreef op 25 oktober 2015 @ 23:12:

Ik reageerde op de topic-titel, stelletje smartasses Je moet de openingspost ook altijd lezen, sufferd.
Jurken dragen kan toch juist in een zakelijk kantoorleven? Ik bedoel, ik zie geen caissières, dierentuinverzorgers, brandweervrouwen, loodgieters (gietsters? ) etc. in een jurk.
Harry stared at the word "Pig," and looked up at the tiny owl now fluttering around the light fixture on the ceiling. He had never seen anything that looked less like a pig.
Zitten er nu allemaal mannen te reageren?
quote:zeefietser1 schreef op 25 oktober 2015 @ 23:13:

Ik zou graag dagelijks een jurk dragen, maar helaas man dus niet echt praktisch. Geeft niks heb wel smaak en meerdere vriendinnen waar ik wel eens in de kast mag snoepen. Altijd tijdelijk maar toch, ook mijn eigen jurken natuurlijk.

Trouwens een 70 denier panty is toch bijna hetzelfde als een legging als je er laarzen bij aan hebt, vooral als het een vrolijk gekleurde is van bijvoorbeeld Oroblu. Maar goed de ideeën wat een legging is willen hier op Viva Forum nog wel eens verschillen. Een legging 'blubbert' altijd wel ergens, een goede panty niet.
Vintage jurken, zowel de strakke als de wijd uitlopend met een strak bovenlijf. En in de zomer de lange jurken, de Ibiza stijl.
quote:hiltje schreef op 25 oktober 2015 @ 23:07:

[...]

In de tussenfase evt een 20 dernier zwarte of opaque panty (en dan weer met pumps of laarzen/enkellaarsjes).Dan zelfs niet, want door 'geen voet' schuift die legging toch naar boven en krijg je plooien boven je laars die je niet krijgt met een panty.
Ik snap jullie aversie tegen de legging wel,maar die naadjes bij je tenen oa bij een panty zijn zoooooooo vreselijk irritant, om het over het stof nog maar niet te hebben. Ik draag dan ook echt een legging onder mijn jurkjes, hoe fout jullie dat ook vinden.

Rokjes draag ik niet vaak, weet het nooit te combineren. Jurkjes vind ik juist zo makkelijk, door één kledingstuk meteen gekleed!
Hier ook een jurkjesfan! Draag ook broeken.

Jurkjes altijd mooi voor een zakelijke of feestelijke gelegenheid.

Ik bepaal 's ochtends of het een jurkjesdag gaat zijn.
quote:apiejapie schreef op 26 oktober 2015 @ 00:13:

Ik snap jullie aversie tegen de legging wel,maar die naadjes bij je tenen oa bij een panty zijn zoooooooo vreselijk irritant, om het over het stof nog maar niet te hebben. Ik draag dan ook echt een legging onder mijn jurkjes, hoe fout jullie dat ook vinden.

Rokjes draag ik niet vaak, weet het nooit te combineren. Jurkjes vind ik juist zo makkelijk, door één kledingstuk meteen gekleed!Als je je panty binnenstebuiten aan doet heb je minder last van de naden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven