Mode & Beauty alle pijlers

Jurkjes te groot

20-05-2016 23:07 55 berichten
Hoi,

Ik ben de laatste jaren een aantal kg's afgevallen waardoor die leuke zomerjurkjes die ik heb te groot zijn geworden.

Heb er recentelijk een aantal naar een 'naaiatelier' gebracht om te laten versmallen maar ben er niet heel tevreden over.

Heeft er iemand ervaring met hoe je dit zelf kunt doen? Heb op Google gezocht, maar uitgebreide beschrijvingen kan ik niet echt vinden:(.

Ik weet niet of dit het correcte topic is om de vraag te stellen.

Groeten,

Wolkje
Wat een gedoe voor die paar centimeters. Waarom plaats je niet gewoon een oproepje hier en eventueel op marktplaats voor die jurkjes, maar dan een maatje kleiner? Je moest eens weten hoeveel kleding met prijskaartje eraan in de kasten hangt. Te klein gekochte zomerjurkjes, nou die heeft iedereen wel. En dat wordt vast jouw geluk
quote:safrat schreef op 21 mei 2016 @ 18:13:

Wat een gedoe voor die paar centimeters. Waarom plaats je niet gewoon een oproepje hier en eventueel op marktplaats voor die jurkjes, maar dan een maatje kleiner? Je moest eens weten hoeveel kleding met prijskaartje eraan in de kasten hangt. Te klein gekochte zomerjurkjes, nou die heeft iedereen wel. En dat wordt vast jouw geluk

Gedoe? Ik vroeg gewoon advies hoor:):).

Heb aantal jurkjes laten aanpassen bij naaiatelier en bedacht me gewoon dat dat ook zelf te doen zou zijn, vandaar mijn vraag hier.

Nieuwe jurkjes koop ik gewoon in de winkel, geen nood aan dezelfde in kleinere maat weer terug te kopen.

Maar aangezien ze nu toch maar alleen hangen in mijn kast wil ik zien of er nog iets aan te passen is zodat ik deze 'oudere ' ook nog kan dragen.
quote:hoelahoepla schreef op 21 mei 2016 @ 17:30:

[...]

Volgens mij heb je er niet zoveel verstand van, of niet? Dat is helemaal niet erg hoor, zo bedoel ik het niet. Maar zoals je nu schrijft is het *denk ik* gedoemd te mislukken. Een patroon van een kleding stuk is maar heel zelden 2 'platte vlakken' op elkaar. Je hebt coupenaden bij de borsten bijvoorbeeld. Als je alleen aan de zijkant er iets afhaalt, en schuiven de borststukken naar buiten en dan valt dat niet meer mooi. Daarom is het belangrijk dat je niet aan de zijkant weghaalt, maar juist ook bij de andere naden en zo het patroon kan blijven volgen. Het is niet zo makkelijk als het wellicht voor je lijkt

Klopt, en ik wil/ kan dat ook niet zelf doen is met behulp van vrienden.

De aangepaste jurkjes van het naaiatelier zijn gewoon ingenomen aan zijnaden. Zijn ook helemaal geen coupenaden in mijn jurkjes.

Maar ik was eerst even in de war en dacht dat zijnaden innemen hetzelfde was als coupenaden, ondertussen is dit al duidelijk voor mij dat het niet zo is:)
quote:wolkje75 schreef op 21 mei 2016 @ 18:37:

[...]

Gedoe? Ik vroeg gewoon advies hoor:):).

Heb aantal jurkjes laten aanpassen bij naaiatelier en bedacht me gewoon dat dat ook zelf te doen zou zijn, vandaar mijn vraag hier.

Nieuwe jurkjes koop ik gewoon in de winkel, geen nood aan dezelfde in kleinere maat weer terug te kopen.

Maar aangezien ze nu toch maar alleen hangen in mijn kast wil ik zien of er nog iets aan te passen is zodat ik deze 'oudere ' ook nog kan dragen.Nou, uit het advies blijkt dat het een heel gedoe is. Ik denk alleen maar mee voor een gemakkelijke oplossing.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het juist heel creatief gedacht van TO dat ze wil proberen haar jurkjes te redden. En zoveel gedoe is het echt niet, als je weet hoe het gaat. Het is dat ik het niet even voor kan doen via dit forum. Anders was het in 5 minuten uitgelegd.

Maar goed, ik heb inderdaad wel ervaring en ik snap dat dat een verschil is. Maar ik moedig iedereen aan om te gaan naaien het is zoooo leuk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven