Mode & Beauty alle pijlers

Kan deze combi voor kantoor?

10-09-2025 11:43 140 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Ik vind het lastig om kleding goed te combineren met mijn leeftijd.
Ik ben 47, HR in een niet al te formeel bedrijf.

Ik ben erg veel afgevallen en ik merk dat ik voor andere kleding kies dan voorheen.
Maar ik wil ook weer niet dingen aan doen die echt niet meer kunnen.

Dus, kan deze combinatie bijvoorbeeld:

https://www.cottonclub.nl/nl-nl/shop/kl ... OGNAC.html

Met een huidskleurig panty en deze laarzen (niet helemaal die ik heb, maar het lijkt erop)

https://www.miinto.nl/p-cowboylaarzen-e ... 48&irgwc=1

Of deze

https://www.manfield.com/beige-suede-ho ... gJtPfD_BwE

Of is dit allemaal too much?

Jurkje komt bij mij trouwens wel iets lager uit.
Waitingforthenight schreef:
10-09-2025 12:29

@Wissewis: Dit is toch geen chique jurk? Eerder casual.

Als je in een keet werkt zal het anders zijn :biggrin:
Voor kantoor wil ik altijd graag minimaal tot ongeveer op de knie. Hoe lang valt ie bij jou? Als je verder niet op een strak in pak kantoor werkt, kan het prima.
KamilleT schreef:
10-09-2025 12:35
Vinden jullie dit niet superordinair?
Vind dit geen outfit voor werk maar eerder als je uitgaat ofzo.
KamilleT schreef:
Vinden jullie dit niet superordinair? Die te korte jurk in combinatie met blote benen en zacht uitgedrukt bijzondere laarzen?
Ik vind het met die jurk net of je vergeten bent kleding onder je jas aan te trekken.

Nee niet superordinair, ook niet ordinair, maar ik dacht inderdaad wel van: het lijkt wel een halflange jas waar nog een jurkje onder had gemoeten. Oogt best wel kort voor kantoor en als je zit kruipt hij ook nog wat omhoog.
choco-fan wijzigde dit bericht op 10-09-2025 13:36
0.10% gewijzigd
Superordinair nog wel. Is toch gewoon een jurk? Met een panty eronder lijkt het me helemaal prima verder.
Ordinair is toch eerder Cees Flodder ofzo. Denk dat ze dan wel zouden opkijken op kantoor.
Si abra la puerta hay lobos.
Ik schaar dit meer onder ordinair. Nog niet eens superordinair...

Afbeelding
Ik vrees dat ik ook ordinair ben. Maar goed dat ik niet op kantoor werk.
Leuke outfit TO! Het is erg casual, maar als dat bij jullie oké is dan kan dit prima.
De jurk uit de OP is vrij kort, maar met een maat 34-38 kan het wellicht. De cowboylaarzen zou ik, persoonlijk, wat te jong vinden. Verder wel leuke kleding overigens.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Heel erg bedankt voor alle reacties.

Over het algemeen zijn de meeste toch van mening dat de jurk te kort is en ik denk dat ik het daarom ook gevraagd heb.

Ik draag maat M en hij valt dan inderdaad iets langer, maar niet op de knie.
Baggal schreef:
10-09-2025 13:26
De jurk uit de OP is vrij kort, maar met een maat 34-38 kan het wellicht. De cowboylaarzen zou ik, persoonlijk, wat te jong vinden. Verder wel leuke kleding overigens.

Denk dat het niks met kledingmaat te maken heeft maar meer of iemand lang of minder lang is.
Baggal schreef:
Zullen we afspreken dat je de kleding mag dragen die je wil, ongeacht je leeftijd?
Zo zonde als mensen laten staan wat ze leuk vinden, omdat anderen regeltjes verzinnen.
Baggal schreef:
Ik heb maat 48 en speciaal daarom heb ik altijd een parasolhoes aan.
Ik vind hem zo leuk dat ik m ook besteld heb, bedankt voor de tip :)
Bij mij zou het kunnen maar ons kantoor is superinformeel. Wel zonder de cowboylaarzen idd, want je gaat niet naar een rodeo ;)
Mijn ervaring: als ik mij niet zeker voel in bepaalde kleding dan oogt het ook niet flatterend.

Persoonlijk zou ik deze jurk combineren met een donkere panty en ‘gewone’ suède laarzen (zoals die suède laarzen uit je laatste link) als ik een gemiddelde lengte had. Maar ja, ik ben formaat tuinkabouter en bij mij zou de jurk ruim over de knie vallen en icm die laarzen mij laten uitzien als klein duimpje in de zevenmijlslaarzen.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
KamilleT schreef:
Vinden jullie dit niet superordinair? Die te korte jurk in combinatie met blote benen en zacht uitgedrukt bijzondere laarzen?
Ik vind het met die jurk net of je vergeten bent kleding onder je jas aan te trekken.
Ordinair??
Nee, maar wel te kort voor kantoor.
Bij ons zou het prima kunnen....de grens ligt bij de trap: kun je de trap op lopen zonder dat iemand je onderbroek ziet? Dan is het prima lengte.

Maar ik werk niet op de zuidas of chique kantoor.
BeeDifferent schreef:
10-09-2025 13:27
Denk dat het niks met kledingmaat te maken heeft maar meer of iemand lang of minder lang is.
Dat hangt er vanaf. Ik vind dat mensen met dunnere benen (ik heb zelf zwaardere benen en ben heel slank van boven) vaak beter kortere rokjes/jurkjes kunnen dragen. Laat ik het zo zeggen: ik ben mij wel bewust van mijn benen en de lengte van de rokjes. Maar dat kan ook aan mij liggen hoor (die benen zijn mij altijd een doorn in het oog geweest).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Ik heb deze jurk en ben echt verbaasd dat mensen dit niet ok vinden op kantoor. Hij valt bij mij tot 10 cm boven mijn knie denk ik. Is het dan de combo met een huidskleurige panty? Ik draag hem met een donkere panty of maillot en laarzen. Met hak. Vind het eigenlijk heel classy haha. En ik vind jurken nogal snel te kort voor werk 🤯

Edit; oh en dus geen cowboy laarzen.
bbubbels wijzigde dit bericht op 10-09-2025 13:36
5.28% gewijzigd
Bbubbels schreef:
10-09-2025 13:35
Ik heb deze jurk en ben echt verbaasd dat mensen dit niet ok vinden op kantoor. Hij valt bij mij tot 10 cm boven mijn knie denk ik. Is het dan de combo met een huidskleurige panty? Ik draag hem met een donkere panty of maillot en laarzen. Met hak. Vind het eigenlijk heel classy haha. En ik vind jurken nogal snel te kort voor werk 🤯
Het is de lengte in combi met de knoopjes aan de voorkant, je hebt een split
Dat maakt hem erg onbedekt
Pinaco schreef:
10-09-2025 13:28
Zullen we afspreken dat je de kleding mag dragen die je wil, ongeacht je leeftijd?
Zo zonde als mensen laten staan wat ze leuk vinden, omdat anderen regeltjes verzinnen.
Tuurlijk mag dat. Maar als er naar mijn mening gevraagd wordt… ;-)
Ik droeg cowboylaarzen en jeans in mijn studententijd (inmiddels 20 jaar terug). Ik zou dat persoonlijk niet meer dragen (40+). Als een ander zich daar fijn bij voelt, lekker doen.
Lila-Linda schreef:
10-09-2025 13:36
Het is de lengte in combi met de knoopjes aan de voorkant, je hebt een split
Dat maakt hem erg onbedekt
Het model heeft ook een knoopje open staan onderaan. Maargoed, ik vind die split dus totaal niet opvallen als je een donkere panty draagt. Met een huidskleurige valt dat meer op idd. M
Heb overigens het idee dat mijn jurk langer is dan die van het model. Terwijl ik zelf 1,78 ben.
Ik vind het op zich wel heel leuk om alle meningen te lezen.

Ik ben 1.75, draag in deze jurk maat M en heb slanke benen.

Maar dan nog denk ik dat hij te kort is, misschien ook wat LilaLinda zegt mbt de knoopjes en split.
Op mijn werk, informele kantooromgeving, zou dit prima kunnen, ook qua schoeisel kan het prima.

Voor mezelf zou ik de jurk wel aan de korte kant vinden.
.
Felidaez schreef:
10-09-2025 13:39
Ik vind het op zich wel heel leuk om alle meningen te lezen.

Ik ben 1.75, draag in deze jurk maat M en heb slanke benen.

Maar dan nog denk ik dat hij te kort is, misschien ook wat LilaLinda zegt mbt de knoopjes en split.
Of met een donkere panty, zo’n nearly black en dan 66 of 80 denier wellicht? Ik vind het wel een leuk jurkje namelijk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven