Kan deze combi voor kantoor?
woensdag 10 september 2025 om 11:43
Hi,
Ik vind het lastig om kleding goed te combineren met mijn leeftijd.
Ik ben 47, HR in een niet al te formeel bedrijf.
Ik ben erg veel afgevallen en ik merk dat ik voor andere kleding kies dan voorheen.
Maar ik wil ook weer niet dingen aan doen die echt niet meer kunnen.
Dus, kan deze combinatie bijvoorbeeld:
https://www.cottonclub.nl/nl-nl/shop/kl ... OGNAC.html
Met een huidskleurig panty en deze laarzen (niet helemaal die ik heb, maar het lijkt erop)
https://www.miinto.nl/p-cowboylaarzen-e ... 48&irgwc=1
Of deze
https://www.manfield.com/beige-suede-ho ... gJtPfD_BwE
Of is dit allemaal too much?
Jurkje komt bij mij trouwens wel iets lager uit.
Ik vind het lastig om kleding goed te combineren met mijn leeftijd.
Ik ben 47, HR in een niet al te formeel bedrijf.
Ik ben erg veel afgevallen en ik merk dat ik voor andere kleding kies dan voorheen.
Maar ik wil ook weer niet dingen aan doen die echt niet meer kunnen.
Dus, kan deze combinatie bijvoorbeeld:
https://www.cottonclub.nl/nl-nl/shop/kl ... OGNAC.html
Met een huidskleurig panty en deze laarzen (niet helemaal die ik heb, maar het lijkt erop)
https://www.miinto.nl/p-cowboylaarzen-e ... 48&irgwc=1
Of deze
https://www.manfield.com/beige-suede-ho ... gJtPfD_BwE
Of is dit allemaal too much?
Jurkje komt bij mij trouwens wel iets lager uit.
woensdag 10 september 2025 om 13:03
Waitingforthenight schreef: ↑10-09-2025 12:29
@Wissewis: Dit is toch geen chique jurk? Eerder casual.
Als je in een keet werkt zal het anders zijn
woensdag 10 september 2025 om 13:10
Nee niet superordinair, ook niet ordinair, maar ik dacht inderdaad wel van: het lijkt wel een halflange jas waar nog een jurkje onder had gemoeten. Oogt best wel kort voor kantoor en als je zit kruipt hij ook nog wat omhoog.
choco-fan wijzigde dit bericht op 10-09-2025 13:36
0.10% gewijzigd
woensdag 10 september 2025 om 13:26
woensdag 10 september 2025 om 13:27
woensdag 10 september 2025 om 13:27
woensdag 10 september 2025 om 13:28
Zullen we afspreken dat je de kleding mag dragen die je wil, ongeacht je leeftijd?
Zo zonde als mensen laten staan wat ze leuk vinden, omdat anderen regeltjes verzinnen.
woensdag 10 september 2025 om 13:31
woensdag 10 september 2025 om 13:33
Mijn ervaring: als ik mij niet zeker voel in bepaalde kleding dan oogt het ook niet flatterend.
Persoonlijk zou ik deze jurk combineren met een donkere panty en ‘gewone’ suède laarzen (zoals die suède laarzen uit je laatste link) als ik een gemiddelde lengte had. Maar ja, ik ben formaat tuinkabouter en bij mij zou de jurk ruim over de knie vallen en icm die laarzen mij laten uitzien als klein duimpje in de zevenmijlslaarzen.
Persoonlijk zou ik deze jurk combineren met een donkere panty en ‘gewone’ suède laarzen (zoals die suède laarzen uit je laatste link) als ik een gemiddelde lengte had. Maar ja, ik ben formaat tuinkabouter en bij mij zou de jurk ruim over de knie vallen en icm die laarzen mij laten uitzien als klein duimpje in de zevenmijlslaarzen.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Dat hangt er vanaf. Ik vind dat mensen met dunnere benen (ik heb zelf zwaardere benen en ben heel slank van boven) vaak beter kortere rokjes/jurkjes kunnen dragen. Laat ik het zo zeggen: ik ben mij wel bewust van mijn benen en de lengte van de rokjes. Maar dat kan ook aan mij liggen hoor (die benen zijn mij altijd een doorn in het oog geweest).BeeDifferent schreef: ↑10-09-2025 13:27Denk dat het niks met kledingmaat te maken heeft maar meer of iemand lang of minder lang is.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 10 september 2025 om 13:35
Ik heb deze jurk en ben echt verbaasd dat mensen dit niet ok vinden op kantoor. Hij valt bij mij tot 10 cm boven mijn knie denk ik. Is het dan de combo met een huidskleurige panty? Ik draag hem met een donkere panty of maillot en laarzen. Met hak. Vind het eigenlijk heel classy haha. En ik vind jurken nogal snel te kort voor werk 
Edit; oh en dus geen cowboy laarzen.
Edit; oh en dus geen cowboy laarzen.
bbubbels wijzigde dit bericht op 10-09-2025 13:36
5.28% gewijzigd
woensdag 10 september 2025 om 13:36
Het is de lengte in combi met de knoopjes aan de voorkant, je hebt een splitBbubbels schreef: ↑10-09-2025 13:35Ik heb deze jurk en ben echt verbaasd dat mensen dit niet ok vinden op kantoor. Hij valt bij mij tot 10 cm boven mijn knie denk ik. Is het dan de combo met een huidskleurige panty? Ik draag hem met een donkere panty of maillot en laarzen. Met hak. Vind het eigenlijk heel classy haha. En ik vind jurken nogal snel te kort voor werk![]()
Dat maakt hem erg onbedekt
woensdag 10 september 2025 om 13:37
Tuurlijk mag dat. Maar als er naar mijn mening gevraagd wordt…
Ik droeg cowboylaarzen en jeans in mijn studententijd (inmiddels 20 jaar terug). Ik zou dat persoonlijk niet meer dragen (40+). Als een ander zich daar fijn bij voelt, lekker doen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
woensdag 10 september 2025 om 13:39
Het model heeft ook een knoopje open staan onderaan. Maargoed, ik vind die split dus totaal niet opvallen als je een donkere panty draagt. Met een huidskleurige valt dat meer op idd. MLila-Linda schreef: ↑10-09-2025 13:36Het is de lengte in combi met de knoopjes aan de voorkant, je hebt een split
Dat maakt hem erg onbedekt
Heb overigens het idee dat mijn jurk langer is dan die van het model. Terwijl ik zelf 1,78 ben.
woensdag 10 september 2025 om 13:41
Of met een donkere panty, zo’n nearly black en dan 66 of 80 denier wellicht? Ik vind het wel een leuk jurkje namelijk.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in