Mode & Beauty alle pijlers

Kan deze combi voor kantoor?

10-09-2025 11:43 140 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi,

Ik vind het lastig om kleding goed te combineren met mijn leeftijd.
Ik ben 47, HR in een niet al te formeel bedrijf.

Ik ben erg veel afgevallen en ik merk dat ik voor andere kleding kies dan voorheen.
Maar ik wil ook weer niet dingen aan doen die echt niet meer kunnen.

Dus, kan deze combinatie bijvoorbeeld:

https://www.cottonclub.nl/nl-nl/shop/kl ... OGNAC.html

Met een huidskleurig panty en deze laarzen (niet helemaal die ik heb, maar het lijkt erop)

https://www.miinto.nl/p-cowboylaarzen-e ... 48&irgwc=1

Of deze

https://www.manfield.com/beige-suede-ho ... gJtPfD_BwE

Of is dit allemaal too much?

Jurkje komt bij mij trouwens wel iets lager uit.
Hoe stond het, Felidaez?
Dit zou ik echt niet aandoen naar kantoor. Eerlijk? Ik dacht dat het model haar broek was vergeten aantrekken :lol:
Azura schreef:
10-09-2025 23:18
Hoe stond het, Felidaez?
Het jurkje in maat M valt net niet op de knie. Ongeveer 5 cm erboven, dus dat valt echt mee.
De S op het model lijkt echt heel erg veel korter in vergelijking.

Zwarte (dikke) panty eronder staat inderdaad leuk, maar dan vind ik die beige laarzen er echt heel erg op afsteken.

Op zich voelde ik mij er prettig in, dus ik denk dat hij zeker een keer aangaat naar kantoor.
Misschien voor het eerst op een vrijdag, dan werk ik een halve dag.
Even de reacties pijlen haha.

Nogmaals bedankt voor alle reacties.
Henk-und-Roelie schreef:
10-09-2025 22:50
Voor het eerst dat ik lees dat een doorknoopjurk niet mag op kantoor? :O
Dan ben ik wel erg vaak in overtreding geweest.
Ik heb niets tegen doorknoopjurken.
Wel tegen doorknoopjurken die zo kort zijn dat ik net je onderbroek - laat staan een boxer - niet zie.

Doe er dan nog een stel immens lange laarzen bij die ik alleen verwacht te zien op een zwaar feestje op vrijdagavond ... en het "plaatje" is compleet en je naam wel gemaakt.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Het is ook allemaal altijd zo extreem. En dan heb ik het niet over de kleding.
Si abra la puerta hay lobos.
Bij mij op kantoor kan het zeker. Er wordt hier wel nóg korter (rok) en hoger (laars en/of hak) en lager (decolleté) rondgelopen. Ik persoonlijk ben wat ouderwets en zou niet snel een top aantrekken waar je de spleet van je borsten ziet en een rok aantrekken dat hoger is dan net boven de knie. Als het al naar halverwege bovenbeen neigt, vind ik daar zelf meer van, dan dat dit bij ons niet zou kunnen in het algemeen (maar goed, men zegt er niks van, ik ook niet, maar misschien denkt het halve kantoor -net als ik- moet dat nou???)

Voor mij hangt het echt vd combi af. Hoge laarzen kunnen ordinair zijn of netjes, hangt heel erg af van de juiste kleur, juiste stof. In het algemeen denk ik wel dat hoe hoger de hak, hoe ordinairder het kan lijken. Vaak is de tip om de kleur vd laars af te stemmen op de panty eronder. Dus zwarte laars bij zwarte panty, grijze laars bij grijzende panty.

Maar goed, als je je er comfortabel bij voelt en er lopen meer dames zo rond, waarom niet? Bij ons houdt ook iedereen z'n mond erover ; )
nomennescio wijzigde dit bericht op 11-09-2025 09:16
17.79% gewijzigd
Felidaez schreef:
11-09-2025 06:18
Het jurkje in maat M valt net niet op de knie. Ongeveer 5 cm erboven, dus dat valt echt mee.
De S op het model lijkt echt heel erg veel korter in vergelijking.

Zwarte (dikke) panty eronder staat inderdaad leuk, maar dan vind ik die beige laarzen er echt heel erg op afsteken.

Op zich voelde ik mij er prettig in, dus ik denk dat hij zeker een keer aangaat naar kantoor.
Misschien voor het eerst op een vrijdag, dan werk ik een halve dag.
Even de reacties pijlen haha.

Nogmaals bedankt voor alle reacties.
Ik zou bij deze kleur ook niet kiezen voor een zwarte panty, maar voor donkerbruin. Ik draag sowieso zwarte panty's alleen onder een zwarte jurk/rok, in alle andere gevallen kies ik voor bruin of antraciet.

Verder kan je outfit volgens mij prima.
NomenNescio schreef:
11-09-2025 09:13
Maar goed, als je je er comfortabel bij voelt en er lopen meer dames zo rond, waarom niet? Bij ons houdt ook iedereen z'n mond erover ; )

Er is natuurlijk nog een heel grijs gebied tussen de perfecte kantooroutfit aan hebben en dat je op je kleding aangesproken wordt. Dat laatste gebeurt denk ik alleen als het echt niet kan maar er is ook een gebied dat mensen niks zeggen maar er wel het hunne van denken.

Ik werk in het onderwijs waarbij je best informeel gekleed mag. Maar ook toen ik nog jong en slank was droeg ik op mijn werk altijd een mouwtje en geen korte rokken, maar dat had met de doelgroep te maken. En bij diplomering of stagebezoek trok ik wat formelers aan. Ik had collega's die zich daar niks van aantrokken. Tamelijk blote kleding, of alleen een t-shirt en spijkerbroek bij een diploma-uitreiking. Daar werd niet hardop iets van gezegd maar veel collega's vonden dat niet zo'n professionele uitstraling hebben. Dan word je dus ook minder snel gevraagd voor klussen die wat meer representativiteit vragen. Als je die klussen ook niet wil is dat prima, maar als je eigenlijk wat andere taken wil of hogerop wil dan helpt het niet.
Harba lorifa
Wat Ginevra schrijft plus: een outfit an sich (buiten extremen zoals die van die Bianca) zegt nog niet veel. Wat bij de een gewoon heel degelijk oogt (zelfs richting tuttig) is bij de ander weer ver erover (wegens ruimer bedeeld qua boezem of zo). Een jumpsuit met pumps kan bij mij weer heel net en gekleed ogen en bij een collega eruit zien alsof ze in een aardappelzak rondloopt. En wat bij een twintiger heel netjes oogt met een knipoog, ziet bij een veertiger eruit als een vlag op een modderschuit. Of andersom: de twintiger alsof ze een puber is die rondloopt in de kleren van moeders terwijl de veertiger er juist chic en modern bijloopt.

Net zoals kantoren. Op ons kantoor is het vrij informeel en is er maar één dag in de week de mogelijkheid dat je klanten tegen het lijf loopt, op andere dagen zou ik nog op slippers naar mijn werk kunnen gaan bij wijze van spreken. Hoe ik erbij loop op mijn werk zou zwaar underdressed zijn voor een kantoor op de Zuidas. Het is weer een stukje ‘netter’ dan toen ik nog voor de klas stond.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Henk-und-Roelie schreef:
10-09-2025 22:50
Voor het eerst dat ik lees dat een doorknoopjurk niet mag op kantoor? :O
Dan ben ik wel erg vaak in overtreding geweest.
Nou echt he. Ik vind dat hier wel heel overdreven gereageerd wordt op een jurk die net boven de knie komt.
Te bloot?!! Omdat je een stukje knie ziet?! Die nog bedenkt wordt met een panty ook.

Ik vind dit juist de perfecte jurk voor kantoor en juist veel te saai voor een feestje. Wat een preutse boel hier.

TO een zwarte panty is echt niet zo mooi hierbij. Ik zou echt voor bruin gaan.
Ik heb antraciet, bruine, blauwe en groene panties voor zulke combi's.
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Reisverslaafde schreef:
11-09-2025 13:05
Nou echt he. Ik vind dat hier wel heel overdreven gereageerd wordt op een jurk die net boven de knie komt.
Te bloot?!! Omdat je een stukje knie ziet?! Die nog bedenkt wordt met een panty ook.
Het gaat niet om de knieën, maar (mij in ieder geval) om de hoeveelheid bovenbeen die je ziet en wat dat betekent als je gaat zitten. Met een huidskleurige panty eronder is het nou juist de bedoeling dat het niet opvalt dat de benen bedekt zijn. En de hoge laarzen uit de 2e link trekken de aandacht ook naar het bovenbeen. Dat zou voor mij too much sexy zijn voor ons kantoor.

Ik vind de jurk bij het model uit de link namelijk niet 'net boven de knie' vallen maar halverwege haar bovenbeen. Of dat wel of niet kan op (jouw) werk is natuurlijk een tweede, en zelfs dan is het zonder kledingvoorschriften aan jezelf om te bepalen je je daar iets van aantrekt.

Dit is in mijn ogen een jurk 'net boven de knie:
https://www.bonprix.nl/product/corduroy ... er&typ=PLA

Ik weet dat hij bij TS wat lager valt en ze inmiddels besloten heeft om een duidelijk aanwezige panty te dragen, maar de reacties die het te bloot vinden gingen volgens mij allemaal over hoe het op de foto valt.
Overigens geldt hetzelfde voor mannen wat mij betreft.

Deze korte broek is te kort voor op kantoor:
https://m.ouku.com/nl/p/voor-heren-kort ... 0%7C2_6942&

Terwijl deze prima zou kunnen op mijn werk:
https://www.bonprix.nl/product/chino-be ... &wkSize=50
Amaryllis schreef:
11-09-2025 13:32

Hier ben ik het wel mee eens. Ook al zie ik maar zelden bij mij mannen op kantoor met korte broeken. Enkel mannen van de IT afdeling :-D

Overigens vind ik wel dat jurkjes met een dikkere panty nog wel ietsje korter kunnen, omdat de huid dan toch bedekt is.
Ik vind Nederlanders vaak wel heel saai/casual gekleed. Wij zullen eerder voor veilig en underdressed gaan dan overdressed.

Als je een leuk jurkje aan hebt is het al gauw “ga je nog naar een feestje?”.
En heb ik hakken aan dan krijg ik de vraag “kan je daar op lopen?”. Ik antwoord dan altijd dat ik niet naar kantoor ben komen kruipen :frusty:
Reisverslaafde schreef:
11-09-2025 13:49
Ik vind Nederlanders vaak wel heel saai/casual gekleed. Wij zullen eerder voor veilig en underdressed gaan dan overdressed.

Als je een leuk jurkje aan hebt is het al gauw “ga je nog naar een feestje?”.
En heb ik hakken aan dan krijg ik de vraag “kan je daar op lopen?”. Ik antwoord dan altijd dat ik niet naar kantoor ben komen kruipen :frusty:
Ja helemaal mee eens. En langere jurken ben je al snel refo.... :@@:
#dat noemen wij niet raar, dat vinden wij alleen maar heel bijzonder
Amaryllis schreef:
11-09-2025 13:18
En de hoge laarzen uit de 2e link trekken de aandacht ook naar het bovenbeen. Dat zou voor mij too much sexy zijn voor ons kantoor.

Ik vind de jurk bij het model uit de link namelijk niet 'net boven de knie' vallen maar halverwege haar bovenbeen.

Ik weet dat hij bij TS wat lager valt en ze inmiddels besloten heeft om een duidelijk aanwezige panty te dragen, maar de reacties die het te bloot vinden gingen volgens mij allemaal over hoe het op de foto valt.
Eens. Jouw voorbeeld is voor mij idd net boven de knie. De jurk uit het voorbeeld vind ik zelf ook aan de blote kant. Deels ook door de zijkanten die hoger zijn en het feit dat de jurk niet dicht is, maar opengeknoopt voor een deel en de laarzen accentueren het nog. Maar goed, wat ik al zei, ik denk er het mijne van, maar zeg niks.
En er lopen hier bij ons vrouwen rond met echt behoorlijk hoge hakken en minirokjes. Ik vraag me af hoe je bedenkt om zo naar je werk te gaan. Trek het aan als je uitgaat, maar niet naar je werk toch? Maar nogmaals, ik denk alleen (en waarschijnlijk niet alleen ik), ik zeg niks.
Amaryllis schreef:
11-09-2025 13:32

Ook hier helemaal eens. Wel lekkere benen trouwens op dat eerste plaatje :P
Maar dat is toch juist wat je wilt voorkomen? Je wilt toch dat iemand niet verlekkerd zijn/haar gedachten laat gaan over je benen of boezem. Je wilt kleding (of het gebrek eraan) toch niet zo leidend laten zijn dat mensen over andere dingen gaan nadenken?
Amaryllis schreef:
11-09-2025 13:18

De jurk van jou link valt net zoals de jurk van die van mij.
Wat ik nog steeds gek vind, maar goed.
Zo'n groot verschil.

Het model van mijn jurk is ook iets korter dan ik.
Felidaez schreef:
11-09-2025 18:18
De jurk van jou link valt net zoals de jurk van die van mij.
Wat ik nog steeds gek vind, maar goed.
Zo'n groot verschil.

Het model van mijn jurk is ook iets korter dan ik.
ik zie bijna geen verschil tussen beide jurken idd. Alleen in jouw link is het wat ‘gezelliger’ gestyled i.m.o. en bij dit model komt het idd wat korter over.

Volgens de link van het merk dat je plaatste in de Op is is ze kleiner, dat staan vermeld nl. Maar ook dat zegt niet per se iets. Mischien heeft zij in verhouding langere benen en een korte romp.

Ik ben bijvoorbeeld vrij klein, maar heb in verhouding ook nog eens extra korte benen. Bij mij zou dit dan waarschijnlijk ook langer vallen zoals bij jou.
Where is my mind?
Wat maakt het uit of anderen vinden dat die jurk wel of niet kan?
Trek aan die jurk. En als je je er niet lekker bik voelt, trek je hem niet meer aan. Altijd kleding aantrekken waarin je je comfortabel voelt.
Op mijn werk vind ik het belangrijk om verzorgd te zijn. Maar verder ook een outfit te dragen die redelijk meningloos kan worden opgevat. Ik hoef er geen politieke statements of bandvoorkeuren mee uit te dragen, niet of ik sexy ben of goede benen heb. Of juist helemaal niet.

Mijn kleding hoeft maar een paar dingen te zeggen: verzorgd, benaderbaar (daarom draag ik ook geen overwegend zwart of knalrood of iets anders heel dominants) , maar ook professioneel en alsof het me iets uitmaakt. En dan kom ik idd uit bij wat veiligere kleuren, prints en vormen.
Afbeelding

Deze sokken kunnen misschien net uit de was komen (=verzorgd), het is bedekt genoeg en vast ook benaderbaar. Maar ik hoef ook niet bekend te staan als iemand who doesn't give a fuck en in haar eigen wolk rondloopt.
Afbeelding

keuzes keuzes
nomennescio wijzigde dit bericht op 11-09-2025 18:38
7.56% gewijzigd
SurferRosa schreef:
11-09-2025 18:25
ik zie bijna geen verschil tussen beide jurken idd. Alleen in jouw link is het wat ‘gezelliger’ gestyled i.m.o. en bij dit model komt het idd wat korter over.

Serieus? Het is hele andere jurk qua materiaal, model en afwerking.
Er zijn een aantal collega's die met dit soort outfits naar werk komen. Ik vind dat heeeeeel .... bijzonder dus
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
NomenNescio schreef:
11-09-2025 18:41
Er zijn een aantal collega's die met dit soort outfits naar werk komen. Ik vind dat heeeeeel .... bijzonder dus
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Hebben jullie geen airco op werk?!

Die laatste vind ik (mits donkere panty/maillot) weer niet zo shockered eerlijk gezegd.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven