Kapper de vije hand geven? Ervaringen?
zondag 21 augustus 2011 om 22:17
Ik heb mijn haar al zeker 10 jaar ongeveer hetzelfde kapsel. Op schouderlengte, en soms wat korter, met laagjes. Soms een pony en dan weer niet. Nu twijfel ik de laatste jaren steeds vaker of ik niet eens wat totaal anders zal proberen, probleem is alleen dat ik niet precies weet wat. Ik weet alleen dat ik een makkelijk kapsel wil en niet te kort.
Ik wil volgende week naar de kapper en zit er aan te denken om hem de vrije hand te geven maar ik vind dat wel eng. Hij knipt altijd goed en heeft wel kijk op wat er wel en niet staat maar toch.
Wat zijn jullie ervaringen nadat je de kapper de vrije hand hebt gegeven? Viel het tegen of had je iets van wow dat had ik eerder moeten zeggen?
Ik wil volgende week naar de kapper en zit er aan te denken om hem de vrije hand te geven maar ik vind dat wel eng. Hij knipt altijd goed en heeft wel kijk op wat er wel en niet staat maar toch.
Wat zijn jullie ervaringen nadat je de kapper de vrije hand hebt gegeven? Viel het tegen of had je iets van wow dat had ik eerder moeten zeggen?
zondag 21 augustus 2011 om 22:24
zondag 21 augustus 2011 om 22:28
zondag 21 augustus 2011 om 22:32
Yep, dat heb ik een paar keer gedaan, met over het algemeen leuke resultaten. Ik vind het wel belangrijk dat de kapper je een beetje kent (wil je het strak stylen, of juist een beetje rommelig, heb je veel of weinig tijd te besteden aan je kapsel), zodat je met een coupe zit die je zelf fijn kunt stylen. Soms was het geweldig, soms minder, maar dat laatste lag dan meer aan mij (ik vond het soms niet zo leuk op den duur) dan aan hen. Ga wel naar een wat duurdere kapper, die altijd goed up to date is wat betreft trends en technieken.
En ach, het is 'maar haar' denk ik altijd: als ik het niks vind, groeit het vanzelf wel weer aan.
En ach, het is 'maar haar' denk ik altijd: als ik het niks vind, groeit het vanzelf wel weer aan.
Be yourself; everyone else is already taken - Oscar Wilde
zondag 21 augustus 2011 om 22:33
Ik heb al vaak aan de kapper gevraagd wat hij/zij het liefste met m'n haar zou doen, maar ze kwamen allemaal weer met hetzelfde kapsel aan: iets over de schouder, in laagjes.
Blijkbaar past dat toch het beste bij mijn haar/gezicht, en eerlijk gezegd vind ik kort haar maar bij weinig vrouwen mooi. Lang haar is m.i. toch vaak een kwestie van styling om er een beetje variatie in te brengen, dus misschien kun je op dat vlak advies vragen?
Blijkbaar past dat toch het beste bij mijn haar/gezicht, en eerlijk gezegd vind ik kort haar maar bij weinig vrouwen mooi. Lang haar is m.i. toch vaak een kwestie van styling om er een beetje variatie in te brengen, dus misschien kun je op dat vlak advies vragen?
zondag 21 augustus 2011 om 22:34
Je moet wel een goed gevoel erbij hebben. (bij kapper zelf)
Heb zelf in rotterdam zuid een goede kapster zitten die ook altijd zorgt dat er een leuk modelletje van mn haar gemaakt wordt.
Je hebt al gauw wel door of iemand het echt beheerst of niet.
Mocht je intresse hebben in die kapster, kun je altijd even een p.b sturen! Succes!
Heb zelf in rotterdam zuid een goede kapster zitten die ook altijd zorgt dat er een leuk modelletje van mn haar gemaakt wordt.
Je hebt al gauw wel door of iemand het echt beheerst of niet.
Mocht je intresse hebben in die kapster, kun je altijd even een p.b sturen! Succes!
zondag 21 augustus 2011 om 23:01
zondag 21 augustus 2011 om 23:03
quote:kittepit schreef op 21 augustus 2011 @ 22:24:
Ik heb het al vaak geprobeerd, maar op een of andere manier vinden de meeste kappers het ook eng. Het is nog nooit iets anders geweest dan een variatie op wat ik al had. Ben nog nooit echt onder de indruk geweest ( is aan de andere kant ook nog nooit echt mislukt)hier sluit ik me helemaal bij aan
Ik heb het al vaak geprobeerd, maar op een of andere manier vinden de meeste kappers het ook eng. Het is nog nooit iets anders geweest dan een variatie op wat ik al had. Ben nog nooit echt onder de indruk geweest ( is aan de andere kant ook nog nooit echt mislukt)hier sluit ik me helemaal bij aan
zondag 21 augustus 2011 om 23:35
Heb ik gedaan, goede ervaring mee! Maar wel nadat ik me een paar keer eerder door haar had laten knippen en dus zeker wist dat ze verstand van zaken had (helaas kun je daar toch ook niet altijd vanuit gaan met een kapster). Ik zou wel een kapper kiezen waar men positief over is (dus even rondvragen in je omgeving). Ben benieuwd wat je ervaring straks is!
zondag 21 augustus 2011 om 23:58
Ik kom al jaren bij de kapper waar ik het wil proberen. In de tussentijd wel wat goedkopere kappers getest omdat hij niet goedkoop is maar heb er wel de beste ervaring mee. Qua technieken en trends zit het wel goed en het is maar een kleine salon, niet zo'n keten. Ik kwam ooit een jaar later nog eens met hetzelfde plaatje als voorbeeld en hij wist nog precies dat ik al eerder dat plaatje had laten zien.
maandag 22 augustus 2011 om 00:09
maandag 22 augustus 2011 om 15:57
Doen!
Ik heb het gedaan! Van tot over mijn schouderbladen naar een Audrey Hepburn look en van rood naar blond.
Wel met een kapster die me al langer knipt en in stapjes: qua kleur, lengte, model en styling. Ze heeft gewoon altijd gelijk
Een goede kapster bespreekt ook je wensen met je en wat wel of niet kan en hoeveel tijd je kwijt wil zijn aan het stylen. Ik ben van het ondersteboven hangen met mijn hoofd en het snel droog föhnen en dan hup de deur uit en dat werkt dus niet met een kapsel met bewerkelijk plukjes.
Ik vraag ook altijd tips hoe ik het thuis zelf moet stylen/föhnen, hoeveel gel erin moet etc.
Ik heb het gedaan! Van tot over mijn schouderbladen naar een Audrey Hepburn look en van rood naar blond.
Wel met een kapster die me al langer knipt en in stapjes: qua kleur, lengte, model en styling. Ze heeft gewoon altijd gelijk
Een goede kapster bespreekt ook je wensen met je en wat wel of niet kan en hoeveel tijd je kwijt wil zijn aan het stylen. Ik ben van het ondersteboven hangen met mijn hoofd en het snel droog föhnen en dan hup de deur uit en dat werkt dus niet met een kapsel met bewerkelijk plukjes.
Ik vraag ook altijd tips hoe ik het thuis zelf moet stylen/föhnen, hoeveel gel erin moet etc.