kapper went wrong
zondag 11 januari 2015 om 23:21
Hallo, onlangs ben ik bij de kapper geweest en heb ik gevraagd of ze mn haar lichter konden maken, ik heb zelf midden bruin haar en wou het goud blond hebben. Toen zeiden ze dat dit niet zomaar kon want dan zou het geel uitpakken, toen gingen ze over op de folie high lights methode. Eindresultaat: een hoofd als een zebrapad met blonde strepen en mn bruine kleur er ook nog door heen. Hoe los ik dit op en krijg ik een mooie egale kleur?
Groet
Groet
zondag 11 januari 2015 om 23:27
zondag 11 januari 2015 om 23:27
quote:SilverShadow schreef op 11 januari 2015 @ 23:25:
Dat is nou precies de bedoeling van highlights. En de keren erop krijg je meer highlights en kan je haar heel langzaam op deze manier lichter worden.
De kapper heeft geen fout gemaakt, jij hebt het niet goed begrepen.Jahoor, een hoofd als een zebdapad de bedoeling?
Dat is nou precies de bedoeling van highlights. En de keren erop krijg je meer highlights en kan je haar heel langzaam op deze manier lichter worden.
De kapper heeft geen fout gemaakt, jij hebt het niet goed begrepen.Jahoor, een hoofd als een zebdapad de bedoeling?
zondag 11 januari 2015 om 23:29
Ik denk dat TO een beetje overdrijft. Als je eigen haarkleur donker is dan vallen de highlights die blonder zijn wel op, zeker de eerste keer. Hoe vaker het gedaan wordt, hoe natuurlijker het lijkt. Zij wil het graag lichter, dat heeft dan even tijd nodig.
Of je gooit er in één keer blondeer in en mag je een paar weken als clown over straat.
Of je gooit er in één keer blondeer in en mag je een paar weken als clown over straat.
maandag 12 januari 2015 om 01:48
quote:SilverShadow schreef op 11 januari 2015 @ 23:25:
De kapper heeft geen fout gemaakt, jij hebt het niet goed begrepen.
Dit.
Bij highlights hoor je je eigen kleur er nog door heen te zien.
Ze zei toch ook dat het niet zomaar kan. De volgende keer ( zodra je uitgroei hebt) krijg je weer highlights. Die komen nooit op dezelfde plek en zo wordt je haar steeds lichter. Duurt even maar dan heb je ook wat. Zo heb ik het ook gedaan en mijn nichtje ook.
Dat zebrapad zal wel mee vallen. Je bent gewoon teleurgesteld dat het niet is geworden wat je wou maar dan had je nee moeten zeggen tegen de highlights. Er is je verteld dat het niet zo kan.
De kapper heeft geen fout gemaakt, jij hebt het niet goed begrepen.
Dit.
Bij highlights hoor je je eigen kleur er nog door heen te zien.
Ze zei toch ook dat het niet zomaar kan. De volgende keer ( zodra je uitgroei hebt) krijg je weer highlights. Die komen nooit op dezelfde plek en zo wordt je haar steeds lichter. Duurt even maar dan heb je ook wat. Zo heb ik het ook gedaan en mijn nichtje ook.
Dat zebrapad zal wel mee vallen. Je bent gewoon teleurgesteld dat het niet is geworden wat je wou maar dan had je nee moeten zeggen tegen de highlights. Er is je verteld dat het niet zo kan.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
maandag 12 januari 2015 om 02:27
quote:van-vert schreef op 11 januari 2015 @ 23:27:
[...]
Jahoor, een hoofd als een zebdapad de bedoeling?
Ik zie ze wel eens lopen, van die vrouwen met van die brede strepen highlights, het lijkt net of er van die kadoverpakking linten in het haar zitten.
Ik zou naar een andere kapper gaan TO, niet zelf aan gaan zitten prutsen.
Als ik zelf highlights laat zetten zeg ik er altijd bij: niet van die witte stroken!!!
[...]
Jahoor, een hoofd als een zebdapad de bedoeling?
Ik zie ze wel eens lopen, van die vrouwen met van die brede strepen highlights, het lijkt net of er van die kadoverpakking linten in het haar zitten.
Ik zou naar een andere kapper gaan TO, niet zelf aan gaan zitten prutsen.
Als ik zelf highlights laat zetten zeg ik er altijd bij: niet van die witte stroken!!!
maandag 12 januari 2015 om 06:34
Nou inderdaad! Je hebt highlights en hebt highlights.
Ook ik ben heel blond geweest dmv highlights. Maar een goede kapster zorgt dat er zo ge-highlight wordt dat het er natuurlijk uitziet, tenzij je natuurlijk specifiek hebt aangegeven dat je een zebrapad wilde.
Bij mij deden ze 'slicen'. Maar voor nu stap 1, goede kapster zoeken.
Ook ik ben heel blond geweest dmv highlights. Maar een goede kapster zorgt dat er zo ge-highlight wordt dat het er natuurlijk uitziet, tenzij je natuurlijk specifiek hebt aangegeven dat je een zebrapad wilde.
Bij mij deden ze 'slicen'. Maar voor nu stap 1, goede kapster zoeken.
It takes a smart brunette, to play a dumb blonde
maandag 12 januari 2015 om 08:00
Nu snap ik waarom vrouwen zo uit de kapperszaak komen.. Iemand heeft ze wijsgemaakt dat dat zo hoort
Als je van bruin naar blond wil moet je gewoon niet in 1x naar je beoogde blond gaan. Dan zou ik liever een paar weken met een gele coupe door het leven gaan. Nog mooier dan slicen vind ik weaven, dat is pas echt mooi maar niet elke kapper kan dat
Als je van bruin naar blond wil moet je gewoon niet in 1x naar je beoogde blond gaan. Dan zou ik liever een paar weken met een gele coupe door het leven gaan. Nog mooier dan slicen vind ik weaven, dat is pas echt mooi maar niet elke kapper kan dat
maandag 12 januari 2015 om 08:30
quote:winkelfanaat schreef op 12 januari 2015 @ 02:30:
[afbeelding]
Voor degene die beweren dat het de bedoeling is en dat TO overdrijft...
Nee natuurlijk is dit niet de bedoeling. Dit zag je veel in de jaren 90.
Maar heeft to dit dan??
Dit zie je tegenwoordig toch echt niet meer ( en anders moet die kapper opnieuw naar school en had to direct wat moeten zeggen).
Zonder foto van to blijf ik ervan uit gaan dat het wel mee valt het zebra effect. To is nl tegeleurgesteld dat ze niet blond is en dat je het bruine er nog door heen ziet ( er door heen zien is niet blond bruin gestreept).
[afbeelding]
Voor degene die beweren dat het de bedoeling is en dat TO overdrijft...
Nee natuurlijk is dit niet de bedoeling. Dit zag je veel in de jaren 90.
Maar heeft to dit dan??
Dit zie je tegenwoordig toch echt niet meer ( en anders moet die kapper opnieuw naar school en had to direct wat moeten zeggen).
Zonder foto van to blijf ik ervan uit gaan dat het wel mee valt het zebra effect. To is nl tegeleurgesteld dat ze niet blond is en dat je het bruine er nog door heen ziet ( er door heen zien is niet blond bruin gestreept).
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
maandag 12 januari 2015 om 08:30
maandag 12 januari 2015 om 11:01
quote:SilverShadow schreef op 11 januari 2015 @ 23:29:
Ik denk dat TO een beetje overdrijft. Als je eigen haarkleur donker is dan vallen de highlights die blonder zijn wel op, zeker de eerste keer. Hoe vaker het gedaan wordt, hoe natuurlijker het lijkt. Zij wil het graag lichter, dat heeft dan even tijd nodig.
Of je gooit er in één keer blondeer in en mag je een paar weken als clown over straat.Waarom doen ze dan niet meteen (veel) meer highlights?
Of je gooit er in één keer blondeer in en mag je een paar weken als clown over straat.Waarom doen ze dan niet meteen (veel) meer highlights?