Mode & Beauty alle pijlers

Kapsel hoe heet het

08-02-2022 09:34 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beetje rare titel.
Ik heb een bobkapsel. Dun haar, maar wel veel. Ik wil dat mijn haar een beetje naar binnen valt, maar in plaats daarvan valt het naar buiten en staat het wijder uit.
Omdat plaatjes meer zeggen, hierbij een voorbeeld van hoe het is:

Afbeelding

Ik wil het meer zo:
Afbeelding

Hoe noem je het 2e kapsel?
Cum non tum age
Long angled bob.*

Is trouwens ook deels een kwestie van goed föhnen, niet alleen hoe het geknipt is.

* lees nu ook: inverted bob
anoniem_677683ba4a1a0 wijzigde dit bericht op 08-02-2022 09:39
78.23% gewijzigd
Geföhnd
Zo'n kapsel noem ik keiveel werk elke dag.
Ik vind de eerste veel leuker.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Taskmaster schreef:
08-02-2022 09:42
Zo'n kapsel noem ik keiveel werk elke dag.
Dit.
Ik heb deze lengte ook gehad en als ik het zo wilde moest ik altijd de stijltang gebruiken.
En er zijn weinig mensen met steiler haar dan ik van zichzelf.
Nouschi schreef:
08-02-2022 09:44
Ik vind de eerste veel leuker.
+1
Niet veel werk hoor, gewoon een grote warmte borstel (die niet blaast) gebruiken en de haarpunten naar binnen stylen.
lollipop schreef:
08-02-2022 09:50
Niet veel werk hoor, gewoon een grote warmte borstel (die niet blaast) gebruiken en de haarpunten naar binnen stylen.
Ja daar heb ik dus geen zin in elke ochtend.
Ik doe zulke dingen als ik op stap ga oid, niet in de ochtend voor het werk. Dan wil ik een kapsel wat goed zit na een keer de borstel er door.
Als je bij de kapper zegt: 'ik wil dat het een beetje naar binnen valt', dan is dat waarschijnlijk toch prima duidelijk voor de kapper?
ludwina schreef:
08-02-2022 09:52
Als je bij de kapper zegt: 'ik wil dat het een beetje naar binnen valt', dan is dat waarschijnlijk toch prima duidelijk voor de kapper?

En als je dan ook nog de foto's laat zien, is het superduidelijk.
Ik verwacht wel dat de kapper dan wel zegt dat je een stijltang nodig hebt.
Het kan ook nog liggen aan de manier, techniek, materiaal van knippen. Mijn haar bijvoorbeeld moet absoluut niet gesneden worden, niet met mes, niet met schaar (slicen) gewoon; niet. Dan wordt het raar en vervelend springerig en lijkt het nog dunner. Gewoon normaal knippen met een schaar dan kan ik het al een stuk makkelijker krijgen als op foto 2. En de precieze lengte maakt veel uit. Je kunt het nog zo mooi naar binnen föhnen / stijlen, als het net op je schouders valt maakt de zwaartekracht en wrijving met je schouders dat het weer naar buiten krult. Net een beetje korter of langer kan dan helpen.
Het verschil tussen kapsel 1 en 2 zit hem ook in de kniptechniek. Kapsel 1 is bot geknipt/ gesneden en dan krijg je bijna geen kapsel 2 voor elkaar. Ook niet met föhn. Dus laat je voorbeeld foto aan de kapster zien :)
Ik heb kapsel nr. 2 gehad en toen heeft kapper het haar zo gesneden dat het naar binnen viel. Geen idee hoe het heet, kun je niet gewoon her plaatje aan de kapper laten zien? Geen stijl- of krultang nodig gehad.
HobbeltVerder schreef:
08-02-2022 10:00
Het kan ook nog liggen aan de manier, techniek, materiaal van knippen. Mijn haar bijvoorbeeld moet absoluut niet gesneden worden, niet met mes, niet met schaar (slicen) gewoon; niet. Dan wordt het raar en vervelend springerig en lijkt het nog dunner. Gewoon normaal knippen met een schaar dan kan ik het al een stuk makkelijker krijgen als op foto 2. En de precieze lengte maakt veel uit. Je kunt het nog zo mooi naar binnen föhnen / stijlen, als het net op je schouders valt maakt de zwaartekracht en wrijving met je schouders dat het weer naar buiten krult. Net een beetje korter of langer kan dan helpen.
Snijden wordt niemand’s haar beter van. Ik zie het eigenlijk ook nooit meer, doen kappers dat nog steeds?
altijd plaatjes meenemen! Werkt het beste....
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
Geloof het of niet, ik neem altijd foto’s mee en leg het uit. En dan nog lukt het niet.
Of het wordt zo bot geknipt en bij mij zit het niet zoals op het 1e plaatje, maar hangt het slap, of ze knippen er lelijke lagen in.
Cum non tum age
Lorem_Ipsum schreef:
08-02-2022 10:30
Snijden wordt niemand’s haar beter van. Ik zie het eigenlijk ook nooit meer, doen kappers dat nog steeds?
Mijn huidige kapper doet het ook niet, maar mijn haar (stijl en saai van zichzelf) werd prachtig van.
noa, dit ligt dan echt aan je kapper: wil je niet naar een ander?
If your life feels like a rocky, bumpy mess, just remember: people gaze at the Grand Canyon in awe- C. Celini
frambozentaartje schreef:
08-02-2022 11:56
Mijn huidige kapper doet het ook niet, maar mijn haar (stijl en saai van zichzelf) werd prachtig van.
Ah oké. Ik heb dik, veel en krul. Ik vind dat mijn haar door snijden veel sneller splijt. Uiteindelijk wordt de haar natuurlijk schuin afgeknipt.

Het was in de jaren ‘90 wel meer “in” dan nu. Vroeger moest ik echt specifiek zeggen dat ik het niet gesneden wil hebben, is tegenwoordig nooit meer nodig.
kers schreef:
08-02-2022 12:37
noa, dit ligt dan echt aan je kapper: wil je niet naar een ander?
Hell yeah.
Maar dit is niet 1 kapper. Ik heb er inmiddels al zoveel geprobeerd. Kappers genoeg hier, alleen geen goede.
Cum non tum age
heel erg off topic, maar ik vraag me af hoe je dat doet noa zo'n plaatje plakken in je openingspost? Ik ben niet vaak te vinden op het forum maar nu wil ik zelf een topic openen met een vraag en een plaatje plakken.
Ik zie wel het plaatjes icoontje onderin, maar dat doet niks bij mij..

Alvast bedankt en succes met je kapsel!
Als het niet aan de kappers ligt, dan zou het wellicht ook aan je haar kunnen liggen, of denk ik te simpel?
Tistochwat schreef:
10-02-2022 11:13
heel erg off topic, maar ik vraag me af hoe je dat doet noa zo'n plaatje plakken in je openingspost? Ik ben niet vaak te vinden op het forum maar nu wil ik zelf een topic openen met een vraag en een plaatje plakken.
Ik zie wel het plaatjes icoontje onderin, maar dat doet niks bij mij..

Alvast bedankt en succes met je kapsel!
je mag pas plaatjes plakken als je 200 posts hebt volgens mij
ludwina schreef:
10-02-2022 11:26
Als het niet aan de kappers ligt, dan zou het wellicht ook aan je haar kunnen liggen, of denk ik te simpel?
dame 1 heeft veel dikker haar met slag (of krul er uit gefohnd) en Jennifer heeft vrij dun stijl haar (en ze heeft vast een uur net in de kapersstoel gezeten voor een rode loper event)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven