Kapsel hoe heet het
dinsdag 8 februari 2022 om 09:34
Beetje rare titel.
Ik heb een bobkapsel. Dun haar, maar wel veel. Ik wil dat mijn haar een beetje naar binnen valt, maar in plaats daarvan valt het naar buiten en staat het wijder uit.
Omdat plaatjes meer zeggen, hierbij een voorbeeld van hoe het is:

Ik wil het meer zo:

Hoe noem je het 2e kapsel?
Ik heb een bobkapsel. Dun haar, maar wel veel. Ik wil dat mijn haar een beetje naar binnen valt, maar in plaats daarvan valt het naar buiten en staat het wijder uit.
Omdat plaatjes meer zeggen, hierbij een voorbeeld van hoe het is:

Ik wil het meer zo:

Hoe noem je het 2e kapsel?
Cum non tum age
dinsdag 8 februari 2022 om 09:46
Dit.
Ik heb deze lengte ook gehad en als ik het zo wilde moest ik altijd de stijltang gebruiken.
En er zijn weinig mensen met steiler haar dan ik van zichzelf.
dinsdag 8 februari 2022 om 09:52
Ja daar heb ik dus geen zin in elke ochtend.
Ik doe zulke dingen als ik op stap ga oid, niet in de ochtend voor het werk. Dan wil ik een kapsel wat goed zit na een keer de borstel er door.
dinsdag 8 februari 2022 om 09:56
En als je dan ook nog de foto's laat zien, is het superduidelijk.
Ik verwacht wel dat de kapper dan wel zegt dat je een stijltang nodig hebt.
dinsdag 8 februari 2022 om 10:00
Het kan ook nog liggen aan de manier, techniek, materiaal van knippen. Mijn haar bijvoorbeeld moet absoluut niet gesneden worden, niet met mes, niet met schaar (slicen) gewoon; niet. Dan wordt het raar en vervelend springerig en lijkt het nog dunner. Gewoon normaal knippen met een schaar dan kan ik het al een stuk makkelijker krijgen als op foto 2. En de precieze lengte maakt veel uit. Je kunt het nog zo mooi naar binnen föhnen / stijlen, als het net op je schouders valt maakt de zwaartekracht en wrijving met je schouders dat het weer naar buiten krult. Net een beetje korter of langer kan dan helpen.
dinsdag 8 februari 2022 om 10:30
Snijden wordt niemand’s haar beter van. Ik zie het eigenlijk ook nooit meer, doen kappers dat nog steeds?HobbeltVerder schreef: ↑08-02-2022 10:00Het kan ook nog liggen aan de manier, techniek, materiaal van knippen. Mijn haar bijvoorbeeld moet absoluut niet gesneden worden, niet met mes, niet met schaar (slicen) gewoon; niet. Dan wordt het raar en vervelend springerig en lijkt het nog dunner. Gewoon normaal knippen met een schaar dan kan ik het al een stuk makkelijker krijgen als op foto 2. En de precieze lengte maakt veel uit. Je kunt het nog zo mooi naar binnen föhnen / stijlen, als het net op je schouders valt maakt de zwaartekracht en wrijving met je schouders dat het weer naar buiten krult. Net een beetje korter of langer kan dan helpen.
dinsdag 8 februari 2022 om 11:56
Mijn huidige kapper doet het ook niet, maar mijn haar (stijl en saai van zichzelf) werd prachtig van.Lorem_Ipsum schreef: ↑08-02-2022 10:30Snijden wordt niemand’s haar beter van. Ik zie het eigenlijk ook nooit meer, doen kappers dat nog steeds?
dinsdag 8 februari 2022 om 15:09
Ah oké. Ik heb dik, veel en krul. Ik vind dat mijn haar door snijden veel sneller splijt. Uiteindelijk wordt de haar natuurlijk schuin afgeknipt.frambozentaartje schreef: ↑08-02-2022 11:56Mijn huidige kapper doet het ook niet, maar mijn haar (stijl en saai van zichzelf) werd prachtig van.
Het was in de jaren ‘90 wel meer “in” dan nu. Vroeger moest ik echt specifiek zeggen dat ik het niet gesneden wil hebben, is tegenwoordig nooit meer nodig.
donderdag 10 februari 2022 om 11:13
heel erg off topic, maar ik vraag me af hoe je dat doet noa zo'n plaatje plakken in je openingspost? Ik ben niet vaak te vinden op het forum maar nu wil ik zelf een topic openen met een vraag en een plaatje plakken.
Ik zie wel het plaatjes icoontje onderin, maar dat doet niks bij mij..
Alvast bedankt en succes met je kapsel!
donderdag 10 februari 2022 om 11:50
je mag pas plaatjes plakken als je 200 posts hebt volgens mijTistochwat schreef: ↑10-02-2022 11:13heel erg off topic, maar ik vraag me af hoe je dat doet noa zo'n plaatje plakken in je openingspost? Ik ben niet vaak te vinden op het forum maar nu wil ik zelf een topic openen met een vraag en een plaatje plakken.
donderdag 10 februari 2022 om 11:53
dame 1 heeft veel dikker haar met slag (of krul er uit gefohnd) en Jennifer heeft vrij dun stijl haar (en ze heeft vast een uur net in de kapersstoel gezeten voor een rode loper event)