Mode & Beauty alle pijlers

Kerst: hakken aan?

24-12-2012 15:03 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een aantal weken geleden een prachtig jurkje gekocht voor kerst. Ik had thuis nog prachtige hakken voor erbij, die weliswaar moeilijk lopen (torenhoog) maar dat maakte toch niet uit, want we zouden kerst bij mijn ouders vieren en hen kennende zou ik dan de hele tijd zoveel mogelijk zitten. Nu vieren we kerst toch bij mij thuis (familie komt nu naar ons) en twijfel ik toch over die hakken. Aangezien ik de gastvrouw ben, zal ik constant aan het rennen zijn om iedereen van zijn natje en zijn droogje te voorzien, en daarbij zijn hakken niet echt fijn. Ook niet handig: wij hebben een vrij gladde vloer, en die hakken hebben totaal geen grip. Ik ben dus bang dat ik op mijn bek ga met die hakken, dat zal namelijk niet de eerste keer zijn op onze vloer... Mijn familie is vrij makkelijk: thuis, en bij familie thuis, loopt iedereen altijd op sokken. Dus ik vroeg me af, is het heel raar als ik gewoon op kousevoeten loop? Ik vind het zelf raar, onder zo'n jurkje en met kerst, maar aan de andere kant: het is ook een gek gezicht als mijn voeten steeds onder me vandaan glijden en ik aan het eind van de dag niet meer op mijn voeten kan staan van de pijn. Ik heb geen alternatief, het is echt of die hakken, of geen schoenen... Ik zou het liefst naar de winkel rennen voor nieuwe, maar dat gaat niet met een ziek kind thuis... Wat zouden jullie doen?
Iets anders aan doen met kerst, waar andere schoenen onder kunnen zie ik trouwens ook niet zitten. Ik ben recent afgevallen, en mijn oude nette kleding en jurkjes zitten niet mooi meer. Dan zou het een casual outfit worden, en dat vind ik met kerst ook niet zo leuk..
Als je familie ook van de sokken is, zou ik niet moeilijk doen en genieten van je mooie jurkje met sloffen eronder. Vallen is ook niets... Veel plezier!
Even de hakken aan als de gasten binnenkomen en daarna snel uit die handel en op kousenvoeten

Fijne dag!
'Wie de werkelijkheid durft aan te kijken en het daarbij weet uit te houden, kan het overkomen dat er een andere kijk op de werkelijkheid komt.' Frans Vosman
Ik zou niet moeilijk doen en lekker op kousevoeten lopen. Comfort is ook belangrijk. Open doen en borrel inschenken op je mooie hakken en ze daarna uit schoppen.
Lekker op sloffen!

Ik heb prachtige hakken, die ik alleen draag naar mn ouders, zodra we binnen zijn ruil ik ze om voor mn pantoffels!
Kom op! Het is toch sonde om op je kousevoetjes te lopen. Hakken aan en paraderen! Als het echt niet meer gaat na een paar uur, neem je een kleiner hakje.
Ik zou ze toch aantrekken, maar ja ik ben een eigenwijze en ervaren hakloper type 'het oog wil ook wat' :D.

Maar zoveel hoef je nu thuis toch ook weer niet te lopen? Desnoods vraag je partner/gasten of ze af en toe even wat mee willen helpen dragen naar de keuken. Ik vind dat niet meer dan normaal, ookal ben je te gast.

Dit is vast niet wat je wilde horen....
In aanvulling: kerst is een van de weinige gelegenheden om ze aan te trekken. Alleen daarom zou ik me al niet laten weerhouden!
De familie bij binnenkomst trakteren op lekker glaasje en jij in vol ornaat.

Daarna als iedereen er is en evt aan de dis gaat doe je sloffen aan.
Ik zou 'n broek aantrekken, dan kun je tenminste op sokken lopen. Snap dat opgeklede gedoe niet zo als je gewoon lekker thuis bent. Zit toch helemaal niet gemakkelijk?
Eventjes aan als de mensen binnenkomen en dan bij je stoel uitdoen en daar laten staan. Ga je zitten doe je de hakken aan. Ga je naar de keuken e.d. trek je ze uit en ga verder op kousenvoeten. Kun je eventueel stiekem in de keuken je sloffen of iets makkelijks aan en terug naar de kamer weer op kousenvoeten enz. Verder zeg je gewoon dat de vloer glad is en je ze daarom bij het lopen even uit doet.
Hakken aan tot het niet meer gaat, dan uit doen en inruilen voor iets makkelijkers.

Ik heb ook super mooie hoge hakken voor kerst en oud en nieuw. Als de gasten komen heb ik ze aan, maar ik zal waarschijnlijk eindigen op burkenstocks...
Comfort tijdens het kerstdiner bij anderen vind ik niet belangrijk. Ik zou ze persoonlijk wel aandoen. Wat draag je die hakken nu verder?
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Hakken aan! En als je zat ben ff stiekem uit.
Liever elitair dan een pauper!
Heb je nou echt geen lagere schoenen die onder dat jurkje passen? Ikzelf loop echt nooit op sokken dus aan mij heb je niets.
Kousevoetjes???!!! Doe je dan geen panty of maillot aan onder je jurkje? Indien je blote benen ''draagt'' onder het jurkje, zou ik zeker geen kousevoetjes doen. Als je een maillot draagt onder je jurkje vind ik het overigens wel prima kunnen zonder schoenen. Een panty zou ik minder geslaagd vinden.
Hakken aan en er op lopen tot het niet meer gaat.

Dan gewoon verder op je sloffen.............ik zou er niet zo moeilijk over doen.

Heb dit ook weleens op een bruiloft meegemaakt, de bruid ging halverwege het feest verder op haar gympen en ik vond het eigenlijk wel leuk.
Het is maar jou familie, en als die altijd op sokken lopen, wat maakt het dan uit. Gewoon lekker doen dan, als je straks pijn aan je voeten hebt dan heb je spijt.
Weet wat je zegt, maar zeg niet alles wat je weet
Ik ben liever een goede gastvrouw op sokken dan dat ik de hele dag moeilijk loop op hele mooie schoenen.

Zou zelf even ballerina's oid aangeschaft hebben voor bij die jurk. Maar das een beetje laat nu.
Ik ga op hakken, waar ik amper op kan lopen. Maar ik schaf dat die hoogstens het aperitief overleven, vervolgens schop ik ze uit, ik stem dus ook voor even hakken aan en vervolgens zonder schoenen.
Ik begin op hakken en eindig zonder. Mijn ouders hebben een zachte houten vloer, dus die worden niet heel blij van mijn naaldhakken. Vind ik niet erg, kan ik mijn Uggs mee

Als ik bij een ander (behalve familie) was uitgenodigd dan had ik wel mijn hakken aangedaan.
Als het alleen om comfort gaan zou ik ze misschien nog wel aan doen....tot ik het echt zat ben. Maar als je echt bang bent om uit te glijden is het een ander verhaal, niemand zit te wachten op rode wijn/varkenshaas/rode kool/chocolademousse in z'n haar (zonde ook )

In dat geval zou ik dus lekker zonder schoenen of op sloffen lopen, met bij ontvangst even de hakken aan.
Ik doe een mooie jurk aan en hakken. Ik blijf mij mijn ouders en zie het wel gebeuren dat ik ergens op de avond gewoon op mijn pantoffels rond slof. hihi
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven