Mode & Beauty alle pijlers

Kerstmode: wie draagt het?

14-12-2011 16:57 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Je ziet het overal weer in de winkels hangen: de kerstmode en ook de bladen staan er weer vol mee. Glimmende jurkjes van polyester, zonder mouwen en te dragen met peeptoe pumps, dus zonder panty. Of mooie mouwloze tops voor moeder en dochter, gedragen op een minirok.

Naast dat het hier ontzettend koud is, is de gemiddelde nederlander in- en inbleek. De mode is dus totaal ongeschikt. Tenminste, voor mij en mijn familie/vrienden. Dragen jullie dit allemaal wel en zitten jullie dan ook allemaal gezellig met zo'n lieve grijze oma en 20 anderen aan een tot in de puntjes gestylde tafel?
Nee ik houd niet van dat opgeprikt gedoe. Ik koop ook niks nieuws,heb kleding genoeg.

Ik ben een veel te grote koukleum,voor zo'n jurkje zonder mouwen.
Ik zie het nog zo voor me.. Elk jaar tweede kerstdag even bij opa en oma langs met de hele familie, gewoon een normale outfit aan even een borrel halen.. Komt tante binnen met van die glanzende handschoenen tot aan de ellebogen in kertj

in kerstjurk..

Elk jaar doen we het zo, en toch dacht ze; ik ga ervoor! hilarisch..
Idem. Na de kerst draag je het niet meer, zond evan het geld.

En inderdaad, veel te koud, ik neig er eerder naar om me in december in 10 lagen wol te hullen....ben een koukleum.
Als ik naar een chique restaurant zou gaan, zou ik dat best doen ja.

En je kan echt wel een panty aan in peeptoes.

Mouwloze tops --> bolero of leuk jasje erop.
Ah know`t, tha shunt
Ik heb het altijd koud dus meestal niet, maar wij kleden ons wel mooi aan bij kerst. Gewoon voor de leuk en het extra gevoel van chique. Maar bij ons duurt 1e kerstdag vieren ook echt een volle dag, dus gedurende de dag gaan de panty's uit en de huisbroeken aan, de hoge hakken uit en de sloffen aan. Iedereen eindigt de kerstdag met een dikke wollen trui, een kop thee, huispakken en sloffen op de bank. En alle kindjes in slaapzak op schoot. Heel gezellig.
Nee, met kerst ben ik helemaal niet zo speciaal aangekleed. Rok, maillot en wollen trui was het afgelopen jaar.

Dit jaar kook ik ook nog zelf, dus loop ik wrs de hele avond met een keukenschort voor

Zo'n gala-achtig jurkje draag ik alleen naar feesten, gala's ouzo. 1 x met oud en nieuw gedaan voor een feest, was hartstikke leuk. Buiten wel een lange wollen jas eroverheen natuurlijk, want anders veel te koud.

En een panty in peeptoes vind ik echt geen gezicht
Ik draag geen dingen die ik normaal niet zou dragen; peeptoes heb ik nooit aan dus ook niet met kerst. Vind het verder wel leuk om voor kerst/oud&nieuw iets te kopen met glitters e.d., maar los eventuele blote armen-problemen dan net als KahlanAmnell op; bolero/vestje/jasje eroverheen. Maar er is ook genoeg te vinden met glitters én lange mouwen.
Ik draag meestal dit:
quote:bijenrompje schreef op 14 december 2011 @ 17:04:

Ik zie het nog zo voor me.. Elk jaar tweede kerstdag even bij opa en oma langs met de hele familie, gewoon een normale outfit aan even een borrel halen.. Komt tante binnen met van die glanzende handschoenen tot aan de ellebogen in kertj

in kerstjurk..

Elk jaar doen we het zo, en toch dacht ze; ik ga ervoor! hilarisch..

Ben ik jouw tante .

Ik kleed mij dus wel in avondkleding voor kerst. Als ik me daar al niet voor mag optutten
Het is toch binnen warm? En natuurlijk kan panty wel met peeptoe. Moet je uiteraard wel een goeie panty zonder naden e.d. of zelfs zonder teen kopen.
quote:Bagheera schreef op 14 december 2011 @ 17:11:

[...]

Ben ik jouw tante .

Ik kleed mij dus wel in avondkleding voor kerst. Als ik me daar al niet voor mag optutten

Kom jij op tweede kerstdag rond twaalf uur s'middags binnen in een galajurk met zijden handschoenen? Ja dan zou het zomaar kunnen ;)

We komen allemaal, op klapstoelen in de woonkamer van opa en oma een kop koffie en later een wijntje drinken om vervolgens onze eigen gang te gaan, iedereen in spijkerbroek..

Dit is mijn favo trui
quote:bijenrompje schreef op 14 december 2011 @ 17:18:

[...]

Kom jij op tweede kerstdag rond twaalf uur s'middags binnen in een galajurk met zijden handschoenen? ..Ja, dat doe ik gerust.
In that case: Hallo tante, wat zag u er mooi uit vorig jaar!
Ik kleed me gewoon. Naar mijn schoonouders iets netter, maar zeker geen zwarte glimjurk ofzo.

Ik wil gewoon relaxen met kerst.

Galajurken en glitters, hardstikke leuk voor een ander feest, maar niet met kerst.

Ik wil ook nog kunnen koken, wandelen, stoeien met neefjes en languit op een luie stoel kunnen ploffen met kerst.
Voor de liefhebbers van de betere kerstmode:

http://www.christmassweatercollection.com/

Deze kunnen ook zonder peeptoes.
Als we gaan uit eten dan vind ik het wel leuk om me op te tuigen (om ff in kerstsferen te blijven). Vind uit eten sowieso bij kerst horen. Blijven we thuis, dan hoeft het voor mij niet. Heb nu een satijnen blazer gekocht die ik ook op een doordeweekse dag aan kan op een spijkerbroek.
Ik heb een glitter topje gekocht bij het Kruidvat (bij het Kruidvat, ja). Leek me een leuk ding, wat ik ook wel vaker aan doe.

Heb nog getwijfeld een jurkje aan te schaffen voor dochter. Maar ik denk dat ze dat echt maar 1 x aan doet. Omdat ze zo hard groeit.
Ik ben gek op mooie jurkjes en stoffen (kant, fluweel), dus ik koop rond kerst vaak kleding die ik vervolgens het hele jaar door draag. Alleen dan anders gecombineerd. Ik hou wel van een beetje glim en glitter. Alleen niet te lang, na het kerstdiner gaat mijn joggingbroek lekker aan.

Ik schuif elk jaar zo aan.
Ja, ik doe wel mijn beste kleding aan. Je moet toch wel een officieel gevoel hebben. Anders verdwijnt iedereen met zijn bord naar de buis.
Deze zijn er nog wel in mijn maat, maar ik twijfel. Zijn namelijk voor heren. En dan vink ik ook dat ze een beetje zielig uit hun oogjes kijken.....
Ik heb een flink aantal zwarte jurkjes in verschillende modellen met en zonder (lange/korte) mouwen. Dat is een soort van verslaving, kan er niks aan doen. Ik kan er ook niet aan voorbij lopen en geef er rustig een paar honderd euro voor uit en niet speciaal voor Kerst. Ik kies er gewoon eentje uit waar ik die dag zin in heb, daar gaan kousen onder met mijn favoriete hoge hakken en iets van sieraden en mijn haar opgestoken. Chique genoeg voor de Kerst. En ik ga in die outfit zo min mogelijk naar buiten. Bijna al die jurkjes zijn vrij kort (niet langer dan net boven mijn knieën) en ik heb een hekel aan koude benen.
Ik houd niet van glanzende troep en glitters.

Ik denk wel dat een combinatie van het pak van spiegelster en de schoenen van pumps erg sexy is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven