Kerstmode: wie draagt het?
woensdag 14 december 2011 om 16:57
Je ziet het overal weer in de winkels hangen: de kerstmode en ook de bladen staan er weer vol mee. Glimmende jurkjes van polyester, zonder mouwen en te dragen met peeptoe pumps, dus zonder panty. Of mooie mouwloze tops voor moeder en dochter, gedragen op een minirok.
Naast dat het hier ontzettend koud is, is de gemiddelde nederlander in- en inbleek. De mode is dus totaal ongeschikt. Tenminste, voor mij en mijn familie/vrienden. Dragen jullie dit allemaal wel en zitten jullie dan ook allemaal gezellig met zo'n lieve grijze oma en 20 anderen aan een tot in de puntjes gestylde tafel?
Naast dat het hier ontzettend koud is, is de gemiddelde nederlander in- en inbleek. De mode is dus totaal ongeschikt. Tenminste, voor mij en mijn familie/vrienden. Dragen jullie dit allemaal wel en zitten jullie dan ook allemaal gezellig met zo'n lieve grijze oma en 20 anderen aan een tot in de puntjes gestylde tafel?
woensdag 14 december 2011 om 17:04
Ik zie het nog zo voor me.. Elk jaar tweede kerstdag even bij opa en oma langs met de hele familie, gewoon een normale outfit aan even een borrel halen.. Komt tante binnen met van die glanzende handschoenen tot aan de ellebogen in kertj
in kerstjurk..
Elk jaar doen we het zo, en toch dacht ze; ik ga ervoor! hilarisch..
in kerstjurk..
woensdag 14 december 2011 om 17:10
Ik heb het altijd koud dus meestal niet, maar wij kleden ons wel mooi aan bij kerst. Gewoon voor de leuk en het extra gevoel van chique. Maar bij ons duurt 1e kerstdag vieren ook echt een volle dag, dus gedurende de dag gaan de panty's uit en de huisbroeken aan, de hoge hakken uit en de sloffen aan. Iedereen eindigt de kerstdag met een dikke wollen trui, een kop thee, huispakken en sloffen op de bank. En alle kindjes in slaapzak op schoot. Heel gezellig.
woensdag 14 december 2011 om 17:10
Nee, met kerst ben ik helemaal niet zo speciaal aangekleed. Rok, maillot en wollen trui was het afgelopen jaar.
Dit jaar kook ik ook nog zelf, dus loop ik wrs de hele avond met een keukenschort voor
Zo'n gala-achtig jurkje draag ik alleen naar feesten, gala's ouzo. 1 x met oud en nieuw gedaan voor een feest, was hartstikke leuk. Buiten wel een lange wollen jas eroverheen natuurlijk, want anders veel te koud.
En een panty in peeptoes vind ik echt geen gezicht
Dit jaar kook ik ook nog zelf, dus loop ik wrs de hele avond met een keukenschort voor
Zo'n gala-achtig jurkje draag ik alleen naar feesten, gala's ouzo. 1 x met oud en nieuw gedaan voor een feest, was hartstikke leuk. Buiten wel een lange wollen jas eroverheen natuurlijk, want anders veel te koud.
En een panty in peeptoes vind ik echt geen gezicht
woensdag 14 december 2011 om 17:11
Ik draag geen dingen die ik normaal niet zou dragen; peeptoes heb ik nooit aan dus ook niet met kerst. Vind het verder wel leuk om voor kerst/oud&nieuw iets te kopen met glitters e.d., maar los eventuele blote armen-problemen dan net als KahlanAmnell op; bolero/vestje/jasje eroverheen. Maar er is ook genoeg te vinden met glitters én lange mouwen.
woensdag 14 december 2011 om 17:11
quote:bijenrompje schreef op 14 december 2011 @ 17:04:
Ik zie het nog zo voor me.. Elk jaar tweede kerstdag even bij opa en oma langs met de hele familie, gewoon een normale outfit aan even een borrel halen.. Komt tante binnen met van die glanzende handschoenen tot aan de ellebogen in kertj
in kerstjurk..
Ben ik jouw tante .
Ik kleed mij dus wel in avondkleding voor kerst. Als ik me daar al niet voor mag optutten
in kerstjurk..
Ben ik jouw tante .
Ik kleed mij dus wel in avondkleding voor kerst. Als ik me daar al niet voor mag optutten
woensdag 14 december 2011 om 17:18
quote:Bagheera schreef op 14 december 2011 @ 17:11:
[...]
Ben ik jouw tante .
Kom jij op tweede kerstdag rond twaalf uur s'middags binnen in een galajurk met zijden handschoenen? Ja dan zou het zomaar kunnen
We komen allemaal, op klapstoelen in de woonkamer van opa en oma een kop koffie en later een wijntje drinken om vervolgens onze eigen gang te gaan, iedereen in spijkerbroek..
[...]
Ben ik jouw tante .
Kom jij op tweede kerstdag rond twaalf uur s'middags binnen in een galajurk met zijden handschoenen? Ja dan zou het zomaar kunnen
We komen allemaal, op klapstoelen in de woonkamer van opa en oma een kop koffie en later een wijntje drinken om vervolgens onze eigen gang te gaan, iedereen in spijkerbroek..
woensdag 14 december 2011 om 17:24
Ik kleed me gewoon. Naar mijn schoonouders iets netter, maar zeker geen zwarte glimjurk ofzo.
Ik wil gewoon relaxen met kerst.
Galajurken en glitters, hardstikke leuk voor een ander feest, maar niet met kerst.
Ik wil ook nog kunnen koken, wandelen, stoeien met neefjes en languit op een luie stoel kunnen ploffen met kerst.
Ik wil gewoon relaxen met kerst.
Galajurken en glitters, hardstikke leuk voor een ander feest, maar niet met kerst.
Ik wil ook nog kunnen koken, wandelen, stoeien met neefjes en languit op een luie stoel kunnen ploffen met kerst.
woensdag 14 december 2011 om 17:28
Voor de liefhebbers van de betere kerstmode:
http://www.christmassweatercollection.com/
Deze kunnen ook zonder peeptoes.
http://www.christmassweatercollection.com/
Deze kunnen ook zonder peeptoes.
woensdag 14 december 2011 om 17:30
woensdag 14 december 2011 om 17:31
woensdag 14 december 2011 om 17:45
woensdag 14 december 2011 om 18:05
Ik heb een flink aantal zwarte jurkjes in verschillende modellen met en zonder (lange/korte) mouwen. Dat is een soort van verslaving, kan er niks aan doen. Ik kan er ook niet aan voorbij lopen en geef er rustig een paar honderd euro voor uit en niet speciaal voor Kerst. Ik kies er gewoon eentje uit waar ik die dag zin in heb, daar gaan kousen onder met mijn favoriete hoge hakken en iets van sieraden en mijn haar opgestoken. Chique genoeg voor de Kerst. En ik ga in die outfit zo min mogelijk naar buiten. Bijna al die jurkjes zijn vrij kort (niet langer dan net boven mijn knieën) en ik heb een hekel aan koude benen.