Mode & Beauty alle pijlers

Kleding die je thuis draagt.

15-07-2012 16:15 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zie hier regelmatig foto´s van outfits die mensen dragen als ze thuis zijn. Dan zie ik mooie outfits waarvan ik denk, goh, draag je die thuis.

Ik beken, als ik thuis ben draag ik een trainingsbroek en een shirt en/of een vest.

Als ik weggeweest ben is het eerste wat ik doe, naar boven lopen en mijn oude plunje aan. Maar inmiddels voel ik mij wel een slons

De reden dat ik oude kleren aantrek is omdat ik 3 katten hebben en dan snel onder de haren zit. Dit vind ik zonde van mijn goede kleding.

Wat hebben jullie thuis aan?
Als ik thuis ben METEEN mijn trainingsbroek aan, sokken aan (als ik die nog niet aanhad) ook in de zomer sokken aan, maar shirt hou ik meestal hetzelfde aan als wat ik aanhad.

Bij broeken ga je al snel knieën zien in je spijkerbroek maar dat is eigenlijk een slap excuus. Trainingsbroeken zitten gewoon zo lekker. Al moet ik een uur later weer de deur uit, ik kleed me thuis altijd gelijk om, wat wel eens vervelend is als de bel gaat en er is niemand thuis. Dan trek ik met super snelheid altijd even een spijkerbroek aan haha...
Ik haat het om er slonzig bij te lopen, dus heb wel ergens die weggestopt een pyamabroek liggen die ik alleen draag als ik echt ziek ben. Verder loop ik er altijd netjes en verzorgt bij. Of ik nu thuis ben, m'n huis poets of boodschappen ga doen.
Bij mij gaat thuis direct m'n beha uit, die dingen (gruwel :-S) draag ik dus echt puur en alleen voor de buitenwereld... Verder thuis ook t liefst in m'n johgingbroeken en lekker zacht vest... Sinds ik n vriend heb gaan de slobbers met gaten / vlekken wel de deur uit of degraderen naar kluskleding, maar hij moet me maar nemen zoals ik ben en me het fijnste voel. En soms heb ik, ondanks een thuis-dag, zin in super mooie kleding en hakken en make up etc nou dan loop ik dus diva-style thuis en buiten met de hond. Interesseert me allemaal niet zoveel wat iedereen denkt, doe ook gerust in slobber de deur open/ boodschappen / hond uitlaten. Alleen die rot beha's hè....
Ik draag thuis gewoon wat ik die dag ook al aan had, hoogstens die ik er een vest overheen als ik het koud heb.

Als ik de hele dag thuis zit en de deur niet uitkom, wil ik nog wel eens een jurkje met een t-shirt jurkje er overheen aandoen, iets wat mij niet heel erg flatteert. Ik zie er wel altijd toonbaar uit voor anderen.

Kan er niks aan doen, maar ik vind het ook echt helemaal niks om thuis alleen maar in je slobberkleding te zitten. Voel me dan altijd minder fijn en ik vind het voor mijn vriend toch ook wel zo fijn als hij mij gewoon kan zien in de kleding die ik voor de buitenwereld ook aantrek. Als hij hier altijd in zijn joggingbroek zou zitten zou ik ook echt niet blij worden.
Ik heb geen jogginbroek. Nooit gehad ook. Mis ik iets?
Het hangt er nogal vanaf

Als ik in de moestuin werk, of gras ga maaien, of iets anders doe in onze (best heel grote) tuin, dan draag ik iets anders dan wanneer ik alleen maar binnen ben.

Maar ik probeer er altijd iets leuks van te maken, ook als ik met modderige schoenen rondloop heb ik vaak toch een mooie spijkerbroek aan en een fleecetrui die getailleerd is en een leuke kleur heeft.
Thuis draag ik niets anders dan naar het werk of idd. Heel af en toe heb ik een joggingbroek dag maar dat is maar zelden eigenlijk.
quote:lucretiatox schreef op 15 juli 2012 @ 17:50:

Ik heb geen jogginbroek. Nooit gehad ook. Mis ik iets?Jaaah
Je hoort het: katten bepalen je leven, je comfort en je garderobe!
Oh nee!!! Niet die relaasiepijler!!
Ik heb diverse huisoutfits. Als ik geen bezoek verwacht en nergens meer heen hoef gaat er binnen 5 minuten na thuiskomst meteen zo'n outfit aan.

Bestaat meestal uit: jogging, trainings of pyamabroek, met hemdje of shirtje en afhankelijk van het weer een vestje en slofjes.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Vaak wel relax-kleding. Tuniek of lange trui met legging en hoge sloffen evt. met een vest. Wel altijd schoon en redelijk matchend.
I choose happy!
quote:EssentialBliss schreef op 15 juli 2012 @ 19:57:

Vaak wel relax-kleding. Tuniek of lange trui met legging en hoge sloffen evt. met een vest. Wel altijd schoon en redelijk matchend.

Ja, het moet wel matchend en heel zijn, ik weiger oude en kapotte meuk.

Heb nu een zwarte katoenen pyjamabroek aan met zwart hemdje en roze vestje.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
quote:piratorart schreef op 15 juli 2012 @ 19:49:

Je hoort het: katten bepalen je leven, je comfort en je garderobe!Klopt, ze bepalen hier alles
Hier ook 2 hele lieve katten (Thai) dus kijk ik wel uit dat ik thuis de mooiste en leukste kleding draag. Vriend is daar dolblij mee want als hij niet in pak hoeft loopt hij het liefst in een makkelijke broek met dito shirt en hoeft zich dan niet te generen (zijn eigen woorden)

Soms kleed ik mij wel 5 keer per dag om. 's Morgens of werkkleding of sportkleding, daarna poetskleding, boodschappenkleding, als ik pech heb mijn werkkleding weer (gebroken diensten) en daarna mijn huiskloffie.

Als ik tussendoor nog ga motorrijden dan uiteraard mijn motorkleding. Dit gebeurd echter sporadisch.

Alleen mijn werkkleding, sportshirt, sokken en ondergoed gaan elke dag de was in. De rest gaat iets langer mee.
ik heb drie hondjes en draag gewoon alles wat ik mooi vind...wat vuil is gaat in de was. Als ik mijn mooie spullen die ik koop ook nog moet gaan "sparen" blijft werkelijk alles hangen Ik draag al drie dagen per week bedrijfskleding en draag mijn kleding al veel te weinig. Ik trek me er dus niets van aan en heb vanmiddag in een witte broek, buiten mijn honden zitten borstelen

De haren heb ik er af geborsteld en had ik nog weg gemoeten, dan had ik iets anders aan gedaan.
Ik heb juist vaak op vrije dagen rokjes, mooie laarzen e.d. aan, ook als ik geen plannen heb die dag.

Op mijn werk kan ik vies worden, dus daar heb ik vaak oude, gemakkelijke kleding aan. Als ik dan op vrije dagen ook dergelijke kleding zou dragen dan heb ik dus nooit wat anders aan... Voel ik me echt zo'n ma flodder
'Tell people there's an invisible man in the sky who created the universe, and the vast majority will believe you. Tell them the paint is wet, and they have to touch it to be sure.' -George Carlin
quote:lilaemme schreef op 15 juli 2012 @ 17:13:

Na het werk trek ik mijn nette kleding (pak, nette jurk/rok met blazer, hoge hakken) meestal wel uit. Ik douche of stap in bad en kies dan - afhankelijk van hoe mijn avond eruit ziet - een makkelijker outfit. Denk aan een eenvoudig jurkje met legging of een spijkerbroek met shirtje.

Maar ik ga zeker niet als Ma Tokkie een hele dag in een joggingbroek rondlopen in huis. Eigenlijk wil ik er altijd verzorgd uit zien thuis.

Soms trek ik 's avonds een yogabroek met een leuk shirt en vestje aan als ik een avondje bankhangen heb gepland, maar ik vind het belangrijk om er thuis ook leuk bij te lopen, ook voor mijn vriend. Kan het ook erg waarderen als hij moeite blijft doen voor mij.

Verbaas me dat er zoveel forummers zijn die zich gerust de hele dag in een joggingbroek kleden... Vind het persoonlijk een beetje raar om er wel aantrekkelijk uit te zien voor werk en dan thuis als een slons...Helemaal met je eens! Ik heb geen joggingbroek. Mijn hoge hakken gaan uit aan het eind van een werkdag. En na het eten en douchen trek ik een satijnen badjeasje aan. Blijf graag aantrekkelijk!
Ik snap dat ook niet.

Joggingpakken, BHloos rondlopen in huis, Crocs, huispakken enz. Vreselijk!

Ik draag altijd mijn normale kleren incl make up, goede lingerie enz. het enige wat ik uitdoe na mijn werk zijn mijn schoenen (meestal) Vind ik ook fijner voor mijn man, hij ziet er ook de hele dag 'compleet' en verzorgd uit en dat stel ik zeer op prijs
Het is ook maar net wat je belangrijk vindt in een relatie... Er de hele dag elke dag mooi en sexy en well-dressed bij lopen, of accepteren dat de ander zich kleedt zoals ie wil en elkaar dan nog steeds aantrekkelijk vinden, hoe het ook is dat de ander gekleed gaat.

Het is voor mij genoeg om te weten dat ik als ik een beetje moeite doe er stunning uit zie en heb nu eenmaal niet altijd zin in dat iedereen op straat op/omkijkt, en ook niet altijd (bijna nooit) zin in oncomfortabele beha's, hakken, kriebelende jarretelles, strakke tops/broeken en netjes zitten vanwege rokje en dergelijke toestanden. Alleen als ik daar zin in heb draag ik zulks, maar dat hangt echt van m'n bui af en doe dat voor niemand anders dan mezelf.

Ik zou mezelf geen slons noemen, sommige mensen (waaronder ik) hebben gewoon het geluk er ook in comfi-kleding en make-uploos, met makkelijk kapsel, toch verzorgd fris en netjes uit te zien. Ik hoef mezelf / mijn uiterlijk niet meer zonodig te bewijzen, maar als anderen wel de moeite en het ongemak voor lief willen nemen zich elke dag tot in de puntjes te stylen en wellicht iets oncomfortabeler kleding te dragen laat ik ze ook in hun waarde. Ieder zijn keuze maar veroordeel anderen niet om hun verschijning vind ik...

BH laat ik dan wel de hele dag aan
Ik loop thuis vaak in een joggingbroek, hemdje zonder BH en lekker dik vest aan. Mijn vriend vertelt me dan regelmatig dat mijn kont prachtig uitkomt in die broek en dat de gedachte dat ik geen BH aan heb onder dat strakke hemdje een hele fijne is. Dus ik trek lekker aan waar ik zin in heb. En dat is wederzijds.
quote:fantastissima schreef op 15 juli 2012 @ 21:41: Ieder zijn keuze maar veroordeel anderen niet om hun verschijning vind ik...

Eens, zo was het topic ook niet bedoeld hoor, om anderen te gaan veroordelen in hun keuze. Ik was gewoon benieuwd hoe anderen gekleed gaan in huis.

Je moet doen waar je jezelf het lekkerst bij voelt. Voor de een is dat netjes en voor de ander gemak ( en bh-loos heerlijk )

Het is een beetje 50/50 volgens mij, netjes/gemak.
Ik vind mijn vriend net zo sexy in een joggingbroek als in een pak (nou ja goed, bíjna net zo sexy, een pak is dan ook wel errug nice). Net als dat hij mij net zo sexy vindt in een slaapshirt als in een mooie jurk. Als we uitgaan doe ik altijd nog mijn best voor hem, zal sowieso niet snel de deur uit gaan zonder maké up en met ongewassen haren.

Ik verzorg me zelf optimaal: altijd gelakte nagels, geen vlekken en gaten in mijn kleding, zorg besteed aan mijn uiterlijk dus. Maar dat hoeft echt niet te betekenen dat hij mij mooier vindt in satijnen nachtgoed dan in een fijne joggingbroek.
quote:Jetty1969 schreef op 15 juli 2012 @ 20:46:

ik heb drie hondjes en draag gewoon alles wat ik mooi vind...wat vuil is gaat in de was. Als ik mijn mooie spullen die ik koop ook nog moet gaan "sparen" blijft werkelijk alles hangen Ik draag al drie dagen per week bedrijfskleding en draag mijn kleding al veel te weinig. Ik trek me er dus niets van aan en heb vanmiddag in een witte broek, buiten mijn honden zitten borstelen

De haren heb ik er af geborsteld en had ik nog weg gemoeten, dan had ik iets anders aan gedaan.^^ al heb ik dan 2 katten ipv honden. Al schop ik wel altijd mijn schoenen thuis uit, ik voel me gewoon beter in mooie kleding. Al zit deze meestal best comfortabel.
Ik draag thuis wel velours huispakken of een trainingsbroek met shirtje/jasje, maar die zien er netjes uit. Niet vaal, niet met vlekken of rafels en qua kleur op elkaar afgestemd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven