Mode & Beauty alle pijlers

kleding gast bruiloft

03-02-2011 17:42 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Over een kleine maand gaat een goede vriendin van me trouwen. Ik ben nog nooit eerder op een bruiloft geweest en heb dus ook géén idee wat ik aan moet. Ik vind het sowieso moeilijk om kleding voor mezelf te kopen, dus een beetje hulp kan ik wel gebruiken.

Het is geen hele chique aangelegenheid, maar ik wel er wel netjes en stylish uitzien. Ik wil graag hakken aan en twijfel over een jurk (omdat het dan pas begin maart is en ik een jurk met legging oid eronder er vaak minder chique uit vind zien, maargoed, wieweet kunnen jullie me overtuigen ;) ).

Ik ben 1.65m, heb maat xs/s, blond haar en lichte huid.

Hebben jullie leuke ideeën? Alvast erg bedankt!
Ga gezellig met je vriendin winkelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Waarom geen jurk met een huidskleurige panty eronder? Altijd die legging.. zo lelijk!

Gewoon mooi jurkje, huidskleurige panty eronder. Paar mooie pumps eronder, Je haar mooi opgestoken eventueel, mooie sieraden en leuk klein tasje.

Het hoeft niet moeilijk te zijn;)

BTW geen zwart aandoen als je blond bent en een lichte huid heb. Daardoor lijkt je alleen maar witter en bleker! Blauw, bruin of een andere kleur staat je vast mooier.
Een legging moet je echt niet aantrekken naar een huwelijk.

Onder een jurk kun je een panty of kousen doen.

Koop geen jurk bij Steps. Die jurken vind ik ook niet mooi voor zo'n gelegenheid.

Wat heb je allemaal in de kast hangen?

Vaak kun je van alles combineren en blijk je niet zoveel nieuws nodig te hebben.
Met de maat xs/s zal je er nog geweldig uitzien in een vuilniszak.... Wou dat ik dat had.

Maar, zoals boven al vermeld, een leuke jurk met een panty, het zal toch voornamelijk binnen zijn. Ga een winkel in en kijk naar wat je leuk vind, koop er een leuk stel hakken bij en doe iets met je haar, of laat het gewoon zoals je het altijd heb. Doe inspiratie op otto.nl ofzo.
Een legging met laarzen kan uiteraard wel. Hoewel veel laarzen weer niet netjes genoeg zijn voor bruiloften naar mijn mening. Bij twijfel kun je beter een panty en schoenen met hakken aantrekken onder een jurkje. Zo lang zal je in maart niet buiten moeten staan en met een donkere panty, kun je die ook nog in vele diktes krijgen.

Een beetje nette jurk, liefst van wat luxere stof met nette schoenen, een nette wat langere jas op heup-knielengte of evt een grooote pashmina en klaar. Kies iets wat je echt leuk vind, in Nederland ben je helaas voor je het weet overdressed door luie mensen in spijkerbroek. Maar je kunt beter over- dan underdressed zijn is mijn mening.
Bedankt voor jullie tips!

@ sainttropez en bommi: Een jurkje met een panty is idd ook een goed idee.

@ i-desire: Geloof het of niet, ik heb ontzettend veel moeite met het kopen van kleding voor mezelf. Heb mijn 'stijl' nog niet gevonden denk ik ;)
quote:i-desire schreef op 03 februari 2011 @ 17:50:

Met de maat xs/s zal je er nog geweldig uitzien in een vuilniszak.... Wou dat ik dat had.

Maar, zoals boven al vermeld, een leuke jurk met een panty, het zal toch voornamelijk binnen zijn. Ga een winkel in en kijk naar wat je leuk vind, koop er een leuk stel hakken bij en doe iets met je haar, of laat het gewoon zoals je het altijd heb. Doe inspiratie op otto.nl ofzo.Dat vind ik altijd zo'n domme opmerking pffff.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@i-desire; Alsof een vrouw er alleen maar goed uit kan zien met maatje XS?

@TO: Waarom ga je niet lekker samen met je vriendin shoppen!
Hi Lany, ga gewoon lekker online kijken naar wat je mooi vindt. Dan zoek je vervolgens naar waar je dat soort kleding kunt kopen. Een kleine maat is vaak handig, je kunt dan bv ook leuke vintagejurkjes aan, die vallen vaak klein.
Wat m'n voorgangers al zeggen: Geen legging onder een jurkje! Onder een jurkje hoort een panty. Sowieso is een legging niet netjes genoeg voor een bruiloft.

@ i-desire: ik kan er ook geweldig uitzien in maat 42 hoor!
In vredesnaam, geen legging! Dat staat zo lomp onder een jurkje (tenminste, dat is mijn mening). Er zijn hele mooie, sterke, huidskleurige panty's te koop, die zou ik aandoen. Beter nog, koop hold-ups, met zo'n plakrand, vind ik zelf altijd fijner dan zon knellende panty in je kruis.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
Haha, nou, een legging laat ik voortaan wel uit mn hoofd ;)
quote:bommi schreef op 03 februari 2011 @ 17:48:

Koop geen jurk bij Steps. Die jurken vind ik ook niet mooi voor zo'n gelegenheid.

Ik vind de jurkjes van Steps juist uitermate geschikt om te dragen als gast op een huwelijk. Ik twijfel alleen of je er met maat XS wel in past. Ik ben zelf ook vrij klein, met maat M en redelijke boezem en pas nog in maat 36 daar.
2x is teveel
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Even een losse opmerking tussendoor:

Weet je wat de bruid aan doet?

Zorg er in ieder geval voor dat je niet mooier bent als de bruid....

Ik vergeet nooit meer die keer dat ik als vriendin van de getuige vooraan zat in het gemeentehuis in mijn pakje van toen FL300,-- gulden (toen heel veel geld, een pakje shag kostte nog 3 gulden ) terwijl dat de bruid een tweedehands trouwjurk van 75 gulden aan had (kleur, 70-tiger jaren lichtgroen, inclusief flaphoed).

Als ik dat had geweten, dan had ik gewoon een spijkerrok aangedaan...

PS: dit was in 1985 lang geleden dus, maar het gaat om de moraal van het verhaal...
jojanneke66 wijzigde dit bericht op 03-02-2011 18:38
Reden: gewoon klunzig gedrag
% gewijzigd
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
quote:nike schreef op 03 februari 2011 @ 18:35:

[...]

Ik vind de jurkjes van Steps juist uitermate geschikt om te dragen als gast op een huwelijk. Ik twijfel alleen of je er met maat XS wel in past. Ik ben zelf ook vrij klein, met maat M en redelijke boezem en pas nog in maat 36 daar.Dit dacht ik ook al.. Steps heeft namelijk prachtige jurkjes die inderdaad uitermate geschikt zijn voor dit soort gelegenheden. TO; ik zou dus zeker even bij Steps binnenstappen.
quote:jojanneke66 schreef op 03 februari 2011 @ 18:37:

Even een losse opmerking tussendoor:

Weet je wat de bruid aan doet?

Zorg er in ieder geval voor dat je niet mooier bent als de bruid....

Ik vergeet nooit meer die keer dat ik als vriendin van de getuige vooraan zat in het gemeentehuis in mijn pakje van toen FL300,-- gulden (toen heel veel geld, een pakje shag kostte nog 3 gulden ) terwijl dat de bruid een tweedehands trouwjurk van 75 gulden aan had (kleur, 70-tiger jaren lichtgroen, inclusief flaphoed).

Als ik dat had geweten, dan had ik gewoon een spijkerrok aangedaan...

PS: dit was in 1985 lang geleden dus, maar het gaat om de moraal van het verhaal...Daarom kan de bruid er toch wel mooier uit hebben gezien ook al was haar outfit 75 euro en de jouwe 300?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
En Steps heeft idd heel leuke jurkjes voor een bruiloft.
quote:sainttropez schreef op 03 februari 2011 @ 17:45:

Gewoon mooi jurkje, huidskleurige panty eronder. Paar mooie pumps eronder, Je haar mooi opgestoken

Dit zijn altijd van die heerlijke aanwijzingen voor mensen die geen idee hebben van kleren kopen . Oooh, een móói jurkje aandoen? Ei van Columbus, ik dacht dat ik een lelijk jurkje aan moest!

Maar even serieus, mensen die het echt moeilijk hebben met kleren kopen vinden het vaak makkelijker om zo concreet mogelijke aanwijzingen te krijgen. Want wat is nou een mooi jurkje? Een jurkje van rode glanzende stof met een flink decolleté is bijvoorbeeld heel mooi 's avonds op een feest, maar bij een huwelijkssluiting om 10 uur 's ochtends niet zo handig.

Omdat ik zelf meestal donkere kleuren draag zit ik zelf al gauw te twijfelen over kleurige kleding (is het niet te schreeuwerig?) terwijl ik het van anderen vaak heel mooi vind.
En geen wit!

Ookal trouwt de bruid niet in het wit. Overigens is zwart ook geen kleur voor een bruiloft.
quote:_Barbabella_ schreef op 03 februari 2011 @ 19:02:

En geen wit!

Ookal trouwt de bruid niet in het wit. Overigens is zwart ook geen kleur voor een bruiloft.Inderdaad, lekker kleurig kiezen dus. Maar zwarte schoenen of een vestje kan natuurlijk wel. Sommige mensen dragen wel een zwart jurkje, maar kleden het feestelijk aan. Dat kan op zich wel, maar zelf zou ik het niet snel doen.
quote:Snormel schreef op 03 februari 2011 @ 18:58:

[...]

Dit zijn altijd van die heerlijke aanwijzingen voor mensen die geen idee hebben van kleren kopen . Oooh, een móói jurkje aandoen? Ei van Columbus, ik dacht dat ik een lelijk jurkje aan moest!

Maar even serieus, mensen die het echt moeilijk hebben met kleren kopen vinden het vaak makkelijker om zo concreet mogelijke aanwijzingen te krijgen. Want wat is nou een mooi jurkje? Een jurkje van rode glanzende stof met een flink decolleté is bijvoorbeeld heel mooi 's avonds op een feest, maar bij een huwelijkssluiting om 10 uur 's ochtends niet zo handig.

Omdat ik zelf meestal donkere kleuren draag zit ik zelf al gauw te twijfelen over kleurige kleding (is het niet te schreeuwerig?) terwijl ik het van anderen vaak heel mooi vind.Dank! Dat is het dus precies. Ik weet wel dat ik beter geen zwart kan dragen omdat ik daar bleker door wordt en géén diep decolleté omdat ik nauwelijk cup a heb.
tip, ga met je moeder of je vriendin shoppen moeders weten vaak wel wat passend voor de gelegeneheid is.....ga je lekker samen lunchen en maak je er een speciaal dagje van. Succes met zo een figuurtje moet je super kunnen slagen!!

een petit black dress is altijd goed om te hebben...voor elke gelegenheid!!
Ben een keer bijna voor de bruid aangezien, omdat mijn kleding klassiek was, die van de bruid sportiever, en in mijn pakje de kleur van het pak van de bruidegom zat . . . . Vergissing werd op tijd bemerkt omdat ik geen boeket bij me had.

Jurkje met hakken, niet in de kleur van de bruid, en platte schoenen mee in de tas . . . . Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven