Mode & Beauty alle pijlers

kleding gast bruiloft

03-02-2011 17:42 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Over een kleine maand gaat een goede vriendin van me trouwen. Ik ben nog nooit eerder op een bruiloft geweest en heb dus ook géén idee wat ik aan moet. Ik vind het sowieso moeilijk om kleding voor mezelf te kopen, dus een beetje hulp kan ik wel gebruiken.

Het is geen hele chique aangelegenheid, maar ik wel er wel netjes en stylish uitzien. Ik wil graag hakken aan en twijfel over een jurk (omdat het dan pas begin maart is en ik een jurk met legging oid eronder er vaak minder chique uit vind zien, maargoed, wieweet kunnen jullie me overtuigen ;) ).

Ik ben 1.65m, heb maat xs/s, blond haar en lichte huid.

Hebben jullie leuke ideeën? Alvast erg bedankt!
Als ik al die mooie jurkjes hierboven zie dan krijg ik zo'n zin om te shoppen
Bij blond haar vind ik blauw, paars en groen erg mooi staan. Zwart, geel, en helderrood zou ik laten hangen. Een bruiloft is best netjes, dus zorg dat je jurk niet te kort is/je decolleté niet te diep.

Je bent zo te lezen slank en fijngebouwd. Een jurk tot op de knie, die redelijk nauw aansluit, lijkt me het mooist daarbij.

Je hoeft natuurlijk geen jurk aan, een mooie top met een rok of pantalon kan net zo feestelijk zijn.

Maxmara

En gewoon wat plaatjes ter inspiratie:

De linker:

Hier staan meer voorbeelden, boven het plaatje op 'next' klikken.

Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.
TO geeft in haar OP aan dat het geen chique aangelegenheid is. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de meeste van deze jurkjes erg mooi vind, maar wellicht too much voor een niet zo chique bruiloft...
quote:Lonkaa schreef op 03 februari 2011 @ 19:29:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Sorry, maar op de bovenste na zijn dit allemaal jurken die ik op een normale dag draag.

Maar goed, als het niet zo chique is, zou dit wel geschikt zijn. Met pumps, maillot of panty en een mooi tasje en jasje.
quote:nike schreef op 03 februari 2011 @ 18:35:

[...]

Ik vind de jurkjes van Steps juist uitermate geschikt om te dragen als gast op een huwelijk. Ik twijfel alleen of je er met maat XS wel in past. Ik ben zelf ook vrij klein, met maat M en redelijke boezem en pas nog in maat 36 daar.

Weet niet of iemand het al gezegt heeft, maar goed.

Ik vind ze niet echt geschikt, aangezien iedereen naar die winkel gaat en je dus de kans loopt dat je dezelfde jurk aan hebt als een andere gast.

Ga eens bij Peek & Cloppenburg kijken. Die hebben een afdeling met gala-jurken en cocktail-jurken. Heb daar zelf ook een jurk gekocht voor een bruiloft. Zijn van mooie stof en goede kwaliteit. En je loopt minder snel kans dat je nog iemand tegenkomt met die jurk.
quote:Ivetje schreef op 06 februari 2011 @ 17:13:

[...]Ik vind ze niet echt geschikt, aangezien iedereen naar die winkel gaat en je dus de kans loopt dat je dezelfde jurk aan hebt als een andere gast.

Tsja, dat zou mij dus werkelijk niet kunnen schelen.Als ik een jurkje gevonden heb dat ik mooi vind en dat binnen het budget valt, ga ik het niet laten hangen omdat iemand anders het ook wel eens zou kunnen hebben.
quote:Snormel schreef op 06 februari 2011 @ 17:36:

[...]

Tsja, dat zou mij dus werkelijk niet kunnen schelen.Als ik een jurkje gevonden heb dat ik mooi vind en dat binnen het budget valt, ga ik het niet laten hangen omdat iemand anders het ook wel eens zou kunnen hebben.Nou, ik zou het zelf niet echt fijn vinden als iemand ook die jurk aan heeft en er eventueel beter in uit ziet. Nu zal dat met maat 36 misschien niet snel het geval zijn, maar ik heb 42 en de kans dat iemand er dan wat strakker uitziet in hetzelfde jurkje is dan natuurlijk wel aanwezig. Daar zou ik me niet prettig bij voelen dan. Bovendien vind ik het altijd wel leuk om origineel voor de dag te komen ipv in een 13 in een dozijn-jurk zoals van de Steps. Zeker op een bruiloft, wat toch een speciale aangelegenheid is. Maar goed, dat is heel persoonlijk natuurlijk.
quote:Ivetje schreef op 06 februari 2011 @ 18:00:

[...]

Nou, ik zou het zelf niet echt fijn vinden als iemand ook die jurk aan heeft en er eventueel beter in uit ziet. Nu zal dat met maat 36 misschien niet snel het geval zijn, maar ik heb 42 en de kans dat iemand er dan wat strakker uitziet in hetzelfde jurkje is dan natuurlijk wel aanwezig. Er zijn plenty jurkjes te vinden die stukken beter staan met rondingen dan zonder hoor! Ook bij Steps!
Ik vind Steps te duur voor de kwaliteit die je krijgt daar. Dus ik kom er al nooit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven