Mode & Beauty alle pijlers

Kleding in setjes kopen

17-03-2021 10:16 112 berichten
Wie koopt er hier zijn kleding meestal in setjes? Is dat handig?

Ik koop mijn kleding altijd los. Als ik iets leuks zie dan koop ik het. En ga ik er niet iets passends bijkopen. Ik heb veel dezelfde basiskleuren, dus combineren gaat meestal wel.

Maar toen ik eens een Zalon box bestelde zag ik hoe leuk het is als je stukken een geheel vormen. Zijn er hier mensen die dat vaak doen? En hoe bevalt dat?

NB: met setje bedoel ik dat je in 1 keer bij elkaar passende stukken koopt (zoals een vest, top, rok en schoenen), maar niet per sé van hetzelfde merk of serie.

Ik koop mijn kleding

Totaal aantal stemmen: 160

Altijd als losse stukken (61%)
In setjes (8%)
Meestal in dezelfde kleuren (11%)
Ik heb zoveel dat het altijd wel combineert (13%)
Combineren interesseert me niet zo (5%)
Anders (3%)
anoniem_181776 wijzigde dit bericht op 17-03-2021 16:46
16.91% gewijzigd
Marelyse schreef:
27-03-2021 17:28
Ik heb vandaag naar aanleiding van dit topic voor het eerst sinds mensenheugenis een setje gekocht :cheer2:

Broek, vestje, truitje. Het vestje en truitje waren door het merk al gecombineerd, maar de broek heb ik er zelf bij bedacht, wel van hetzelfde merk. En nu wil ik er dus ook nog schoenen bij, die goed bij de broek passen maar daarvoor moet ik nog op zoek.

Het valt me wel op dat het dure business is, kleding in setjes kopen. Ik denk ook dat ik het daarom lang geleden uit mijn systeem heb verbannen. Ik ben niet armlastig maar ik vind het wel een ding om zoveel geld tegelijk uit te geven aan 1 outfit.
Wat leuk! Maar hoezo is het duurder? Want als je 4 losse dingen had gekocht was je het toch ook kwijt?
baukelien schreef:
27-03-2021 21:14
Wat leuk! Maar hoezo is het duurder? Want als je 4 losse dingen had gekocht was je het toch ook kwijt?
Maar de vraag was wie er koopt in outfits. Niet wie nieuwe dingen combineert met dingen die je al hebt. Dus als je een geheel nieuwe outfit in één keer tegelijk koopt ben je natuurlijk duurder uit.

Ik ben iemand die aan één stuk al honderden euro’s uit kan geven. Bij een hele outfit wordt dat wel wat veel.
baukelien schreef:
27-03-2021 21:14
Anders had ik het vest gecombineerd met een shirt uit mijn kast of genoegen genomen met schoenen uit eigen voorraad. Of de items meer verspreid door de tijd aangeschaft.

Maar ik ga de komende tijd vaker uitproberen of setjes kopen voor mij werkt want ik vind het ook wel praktisch.
Marelyse schreef:
27-03-2021 23:24
Anders had ik het vest gecombineerd met een shirt uit mijn kast of genoegen genomen met schoenen uit eigen voorraad. Of de items meer verspreid door de tijd aangeschaft.

Maar ik ga de komende tijd vaker uitproberen of setjes kopen voor mij werkt want ik vind het ook wel praktisch.
Dus het voelt dan alleen wat meer als een uitgave? Want of je nu 4 items in 1 keer koopt of verspreidt over een paar maanden maakt natuurlijk ook niet uit. Tenzij je in totaal meer gaat kopen door die outfits.
Ben wel benieuwd, wat voor kleuren had je gekocht?
Alle reacties Link kopieren
Ik draag standaard een effen zwarte broek en sneakers.

Mijn kleding gaat eeuwen mee, aan "modieus" doe ik niet mee.
Ze gaat pas weg als ze letterlijk uit elkaar valt.

Aan winter- of zomer-spul doe ik ook niet mee.
Alles wordt een heel jaar door gedragen.

Hier dus nooit setjes, altijd alleen een nieuw stuk bovenkleding.
En om de paar jaar eens een passage bij C&A voor een nieuwe zwarte broek (of 2).

Ik heb ook een afkeer van vesten, cardigans, ...
Staat toch nooit mooi, zakt van mijn schouders af, ... en vind ik oubollig.

Doe mij dus maar gewoon een longsleeve met eventueel een effen t-shirt of een tuniek met eventueel een t-shirt. Of bij sneeuw een trui.
Datzelfde t-shirt draag ik dan in de zomer gewoon zo.

En alles matcht altijd met die zwarte broek.

(Thuis loop ik trouwens standaard in zwarte joggingbroek en fleece.
3 of 4 dezelfde joggingbroeken liggen en 3 dezelfde fleeces.)
wissewis wijzigde dit bericht op 28-03-2021 00:41
8.49% gewijzigd
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Klinkt heerlijk.
baukelien schreef:
28-03-2021 00:16
Dus het voelt dan alleen wat meer als een uitgave? Want of je nu 4 items in 1 keer koopt of verspreidt over een paar maanden maakt natuurlijk ook niet uit. Tenzij je in totaal meer gaat kopen door die outfits.
Ja, maar als je combineert met dingen dat je al jaren hebt, dan koop je toch minder. Ook omdat je dan verschillende combinaties maakt, de mogelijkheden zijn eindeloos. Een complete outfit die je koopt om op die manier te dragen is veel beperkter en dan heb je dus meer outfits (items) in je kast nodig om eens wat anders aan te trekken.

Maar ook het kopen in één keer zou voor mij duurder zijn, tenzij ik daarna na aanschaf van de outfit maanden niets meer zou kopen. En ik koop eigenlijk elke maand wel wat.
baukelien schreef:
28-03-2021 00:17
Ben wel benieuwd, wat voor kleuren had je gekocht?
Plaatjes plakken wordt me iets te herkenbaar, sorry. Zeker nu het om een setje gaat :). Maar het gaat om oud-roze tinten gecombineerd met een zandkleur. Beter kan ik het niet omschrijven.
Wissewis schreef:
28-03-2021 00:27
Ik draag standaard een effen zwarte broek en sneakers.

Mijn kleding gaat eeuwen mee, aan "modieus" doe ik niet mee.
Ze gaat pas weg als ze letterlijk uit elkaar valt.

Aan winter- of zomer-spul doe ik ook niet mee.
Alles wordt een heel jaar door gedragen.

Hier dus nooit setjes, altijd alleen een nieuw stuk bovenkleding.
En om de paar jaar eens een passage bij C&A voor een nieuwe zwarte broek (of 2).

Ik heb ook een afkeer van vesten, cardigans, ...
Staat toch nooit mooi, zakt van mijn schouders af, ... en vind ik oubollig.

Doe mij dus maar gewoon een longsleeve met eventueel een effen t-shirt of een tuniek met eventueel een t-shirt. Of bij sneeuw een trui.
Datzelfde t-shirt draag ik dan in de zomer gewoon zo.

En alles matcht altijd met die zwarte broek.

(Thuis loop ik trouwens standaard in zwarte joggingbroek en fleece.
3 of 4 dezelfde joggingbroeken liggen en 3 dezelfde fleeces.)
Leuk dat je zo’n specifieke eigen stijl hebt en mooi dat je je niet laat beïnvloeden door de mode-industrie.

Ik zou willen dat ik kleding droeg tot het uit elkaar valt. Goedkoper en goed voor milieu. Maar ik raak na verloop van tijd uitgekeken op mijn kleding, voel me er dan niet meer fijn in en wil wat anders.

Ik ben juist dol vesten. Komt ook omdat ik daarmee niet bang hoef te zijn voor natte plekken onder mijn armen. Ik zweet nogal snel.
Marelyse schreef:
28-03-2021 08:29
Leuk dat je zo’n specifieke eigen stijl hebt en mooi dat je je niet laat beïnvloeden door de mode-industrie.

Ik zou willen dat ik kleding droeg tot het uit elkaar valt. Goedkoper en goed voor milieu. Maar ik raak na verloop van tijd uitgekeken op mijn kleding, voel me er dan niet meer fijn in en wil wat anders.

Ik ben juist dol vesten. Komt ook omdat ik daarmee niet bang hoef te zijn voor natte plekken onder mijn armen. Ik zweet nogal snel.
Dat zou ik ook wel wat meer willen hebben maar ik vind het ook gewoon echt leuk om leuke setjes bij elkaar te zoeken.. ik heb veel kleding en winkel graag bij zaken met de wat bekendere merken. Ik ben ook gek op Studio Annelies. Ik koop niet altijd setjes maar soms wel.. omdat ik veel heb kan ik eigenlijk alles wel combineren. Zo heb ik laatst een prachtig colbertje van cavellaro voor 6 tientjes in de uitverkoop gekocht. Daar kan ik zo blij van worden. Dan vind ik het leuk om op zoek te gaan naar iets moois voor eronder.. als is een wit shirt en een spijkerbroek erbij ook helemaal leuk.
Ik shop echt voor mijn plezier. En ik wordt blij van die goed gevulde kledingkast.
Marelyse schreef:
28-03-2021 08:16
Plaatjes plakken wordt me iets te herkenbaar, sorry. Zeker nu het om een setje gaat :). Maar het gaat om oud-roze tinten gecombineerd met een zandkleur. Beter kan ik het niet omschrijven.
Klinkt erg mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven