Kleding voor een bruiloft
donderdag 2 juni 2022 om 11:12
Binnenkomt heb ik een bruiloft maar geen idee wat ik aan moet/wil.
Ik ben niet zo modieus helaas.
Het belangrijkste is dat ik er sneakers onder aan kan, ik heb onlangs een operatie gehad en sneakers lopen nog het fijnste.
Ik draag normaal weinig jurken, hooguit als het bloedheet is. Meestal gewoon een broek met shirt/blouse.
Mijn buik is mijn probleemzone, en ben daar best onzeker over. Heb maat L/42 en ben 1.64.
Zat zelf wel aan een jurk te denken, maar wat voor model dan? Het word die dag een graad of 22, maar duurt wel tot 's avonds.
Het is volgensmij geen over de top bruiloft, gewoon een vrij casual aangelegenheid zonder dresscode e.d.
Heb 2 jongens en die gaan in een blouse, colbert en (korte) broek, dat wilden ze graag
Mijn man in een net shirt met jeans.
Iemand leuke suggesties?
Ik ben niet zo modieus helaas.
Het belangrijkste is dat ik er sneakers onder aan kan, ik heb onlangs een operatie gehad en sneakers lopen nog het fijnste.
Ik draag normaal weinig jurken, hooguit als het bloedheet is. Meestal gewoon een broek met shirt/blouse.
Mijn buik is mijn probleemzone, en ben daar best onzeker over. Heb maat L/42 en ben 1.64.
Zat zelf wel aan een jurk te denken, maar wat voor model dan? Het word die dag een graad of 22, maar duurt wel tot 's avonds.
Het is volgensmij geen over de top bruiloft, gewoon een vrij casual aangelegenheid zonder dresscode e.d.
Heb 2 jongens en die gaan in een blouse, colbert en (korte) broek, dat wilden ze graag
Mijn man in een net shirt met jeans.
Iemand leuke suggesties?
donderdag 2 juni 2022 om 11:14
Je hoeft niet in een jurk.
Op mijn bruiloft waren er vrouwen gewoon netjes, maar wel als zichzelf.
Ben je slechts gast? Je hebt geen speciale rol? Dan lekker een mooie broek aantrekken met een fesstelijke top erop. En als je de broekspijpen bijvoorbeeld flaired, dan vallen de sneakers niet op. Hoewel ik hard na zit te denken wat mijn gasten droegen, want dat herinner ik me helemaal niet.
Ben je slechts gast? Je hebt geen speciale rol? Dan lekker een mooie broek aantrekken met een fesstelijke top erop. En als je de broekspijpen bijvoorbeeld flaired, dan vallen de sneakers niet op. Hoewel ik hard na zit te denken wat mijn gasten droegen, want dat herinner ik me helemaal niet.
donderdag 2 juni 2022 om 11:16
Dit zou ik doen.
No one ever made a difference by being like everyone else.
donderdag 2 juni 2022 om 11:23
Ligt eraan, mijn partner heeft een hele zwarte jeans, dat staat wel netjes met overhemd en nette schoenen.Metallover schreef: ↑02-06-2022 11:18Wat raar dat je man in een jeans gaat. Vind ik zelf echt niet kunnen voor een bruiloft.
Afgedragen lichtblauwe geeft een andere vibe. En misschien is het een vrijere bruiloft, ik zou zelf vreselijk vinden als mensen denken in pantalon of pak te moeten komen, zou ik nooit willen.
Dus dat ligt er maar aan.
donderdag 2 juni 2022 om 12:18
donderdag 2 juni 2022 om 12:52
Lezen is niet voor iedereen weggelegd.
donderdag 2 juni 2022 om 12:54
Dit. En op mijn bruiloft droegen zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder een mooi broekpak. Allebei geen jurkentype. En ze waren ook allebei getuige, dus ook een rol. Dus gewoon een mooie nette broek.Doreia* schreef: ↑02-06-2022 11:14Je hoeft niet in een jurk.
donderdag 2 juni 2022 om 12:57
donderdag 2 juni 2022 om 13:40
Zo gaat het toch altijd
Het is dat ik geen plaatjes kan plakken anders had ik een gele leren tas geplakt.
No one ever made a difference by being like everyone else.
donderdag 2 juni 2022 om 13:44
Ik vind het ook niet kunnen voor mijn eigen partner (val ook niet op mannen die altijd in een jeans rondlopen laat staan op een feest) maar kan me niet schelen hoe andere gasten daar aankomen... Let daar hoegenaamd niet op.Metallover schreef: ↑02-06-2022 11:18Wat raar dat je man in een jeans gaat. Vind ik zelf echt niet kunnen voor een bruiloft.
To idd nette broek, mooie blouse en je sneakers. Veel plezier!
donderdag 2 juni 2022 om 13:44
donderdag 2 juni 2022 om 13:49
Een nette broek met blouse o.i.d. is zeker een optie hoor, maar dacht juist "goh misschien is een jurk juist leuk voor zo'n gelegenheid".
Maargoed, ik snap het punt.
De kids zullen er vast raar uitzien en mijn man is helemaal geen type voor een blouse o.i.d.
Het zal uiteraard gewoon een nette jeans zijn. En weet dat meerdere in de familie dat aan zullen doen dus is helemaal niet gek.
Zou juist raar zijn als hij een blouse aan zou doen of een pantalon.
Het hoeft gelukkig allemaal niet zo netjes.
Maargoed, ik snap het punt.
De kids zullen er vast raar uitzien en mijn man is helemaal geen type voor een blouse o.i.d.
Het zal uiteraard gewoon een nette jeans zijn. En weet dat meerdere in de familie dat aan zullen doen dus is helemaal niet gek.
Zou juist raar zijn als hij een blouse aan zou doen of een pantalon.
Het hoeft gelukkig allemaal niet zo netjes.
donderdag 2 juni 2022 om 13:54
Nou dat wordt in heel veel landen al eeuwen als schooluniform gedragen dus voor kinderen kan dat prima
TO, ik zou een broekpak doen. in een leuk kleurtje dat is juis helemaal hip
Don't cry, buy a bag and move on.
donderdag 2 juni 2022 om 14:09
Een T-shirt met jeans vind ik wel een beetje armoedig/gemakzuchtig voor een bruiloft inderdaad. Er zijn echt zat lekker zittende, vlotte pantalons van zachte stof die er véél beter uitzien dan een spijkerbroek. Hetzelfde geldt voor overhemden: ook die heb je tegenwoordig in jersey, wat net zo lekker zacht aanvoelt als een T-shirt.Metallover schreef: ↑02-06-2022 11:18Wat raar dat je man in een jeans gaat. Vind ik zelf echt niet kunnen voor een bruiloft.
donderdag 2 juni 2022 om 14:29
Dit inderdaad.
Als je nooit een jurk draagt voel je je misschien niet prettig. Gewoon een mooie pantalon met blouse/ top.
donderdag 2 juni 2022 om 14:38
Ik zou ook gaan voor een lange broek met feestelijke top.
Toch ok nog even gekeken naar rokken, maar de meeste rokken zijn niet echt lang (voor het geval je de sneakers niet te veel wil laten opvallen).
Dus bij een lange rok moet je waarschijnlijk denken aan bohemien-stijl of aan zoiets met een leuke top:
https://nl.aliexpress.com/item/32892038202.html
Toch ok nog even gekeken naar rokken, maar de meeste rokken zijn niet echt lang (voor het geval je de sneakers niet te veel wil laten opvallen).
Dus bij een lange rok moet je waarschijnlijk denken aan bohemien-stijl of aan zoiets met een leuke top:
https://nl.aliexpress.com/item/32892038202.html
donderdag 2 juni 2022 om 14:48
Wikkeljurk, tweedehands van Diane von Furstenberg. Zoiets:
https://www.vinted.nl/dames/kleding/jur ... urstenberg
https://www.vinted.nl/dames/kleding/jur ... urstenberg
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in