Mode & Beauty alle pijlers

Kleding voor spinning en squash

25-08-2007 21:11 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden,



Ik ga binnenkort een cursus spinning en een cursus squash doen. Wie heeft goede tips mbt kleding om dan te dragen? Ben echt zo iemand die meteen n complete outfit voor zon cursus wil kopen, maar dan zijn tips wát ik precies moet kopen wel handig :)



Grtjs!
Alle reacties Link kopieren
Als je gaat spinnen kan ik je een ding adviseren! Koop een fietsbroekje met zeem. Dat is zo'n niet charmant ding waarbij je het gevoel hebt dat je een luier draagt. Maar het voorkomt een hele erge pijn aan je zitvlak. Verder zweet je je helemaal kapot dus is een sport hemdje het fijnste. Zelf heb ik beide van NIKE en die bevallen mij erg goed.



Succes ermee



ps in een fietsbroek hoor je geen ondergoed te dragen.

Oja en vergeet niet een fles water mee te nemen!!
Alle reacties Link kopieren
kijk even of je cursus een kledingvoorschrift heeft, bij sommige sportscholen wordt het op prijs gesteld als je een shirtje met een mouwtje draagt.. overigens heeft eigen sportmerk van de V&D ook fijne kleding. En inderdaad, een halve liter water is NIET genoeg!



succes en plezier!
Alle reacties Link kopieren
Leuk, al die snelle reacties :) Ik heb al gekeken of er kledingvoorschriften zijn bij de cursus, maar das niet zo. Alleen schoenen met een lichte zool, maar das overal in dat gebouw zo. Ik zal maandag eens op shoptocht gaan :)
Alle reacties Link kopieren
Tip a la Cherry X-D

Probeer t eerst 1 keer. Ik dacht nl. tijdens mijn eerste (en enige) spinningles ter plekke het loodje te leggen, en dacht maar een ding: Oh My F.... God, dit echt NOOIT meer.

Dus neem, voordat je een dure broek met zeemleren inlegkruisje aanschaft; eerst even een proeflesje.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
Squashen heb ik zelf nog nooit gedaan dus daar kan ik weinig over adviseren. Bij spinning zou ik er goed op letten om geen lange broek met wijde pijpen aan te doen. Daarbij loop je het risico dat ze in het wiel komen. Een korte broek dus of een lange strakke broek is het handigst. Verder moet je idd voldoende water meenemen en een handdoek. Zorg ook voor een goede sportbeha want zeker met spinning kunnen sommige snelle stukjes er heftig aan toe gaan.



Verder nog een laatste tip die niet zo met kleding te maken heeft. Laat je niet afschrikken door je eerste spinningles!! Je moet het echt een paar keer proberen om het een beetje door te hebben, maar daarna was het voor mij echt verslavend. Door de zure appel heenbijten dus :). Succes!!
Alle reacties Link kopieren
Ik kan alleen voor spinning spreken, maar ik zou je inderdaad aanraden om zo'n broekje met zeemleer te kopen als het spinnen je bevalt. Mijn favoriete sportwinkel het Decathlon, zit in Amsterdam en Kerkrade, dus het hangt er een beetje van af waar je woont of het een beetje in de buurt ligt, maar daar koop je voor ¤ 7 zo'n zeemleren broekje. Verder inderdaad veel water meenemen.

Probeer tijdens je eerste spinningles niet te veel te willen, doe het rustig aan, neem liever iets meer dan iets minder weerstand dat is vaak makkelijker.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook kleding van een speciaal materiaal dat goed de vocht opneemt.

Een normaal shirtje wordt door en door nat van het spinnen.

Bij esprit noemen ze dit bv e-dry kleding. Ik draag dit heel graag!



Neem ook een goede handdoek mee om je af te drogen tussendoor.

En fietshandschoentjes zijn ook wel fijn, want ook je handen worden doorweekt.

Bij perrysport heb ik ze laatst voor 12,50 gekocht.



Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven