Mode & Beauty alle pijlers

kledingkeuze

15-08-2010 21:10 136 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een jaar heb ik een hartstikke leuke baan. Een baan waarbij we de gehele werkdag in een uniform lopen. Ik werk fulltime en juist daarom wil ik er buiten mijn werktijd leuk uitzien. En dat lukt aardig, al zeg ik het zelf.

De dames met wie ik werk vinden dat ik middels mijn kleding om aandacht vraag en spreken achter mijn rug erg negatief over mijn kledingkeuze. Voor de duidelijkheid ik zie er heel normaal uit.

Ik draag graag een hakje, een strakke spijkerbroek, een jurkje met een v hals, een mooie BH met wat bandjes boven een tuniekje uit, of een leren jasje . Voor zover ik kan beoordelen zie ik er niet dellerig of ordinair uit.

De meeste collega’s hebben een andere kledingkeuze. Het pantykousjes, huidskleurig ondergoed gehalte, met gezondheidssandalen en gottegot-wat-heb-ik-vandaag-een praktische-broek-aan is erg hoog. Wat ik overigens prima vind, ik zou daar nooit iets over zeggen.

Ik vind het niet prettig dat er achter mijn rug om geroddeld wordt.

Maar ik wil mezelf ook niet veranderen.

Tips om hier mee te dealen?

Bedankt Merel
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
negeren lijkt me de beste optie.
Ik begrijp niet zo goed waarom jouw collega's iets te zeuren hebben over kleding die je buiten werktijd aan hebt. Gewoon blijven dragen en boven het geroddel staan hoor.
Ik vind je nogal neerbuigend in je OP naar je collega's. Als je dat ook op je werk uitstraalt, dan is het nog steeds niet netjes van je collega's, maar begrijp ik het wel.

Gewoon jezelf zijn en je niet zo druk maken om wat anderen denken.
Wanneer zien ze jou dan in burgerkleding?

En hoe weet je dat ze daar over spreken?

Voel jij je niet Zeer Verheven boven die praktische moekes met hun slechte smaak?
Dank voor deze steun!

Wordt er soms moe, onzeker maar ook geirriteerd van.

Verleden week had ik hakken aan. (12 cm)

Sommige collega's kijken afkeurend, andere vragen hoe vaak ik door mijn enkels ga, de volgende vraagt of ik een feestje hebt, de andere kijkt een derde collega met opgetrokken wenkbrauwen aan. Noem het op en ik hoor het...

*zucht....
Hoe weet je dat zij dit vinden?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
crosspost .
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
@ miss moneypenny:

Antwoord op je vragen

Bij binnenkomst en bij vertrek

Omdat ze dat non verbaal uitstralen, door de opmerkingen die ze maken zie mijn vorige post en doordat een collega mij er voorzichtig op attent maakte.

En nee ik kijk niet op ze neer maar het frustreert me wel dat ze achter mijn rug om nare dingen zeggen.
BH-bandjes boven kleding uit is in mijn ogen ook wat ordinair; dat zou ik laten zitten......
quote:MereldeMus schreef op 15 augustus 2010 @ 21:29:

Dank voor deze steun!

Wordt er soms moe, onzeker maar ook geirriteerd van.

Verleden week had ik hakken aan. (12 cm)

Sommige collega's kijken afkeurend, andere vragen hoe vaak ik door mijn enkels ga, de volgende vraagt of ik een feestje hebt, de andere kijkt een derde collega met opgetrokken wenkbrauwen aan. Noem het op en ik hoor het...

*zucht....

Vriendelijk vragen waarom deze vraag gesteld wordt?

Oftwel : Met welke reden wil je dit weten?
Ik snap het niet.. je werkt toch in uniform, hoe kunnen je collega's je dan beoordelen op je kleding? Een hak van 12 cm is inderdaad niet het meest comfortabele om naar je werk aan te trekken.
@ Enn: deze tip heb ik nog niet geprobeerd.

Neem ik mee.

Ga morgen weer werken en sta nu dus van ellende voor mijn kast te loeren wat ik aan KAN doen zonder dat er op of aanmerkingen over komen.
Wat geef jij nou om wat zij zeggen...

Je kleedt je naar je eigen smaak en waar je je goed bij voelt.

En als het niet goed voelt, dan pas je iets aan.
Op je werk draag je een uniform, zien zij dat bij het komen en gaan, je kleedt je om op je werk? Als het geen invloed heeft op de mate waarin je serieus genomen wordt zou ik zeggen 'boeien'. En anders moet je je afvragen wat je meer oplevert: je authentiek kleden of je (deels) aanpassen waardoor je anders gezien wordt.
@ semafoor

ze zien mij bij binnenkomst vertrek en de omkleedmomenten.

12 cm hoge hakken is misschien niet voor iedereen comfortabel maar ik voel me er comfortabel in. (nou ja voordat er commentaar op geleverd werd) Dat is toch wat telt?
quote:Semafoor schreef op 15 augustus 2010 @ 21:32:

Ik snap het niet.. je werkt toch in uniform, hoe kunnen je collega's je dan beoordelen op je kleding? Een hak van 12 cm is inderdaad niet het meest comfortabele om naar je werk aan te trekken.Zoals in begrijp komt TO 'in burger' naar har werk en trekt ze dan haar werkkloffie aan. Als ze dan op een hak van 12 cm van auto/metro/trein naar haar werk loopt, moet ze dan toch zelf weten?
Gewoon lekker jezelf blijven. kan het jou verrotten wat ze over je zeggen. Het zijn je collega's, niet je vrienden.
Huts!
Lekker laten waaien, het zijn collega's en geen vrienden van je. Het is natuurlijk altijd vervelend als ze over je praten, maar om eerlijk te zijn doe je er weinig aan. Als ze zo'n vraag stellen inderdaad meteen vragen waarom die vraag gesteld wordt en laat blijken dat je er niet van gediend bent.
quote:MereldeMus schreef op 15 augustus 2010 @ 21:37:

@ semafoor

ze zien mij bij binnenkomst vertrek en de omkleedmomenten.

12 cm hoge hakken is misschien niet voor iedereen comfortabel maar ik voel me er comfortabel in. (nou ja voordat er commentaar op geleverd werd) Dat is toch wat telt?Ik ben wel jaloers, ik kan er niet op lopen
Je moet je bh ook wel onder je kleren dragen
Je hoeft niet meteen heel bits te reageren op de vraag of je nog naar een feestje gaat, je zou ook kunnen zeggen dat voor jou iedere dag een feestje is.

Ik zou geen gedoe gaan maken hierover, je moet tenslotte wel nog met hun samenwerken. Los het met wat humor op.
quote:MereldeMus schreef op 15 augustus 2010 @ 21:33:

@ Enn: deze tip heb ik nog niet geprobeerd.

Neem ik mee.

Ga morgen weer werken en sta nu dus van ellende voor mijn kast te loeren wat ik aan KAN doen zonder dat er op of aanmerkingen over komen.

Dat meen je toch niet serieus?

Je moet gewoon aantrekken wat je zelf leuk vindt. Die degelijke huismoeders negeer je gewoon. Ik zou me zeker niet aanpassen aan hun.
Als jij uitstraalt hoe je hier overkomt vallen ze misschien wel meer over je arrogante houding dan over je kledingkeuze. je komt enorm denigrerend over en waarschijnlijk ook aandachttrekkerig met je hakken van 12 cm en zichtbare BH.

Het is natuurlijk altijd een combi van uiterlijk en houding. Waarschijnlijk als ze je een enorm leuke en lieve meid vinden en een fijne collega hebben ze het niet over je uiterlijk, maar vragen ze hooguit hoe je op die enorme hakken kunt lopen.

Maar je zal op een negatieve manier buiten de groep vallen, en tja het uiterlijk is dan datgeen wat opvalt, dan hebben ze het als eerst daarover.

Ik denk dat je vooral aan je houding moet werken, dan kun je je alle kledingstylen van de wereld veroorloven.
@ Star

Ohhhhhhhh dit meen je!

Ik zal het morgen direct is proberen.

Natuurlijk loop ik niet in BH rond.

Maar soms met een Sapph BH piept er een randje boven een topje uit.

That's all

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven