Mode & Beauty alle pijlers

Kleine kids in merkkleding. Ik snap het niet...

10-08-2012 14:29 354 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik las het net weer op facebook: 'Zo net weer de Ralph Lauren leeg gekocht voor mijn kinders' Ik snap dat dus niet he. Waarom zou je je kids in dure merkkleding steken als ze er toch binnen een half jaar weer uitgroeien. Heeft het ermee te maken dat ouders toch het beste voor hun kids willen? Of is het toch een dingetje naar de buitenwereld toe in de zin van 'Kijk mijn kind eens lopen in een DKNY, Ralph Lauren of whatever, wij kunnen dat lekker betalen.



Ook al zou ik het kunnen betalen, h&m, c&a en zeeman will do!
Alle reacties Link kopieren
Maar wat verstaan jullie onder merkkleding?



Ik Mcregor, Ralph Lauren, Hilfiger, enzovoort.

De echt dure merken.



Bij merkkleding denk ik niet aan Mexx of Esprit.
Alle reacties Link kopieren
Het maakt niet uit wie je bent, als je maar wat lijkt cultuur.
Alle reacties Link kopieren
quote:sandy1974 schreef op 11 augustus 2012 @ 13:37:

[quote]ElleMichelle schreef op 10 augustus 2012 @ 17:12:

Laat iedereen lekker kopen wat ze zelf willen.

Mijn zoons hebben vanaf hun geboorte alleen in merkkleding gelopen,veel leukere kleding van betere kwaliteit.De Salty Dog jas die ik voor hem kocht toen hij 5 was heeft 10 jaar later een neefje aan,de jas is nog steeds hip en van goede kwaliteit,uiteindelijk dus veel goedkoper dan de mindere kwalitet van C&A .



Precies!, ik koop een vingino vest voor mijn oudste zoon in de outlet voor 35 euro,jongste zoon draagt het vest 2 jaar later,daarna verkoop ik het voor 20-25 euro op mp.

Dan heeft dat dure vest uiteindelijk maar 10 -15 euro gekost voor 2 kinderen,daar krijg je bij H&M ook geen vest meer voor.



Uh dus dat zou betekenen dat een potentiele koper van jouw kleding dus uiteindelijk méér moet betalen voor tweedehandskleding dan wat jij gloednieuw neer hebt moeten leggen.

Beetje omgekeerde wereld, niet?



Persoonlijk zou ik niet meer dan 30% van de nieuwwaarde willen betalen. Voor dit vestje zou ik mits het echt z.g.a.n zou zijn max 10,- willen betalen. Dan kom je dus op het bedrag uit waarvoor jij het ook zou hebben willen gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
quote:lydia123 schreef op 11 augustus 2012 @ 18:52:

[...]





Uh dus dat zou betekenen dat een potentiele koper van jouw kleding dus uiteindelijk méér moet betalen voor tweedehandskleding dan wat jij gloednieuw neer hebt moeten leggen.

Beetje omgekeerde wereld, niet?



Persoonlijk zou ik niet meer dan 30% van de nieuwwaarde willen betalen. Voor dit vestje zou ik mits het echt z.g.a.n zou zijn max 10,- willen betalen. Dan kom je dus op het bedrag uit waarvoor jij het ook zou hebben willen gebruiken.





Ik verbaas me er ook elke keer weer over wat mensen willen betalen voor 2e hands merkkleding.

Ze weten toch niet dat ik dat vest in de outlet koop,origineel kost het 59.95,dus zijn ze blij als ze het voor 20 euro hebben.

Alles wat ik op mp zet is wel echt in nieuwstaat,zelfs na 2 kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ouders die hun kroost in tweedehands merkkleding hijsen (via mp gekocht, op markten, etc.) omdat de kwaliteit volgens hun beter is, ik heb daar een beetje mijn twijfels bij. Waarom zou je een tweedehands merkkledingstuk kopen waar misschien al het nodige mee is gebeurd voor hetzelfde geld als een nieuw truitje, broekje kan kopen bij de C&A? C&A heeft ook goede kwaliteit kleding en het is degelijk (ook niet geheel onbelangrijk ).

Dan moet het mijn inziens toch om het merk gaan of logootje wat op de kleding staat.
Alle reacties Link kopieren
quote:emma77 schreef op 11 augustus 2012 @ 18:34:

Ik hou ook van kak-kleding. Polo's en spencers.



Zijn broeken met (dikke) bretels nog in of helemaal niet? Vind ik ook zo leuk staan bij hele kleintjes.Als ze maar hangen, dus als accessoire niet als ophaler.
Alle reacties Link kopieren
quote:ontbijtkoekje schreef op 11 augustus 2012 @ 20:15:

Ouders die hun kroost in tweedehands merkkleding hijsen (via mp gekocht, op markten, etc.) omdat de kwaliteit volgens hun beter is, ik heb daar een beetje mijn twijfels bij. Waarom zou je een tweedehands merkkledingstuk kopen waar misschien al het nodige mee is gebeurd voor hetzelfde geld als een nieuw truitje, broekje kan kopen bij de C&A? C&A heeft ook goede kwaliteit kleding en het is degelijk (ook niet geheel onbelangrijk ).

Dan moet het mijn inziens toch om het merk gaan of logootje wat op de kleding staat.Wel beter voor het milieu, 2e handskleding.
Alle reacties Link kopieren
'Uh dus dat zou betekenen dat een potentiele koper van jouw kleding dus uiteindelijk méér moet betalen voor tweedehandskleding dan wat jij gloednieuw neer hebt moeten leggen.

Beetje omgekeerde wereld, niet?'



@Lydia: Sinds wanneer is 20/25 euro meer dan 35 euro?
Ik vind wel dat er verschil zit in de kwaliteit. Je zult bij C&A of zeeman ook best aardige kleding hebben hoor, maar de pasvorm, materiaal en afwerking zijn gewoon niet even mooi. En als je dat niet erg vindt, prima, maar je ziet het verschil meestal echt wel.
Alle reacties Link kopieren
quote:ontbijtkoekje schreef op 11 augustus 2012 @ 20:15:

Ouders die hun kroost in tweedehands merkkleding hijsen (via mp gekocht, op markten, etc.) omdat de kwaliteit volgens hun beter is, ik heb daar een beetje mijn twijfels bij. Waarom zou je een tweedehands merkkledingstuk kopen waar misschien al het nodige mee is gebeurd voor hetzelfde geld als een nieuw truitje, broekje kan kopen bij de C&A? C&A heeft ook goede kwaliteit kleding en het is degelijk (ook niet geheel onbelangrijk ).

Dan moet het mijn inziens toch om het merk gaan of logootje wat op de kleding staat.

Er is ook prima 2e hands merkkleding te koop voor prijzen waar ik nog geen zeeman equivalent voor koop. Laatst kocht ik nog voor zoon van twee, in totaal 6 longsleeves/truien van Esprit voor maar 10 euro. Als je er en kaartje aan zou hangen zou je denken dat ze nieuw zijn. Bovendien zijn ze en leuker dan van een goedkope winkel én nog goedkoper.Ik snap niet dat mensen nog tientallen euro´s overhebben voor tweedehands spul en ook niet dat verkopers daadwerkelijk menen dat dat het nog waard is.



Voor beide kindjes koop ik van alles, van Zeeman tot Bengh en IKKS en nieuw en tweedehands. Als ik iets echt leuk vind, koop ik het gewoon. Ik koop trouwens ook weleens van die kledingpakketjes op marktplaats, handig voor bijvoorbeeld op vakantie en om te combineren. Dat is dus vaak tweedehands non merkkleding. Hoe erg is dat dan wel niet!!! Ik koop overigens wel altijd in de buurt, zodat ik het kan ophalen en kan controleren hoe het eruit ziet.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
quote:tatlitatli schreef op 11 augustus 2012 @ 20:30:

[...]



Er is ook prima 2e hands merkkleding te koop voor prijzen waar ik nog geen zeeman equivalent voor koop. Laatst kocht ik nog voor zoon van twee, in totaal 6 longsleeves/truien van Esprit voor maar 10 euro. Als je er en kaartje aan zou hangen zou je denken dat ze nieuw zijn. Bovendien zijn ze en leuker dan van een goedkope winkel én nog goedkoper.Ik snap niet dat mensen nog tientallen euro´s overhebben voor tweedehands spul en ook niet dat verkopers daadwerkelijk menen dat dat het nog waard is.



Voor beide kindjes koop ik van alles, van Zeeman tot Bengh en IKKS en nieuw en tweedehands. Als ik iets echt leuk vind, koop ik het gewoon. Ik koop trouwens ook weleens van die kledingpakketjes op marktplaats, handig voor bijvoorbeeld op vakantie en om te combineren. Dat is dus vaak tweedehands non merkkleding. Hoe erg is dat dan wel niet!!! Ik koop overigens wel altijd in de buurt, zodat ik het kan ophalen en kan controleren hoe het eruit ziet.Esprit is idd ook een merk, maar ik heb het over de nog duurdere merken. Tommy, Ralph,... in die geest
Alle reacties Link kopieren
quote:Paddle schreef op 11 augustus 2012 @ 17:26:

Grappig dat helemaal niemand merkkleding voor de status of pronken koopt. Alleen maar omdat het zo kwaliteitsvol is en zo goed past.



Ik geloof er niets van , al vind ik best dat mensen de merkkleding winkel mogen leegkopen als ze daar zin in hebben, prima. Alleen denk ik niet dat de motivatie daarachter altijd zo 'onschuldig' is.





Ik vind het vaak gewoon mooier.

Een jurk van Hillfiger of één die er op lijkt maar van C&A is; ik zie het verschil wel, hoor.

En bepaalde - opzichtige - merken vind ik ook leuk. Niet omdat iedereen weet wat er aan uitgegeven is, maar omdat ik het "gewoon " leuk vind.





Wat mij dan een beetje stoort zijn mensen die zogenaamd niets om merken geven maar ze wel scoren in de uitverkoop of op Marktplaats.

Als je ze mooi vindt, zo niet betalen kan/ wil dan is dat iets anders als je neus er voor ophalen ( en de mensen die ze kopen veroordelen ) maar ondertussen...........
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
quote:tatlitatli schreef op 11 augustus 2012 @ 20:30:

[...]



Er is ook prima 2e hands merkkleding te koop voor prijzen waar ik nog geen zeeman equivalent voor koop. Laatst kocht ik nog voor zoon van twee, in totaal 6 longsleeves/truien van Esprit voor maar 10 euro. Als je er en kaartje aan zou hangen zou je denken dat ze nieuw zijn. Bovendien zijn ze en leuker dan van een goedkope winkel én nog goedkoper.Ik snap niet dat mensen nog tientallen euro´s overhebben voor tweedehands spul en ook niet dat verkopers daadwerkelijk menen dat dat het nog waard is.



Voor beide kindjes koop ik van alles, van Zeeman tot Bengh en IKKS en nieuw en tweedehands. Als ik iets echt leuk vind, koop ik het gewoon. Ik koop trouwens ook weleens van die kledingpakketjes op marktplaats, handig voor bijvoorbeeld op vakantie en om te combineren. Dat is dus vaak tweedehands non merkkleding. Hoe erg is dat dan wel niet!!! Ik koop overigens wel altijd in de buurt, zodat ik het kan ophalen en kan controleren hoe het eruit ziet.Zes truien voor in totaal tien euro? Of zes truien voor tien euro per stuk?
Alle reacties Link kopieren
Hmmm esprit is natuurlijk wel een merk, maar niet ´zo´n soort merk´. Ik koop voor zoon ook weleens RL, moet zeggen dat het mooi blijft. Het is niet speciaal mijn smaak ofzo maar er zijn toch gewoon mensen die het mooi vinden, weten dat het mooi blijft en het nieuw te duur vinden. Vind dat niet zo raar hoor.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
quote:geheimtaal schreef op 11 augustus 2012 @ 20:36:

[...]





Zes truien voor in totaal tien euro? Of zes truien voor tien euro per stuk?

Zes voor een tientje (4 longsleeves, twee wintertruien). De verkoopster bood er eigenlijk vijf aan en er stond bieden vanaf 10 euro, dus gedaan en bod werd geaccepteerd. Toen ik langs kwam om ze op te halen bleek dat ze nog een longsleeve had gevonden in die maat, mocht ik erbij hebben. Prima deal dus

Ik kan er overigens ook even makkelijk 6 in de eshop van esprit bestellen maar de koopjesjaagster in mij vindt dit veel leuker haha.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Dat is wel heel goedkoop!



Ik denk dat de meeste mensen he niet zien als je een duur merklabel in en trui van een goedkoop merk naait.

Wat iemand hier al eerder zei die in de kledingbranche werkt, je betaalt voor het mek.
Alle reacties Link kopieren
quote:geheimtaal schreef op 11 augustus 2012 @ 20:44:

Dat is wel heel goedkoop!



Ik denk dat de meeste mensen he niet zien als je een duur merklabel in en trui van een goedkoop merk naait.



Er in? Wie kijkt er IN een andersmans kind zijn/ haar trui?

Er op ( zoals een krokodil van La Coste ) zou dan nog kunnen, maar iemand die de collectie kent, of bekend is met het merk, ziet echt wel dat het een neppert is.





Wat iemand hier al eerder zei die in de kledingbranche werkt, je betaalt voor het mek.Als je merkkleding onzin vind, waarom zou je dan doen alsof je merkkleding hebt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel dat als je een truitje in handen hebt en er staat een duur merklabel in, dat de meeste mensen denken dat het echt een trui van dat merk is. Omdat het labeltje er in staat.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk betaal je grotendeels voor het merk (marketing). Maar deels zit het ´em ook wel in iets betere stoffen, afwerking, leukere/originelere ontwerpen, meer details,etc.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
quote:tatlitatli schreef op 11 augustus 2012 @ 20:48:

Natuurlijk betaal je grotendeels voor het merk (marketing). Maar deels zit het ´em ook wel in iets betere stoffen, afwerking, leukere/originelere ontwerpen, meer details,etc.Ja, dat denk ik ook. Beide.
Welnee, aan het model enzo zie je het ook wel. Vaak zit er amper vorm in kleding bij de Zeeman en C&A
Alle reacties Link kopieren
Bij een merk waarvoor marketing heel belangrijk is, zie je dat volgens mij omgekeerd evenredig terug in de kwaliteit.

Een rokje van Z8 vind ik bijvoorbeeld qua afwerking, etc. echt niet beter dan een rokje van de HEMA. Terwijl ik bij een rokje van Eliane et Lena wel een groot verschil zie.
if we all light up, we can scare away the dark...
Alle reacties Link kopieren
Ik bedenk me net, wat ik dus niet snap zijn merkkleding stukkken die eigenlijk heel basic zijn. Zoals veel dingen van Z8, Imps/Elfs etc...
if we all light up, we can scare away the dark...
Niks mis met 2e hands merkkleding. Af en toe speur ik MP daar op af (eigenlijk gewoon op leuke kleertjes) en kom dan echt voor een habbekrats dingen tegen die ik niet bij Zeeman, Hema, H&M vind. Vind het wel een leuke mix.

Overigens heb ik tot nu toe de leukste broekjes bij Zeeman gevonden. Zelfs 1 broek in 2 maten gekocht.



Maar als ik werkelijk heul veul geld zou hebben, zou ik misschien ook wel meerdure kleren kopen. Omdat je dan meer keuze hebt en toch ander materiaal. Aan de andere kant: ik heb een zoontje dat graag klimt, in water en zand enzo speelt. Dus maar even niet te duur:-).



Ben ik trouwens de enige die echt een enorme hekel aan het woord 'kinders' heeft? Ik gruwel daarvan.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat als je niet veel geld hebt/ er voor over hebt, je ook niet meteen een shirtje van de Hema weggooit als er een vlek in zit. Waarom is een Hema met vlek minder erg dan een Hillfiger met vlek?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven