Mode & Beauty alle pijlers

Kleine parfumflesjes?

11-04-2010 02:47 30 berichten
Hebben jullie dat ook?? Je gaat uit en/of je wilt geen gigantisch, grote fles meenemen van je luchtje. Als ik uitga, dan heb ik altijd een klein tasje.

Maar goed, ik zou graag mijn luchtje in een kleine flacon oid kwijt willen. Hebben jullie tips?

Kleine flesje kopen, dat kan. Maar zijn in verhouding duurder en daarvoor ben ik wellicht te vrek daarvoor (heb het wel weer van Cool water van Davidoff, maar dat komt omdat ik het vrij goedkoop kan aanschaffen)

Ik hoop dat er goede tips komen, want ik wil zo graag als ik uitga even bijspuiten na een paar uurtjes
Alle reacties Link kopieren
Je kan toch van die kleine verstuifflesjes kopen (bij de Action of soortgelijke winkels) en dan overgieten met een trechtertje? Moet de originele natuurlijk geen spuit zijn maar met een dop.
Bij een grote drogist zijn ook reisflacons verkrijgbaar. Daar kun je je geurtje in doen.

En "Nee, als ik uitga dan heb ik het luchtje niet mee". Wanneer ik op stap ga dan heb ik mijn pinpas mee, soms mijn tankpas, meer niet. Ik ging zelf ook voor iemands lijflucht namelijk.
Ik zat ook te denken aan zo'n reisflacon waar ik mijn luchtje in kan doen. Maar heb het idee dat mijn luchtje vervliegt daarin. Kan dat?
Ik wil ook geen tas mee, maar waar laat ik mijn make-upspullen (3), borstel en mobiel? Vind het zo jammer dat de heuptasjes ''uit'' zijn. Maar goed, die konden ook alleen maar bij een broek op een jurk is het ook geen gezicht.
Waarom neem je in vredesnaam zoveel mee?
Huh zoveel? Wil jij je haar niet kammen als je van een fiets afkomt? Plus dat mijn make-up dan altijd over mijn wangen zit. Mobiel moet ook mee.
Zoveel?Ja

Haar kammen? Nee, ik werp een blik in iets dat spiegel, en denk "Ken wel zo".

Make up dat over de wangen zit? Dat komt maar eens in de zoveel tijd voor. Als het echt waardeloos rukweer is, en dan vinden de mannen het ook schattig en leuk dat je toch bent gekomen.

Waarom moet mobiel mee?

Waarom ga je uit eigenlijk als je wanneer je op plaats van bestemming bent aangekomen weer helemaal opnieuw moet tutten? Met slecht weer ging ik vroeger gewoon niet op stap.
Ik was vroeger het type dat altijd een spijkerbroek met een leuk truitje erop als ik uitging. Lekker makkelijk, alles in zakken stoppen. Tegenwoordig ga ik veel in jurkjes=geen zakken. Wat moet mee:

-mobiel

-rijbewijs

-geld

-lippenbalsem

-kauwgum

- en parfum!!!!!

Ik heb hele leuke en mooie kleine schoudertasjes. Ideaal, maar ja parfumprobleem he :P
Waarom moet in godsnaam parfum mee?

Thuis parfum spuiten en klaar. Niemand ruikt het!
Jongens hebben een veel grotere afkeer van een meid met een tasje waar telkens iets belangrijks uit moet komen in de plee, dan van een meid die zich nergens druk over maakt hoor.
quote:Vl43inder schreef op 11 april 2010 @ 03:07:

Zoveel?Ja

Haar kammen? Nee, ik werp een blik in iets dat spiegel, en denk "Ken wel zo".

Ik dus niet want mijn haar staat alle kanten op. Thuis geen probleem maar als ik uitga wil ik er wel een beetje leuk uitzien. Kam/borstel noodzakelijk dus.

Make up dat over de wangen zit? Dat komt maar eens in de zoveel tijd voor. Als het echt waardeloos rukweer is, en dan vinden de mannen het ook schattig en leuk dat je toch bent gekomen.

Ik ga ten eerste niet uit om schattig gevonden te worden en ten tweede zwarte vegen over je hele gezicht, daar wil ik niet mee lopen. En daar heb ik veel last van door tranende ogen buiten. Mascara noodzakelijk dus.

Waarom moet mobiel mee?

Omdat ik in een grote stad woon en nog wel eens een taxi besluit te nemen of in geval van nood/onrust iemand bel. Ook noodzakelijk dus.

Waarom ga je uit eigenlijk als je wanneer je op plaats van bestemming bent aangekomen weer helemaal opnieuw moet tutten? Dat optutten is zo gebeurd.

Met slecht weer ging ik vroeger gewoon niet op stap.

En ik heb geen zin om de helft van het jaar thuis te blijven.[
quote:Vl43inder schreef op 11 april 2010 @ 03:12:

Jongens hebben een veel grotere afkeer van een meid met een tasje waar telkens iets belangrijks uit moet komen in de plee, dan van een meid die zich nergens druk over maakt hoor.Is dat wetenschappelijk bewezen?
Je kan een miniatuurversie bij aankoop vragen van de geur die je koopt, kost je niks en probleem opgelost. In mij tas zitten verschillende miniatuurtjes, erg handig.
Alles is niets, Niets is alles
quote:mocy schreef op 11 april 2010 @ 03:30:

[...]

Is dat wetenschappelijk bewezen?

Is dat nodig? Als je hulpstukken nodig hebt om een man zo ver te krijgen om met je mee te gaan (in de breedste zin van het woord), why bother.....????

Kijk, doe vooral je best om er leuk uit te zien, maar doe dat altijd dan. Mannen zijn niet debiel, ook mannen prikken door alles wat niet echt is heen. En niet echt maakt niet uit voor een neukertje maar wel voor een relatie.

Disclaimer:neukertjes voor een nacht zijn ook leuk.

Ik werk in een mannenscene, en ik heb veel mannelijke vrienden en ik heb nog nooit gehoord "maar ze rook zo lekker" (qua parfum).
Vlinder, jij bent wel erg kort door de bocht.

Hulpstukken om een man mee te krijgen.... Het ging over parfum meenemen in een flesje. Ik snap je neukertjes niet.

En btw ik weet dat mannen een lekker ruikende vrouw echt wel kunnen waarderen. Vraag het je mannelijke collega's maar eens.
TO bij een parfumerie om n tasverstuiver vragen, als je de geur uit de originele fles daarin overspuit gaat er ietsje verloren door het verstuiven (met trechtertjes maak ik er een nog grotere knoeiboel van dus dat heb ik er voor over) et voila, n piepklein flesje parfum voor in je tas.
Vroeger had je van die monster (specimen) flesjes, die kreeg je cadeau als je iets anders kocht in de parfumerie/drogist. Een mooi flesje geeft je toch een goed gevoel over jezelf, hoewel bijna niemand het ziet. Dus misschien kan je favoriete parfumerie je helpen?

En een kam is toch wel het minste wat er in je tas of zak moet zitten als je verder gaat dan de buurtsuper.
Ik zou gewoon bij de parfumerie vragen of ze ook monstertjes hebben van de geur die je wilt. Lijkt me een stuk minder omslachtig dan overgieten

En trouwens, om je vraag te beantwoorden, nee ik heb dat nooit

Heb echt nog nooit ergens parfum mee naar toe genomen.
anoniem_69847 wijzigde dit bericht op 11-04-2010 10:41
Reden: aanv.
% gewijzigd
quote:tijgermeisje schreef op 11 april 2010 @ 08:24:

TO bij een parfumerie om n tasverstuiver vragen, als je de geur uit de originele fles daarin overspuit gaat er ietsje verloren door het verstuiven (met trechtertjes maak ik er een nog grotere knoeiboel van dus dat heb ik er voor over) et voila, n piepklein flesje parfum voor in je tas.

Die heb ik ook gezien bij Douglas.

Maar vraag me af hoe je het overzet?

Daarnaast zit je als je er weer een ander geurtje indoet, met een oude geur?
Wat is er precies mis met een handtas? Ik sleur nooit met parfum, maar zelfs in een beschaafd formaat handtas kun je toch wel een telefoon, portemonnee en wat make upjes stoppen?
Ik neem ook nooit parfum mee. Ik spuit het aan het begin van de dag op, en soms 's avonds voordat ik wegga nog een keer, maar dat moet voldoende zijn. Ben je niet bang te veel naar parfum te ruiken, als je tijdens de avond nogmaals parfum opspuit? Ik vind het het eerste uur altijd nogal aanwezig, en daar houd ik niet zo van.
Home is where your wifi connects automatically.
Hmm, volgens mij ging het nog steeds over hoe je handig je parfum kan meenemen.... Ik begrijp dat je het nut ervan aan de kaak wilt stellen Vlinder, maar ik ben niet te overtuigen

@Tijgermeisje

Wat een goede tip!! Ik denk dat dit hem wordt

Enne, ik ben een parfum addict!! Ik ruik het liefst de hele dag lekker. Niet voor iemand anders, maar voor mijzelf. Vandaar af en toe bijspuiten

Eau de toilette blijft ongeveer 4 uur hangen (zeggen ze, verschilt weer per persoon) en eau de parfum tot 6 uur. Nou ja, als ik 's ochtends opspuit, dan is het voor de middag praktisch vervlogen. En dan "geur" je niet, totdat je weer thuis bent. Nou, ik ga dan niet dood ofzo (gelukkig maar) maar ik zou me wel een beetje kaal voelen. Zoals ik bv nooit zonder horloge en oorbellen de deur uitga.

Als ik een gewone handtas bij me heb, dan zit er altijd een luchtje in. Soms wel 2
quote:Mevrouwdekees schreef op 11 april 2010 @ 12:01:

Wat is er precies mis met een handtas? INiks mis mee, maar ik heb graag mijn schouders/handen vrij als ik bijv. ga dansen.
Verstuivertjes van plastic zou ik niet nog eens gebruiken voor een andere geur, dan koop je voor n paar euro een nieuw verstuivertje.

Glazen verstuivers kun je wel schoonmaken en hergebruiken, maar die zijn weer n stuk breekbaarder dan de plastic flaconnetjes.

Bij het overspuiten gaat idd wel iets verloren, precies in het gaatje mikken en als je de te overspuiten geur ook die dag op hebt is wat verloren gaat tenminste niet helemaal voor niets

met trechtertjes heb ik geen ervaring, overgieten lijkt me nog irritanter en moeilijker niet te knoeien, en in een trechter sprayen verstuift het helemaal alle kanten op, nee dan hou ik liever de spuitmond op de opening van het tasspraytje en met een vaste hand een paar keer spuiten.

Succes!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven