Mode & Beauty alle pijlers

Kletsen over mode

09-08-2022 16:38 429 berichten
Ik ben gek op mode en vind het heel leuk dat de najaarscollecties weer langzaam de winkels binnendruppelen. Nu het weer zo warm wordt is het nog een beetje gek om er over na te denken maar ik kijk toch wel weer uit naar het weer kunnen dragen van wollige truien en mooie jassen. Ik vind zelf de Autumn/Winter mode vaak leuker dan de Spring/Summer.

Meer liefhebbers van mode hier? Wat staat er op jullie lijstje voor het komend seizoen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Krulliebollie73 schreef:
07-11-2022 11:20
Heel fout maat ik wil dus uggs.. met de winter in aantocht en mijn reuma denk ik dat mijn voeten( vooral tenen) blij worden van wat,e uggs.. zacht.. nergens druk. Lijkt mij heel fijn.
Jaren dus niet gedaan vanwege het ‘fout’ gehalte.. maar nu ga ik toch overstag.. denk ik.

@juf Joke. Klinkt geweldig!
Gewoon doen! Ze zitten echt heerlijk en je hebt lekker warme voeten als je reuma hebt is dat belangrijker dan een paar pumps die stroef zitten lijkt mij. Welke wil je gaan kopen? Alvast veel plezier ermee een lekker warme winter tegemoet😉
Hoerabanaan schreef:
08-11-2022 00:03
Mag ik ook meeschrijven? Ik ben vast niet zo'n goede fashionista als jullie, maar hou bij momenten wel wat moois.

Moet ik teruglezen als het gaat om wollen truien? Ik heb er een soort missie van gemaakt om zachte truien te vinden die aan al mijn kwaliteitseisen moeten voldoen, maar dat lukt niet. Komt vast omdat ik te laat zit in budget (ongeveer €50 euro). Ik sla acryl al standaard over als dat meer dan 30% wordt. Maar ook wolmixen (ik had laatst 60% merino, 15% alpaca, 10% polyamide en 15% acryl en toch had ik in 1 dag een soort klittig vervilte pluizen er al aanhangen alsof ik er een week in had gewoond. De trui was gewoon echt niet mooi meer.

Als dat hier al staat, let me know. Dan ga ik alles teruglezen. Maar waar halen jullie lang mooi blijvende truien/vesten? Welke stofcombinaties blijven goed?
Ik heb altijd geleerd dat wol = pillen, ook goede kwaliteit wol. Ik heb zo’n pluizentondeuse en dat is dan een lifesaver. Ik zag ze vorige week nog bij het Kruidvat voor onder de tien euro.

Voor €50 ga je het niet redden. Zelfs in de uitverkoop kom je dan nog duurder uit. Vorig jaar een hele zachte gekocht bij Purdey toen ze maximale uitverkoop hadden en die was nog €80 geloof ik.

Ik koop veel op Vinted. Dan lukt het wel voor 20-30 euro als je goed zoekt.
Ik heb nog een goede winterjas maar wil nog zo'n lange dekbed jas kopen. Niet echt flateus en velen zijn ook net te lang maar het lijkt me zo heerlijk warm, schijt dat ik er dan als een worm uitzie ofzo. Had er een gevonden die qua lengte precies goed was maar twijfelde te lang en nu uitverkocht in mijn maat. Ik zoek rustig verder maar vind het irritant dat de meeste geen drukkers of ritsen hebben aan de zijkant onderin.

Misschien is het tegen de tijd dat ik de knoop doorhak wel sale.

En ik had vorige week een mooi lang vest van Vero Moda gekocht in de kringloop. Mix van Acryl, 15% wol en nog iets. De wol had ik niet eens gemerkt want normaal prikt dat altijd wel een beetje. Had um gewoon in huis aan en na een paar uur al pillen bij de oksel en heupen. Nu vraag ik me af of mijn voorganger dat vest wel ooit gedragen heeft. Had laatst ook al iets waar het beveiligingslabel wat je eruit moet knippen nog in zat.

Zie bij de kringloop dus best regelmatig een wolle trui hangen maar die zijn altijd zo weg. Zowiezo zijn de echte goede wintertruien hier zo weg bij de kringloop.
Hoerabanaan schreef:
Mag ik ook meeschrijven? Ik ben vast niet zo'n goede fashionista als jullie, maar hou bij momenten wel wat moois.

Moet ik teruglezen als het gaat om wollen truien? Ik heb er een soort missie van gemaakt om zachte truien te vinden die aan al mijn kwaliteitseisen moeten voldoen, maar dat lukt niet. Komt vast omdat ik te laat zit in budget (ongeveer €50 euro). Ik sla acryl al standaard over als dat meer dan 30% wordt. Maar ook wolmixen (ik had laatst 60% merino, 15% alpaca, 10% polyamide en 15% acryl en toch had ik in 1 dag een soort klittig vervilte pluizen er al aanhangen alsof ik er een week in had gewoond. De trui was gewoon echt niet mooi meer.

Als dat hier al staat, let me know. Dan ga ik alles teruglezen. Maar waar halen jullie lang mooi blijvende truien/vesten? Welke stofcombinaties blijven goed?
Dan is echt vervelend als het na een dag al gaat pluizen, geen goede kwaliteit. Heb twee jaar terug een enorm dure wollen trui gekocht, dacht omdat hij zo duur was de kwaliteit wel goed zou zijn, nou niet dus! Hij jeukte enorm en werd ook lelijk na dragen.
Kasjmier truien blijven bij mij vaak wel langer mooi.

Als ik jou was zou ik voor katoen of ribstoffen kiezen. Die blijven het langst mooi. En dan toch in een winkel met iets betere kwaliteit. Bij Vanilia heb je truien die serieus heel lang mee gaan ook na vaak wassen blijft de stof mooi. Koop soms ook truien bij de Mango of bij de Zara maar dan merk ik toch dat het maar een seizoen meegaat na paar keer wassen niet meer mooi. Ik zou adviseren om iets meer geld aan een goede trui uit te geven dan meer truien die je na verloop van tijd weg kunt gooien.
Kijk, daar kan ik wat mee :-]
Ga ik toch eens bij de wat duurdere truien kijken. Want ik heb idd liever een paar goede truien dat van die truien die er mooi uitzien op een paspop en na 2 x dragen alsof je ze hebt gekocht van een uitdrager.
Heb net nog even in de kast gekeken naar mijn lievelingstrui die dus echt super mooi blijft en die is 95% katoen en 5%cashmere. Dat is dus de combi die je moet hebben, haha.
Krulliebollie73 schreef:
07-11-2022 11:20
Heel fout maat ik wil dus uggs.. met de winter in aantocht en mijn reuma denk ik dat mijn voeten( vooral tenen) blij worden van wat,e uggs.. zacht.. nergens druk. Lijkt mij heel fijn.
Jaren dus niet gedaan vanwege het ‘fout’ gehalte.. maar nu ga ik toch overstag.. denk ik.

@juf Joke. Klinkt geweldig!
Ik kom er nog even op terug; eerder schreef ik dat Uggs mijn life saver waren als ik op koude dagen langs het sportveld stond - helemaal waar, altijd warme voeten.

Maar toen was ik vandaag in de stad en zocht ik een paar warme schoenen (of laarsjes) waarop ik ook kan wandelen en die er - hier werd het ingewikkeld - ook nog leuk uitzien. Mijn man trok mij mee de Ecco-winkel in en ik kreeg meteen al ‘gezondheid-schoenen’ en ‘moeilijke voeten’-vibes, en terecht, want die Ecco’s zullen vast goed lopen, maar ze zijn ook werkelijk heel erg lelijk en seksloos en droevig.

Maar toen! Vond ik in een andere winkel zwarte biker-laarsjes, gevoerd met bont, en die zien er leuk en stoer uit en ze lopen zó lekker: Panama Jack is het merk. Niet goedkoop, 200 euro, maar ik zie het als een investering O_O

Ze stonden in een rek naast de Uggs (die trouwens ook leren laarzen hebben), dus misschien is het ook iets voor jou. Het grote nadeel van de klassieke Uggs is namelijk dat ze nul steun geven en dus ongeschikt zijn voor langere wandelingen. Ik draag mijn Uggs tegenwoordig alleen nog binnenshuis (al vind ik de sloffen van Ugg nog fijner).
samarinde schreef:
08-11-2022 18:08
Ik kom er nog even op terug; eerder schreef ik dat Uggs mijn life saver waren als ik op koude dagen langs het sportveld stond - helemaal waar, altijd warme voeten.

Maar toen was ik vandaag in de stad en zocht ik een paar warme schoenen (of laarsjes) waarop ik ook kan wandelen en die er - hier werd het ingewikkeld - ook nog leuk uitzien. Mijn man trok mij mee de Ecco-winkel in en ik kreeg meteen al ‘gezondheid-schoenen’ en ‘moeilijke voeten’-vibes, en terecht, want die Ecco’s zullen vast goed lopen, maar ze zijn ook werkelijk heel erg lelijk en seksloos en droevig.

Maar toen! Vond ik in een andere winkel zwarte biker-laarsjes, gevoerd met bont, en die zien er leuk en stoer uit en ze lopen zó lekker: Panama Jack is het merk. Niet goedkoop, 200 euro, maar ik zie het als een investering O_O

Ze stonden in een rek naast de Uggs (die trouwens ook leren laarzen hebben), dus misschien is het ook iets voor jou. Het grote nadeel van de klassieke Uggs is namelijk dat ze nul steun geven en dus ongeschikt zijn voor langere wandelingen. Ik draag mijn Uggs tegenwoordig alleen nog binnenshuis (al vind ik de sloffen van Ugg nog fijner).
Ah bedankt voor de tip. Ik ken het merk, heb er heerlijk sandalen ( met sleehak) van. Die lopen heel fijn.

Ik ga zeker kijken. Bij ons verkoopt de Ziengs dit merk dus wellicht ook de gevoerde bikerboots.
Bloemetjesvoorjou schreef:
08-11-2022 02:12
Gewoon doen! Ze zitten echt heerlijk en je hebt lekker warme voeten als je reuma hebt is dat belangrijker dan een paar pumps die stroef zitten lijkt mij. Welke wil je gaan kopen? Alvast veel plezier ermee een lekker warme winter tegemoet😉
Ik had deze in het zwart besteld. https://www.bstn.com/eu_nl/p/ugg-w-neum ... gIBIvD_BwE

Ik heb ze teruggestuurd want ze stond heel erg lomp. Helaas. De neus was heel breed waardoor ik met maat 38 een soort clownschoen gevoel kreeg.
Even verder zoeken.. en nog andere checken dus.
Ah, jammer! Succes met de zoektocht naar het perfecte paar. Moet wel zeggen dat ik bij die van mij ook aan de neus in het begin moest wennen, beetje lomp gevoel. Maar heb ze al 10 jaar toch na de zomer altijd even wennen aan de lompheid, haha!
Kan je hier ook plaatjes plakken? Vroeger had viva toch een topic waarbij mensen elke dag voor de spiegel een foto maakten van hun outfit van die dag en dan kon je ook om een mening vragen etc. Vond ik altijd leuk om naar te kijken :heart:
Ik weet niet hoe dat moet. Lijkt mij ook wel leuk om naar te kijken😊. Heb er wel eens aan gedacht om al mijn kleren in setjes te fotograferen, zodat ik gewoon ff door de foto's blader om te kijken wat ik aan zal doen. Lekker overzichtelijk. Maar heb er nooit zin in gehad om het echt te doen.
Hoerabanaan schreef:

Zowel bij Mango als bij Uniqlo hebben ze truien die 100% wol zijn in die prijsklasse. Of het goede kwaliteit is weet ik niet.
Ik koop zelf graag bij de kasjmiercollectie van C&A. Die truien zijn heerlijk zacht en pillen amper. (Ik heb ze overigens nog niet gewassen, want even te luchten hangen of even stomen werkt al voldoende.) Het is wel duurder: vanaf zo'n 90 euro per trui.
Truien: Ik merk dat ik veel liever een vest draag dan een trui, want ik heb het altijd snel warm maar ook snel weer koud. Plus ik vind het prettig als er zakken in mijn vest zitten, dan kan ik mijn telefoon en oordopjes daar in stoppen.
Verder kleden truien gewoon niet mooi af bij mij, ik ben relatief klein met een buikje en die wordt gewoon echt benadrukt met een trui. Vest heeft dat veel minder, vooral als je het open draagt.
Dus voor degenen die moeilijk truien vinden, kijk eens naar vesten :)
Overigens, voor het warme, een merino wollen onderhemd maakt dat je overige stoffen niet zo heel warm hoeven zijn. Ik draag die hemden zo goed als jaarrond. Ik bestel ze (naar een tip van iemand lang, lang geleden op dit forum) bij schaapjeschaapje.nl een Texelse webshop.
samarinde schreef:
08-11-2022 18:08

Wat fijn dat je laarzen gevonden hebt die aan je wensen voldoen!
Ik hoop dat ze je idd ook warme voeten blijven geven als je op het sportveld staat in de winter (of was jij het niet die daar stond te verkleumen?)
Nog een tip voor koude voeten; wollen inlegzooltjes erin doen. Ook te koop bij eerder genoemde webshop Schaapjeschaapje.
Ik ben niet zo van 'mode' maar koop/draag wat ik mooi vind - en natuurlijk blijf ik wel een beetje bij hoor, ik loop niet in spullen van veertig jaar terug (zou toch niet meer passen). Ik ben ook een vestjestyp en ik ben dol op die harige vestjes van Foss. Heerlijk zacht en warm en in een boel kleuren te krijgen. Gewoon op 30 graden wassen, een uurtje over een rekje en ze zijn weer goed.
Vandaag heb ik toevallig (ik ga nooit echt winkelen voor kleren, ik loop er altijd tegenaan) een mooie dunne coltrui gekocht bij - of all places - de HEMA. Diep donkergroen. Niet te dik dus als het te koud is een vestje er overheen. En van die lekkere ribstof. Ik heb daar ook al twee shirtjes van; ze blijven prima in de was. Bij Schijvens heb ik een prachtige oudroze trui gekocht en een sjaal met oudroze en donkergroen. Ik vind oudroze prachtig en goed te combineren. Ik heb met bont gevoerde oudroze halfhoge laarsjes, nog van een paar jaar geleden.
Panama Jack is ook een geweldig merk! En verder heb ik halfhoge donkerbruine Ecco winterlaarzen, die helaas wel eens door anderen voor Uggs versleten worden. Maar op die Ecco's kan je echt heerlijk lopen!
HobbeltVerder schreef:
09-11-2022 14:05
Truien: Ik merk dat ik veel liever een vest draag dan een trui, want ik heb het altijd snel warm maar ook snel weer koud. Plus ik vind het prettig als er zakken in mijn vest zitten, dan kan ik mijn telefoon en oordopjes daar in stoppen.
Verder kleden truien gewoon niet mooi af bij mij, ik ben relatief klein met een buikje en die wordt gewoon echt benadrukt met een trui. Vest heeft dat veel minder, vooral als je het open draagt.
Dus voor degenen die moeilijk truien vinden, kijk eens naar vesten :)
Overigens, voor het warme, een merino wollen onderhemd maakt dat je overige stoffen niet zo heel warm hoeven zijn. Ik draag die hemden zo goed als jaarrond. Ik bestel ze (naar een tip van iemand lang, lang geleden op dit forum) bij schaapjeschaapje.nl een Texelse webshop.
Ik vind vesten ook fijn. Het is bij mij een beetje 50/50 qua vest of trui. Heb nu ook 2 lange dikke gebreide vesten zonder sluiting. Ik dacht dat is niks voor mij maar ik pak ze er toch regelmatig bij vooral bij dit soort wisselvallig weer.
Hoi, ik heb hier niet eerder gepost maar mag ik de modeliefhebbers wat vragen? Wat is de goede lengte voor een skinny jeans en voor een straight leg jeans?
Ik heb ze zo'n beetje standaard te lang en sla ze in de zomer dan met een sneaker onder een keer om maar wil er een aantal korter laten maken met behoud van de naad...
Wie helpt?
Tweetje2014 schreef:
09-11-2022 18:41
Hoi, ik heb hier niet eerder gepost maar mag ik de modeliefhebbers wat vragen? Wat is de goede lengte voor een skinny jeans en voor een straight leg jeans?
Ik heb ze zo'n beetje standaard te lang en sla ze in de zomer dan met een sneaker onder een keer om maar wil er een aantal korter laten maken met behoud van de naad...
Wie helpt?
Ik had een kleermaker die dat afspeldde. Die wist precies de goede lengte te maken. Ik zou het dus daar vragen.

Verder koop ik mijn jeans ankle length. Dat is bij mij precies goed.
Tweetje2014 schreef:
09-11-2022 18:41
Wie helpt?
Skinny jeans mag niet ophopen bij de enkel ( te groot) maar ook niet te kort. Gewoon precies mooi lang. Zou het af laten spelden en kijken of de lengte goed staat.

Straight jeans vind ik mooi als die precies mooi boven je voet valt, dus niet te kort dat je nog een stuk van je onderbeen ziet.
Hoerabanaan schreef:
08-11-2022 17:03
Kijk, daar kan ik wat mee :-]
Ga ik toch eens bij de wat duurdere truien kijken. Want ik heb idd liever een paar goede truien dat van die truien die er mooi uitzien op een paspop en na 2 x dragen alsof je ze hebt gekocht van een uitdrager.
Ja, voor truien geldt helaas dat duurder echt beter is. In mijn kast liggen maar 3 truien die - zoals het er nu naar uitziet - een leven lang meegaan, en die zijn van Boss en Filippa K. Die truien heb ik al tussen de 5-10 jaar en ze zien eruit alsof ik ze vandaag gekocht heb.

De rest (van Zara tot H&M en alles wat ertussen zit) pluist en is vormloos geworden - die truien gaan een jaar mee, max, daarna moet je ze weggooien. Dus voor truien geldt wat mij betreft: goedkoop is duurkoop.

Mijn beste aankoop ooit: een donkerblauwe coltrui van Filippa K. Die kan altijd. Past bij alles. Simpel, chique, maar (zo nodig) ook casual of sportief.

Wat is jullie beste aankoop ooit?
Phoe de beste aankoop ooit? Ik heb afgelopen winter een (deels) kasjmieren trui van banana republic gekocht via Vinted voor een prikkie. En een tweedehands leren designer handtas. De kwaliteit is echt fantastisch.

Qua lengte broeken heb ik van alles in de kast hangen, van op de grond tot boven de enkel.
Maan schreef:
09-11-2022 21:05
Phoe de beste aankoop ooit? Ik heb afgelopen winter een (deels) kasjmieren trui van banana republic gekocht via Vinted voor een prikkie. En een tweedehands leren designer handtas. De kwaliteit is echt fantastisch.

Qua lengte broeken heb ik van alles in de kast hangen, van op de grond tot boven de enkel.
Goeie tip: Vinted. Ik denk dat daar inderdaad nog betaalbare klassiekers te vinden zijn.

Ik keek net (geïnspireerd door mijn eigen post :devil: ) even op de Filippa K.-site en die truien zijn dus onbetaalbaar geworden: 300 euro voor een simpele trui, 800 euro voor de truien die ik wel zou willen hebben (maar zeker niet ga kopen, hou op, zoveel geld!).

Mijn grens voor kleren ligt laag: 50 euro voor een trui is al veel, hoewel een goede trui 200 mag kosten, en een beetje pijn. Maar geen cent meer. Doe even normaal: 800 euro voor een trui?!!! :bye:
Dat is inderdaad niet meer verklaarbaar als je kijkt naar duurdere materialen die langer mee gaan.

Wat ik dan weer ook heel erg vind: bijna 1 op 1 gekopieerde designs van kleding, schoenen en tassen maar dan van slechte kwaliteit. Ook bijvoorbeeld de Costes maakt zich daar heel vaak schuldig aan. En ik zag afgelopen weekend bij Cotton Club prints hangen die zo voor de collectie van Fabienne Chapot van vorig jaar konden doorgaan.

Ik weet dat er veel wordt nagemaakt maar begin wel steeds meer te begrijpen waarom de echt goede merken met eigen designers zo duur en vooruitstrevend zijn.
samarinde schreef:
09-11-2022 20:49
Ja, voor truien geldt helaas dat duurder echt beter is. In mijn kast liggen maar 3 truien die - zoals het er nu naar uitziet - een leven lang meegaan, en die zijn van Boss en Filippa K. Die truien heb ik al tussen de 5-10 jaar en ze zien eruit alsof ik ze vandaag gekocht heb.

De rest (van Zara tot H&M en alles wat ertussen zit) pluist en is vormloos geworden - die truien gaan een jaar mee, max, daarna moet je ze weggooien. Dus voor truien geldt wat mij betreft: goedkoop is duurkoop.

Mijn beste aankoop ooit: een donkerblauwe coltrui van Filippa K. Die kan altijd. Past bij alles. Simpel, chique, maar (zo nodig) ook casual of sportief.

Wat is jullie beste aankoop ooit?
Mijn beste aankoop ooit was een lichtblauwe Ralph Lauren trui. Nog net gekocht in het gulden tijdperk en jaren leefde ik zowat in die trui. Ik heb um nog steeds omdat ik um gewoon niet weg kan doen maar hij is inmiddels wat verwassen en niet meer zo mooi. Wilde wel een vervanger kopen maar ik schrok van de euro prijzen.

En een bruine zomer jas van Esprit. Jaren gedragen en de jas ziet er nog steeds goed uit op wat gebruikssporen na, heb um nog liggen als reserve jas. Heb die alleen vervangen voor een andere omdat ik na een jaar of 5-6 wel eens wat anders wilde.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven